Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Modificări în funcţionarea Bazinului Olimpic din Alba Iulia, puse în dezbatere. Ce se schimbă


Publicat

Bazinul Olimpic Alba Iulia

Noi modificări în regulamentul de organizare și funcționare al Bazinului olimpic din municipiul Alba Iulia sunt puse în dezbatere, la patru luni după cele mai recente schimbări în acest sens. De data aceasta se propune eliminarea unor categorii de tarife şi se pune accent pe reguli de comportament şi igienă, dar şi sancţiuni pentru cei care nu le respectă. Se propun sancţiuni şi pentru instructorii de înot care au mai mult de 15 copii la activităţi de iniţiere pe culoarul închiriat.

De asemenea, în cazul în care un adult este însoţit în bazin de mai mult de doi minori (în prezent trei minori), în afara cazului în care sunt membrii aceleiaşi familii – părinţi şi copii – caz dovedit cu acte de identitate, certificat de naştere, această situaţie este considerată activitate de curs înot (nu agrement) şi va fi taxată ca atare (achitarea taxei de rezervare culoar de către instructor).

Proiectul se află în consultare publică în perioada 16 aprilie – 17 mai. Observaţiile şi sugestiile cetăţenilor pot fi transmise în scris, la sediul Primăriei municipiului Alba Iulia, str. Calea Moţilor, nr. 5A, camera 8 – Registratura. Dezbaterea publică va avea loc în 21 mai, ora 13.00, la sediul Primăriei.

Principalele noutăţi în dezbatere publică:

Tariful pachet familie cu copii sub 12 ani: 15 lei/părinte, copiii având gratuitate pachet valabil numai duminica a fost exclus.

Tariful intrare iniţiere înot cu instructor extern este 10 lei / 1 oră / persoană (anterior 20 lei).

Tariful rezervare culoar iniţiere înot: 200 lei/culoar/oră (doar pentru posesorii de contract de închiriere, număr maxim 30 copii/culoar).

Concursurile și activitățile sportive organizate de terți se pot desfășura după primirea aprobării din partea conducerii primăriei.

Este obligatorie folosirea dușului şi la ieşirea din bazin.

Sancţiuni:

Comportamentul indecent al beneficiarilor față de personalul angajat sau față de alți beneficiari (injurii, comportament scandalos și/sau agresiv, și gesturi ofensatoare, nuditate) duce la interzicerea accesului în bazin și chiar la anularea abonamentului.

Nerespectarea în mod repetat a regulilor de igienă conduce la interzicerea accesului în incinta bazinului și chiar la anularea abonamentului

Este interzisă facilitarea accesului de către beneficiarii posesori ai brățării magnetice pentru accesul la saună, a altor persoane care nu au achitat acest serviciu. În acest caz, acestor persoane, li se va interzice accesul în incinta bazinului pe o perioadă de 3 luni (atât persoanei care a facilitat accesul la saună cât și persoanei/persoanelor care au folosit sauna fară să achite cotravaloarea serviciului).

Nerespectarea regulamentului de către instructorii de înot, în ccea ce privește activitatea de inițiere (depășirea numărului maxim de 15 copii/instructor, acceptarea copiilor care nu au achitat biletul de intrare, etc) duce la interzicerea accesului instructorului în incinta bazinului și anularea contractului de închiriere a culoaruluide înot.

Regulamentul de funcţionare şi utilizare a Bazinului Olimpic Alba Iulia – detalii din forma propusă pentru aprobare:

Acces în incinta bazinului se face după următorul program:

CSS Liceul Sportiv Alba Iulia:

Luni-vineri: 11.00-17.00 culoarele 1-5

Luni, miercuri, vineri: 17.00 – 18.00 culoarul 3

Sâmbătă: 9.00-17.00 culoarele 2 -5

CSM Unirea Alba Iulia

Luni-vineri: 19.00-21.00 (culoarele 6-8)

Iniţieri înot

Luni-vineri: 17.00-20.00 (culoarul 1 şi 2) cu instructori angajaţi cu contract de CSM Unirea Alba Iulia

Luni-vineri: 9.00-19.00 (culoarul 7 şi 8)

Sâmbătă: 9.00-17.00 (culoarul 1 şi 8), cu instructor extern

Agrement:

Luni-duminică: 7.00-22.00

Prima şi a treia zi de luni din fiecare lună, între orele 7.00-14.00, bazinul va fi închis pentru curăţenie şi igienizare.

SAUNĂ: luni-duminică, orele 8.00-10.00 şi 18.00-21.00.

Bazinul Olimpic se va folosi în paralel pentru activităţile de iniţiere şi cele desfăşurate de CSS Liceul Sportiv Alba Iulia şi CSM Unirea Alba Iulia, fiind alocate culoarele 1, 2, 7 şi 8 pentru iniţiere, 1-5 pentru CSS Liceul Sportiv Alba Iulia şi 6-8 pentru CSM Unirea Alba Iulia.

Activitatea de iniţiere înot se poate efectua de către instructorii angajaţi ai Clubului Sportiv Municipal Unirea Alba Iulia şi de către cluburile sau instructorii autorizaţi externi, care au încheiate cu Primăria Municipiului Alba Iulia contracte de rezervare culoar pentru această activitate. Orice activitate de iniţiere înot în afara acestui cadru este interzisă.

Închirierea culoarelor se face în limita disponibilităţilor şi anume: luni-vineri între orele 9.00-19.00 (culoarele 7 şi 8) şi sâmbăta între orele 9.00-17.00 (culoarul 1, 2, 7 şi 8). În anexa la contractul de închiriere culoar se va specifica ziua, intervalul orar şi culoarul ce se va rezerva. În caz de nevoie, se pot asocia 2 instructori pe un culoar (cu respectarea numărului maxim de 30 de copii, pe culoar – 15 copii/instructor). Durata unei şedinţe de iniţiere este de o oră.

Orice modificare a orarului va fi adusă la cunoştinţa beneficiarilor prin afişare sau înştiinţări scrise. Întreruperea accesului pe perioade mai lungi va fi afişată în timp util, eventualele abonamente emise pe această perioadă fiind prelungite corespunzător.

Accesul în incinta Bazinului se face contra cost, numai pe bază de brăţară magnetică. Beneficiarii sunt obligaţi să aibă asupra lor în permanenţă brăţara magnetică şi dovada achitării taxei de utilizare a Bazinului Olimpic.

Brăţările magnetice se eliberează pe zile şi pe interval orar (şedinţă), în ordinea solicitărilor, durata unei şedinţe fiind de 2 ore, nedepăşind numărul maxim de utilizatori (152).

Brăţările magnetice se pot elibera pentru o singură şedinţă sau în regim de abonament, pentru mai multe şedinţe. Abonaţilor li se vor elibera carduri magnetice, cu achitarea unei garanţii de 30 lei pe card, garanţei ce va fi returnată la predarea cardului.

Brăţările magnetice se eliberează după achitarea taxei de utilizare a Bazinului olimpic.

Este obligatorie purtarea brățării magnetice primite și utilizarea acesteia la toate porțile magnetice din bazin. Angajații bazinului sunt îndreptățiți să verifice oricând biletele de intrare, iar clienții sunt obligați să le prezinte.

Brățările magnetice vor fi predate de către beneficiari la expirarea perioadei pentru care s-au achitat taxele de utilizare a Bazinului olimpic. În cazul în care beneficiarii nu predau brățările magnetice sau produc stricăciuni acestora au obligația să plătească contravaloarea acesteia de 20 lei.

În scopul menţinerii disciplinei şi siguranţei publicului din perimetrul bazinului, salvatorul ştrand şi personalul angajat al bazinului au autoritate deplină, ce se poate manifesta inclusiv în evacuarea persoanelor care nu respectă prezentul regulament şi Regulamentul de organizare şi desfăşurare a cursului de iniţiere înot.

Intrarea în incintă a sportivilor sau a copiiilor de la cursurile de iniţiere înot este permisă numai în prezenţa antrenorului, respectiv a instructorului de înot. Aceştia au responsabilitatea ca, la terminarea programului de antrenament sau instruire, să îşi însoţească “elevii” până la ieşirea din incinta bazinului.

Competițiile, programul de pregătire și manifestările sportive organizate de Primăria municipiului Alba Iulia (sau în colaborare cu aceasta) cu titlu gratuit, au prioritate abonamentelor pentru public sau contractelor de închiriere, momentul și data de desfășurare a acestora fiind afișate sau comunicate în prealabil. Concursurile și activitățile sportive organizate de terți se pot desfășura după primirea aprobării din partea conducerii primăriei, contra cost, conform prezentului regulament.

Este interzis accesul în ținuta de stradă pe suprafețele destinate exclusiv desfășurării activității sportive sau de agrement.

Este interzis accesul în bazinul de înot a persoanelor purtătoare de boli transmisibile, plăgi deschise, dermite sau dermatoze.

Minorii sub 7 ani care doresc să practice activităţi de nataţie, în afara antrenamentelor unor cluburi (pe cont propriu) au acces la bazin numai însoţiţi şi supravegheaţi de o persoană adultă, pe toată durata perioadei când aceştia se află în incintă. Însoţitorii copiilor minori (maxim o persoană pentru un minor) pot avea acces la vestiare, doar pe perioada echipării/dezechipării minorilor. Pentru minorii peste 7 ani nesupravegheaţi de o persoană adultă, personalul angajat nu-şi asumă răspunderea pentru eventualele incidente.

Pentru cursuri de iniţiere înot copii, vârsta minimă este 5 ani.

În cazul în care un adult este însoţit în bazin de mai mult de 2 minori (anterior trei minori), în afara cazului în care sunt membrii aceleiaşi familii – părinţi şi copii – caz dovedit cu acte de identitate, certificat de naştere), această situaţie este considerată activitate de curs înot (nu agrement) şi va fi taxată ca atare (achitarea taxei de rezervare culoar de către instructor).

Este obligatorie respectarea instrucţiunilor afişate de către administratorul de bazin. Având în vedere specificul bazinului (adâncimea apei de 2 metri), personalul de deservire nu îşi asumă răspunderea pentru persoanele care nu ştiu înota.

Orice persoană care beneficiază de serviciile oferite au obligaţia de a respecta îndrumările, instrucţiunile personalului angajat, profesorilor şi instructorilor sportivi.

Beneficiarii vor prezenta, de la medicul de familie, o adeverinţă medicală din care să reiasă că nu sunt în evidenţă cu boli infecţioase sau transmisibile, adeverinţă valabilă 6 luni de la data emiterii. Adeverinţa va fi prezentată casierului de fiecare dată când se utilizează serviciile bazinului. Administratorul îşi rezervă dreptul de a solicita actualizarea adeverinţei medicale, indiferent de data emiterii acesteia, la existenţa oricăror suspiciuni cu privire la starea de sănătate a persoanei respective şi interzicerea accesului în bazin, până la prezentarea unei noi adeverinţe.

Înaintea intrării în apă, beneficiarul este obligat să urmeze circuitul igienico-sanitar necesar, astfel încât ultima etapă să fie spălarea la duş. La fel, la ieșirea din bazin, este obligatorie folosirea dușului.

În bazin se va folosi numai echipament adecvat activităţilor de nataţie, acceptat de normele şi reglementările în vigoare (costum de baie, slip – nu şort sau bermude, cască de protecţie capilară pentru persoanele cu părul lung – femei sau bărbaţi, şlapi, prosop / prosoape, halat de baie).

Se recomandă folosirea ochelarilor acvatici.

Accesul în bazin se va face obligatoriu pe scările de acces (din inox).

În timpul activităţii de înot, să respecte regula conform căreia sensul de deplasare pe culoarul de înot este mereu pe partea dreaptă a acestuia (faţă de linia de marcaj de pe fundul bazinului).

Observaţii suplimentare, cu privire la obligaţiile antrenorilor de la cluburile sportive şi a instructorilor de înot:

Antrenorii şi instructorii de înot au obligaţia de a respecta întocmai prevederile prezentului regulament şi de a se conforma avertizărilor şi recomandărilor făcute prin afişe şi panourile de avertizare din incinta bazinului, precum şi celor transmise verbal de către personalul de conducere al acestuia.

Antrenorii și instructorii au obligația de a-și instrui sportivii/”elevii” în utilizarea dotărilor bazinului, în a-i determina să nu alerge, să nu se îmbrâncească, și în a avea un comportament civilizat pe toată durata antrenamentului sau cursului de înot.

Antrenorii și instructorii au obligația de a verifica personal ținuta tuturor sportivilor și „elevilor” controlând dacă aceștia au respectat cu strictețe toate regulile de igienă personală prevăzute de prezentul regulament.

Antrenorii și instructorii au obligația să trimită periodic (conform art. 9) sportivii și ”elevii” la controlul medical și -în vederea prevenirii infectării apei și a îmbolnăvirii celorlalți membrii ai colectivității- să nu-i primescă la activitățile sportive pe cei ce nu posedă aviz medical în termen de valabilitate.

Antrenorii și instructorii sunt răspunzători pentru orice accident produs în timpul antrenamentului sau cursului de înot, precum și pentru orice stricăciune provocată bazei sportive. Pentru evitarea acestor evenimente și situații neplăcute, antrenorii și instructorii trebuie să ia, din timp, toate măsurile necesare pentru a preveni orice problemă care ar putea provoca neajunsuri copiilor, cluburilor din care fac parte, părinților sau aparținătorilor, bazei sportive (bazinului).

Antrenorii și instructorii nu vor părăsi incinta bazinului înainte de a se asigura că toți sportivii sau elevii au părăsit-o în siguranță.

Antrenorii și instructorii au obligația ca, în cazul în care sunt nevoiți să absenteze de la o ședință de antrenament sau instruire, să desemneze (prin împuternicire scrisă personal), un înlocuitor corespunzător (atestat), care să fie adus la cunoștința conducerii bazinului și acceptat de către acesta până la momentul începerii activității.

În orice problemă organizatorică pe care nu o au în zona de influență, antrenorii și instructorii se vor adresa conducerii bazinului, care are obligația de a încerca să-i susțină deplin, în această direcție de organizare a activităților ce se desfășoară în incinta bazei sportive.

Beneficiarii sunt obligaţi să păstreze ordinea, curăţenia şi liniştea în incinta bazinului. Obiectele găsite de către aceştia în incinta Bazinului olimpic se vor preda la casierie (astfel încât persoana care a pierdut obiectul respectiv să îl poată recupera, pe baza unei solicitări, însoţită de o descriere cât mai amănunţită).

Sunt interzise în incinta bazinului:

– consumul de alimente şi băuturi

– fumatul, cu excepţia locurilor special amenajate

– prezenţa persoanelor în stare de ebrietate sau sub influenţa substanţelor halucinogene

– introducerea obiectelor contondente şi periculoase

– accesul cu animale de companie

– deplasarea în ţinută “de stradă” în interiorul bazinului (cu excepţia vestiarelor, holurilor de intrare, grupurilor sanitare destinate publicului şi gradenelor)

– alergatul sau manifestarea oricărui alt comportament care poate duce la accidentarea personală a celor din jur

– blocarea căilor de acces

– deplasarea/înotul de pe un culoar pe altul, peste marcajul plutitor sau staţionarea pe acesta

– săritul în apă din alergare, stropitul sau jocul cu mingea în bazin sau orice alte activităţi ce produc discomfort altor beneficiari; săriturile în apă (de pe marginea bazinului sau de pe “block-start”-uri) se pot face dintr-o poziţie statică, cu faţa înspre apă şi în mod obligatoriu fără a deranja celelalte persoane, prin stropire sau manifestare

– comportamentul şi limbajul indecent, precum şi conversaţiile cu o tonalitate ridicată

– folosirea saunelor de către copiii sub 14 ani

– distrugerea sau sustragerea de obiecte aflate în patrimoniul bazinului.

Beneficiarii au obligaţia, în cazul producerii unui eveniment ieşit din comun – accident, incendiu, prezenţa unor obiecte periculoase etc – să anunţe personalul bazinului pentru a putea interveni.

În cazul utilizării dotărilor în mod neadecvat, fără respectarea instrucţiunilor, administratorul nu îşi asumă responsabilitatea pentru accidentele provocate de către beneficiari.

În cazuri excepţionale, defecţiuni tehnice, administratorul poate întrerupe activitatea parţial sau în totalitate şi poate schimba programul afişat (stabilit iniţial).

Pentru eliberarea brăţărilor magnetice sunt necesare următoarele:

– abonamente procurate (cardurile magnetice)

– dovada achitării taxei de acces stabilită

Utilizarea saunelor este permisă beneficiarilor care au achitat biletul pentru saună, numai în intervalul orar stabilit în prezentul regulament.

Obligațiile personalului angajat al bazinului olimpic sunt următoarele:

– fiecare angajat trebuie să respecte cu strictețe prezentul regulament, atribuțiile din Fișa postului și sarcinile încredințate, precum și programul de muncă stabilit de către șefii săi ierarhici.

– fiecare angajat trebuie să se prezinte la serviciu în perfectă stare de sănătate și odihnă. Îi este interzis cu desăvârșire prezentarea la serviciu în stare de ebrietate sau sub influența narcoticelor, precum și consumul de alcool sau narcotice în timpul programului de lucru.

– angajaților le este interzisă introducerea în incinta bazinului a bunurilor materiale străine, precum și a persoanelor străine, precum și scoaterea bunurilor materiale aparținând bazinului, fără aprobarea șefilor ierarhici.

– personalul angajat are obligația să respecte cu strictețe disciplina la locul de muncă și să militeze pentru promovarea unui climat corespunzător, atât pentru colegii de muncă, cât și pentru beneficiarii serviciilor bazinului. Se subliniază necesitatea ca fiecare angajat să adopte o atitudine plină de respect și solicitudine, față de toți beneficiarii serviciilor oferite (abonați, clienți plătitori de bilet de intrare, sportivi, cursanți, aparținători).

– fiecare angajat trebuie să urmărească respectarea prevederilor prezentului regulament, atât de către colegii de muncă, cât și de către beneficiarii de servicii, semnalând/raportând în cel mai scurt timp neregulile observate, șefilor ierarhici.

Sancţiuni

Nerespectarea obligaţiilor prevăzute de regulament, precum şi nerespectarea dispoziţiilor art. 13 din regulament, inclusiv a prevederilor Regulamentului de organizare şi desfăşurare a cursului de iniţiere înot se sancţionează cu avertisment, la prima abatere, apoi cu anularea abonamentului sau dreptului de folosinţă – la repetarea abaterii sau săvârşirea altei abateri şi, după caz, cu interzicerea dreptului de utilizare a Bazinului Olimpic timp de până la 3 luni.

Comportamentul indecent al beneficiarilor față de personalul angajat sau față de alți beneficiari (injurii, comportament scandalos și/sau agresiv, și gesturi ofensatoare, nuditate), duce la interzicerea accesului în bazin și chiar la anularea abonamentului.

Nerespectarea în mod repetat a regulilor de igienă conduce la interzicerea accesului în incinta bazinului și chiar la anularea abonamentului.

Persoanele care produc pagube din culpă sau din cauza exploatării defectuoase a bunurilor din dotare vor suporta integral paguba produsă, dacă sunt stabilite vinovate.

Este interzisă facilitarea accesului de către beneficiarii posesori ai brățării magnetice pentru accesul la saună, a altor persoane care nu au achitat acest serviciu. În acest caz, acestor persoane, li se va interzice accesul în incinta bazinului pe o perioadă de 3 luni (atât persoanei care a facilitat accesul la saună cât și persoanei/persoanelor care au folosit sauna fară să achite cotravaloarea serviciului).

Nerespectarea regulamentului de către instructorii de înot, în ccea ce privește activitatea de inițiere (depășirea numărului maxim de 15 copii/instructor, acceptarea copiilor care nu au achitat biletul de intrare, etc) duce la interzicerea accesului instructorului în incinta bazinului și anularea contractului de închiriere a culoarului de înot.

Refuzul de a suporta pagubele produse prin utilizarea defectuoasă, producerea de distrugeri a dotărilor, echipamentelor, spațiilor sau oricăror bunuri puse la dispoziție atrage după sine consecințele prevăzute de reglementările și legislația în vigoare și interzicerea accesului la Bazinul Olimpic până la soluționarea cauzei.

Personalul – responsabil cu atribuții de administrare, de respectare a regulamentului, programului aprobat și a contractelor în derulare – va consemna printr-un proces verbal de constatare abaterile săvârşite, persoanele vinovate, sancțiunile aplicate, în caz contrar vor suporta cheltuielile de readucere la forma inițială a pagubelor produse.

Nerespectarea oricăror altor reglementări, norme și prevederi legale în vigoare atrage după sine suportarea consecințelor de către făptuitori.

Administratorul bazinului nu va acorda despăgubiri morale sau financiare în cazul producerii de accidente sau pagube materiale beneficiarilor, din culpa acestora.

TARIFE:

BAZIN

– copii/ elevi/ studenți la zi/ pensionari/ șomeri în plată / persoane cu handicap: 10 lei / şedinţa de 2 ore

– adulți: 15 lei / şedinţa de 2 ore

SAUNĂ:

– elevi/ studenți la zi/ pensionari/ șomeri în plată / persoane cu handicap: 5 lei / 15 minute

– adulți: 10 lei / 15 minute

Abonamente:

Bazin:

Copii / elevi / studenţi la zi / pensionari / şomeri în plată / persoane cu handicap (o şedinţă, 2 ore):

– 10 şedinţe: 85 lei, valabilitate 30 zile (85%)

– 20 şedinţe: 150 lei – valabilitate 60 de zile (75%)

– 30 şedinţe: 210 lei – valabilitate 90 de zile (70%)

Adulți (o şedinţă, 2 ore):

– 10 şedinţe: 130 lei – valabilitate 30 de zile

– 20 şedinţe: 225 lei – valabilitate 60 de zile

– 30 şedinţe: 315 lei – valabilitate 90 de zile

Saună:

Elevi / studenţi la zi / pensionari / şomeri în plată / persoane cu handicap (o şedinţă, 15 minute):

– 10 şedinţe: 40 lei

– 20 şedinţe: 75 lei

– 30 şedinţe: 100 lei

Adulţi (o şedinţă, 15 minute):

–10 şedinţe: 80 lei

– 20 şedinţe: 150 lei

– 30 şedinţe: 200 lei

Tarif închiriere culoar bazin: persoanele fizice (grup organizat) sau persoanele juridice pot închiria, la cerere, pentru maxim 15 persoane / culoar pentru agrement cu 100 lei pe oră.

Tarif închiriere bazin pentru concursuri sportive: 400 lei/oră

Abonament iniţiere cu instructor (personal angajat CSM Unirea Alba Iulia): 250 lei/10 şedinţe (valabilitate o lună şi jumătte – 45 zile calendaristice)

Tarif intrare iniţiere înot cu instructor (personal angajat CSM Unirea Alba Iulia): 30 lei/ oră/ persoană

Tarif intrare iniţiere înot cu instructor extern: 10 lei / 1 oră / persoană (anterior 20 lei)

Tarif rezervare culoar iniţiere înot: 200 lei/culoar/oră (doar pentru posesorii de contract de închiriere, număr maxim 30 copii/culoar).

Tarif închiriere locaţie cafenea (preţ pornire licitaţie): 8 lei / mp / lună

Tarif închiriere cabinet masaj (preţ pornire licitaţie): 6 lei / mp / lună

Tarife închiriere spaţii antrenori, arbitri: 2 lei/mp/lună

Tarif închiriere magazie: 1 leu / mp / lună

Elevii de la CSS Alba Iulia – specialitatea înot şi sportivii secţiei de polo de la CSM Unirea Alba Iulia au gratuitate cu tabel nominal semnat de conducerea cluburilor pentru fiecare clasă/secţie.

Pentru eliberarea abonamentelor, biletelor cu preţ redus (copii, elevi, studenţi la zi, pensionari, şomeri, persoane cu handicap), este necesară prezentarea documentelor ce atestă această calitate (adeverinţă, cupon pensie, carnet şomer vizat la zi).

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Campania BlooDoChallenge: Donatorii de sânge și trombocite, recompensați de localul ”La Poartă” din Alba Iulia

Publicat

Localul ”La Poarta” din Alba Iulia a venit partener oficial BlooDoChallenge, ceea ce înseamnă că fiecare donator de sânge sau trombocite poate fi recompensat.

Reprezentanții localului spun că inițiativa lor este menită să încurajeze lumea să doneze.

”Începând de astăzi, oamenii trebuie să-și descarce aplicația, după care să-și facă cont pe aplicație.
Se pot programa pentru donare lunar, iar pentru fiecare donație acumulează puncte, iar pe baza acelor puncte, noi o să avem diverse oferte în aplicație.
Tot ce trebuie oamenii sa facă, este sa scaneze un cod QR oferit la vaccinare pentru a acumula puncte, după care să vină la noi și să aleagă una dintre ofertele din aplicație”, au transmis reprezentanții ”La Poarta”. 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Planetele Venus, Marte și Mercur se pot vedea cu ochiul liber în luna mai 2021. Când poți descoperi pe cer ”Luceafărul de seară”

Publicat

sursa foto: stellarium.org

Trei planete ale sistemului solar pot fi văzute, în luna mai seara, pe cer, cu ochiul liber – Venus, Marte și Mercur. Astronomii anunță că că planeta Venus e mai puțin vizibilă la începutul lunii, Marte nu este foarte strălucitoare, iar Mercur se vede cel mai bine în primele douăzeci de zile din luna mai.

Venus și Mercur urmează să se “suprapună” 

În serile de mai se pot vedea Venus, Mercur și Marte. După ora 2 dimineața răsar Saturn și Jupiter.

Potrivit Observatorului Astronomic “Amiral Vasile Urseanu” din Bucureşti, planeta Venus începe luna mai aproape de orizont, însă se ridică în fiecare zi. La mijlocul lunii mai, planeta apune mai târziu şi este astfel, mai vizibilă.

Venus și Mercur își fac apariția pe cerul de seară. Venus se vede mai greu la începutul lunii, dar din ce în ce mai bine spre sfârșitul ei, și rămâne pe cer pe tot parcursul verii și toamnei.

Mercur se vede ma ușor în primele 20 de zile de mai, deasupra orizontul de vest. Căutați în crepuscul o stea strălucitoare, nu foarte aproape de orizont, dar nici prea sus, a cărei lumină nu pâlpâie. Se poate vedea de la apusul Soarelui până în jurul ore 21:30.

Venus începe luna mai aproape de orizont, dar se ridică în fiecare zi, la mijlocul acesteia începând să apună mai târziu și să se vadă mai ușor. Este mai strălucitoare decât Mercur și vede în aceeași regiune de cer cu acesta, înspre vest.

Cele două planete se apropie aparent una de alta și se vor întâlni în ultima săptămână a lunii mai. Cel mai aproape vor fi între 27 și 30 mai. Practic, între 24 și 31 mai cele două planete se vor putea vedea în același câmp vizual al unui binoclu care mărește de 7ori (7×50).

Luna trece prin preajma celor două planete în serile de 12, 13 și 14 mai.

Cele două planete vor urma să se apropie una de cealaltă şi se vor “suprapune” în ultima săptămână a lunii mai, fenomenul fiind cel mai vizibil între 27 şi 30 mai.

Între 24 şi 31 mai, cele două planete se vor putea vedea în acelaşi câmp vizual al unui binoclu care măreşte de 7 ori (7×50).

Conform informațiilor furnizate de Observatorul Astronomic, pe parcursul lunii mai, planeta Marte va străbate toată constelaţia Gemini.

La sfârşitul lunii, se va afla în preajma stelelor Castor şi Pollux, cele mai strălucitoare din constelaţie.

Planeta se vede de la apusul Soarelui până la miezul nopţii, când apune.

Luna ajunge în preajma planetei în serile de 15 şi 16 mai.

Când se vor putea vedea și alte planete

După ora 2.00 dimineaţa răsare Saturn şi, la o oră după acesta, Jupiter, potrivit oamenilor de știință. Saturn se află într-o constelaţie în care nu se găsesc stele strălucitoare.

Prin urmare, dacă priviţi înspre sud-est, aproape de orizont, veţi vedea planeta, ca o stea strălucitoare care nu pâlpâie.

În stânga sus faţă de planetă, foarte aproape, se află steaua theta Capricorni, aflată la 158 de ani lumină depărtare.

Dacă priviţi în aceeaşi direcţie, după ora 3 veţi vedea două stele strălucitoare, Saturn şi Jupiter (Jupiter fiind mai strălucitor).

Chiar dacă se află în aceeaşi zonă de cer, planetele se află în constelaţii diferite: Saturn este în Capricornus, iar Jupiter în Aquarius.

Jupiter este de două ori mai aproape de noi decât Saturn, la 765 de milioane de kilometri.

Dacă doriţi să le priviţi prin telescop va trebui aşteptaţi până când se ridică pe cer, cândva înainte de răsăritul Soarelui.

Luna trece prin preajma planetelor în dimineţile de 4-5 mai şi 30 mai – 2 iunie.

Dimineaţa răsare şi planeta Neptun, dar aceasta nu se vede cu ochiul liber. Cerul nopţilor de mai este dominat de steaua strălucitoare, de culoare gălbuie, Arcturus din constelaţia Bootes (Bouarul).

Luna în luna mai 2021

Pe 3 mai se produce faza de Ultimul Pătrar, la ora 22:54.

Pe 11 mai se produce faza de Lună Nouă, la ora 22:00.

Începând cu data de 13 mai Luna începe să se vadă seara pe cer.

Pe 19 mai se produce faza de Primul Pătrar, la ora 22:06.

Pe 26 mai se produce faza de Lună Plină, la ora 14:18. Luna pare plină între 25 și 27 mai.

Surse: Observatorul Astronomic ”Amiral Vasile Urseanu”

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Recordul mondial pentru cel mai mare urs vânat, stabilit în România. Ursul Lache a fost împușcat de Nicolae Ceaușescu

Publicat

România deține recordul mondial pentru cel mai mare urs împușcat într-o partidă de vânătoare. Ursul se numea Lache și a fost împușcat la o partidă de vânătoare din 1983. Vânătorul a fost chiar președintele României, dictatorul comunist Nicolae Ceaușescu.

Recordul mondial pentru cel mai mare urs vânat a fost înregistrat de către Nicolae Ceaușescu în 1983, la Poiana Brașov, unde apropiații dictatorului organizaseră o sesiune de vânătoare special pentru el.

Citește și Asalt asupra castelului din Riegersburg, aparținând prințului care a împușcat ursul din Covasna. Sute de români lasă comentari

Potrivit DCNews, ursul împușcat de Ceaușescu a primit 687 de puncte și reprezintă un record mondial pentru un astfel de trofeu.

Ursul ucis de Ceaușescu are cu aproape 100 de puncte mai multe decât ursul Arthur, împușcat la Ojdula, Covasna, pe 13 martie 2021, de către Prințul Emanuel von und zu Liechtenstein.

Ceaușescu ar fi împușcat ursul pentru a doborî recordul lui Iosif Broz Tito. Ursul Lache a crescut într-o grădină zoologică și avea peste 400 de kilograme.

Vezi și VIDEO: Urs filmat în apropierea barajului de la Feneșasa. Numărul exemplarelor semnalate în județul Alba a crescut foarte mult

Pentru a fi vânat l-au lăsat în libertate, iar cel care a pus ochii pe ”trofeu” a fost chiar ”primul vânător al țării”, dictatorul Nicolae Ceaușescu.

Oamenii săi l-au ademenit pe animal, iar Ceaușescu a tras destul de aproape, doborându-l imediat. Blana-trofeu este expusă și în ziua de azi la Muzeul Cinegetic din Posada.

sursa: EVZ Capital

Foto: captură video youtube

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Zeci de posturi bine plătite, scoase la concurs în județul Alba. Condiții de participare și documente necesare

Publicat

36 posturi, vacante, în afara organigramei sunt scoase la concurs de Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane Regiunea Centru (OIR POSDRU Centru). 

Posturile vacante sunt pe o perioadă determinată până la sfârșitul anului 2023. 

Înscrierile pentru concurs au început din 27 aprilie și durează până în data de 13 mai la ora 14.00.

Înscrierea la concursul organizat de OIR POSDRU Regiunea Centru se realizează electronic, prin încărcarea dosarului de concurs utilizând link-ul concurs.oirposdrucentru.ro.

Dosarul de concurs reprezintă fişierul cu dimensiunea de maximum 50 MB care va cuprinde toate documentele solicitate la înscriere, scanate unele după altele.

Mai multe detalii și documentele necesare pot fi accesate AICI

Ce posturi sunt scoase la concurs

Compartiment Monitorizare Proiecte – 17 posturi, din care:

– 7 posturi de expert 1A (minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene);

– 10 posturi de expert 1 (minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene)

Compartiment Verificare Proiecte – Unitate Verificare Proiecte – 16 posturi, din care:
– 5 posturi de expert 1A (minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene);

– 11 posturi de expert 1 (minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene)

Compartiment Verificare Proiecte – Unitate Verificare Achiziţii şi Conflicte de Interese – 3 posturi, din care:

– 1 post de expert 1A (minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene)

– 2 posturi de expert 1 (minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene)

Condiţii de participare

II. 1. Condiţii specifice ocupare posturi în cadrul Compartimentului Monitorizare
Proiecte:

a). Expert 1A – 7 posturi în cadrul Compartimentului Monitorizare Proiecte;
– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna)

– minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

b). Expert 1 – 10 posturi în cadrul Compartimentului Monitorizare Proiecte

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna)

– minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj

II.2. Condiţii specifice ocupare posturi în cadrul Unității Verificare Proiecte (Compartimentul Verificare Proiecte);

a) Expert 1A – 5 posturi în cadrul Unității Verificare Proiecte;

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna);

– minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

b). Expert 1 – 11 posturi în cadrul Unității Verificare Proiecte

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna)

– minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

II.3. Condiţii specifice ocupare posturi în cadrul Unității Verificare Achiziţii şi Conflicte de Interese (Compartimentul Verificare Proiecte);

a). Expert 1A – 1 post în cadrul Unității Verificare Achiziţii şi Conflicte de Interese

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna);

– minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– perfecţionări/specializări relevante în domeniul achiziţiilor publice atestate de diplome sau certificate

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

b). Expert 1 – 2 posturi în cadrul Unității Verificare Achiziţii şi Conflicte de Interese

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna);

– minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– perfecţionări/specializări relevante în domeniul achiziţiilor publice atestate de diplome sau certificate

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

Dosarul de concurs va conţine, în mod obligatoriu, următoarele documente:

a) Cerere de înscriere (Anexa 1) adresată directorului executiv al OIR POSDRU Regiunea Centru;

b) Curriculum Vitae model Europass;

c) Copia actului de identitate sau orice document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;

d) Copii ale diplomelor, documentelor care atestă nivelul studiilor efectuate și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor
care atestă îndeplinirea condițiilor specifice prevăzute pentru ocuparea postului;

e) Copii ale documentelor care să ateste vechimea în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene, necesară ocupării postului;

f) Adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate. Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății. Adeverinţa medicală se prezintă în original la data susţinerii interviului.

g) Cazierul judiciar, aflat în termen de valabilitate, sau o declarație pe proprie răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru
care candidează. În toate situațiile, cazierul judiciar va fi depus în original la data susținerii interviului;

h) Acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal (Anexa 2);

Documentele din dosarul de concurs se prezintă în original, pentru verificarea conformităţii cu realitatea, doar de către candidaţii declaraţi ADMIŞI în urma susţinerii interviului.

Calendarul concursului 

1. Publicarea anunțului de concurs: 26.04.2021
2. Constituire comisie de concurs și soluționare a contestațiilor: 26.04.2021
3. Depunerea dosarelor de către candidaţi  27.04.2021 – 13.05.2021, ora 14:00
4. Afișare rezultate selecţie dosare de concurs: 14.05.2021
5. Depunere eventuale contestaţii selecţie dosare: 17.05.2021
6. Soluţionare eventuale contestaţii selecţie dosare: 18.05.2021
7. Perioadă desfăşurare probă interviu:
8. 24.05.2021- 31.05.2021
9. Afişare rezultat interviu: 02.06.2021
10. Depunere eventuale contestaţii interviu: 03.06.2021
11. Soluţionare eventuale contestaţii interviu: 04.06.2021
12. Afişare rezultate finale: 04.06.2021

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate