Connect with us
Advertisement

Actualitate

Ministrul Transporturilor: În cazul Autostrăzii Sibiu – Orăștie, sunt fenomene grave de abatere de la proiect și materiale

Publicat

autostrada, demolata, Licitația pentru desemnarea firmei care va executa reparațiile la Autostrada Sibiu – Orăștie va începe într-o săptămână, potrivit ministrului Transporturilor, Dan Costescu. Acesta a explicat că în cazul tronsonului din autostradă am avut de-a face cu „fenomene grave de abatere de la proiect și de la materiale”, nu doar cu o simplă fisură.

Întrebat despre fisurile care ar fi apărut și în cazul centurii de sud a orașului Craiova, Costescu a explicat că acestea apar și că „sunt remediate, de obicei, în termenul de garanție”.

„Important este ca ele să fie superficiale. În cazul Sibiu – Orăștie a fost mai mult decât o fisură superficială, am intrat în fenomene grave de abatere de la proiect și de la materiale. S-a reziliat proiectul, compania a fost listată pe lista neagră și deja intrăm într-o fază care nu este prea plăcută, dar este obligatorie. Nu ei vor reconstrui această autostradă pentru că au avut timp să facă acest lucru. Au niște garanții pe care le vom executa, este de vorba de 90 de milioane, da, le luăm banii înapoi și, din acești bani, se va face autostrada, reparația cu altă firmă a cărei licitație începe într-o săptămână”, a explicat Costescu.

Vezi şi Autostrada Sibiu – Orăștie: Fisuri noi apărute în zona viaductului de la Aciliu

Întrebat ce măsuri va adopta pentru ca licitațiile să nu mai fie contestate de atâtea ori, Costescu a explicat că acest lucru „ține de strategia constructorilor care își iau niște măsuri asiguratorii și ei contestă pe oricine care îi poate depăși”.

„Noi ne vom organiza, în schimb, să pregătim documentația în așa fel încât să aibă cât mai puține obiecții”, a adăugat ministrul Transporturilor.

În ceea ce privește criteriul „prețul cel mai mic”, de la licitații, Costescu a punctat că România nu a fost tot timpul în această situație.

„În urmă cu zece ani, licitațiile se făceau dându-se un punctaj: „atât” % avea pondere prețul și „atât” % avea pondere calitatea măsurată prin indicatori tehnici. Încetul cu încetul această procedură a fost abordată simplist și singurul criteriu a fost prețul. În acest fel, firmele care făceau dumping au scos din licitație firme cu renume, care ar fi făcut lucrurile cum trebuie. Din această cauză, ne dorim ca noua lege a achizițiilor, care e pe circuit în Parlament, și la care contribuim și noi la normele de aplicare, va regla această situație. În sensul că firmele vor trebui să dovedească și ce calitate au făcut înainte, prin recomandări, și vom elimina această politică de dumping care ne-a făcut atât rău ca țară”, a explicat Costescu.

Referindu-se și la stadiul de execuție al anumitor autostrăzi, ministrul Transporturilor a detaliat: „Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani: acum a început studiul de fezabilitate pentru care se va continua la anul proiectul; Ungheni – Iași – Pașcani la fel; Sibiu – Pitești este cea care a fost acum relansată, termen de finalizare: 2021, iar pentru bucățile de capăt,  Pitești – Curtea de Argeș, vor fi date în funcțiune în 2020”.

sursa: realitatea.net

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement