Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Modificări la stabilirea taxelor și impozitelor locale în Alba Iulia. Modalitate de calcul, declarații, evaluări, amenzi


Publicat

Primăria Alba Iulia actualizează regulamentul privind plata taxelor și impozitelor locale. Proiectul intră la aprobare în ședința Consiliului Local de vineri, 26 februarie.

Modificările propuse la HCL 341/2020, privind nivelurile valorilor impozabile, a impozitelor, taxelor locale, altor taxe, taxe speciale și amenzilor, se referă la modalitatea de calcul a impozitelor în anumite situații.

Sunt introduse prevederi privind stabilirea și calculul impozitelor/taxelor pe clădirile pentru care sunt contracte de concesiune, închiriere, administrare sau dare în folosință pe o perioadă mai mare de un an, precizări privind valoarea clădirilor rezultate din raport de evaluare, actualizarea o dată la 5 ani pe baza unui raport de evaluare a clădirii în cazul imobilelor deținute de persoane juridice.

De asemenea, se specifică situația în cazul clădirilor la care se constată diferenţe între suprafeţele înscrise în actele de proprietate şi situaţia reală rezultată din măsurătorile de cadastru. Impozitul se calculează conform noii situaţii începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care se înregistrează lucrarea de cadastru la oficiile de cadastru și publicitate imobiliară, cu anexă la declarația fiscală.

În ceea ce privește scutiri acordate la plata impozitelor pe clădiri, se precizează, în cazul clădirilor unităţilor sanitare publice, excepția încăperilor folosite pentru activități economice, iar în cel al spațiilor în care funcționează cabinete de medicină de familie, excepția încăperilor folosite pentru altă activitate decât cea de medicină de familie – pentru care se va datora impozit.

La fel, în cazul clădirilor caselor de cultură ale sindicatelor, aflate în proprietatea/administrarea organizațiilor sindicale, scutite de impozit, nu intră și încăperile folosite pentru activități economice sau de agrement. Pentru acestea din urmă se calculează și datorează impozit.

Altă propunere este că scutirea la impozit pe clădiri va rămâne valabilă și în cazul transferului proprietății prin moștenire către copiii persoanelor persecutate politic (Decretul-lege nr. 118/1990), indiferent unde aceștia domiciliază.

Pentru declararea impozitului pe mijloace de transport, în cazul mașinilor cumpărate din alt stat, proprietarul trebuie să depună o declarație la organul fiscal local în termen de 30 de zile de la data eliberării cărții de identitate a vehiculului (CIV) de către Registrul Auto Român.

Se mai propune că operatorii economici, comercianții auto sau societăți de leasing, care înregistrează ca stoc de marfă mijloace de transport, cumpărate de la persoane fizice din România, înmatriculate pe numele acestora, au obligația să radieze din evidența Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DSPCIV) mijloacele de transport de pe numele foștilor proprietari.

La capitolul Sancțiuni, pentru nedepunerea sau depunerea peste termen a declaraţiilor de impunere, nu mai este prevăzută expres ”posibilitatea achitării, în termen de 15 zile, de la data înmânării sau comunicării procesului-verbal a jumătate din minimul amenzii prevăzute de actul normativ”.

Modificările propuse la HCL 341/2020:

”Art.3 Calculul impozitului pe clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice (art. 458 Cod Fiscal)” se modifică astfel:

(1) Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 0,5% asupra valorii la care se adaug o cotă adițională de 10%.

Valoare clădirii poate fi:

a) valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă, depus la organul fiscal local până la primul termen de plată din anul de referinţă; în situația depunerii raportului de evaluare după primul termen de plată din anul de referință, acesta produce efecte începând cu data de 1 ianuarie a anului fiscal următor

b) valoarea finală a lucrărilor de construcţii, în cazul clădirilor noi, construite în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă;

c) valoarea clădirilor care rezultă din actul prin care se transferă dreptul de proprietate, în cazul clădirilor dobândite în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă; în situația în care nu este precizată valoarea, se utilizează ultima valoare înregistrată în baza de date a organului fiscal

Art.4 Calculul impozitului pe clădirile cu destinaţie mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice (art. 459 Cod Fiscal) – se modifică alineatul 3:

Clădire cu destinație mixtă –clădire folosită atât în scop rezidențial, cât și nerezidențial.

(1) În cazul clădirilor cu destinaţie mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculează prin însumarea:

a) impozitului calculat pentru suprafaţa folosită în scop rezidenţial conform art. 457 din Codul fiscal;

b) impozitului determinat pentru suprafaţa folosită în scop nerezidenţial, indicată prin declaraţie pe propria răspundere, şi cu condiţia ca cheltuielile cu utilităţile să nu fie înregistrate în sarcina persoanei care desfăşoară activitatea economică, prin aplicarea cotei stabilite conform art. 458 din Codul fiscal asupra valorii impozabile stabilite conform art. 457 Cod fiscal, fără a fi necesară stabilirea valorii prin depunerea documentelor prevăzute la art. 458 alin. (1) din Codul fiscal.

(2) În cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfăşoară nicio activitate economică, impozitul se calculează conform art. 457 Cod Fiscal.

(3) Se modifică astfel: ”În cazul clădirilor cu destinaţie mixtă, când proprietarul nu declară la organul fiscal suprafața folosită în scop nerezidențial, potrivit alin (1) lit b, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de 0,3% asupra valorii impozabile determinate conform art. 457 din Codul Fiscal” .

Alineatul 3 în forma actuală: ”Dacă suprafeţele folosite în scop rezidenţial şi cele folosite în scop nerezidenţial nu pot fi evidenţiate distinct, se aplică următoarele reguli:

a) în cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfăşoară nicio activitate economică, impozitul se calculează conform art. 457 Cod Fiscal;

b) în cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care se desfăşoară activitate economică, iar cheltuielile cu utilităţile sunt înregistrate în sarcina persoanei care desfăşoară activitatea economică, impozitul pe clădiri se calculează conform prevederilor art. 458 Cod Fiscal)”

Art 5 alin (5) lit d) și alin (6), (8) și (9) se modifică astfel:



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Cât s-a construit anul trecut: mai multe construcții rezidențiale noi, mai puține reparații capitale. Date INS

Publicat

Volumul lucrărilor de construcţii a scăzut în primele 11 luni din 2021, faţă de perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2020. Ca serie brută, scăderea a fost cu 1,2%, iar ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,9%, arată datele Institutului Naţional de Statistică.

Scăderi au fost la lucrările de întreținere și reparații, însă au fost mai multe construcții noi. De asemenea, s-au construit mai multe clădiri rezidențiale.

Potrivit INS, volumul lucrărilor de construcţii ca serie brută a scăzut, pe total cu 1,2%. Pe elemente de structură scăderi s-au înregistrat la lucrările de reparaţii capitale (-23,4%) şi la lucrările de întreţinere şi reparaţii curente (-11,5%).

Lucrările de construcţii noi au crescut cu 6,6%. Pe obiecte de construcţii clădirile nerezidenţiale şi construcţiile inginereşti au scăzut cu 11,5%, respectiv cu 8,1%. Clădirile rezidenţiale au crescut cu 29,6%.

Situația la 11 luni în construcții

Volumul lucrărilor de construcţii a scăzut ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,9%, scădere evidenţiată la lucrările de reparaţii capitale (-20,7%) şi la lucrările de întreţinere şi reparaţii curente (-10,5%). Lucrările de construcţii noi au crescut cu 6,4%.

Pe obiecte de construcţii, clădirile nerezidenţiale şi construcţiile inginereşti au scăzut cu 10,5%, respectiv cu 5,5%. Clădirile rezidenţiale au crescut cu 23,6%.

Conform INS, în noiembrie 2021 comparativ cu octombrie 2021, volumul lucrărilor de construcţii a crescut ca serie brută cu 16,1%, creştere evidenţiată astfel: lucrările de construcţii noi (+16,7%), lucrările de întreţinere şi reparaţii curente (+14,9%) şi la lucrările de reparaţii capitale (+14,5%).

Pe obiecte de construcţii au avut loc creşteri astfel: clădirile nerezidenţiale (+20,7%), lucrările de construcţii inginereşti (+19,9%) şi clădirile rezidenţiale (+5,9%).

Volumul lucrărilor de construcţii a crescut ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 7,9%, creştere evidenţiată la lucrările de întreţinere şi reparaţii curente (+16,1%), lucrările de construcţii noi (+6,3%) şi la lucrările de reparaţii capitale (+4,3%).

Pe obiecte de construcţii volumul lucrărilor de construcţii a crescut la clădirile nerezidenţiale cu 10,2%, construcţiile inginereşti cu 9,0% şi la clădirile rezidenţiale cu 5,0%.

În noiembrie 2021 a crescut volumul lucrărilor de construcții

În noiembrie 2021, comparativ cu noiembrie 2020, volumul lucrărilor de construcţii ca serie brută a crescut pe total cu 3,9%. Pe elemente de structură, creşteri s-au înregistrat la lucrările de construcţii noi (+8,1%) şi la lucrările de întreţinere şi reparaţii curente (+3,5%).

Lucrările de reparaţii capitale au scăzut cu 20,6%. Pe obiecte de construcţii clădirile rezidenţiale au crescut cu 42,9%. Volumul lucrărilor de construcţii a scăzut la clădirile nerezidenţiale şi la construcţiile inginereşti cu 6,7%, respectiv cu 4,4%.

Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, volumul lucrărilor de construcţii a crescut pe total cu 2,0%. Pe elemente de structură s-au evidenţiat creşteri la lucrările de întreţinere şi reparaţii curente (+7,7%) şi la lucrările de construcţii noi (+6,8%).

Lucrările de reparaţii capitale au scăzut cu 21,8%. Pe obiecte de construcţii, clădirile rezidenţiale au crescut cu 43,0%. Volumul lucrărilor de construcţii a scăzut la clădirile nerezidenţiale şi la construcţiile inginereşti cu 8,2%, respectiv cu 5,4%.

sursă: Agerpres

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Polițiștii din Alba Iulia le-au explicat liceenilor consecințele fenomenului bullying și ale consumului de tutun și alcool

Publicat

Polițiștii din Alba au purtat discuții cu elevii unui liceu din Alba Iulia, în care le-au explicat consecințele fenomenului bullying, ale consumul de tutun, alcool și droguri și alte fapte antisociale.

Potrivit IPJ Alba, joi, 20 ianuarie, polițiștii Biroului Siguranță Școlară din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, împreună cu specialiștii Agenției Naționale Împotriva Traficului de Persoane au fost prezenți la Liceul Tehnologic „Dorin Pavel” Alba Iulia. Au desfășurat activităţi de prevenire a victimizării din infracțiuni, a delincvenței juvenile și absenteismului școlar.

Cu această ocazie, a fost abordată o tematică diversă, prin intermediul căreia polițiștii i-au ajutat pe elevi să conștientizeze consecințele asociate comiterii unor fapte antisociale.

Prezentările s-au concentrat asupra violenței în mediul școlar, fiind explicat conceptul de bullying/ cyberbullying, s-au referit la traficul de persoane și pornografia infantilă, la consumul și traficul ilicit de droguri, dar și la consecințele nefaste ale consumului de tutun și alcool de către tineri.

Totodată, au fost purtate discuții cu profesorii implicați în combaterea fenomenului de violență școlară, pentru cunoașterea elevilor vulnerabili, în vederea consilierii lor.

O altă temă de interes a fost cea privind consecințele absenteismului și abandonului școlar, iar în urma discuțiilor cu profesorii au fost identificați elevii aflați în risc de abandon.

La activități au participați peste 120 de elevi și 8 cadre didactice.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Numărul de flotanți la o singură adresă va fi limitat. Noi reguli privind stabilirea domiciliului, în dezbatere la MAI

Publicat

buletin

Autoritățile vor să limiteze numărul persoanelor care pot să își stabilească domiciliu sau reședința, respectiv să fie luați în spațiu sau să obțină viză de flotant, la o singură adresă. Potrivit unui proiect publicat în dezbatere de MAI, nu va mai fi posibilă înscrierea menţiunii privind stabilirea domiciliului la o anumită adresă, dacă la adresa declarată sunt înregistrate mai mult de zece persoane. 

Se dorește astfel eliminarea situațiilor în care, pentru a obține anumite avantaje, anumite persoane își stabilesc, în mod fictiv, domiciliul la o altă adresă decât cea la care locuiesc de fapt.

Potrivit unui proiect de ordonanță publicat recent în dezbatere de Ministerul Afacerilor Interne (MAI), se dorește eliminarea situațiilor în care un număr mare de persoane își stabilesc, în mod fictiv, domiciliul la o adresă, prin limitarea stabilirii domiciliului în situația în care în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor (R.N.E.P.) sunt înregistrate mai mult de 10 persoane la adresa declarată.

Conform documentului, nu va mai fi posibilă înscrierea menţiunii privind stabilirea domiciliului sau, după caz, a reşedinţei la o anumită adresă dacă în R.N.E.P., la adresa declarată, sunt înregistrate mai mult de 10 persoane.

Prevederile nu se vor aplica proprietarului imobilului situat la adresa respectivă sau membrilor familiei extinse ale acestuia.

De asemenea, potrivit proiectului, prin familie extinsă se înţelege soțul/soția, rudele în linie dreaptă, precum şi cele în linie colaterală până la al patrulea grad inclusiv ale titularului dreptului locativ.

Proiectul Ordonanței pentru modificarea şi completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor român a fost publicat în dezbatere pe site-ul MAI în 18 ianuarie.

„Scopul actului normativ este pe de o parte corelarea legislației interne cu legislația europeană, cât și acela de a institui reglementări care să asigure atât cadrul instituţional necesar, cât şi posibilitatea implementării unor soluţii optime pentru înlăturarea consecinţelor negative legate de imposibilitatea atingerii scopului pentru care R.N.E.P. a fost constituit şi de alimentarea cu date care nu corespund realităţii a sistemelor informatice ale instituţiilor şi autorităţilor publice, generate de fenomenul înregistrat cu privire la stabilirea sau schimbarea domiciliului şi/sau a reşedinţei de către cetăţenii români fără intenţia de a avea locuinţa principală la adresa declarată, astfel cum prevăd dispoziţiile legale în vigoare”, se precizează în nota de fundamentare.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

SUA elimină interviul pentru viză, pentru anumite categorii de români. Anunțul Ambasadei de la București

Publicat

Ambasada SUA a decis acordarea vizelor fără interviu pentru câteva categorii de persoane. Este vorba despre cei care au avut viză eliberată anterior sau viza anterioară a expirat în ultimele 48 de luni.

”Puteți fi eligibili să vă reînnoiți viza fără a mai fi nevoie să veniți la ambasadă, pentru interviu. Procesul este rapid și ușor, îi invităm pe solicitanți să profite de posibilitatea solicitării vizei fără interviu” au transmis reprezentanții ambasadei, pe pagina lor de Facebook.

Cum poți călători în SUA dacă ți-a expirat pașaportul, dar viza este valabilă

Dacă aveți o viză încă valabilă este important să reţineţi faptul că ea poate fi în continuare folosită, chiar dacă paşaportul pe care a fost aplicată expiră.

Puteţi călători în Statele Unite cu paşaportul vechi, care conţine viza valabilă, şi noul paşaport, valabil.

Puteți fi eligibili pentru o solicitare fără interviu, care vă permite să reînnoiți viza fără a mai fi nevoie să veniți la Ambasadă.

Cu toate acestea, folosirea acestei opțiuni nu vă garantează aprobarea vizei. Este posibil ca în anumite cazuri, după evaluarea documentelor trimise prin FedEx să fie necesar să veniți la un interviu pentru viză.

Solicitanții pot fi eligibili pentru o solicitare fără interviu în următoarele situații:

Copiii sub 14 ani pot solicita o viza fără interviu, chiar dacă nu au mai avut viză SUA înainte.

Persoanele care au împlinit 80 de ani pot solicita o viza fără interviu, chiar dacă nu au mai avut viză SUA înainte.

Solicitați aceeași categorie de viză.

Viza este încă valabilă sau a expirat în ultimele 48 luni.

Viza a fost eliberată după data de 1 ianuarie 2008.

Pașaportul cu viza anterioară este în posesia dumneavoastră.

Pe viza anterioară nu apare una dintre următoarele mențiuni: “WAIVER” sau “CLEARANCE”.

Cetățenia, data nașterii și sexul sunt aceleași atât în vechiul pașaport, cât și în noul pașaport.

În momentul solicitării vizei vă aflați în România.

De la data aprobării vizei anterioare NU ați solicitat prelungire sau modificare de status pe teritoriul SUA.

De la data aprobării vizei anterioare NU ați fost arestat sau deportat, și nu ați încălcat legislația SUA.

De la data aprobării vizei anterioare NU v-a fost refuzată o altă viză, nu a fost anulată sau retrasă.

Dețineți un pașaport românesc sau permis de ședere valid.

Solicitarea unei vize cu paşaport temporar va avea ca efect limitarea valabilităţii vizei.

Sursă: ustraveldocs.com

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate