Connect with us
Advertisement

Actualitate

Nereguli în activitatea Primăriei Alba Iulia stabilite într-un raport de audit al Camerei de Conturi Alba. Prejudicii la două licee

sediu Primaria Alba Iulia

Publicat

primaria alba iulia Camera de Conturi a Judeţului Alba, din sinteza rezultatelor acţiunilor de audit desfăşurate la UATM (Unitatea Administrativ Teritorială – Primăria) Alba Iulia, în perioada 5 mai-27 iunie 2014.

Au fost constatat un prejudiciu de 7000 de lei la Ordonatorul terţiar din subordine: Liceul de Arte Alba Iulia, respectiv de 1000 de lei la liceul Sportiv Alba iulia

Principalele constatări la Primăria Alba Iulia

Modul de stabilire, evidenţiere şi urmărire a încasării veniturilor bugetare, în cuantumul şi la termenele stabilite de lege

  1. Au fost diminuate nejustificat veniturile UATM Alba Iulia, cu suma de 81.000 lei, prin nestabilirea, neînregistrarea şi neurmărirea spre încasare a veniturilor cuvenite bugetului local reprezentând taxa pentru eliberarea/vizarea anuală a autorizaţiilor pentru desfăşurarea unei activităţi de alimentaţie publică. În timpul auditului s-au încasat operativ venituri în sumă de 4 mii lei.
  2. Au fost diminuate nejustificat veniturile bugetului local cu 21.000 lei, reprezentând impozit pe clădiri persoane juridice, prin acordarea unei facilităţi fiscale, pentru un contribuabil care nu îndeplinea condiţiile legale de scutire – Fundaţia Maranata
  3. Au fost diminuate nejustificat veniturile UATM Alba Iulia, cu suma de 57.000 lei, prin nestabilirea, neînregistrarea şi neurmărirea spre încasare a veniturilor cuvenite bugetului local din impozitul pe clădiri, pentru clădirile nou construite şi finalizate dar nedeclarate pentru impozitare şi pentru clădirile care trebuiau trecute la o tranşă de impozitare superioară deoarece s-au racordat la reţeaua de apă şi canalizare. În timpul auditului s-au încasat operativ venituri în sumă de 9.000 lei.
  4. Au fost diminuate nejustificat veniturile UATM Alba Iulia cu suma de 294.000 lei, prin neînregistrarea pe venituri a sumelor reprezentând garanţii de participare la licitaţii, taxe şi documentaţii garanţii care nu au fost solicitate pentru restituire în termenul legal. În timpul auditului s-au încasat operativ venituri în sumă de 294.000 lei.
  5. Au fost diminuate nejustificat veniturile UATM Alba Iulia cu suma de 12.000 lei, prin nestabilirea, neînregistrarea şi neurmărirea spre încasare a veniturilor cuvenite bugetului local din regularizarea taxei pentru eliberarea autorizaţiilor de construire. În timpul verificării au fost încasate operativ venituri în suma de 5.000 lei.
  6. Nu au fost respectate termenele legale de depunere a încasărilor efectuate prin casieria instituţiei, la Trezoreria Municipiului Alba Iulia, iar conducerea entităţii nu a urmărit calcularea şi încasarea penalităţilor de întârziere în sumă de 1.000 lei de la persoana responsabilă care nu a depus la termen încasările realizate şi înregistrarea acestor penalităţi ca şi venit. În timpul verificării penalităţile au fost recuperate de la casier. Abaterea constatată a fost remediata în totalitate în timpul verificării.
  7. Au fost diminuate nejustificat veniturile bugetului de stat cu suma de 3.000 lei prin nestabilirea şi nevirarea contribuţiei aferentă persoanelor cu handicap neîncadrate.
  8. Au fost diminuate nejustificat veniturile UATM Alba Iulia cu suma de 3.000 lei prin nestabilirea, neînregistrarea şi neurmărirea spre încasare a veniturilor cuvenite bugetului local reprezentând cota de 50% din suma încasată din închirierea unor imobile sau părţi din acestea aflate în administrarea unităţii de învăţământ preuniversitar şi cuprinse în inventarul bunurilor aparţinând domeniul public al UATM Alba Iulia. În timpul verificării s-a virat la bugetul local al UATM suma de 3.000 lei. Abaterea constatată a fost remediată în totalitate în timpul verificării.
  9. Au fost diminuate nejustificat veniturile UATM Alba Iulia cu suma de 14.000 lei prin nestabilirea, neînregistrarea şi neurmărirea spre încasare a veniturilor cuvenite bugetului local reprezentând cota de 50% din suma încasată din închirierea unor imobile sau părţi din acestea, aflate în administrarea unităţii de învăţământ preuniversitar şi cuprinse în inventarul bunurilor aparţinând domeniul public UATM Alba Iulia. În timpul verificării s-a virat la bugetul local al UATM suma de 5.000 lei.

Calitatea gestiunii economico-financiare

Operaţiunea de inventariere generală a patrimoniului entităţii s-a efectuat fără respectarea în totalitate a prevederilor legale care reglementează acest domeniu, respectiv: nu au fost emise şi aprobate proceduri scrise, adaptate specificului activităţii, nu s-au completat listele de inventariere, procesul verbal privind rezultatele inventarierii nu este aprobat de ordonatorul de credite şi nu s-a întocmit Registrul Inventar. În timpul verificării a fost emisă Dispoziţia nr.187/27.05.2014 prin care s-a dispus efectuarea inventarierii patrimoniului entităţii.

Au fost majorate nelegal cheltuielile de personal cu suma de 6.000 lei, prin efectuarea de plăţi reprezentând gradaţie de merit acordată fără temei legal unui număr de 5 persoane. În timpul auditului s-au calculat foloase nerealizate de 1.000 lei stabilite conform legii. În timpul verificării s-a recuperat operativ suma de 3.000 lei.

Au fost majorate nelegal cheltuielile Liceului cu Program Sportiv Alba Iulia cu suma totală de 1.000 lei, reprezentând plata unor penalităţi de întârziere pentru neachitarea, la data scadentă, a unor facturi de utilităţi.

Măsurile dispuse şi recomandările formulate de camera de conturi

– finalizarea acţiunii de analiză pentru cele 52 cazuri de autorizaţii de construire expirate şi neregularizate, care au rămas de analizat din totalul de 87 cazuri;

– întocmirea proceselor verbale de recepţie şi efectuarea regularizării taxei de autorizare (inclusiv urmărirea încasării diferenţelor de taxă şi a accesoriilor aferente), în situaţiile în care sunt îndeplinite condiţiile stabilite de lege;

– transmiterea proceselor verbale de recepţie la Direcţia de Venituri în vederea stabilirii, înregistrării în evidenţa fiscală şi încasării impozitului pe clădiri datorat şi a majorărilor de întârziere aferente;

– extinderea acţiunilor de identificare a tuturor contribuabililor care au construit imobile noi (locuinţe, case de vacanţă, spaţii pentru desfăşurarea unor activităţi economice, etc), care au finalizat aceste construcţii, dar nu au depus declaraţie de impozit la Direcţia de Venituri din cadrul UATM Alba Iulia;

– solicitarea periodică de la SC APA CTTA SA a situaţiei cu persoanele care s-au racordat la reţeaua de apă şi canalizare în vederea verificării îndeplinirii cumulative a tuturor condiţiilor, pentru a fi trecute la o altă categorie de impozit pe clădiri;

– stabilirea impozitului pe clădiri corespunzător situaţiilor prezentate, calcularea majorărilor de întârziere pentru neplata la termenul legal; înregistrarea în evidenţa contabilă şi fiscală a veniturilor astfel determinate;

– luarea tuturor măsurile legale pe care Codul de procedură fiscală le reglementează pentru urmărirea şi încasarea impozitelor stabilite urmare acţiunilor de identificare mai sus descrise, uzând de procedurile legale de executare silită;

– intensificarea acţiunilor de verificare de către personalul de specialitate din cadrul Direcţiei Urbanism şi Amenajarea Teritoriului a clădirilor aflate în construcţie sau finalizate, în scopul identificării acelor construcţii care nu deţin autorizaţie de construire şi în funcţie de situaţia constatată, dispunerea tuturor măsurilor legale care se impun pentru astfel de situaţii;

– luarea tuturor măsurilor legale de stabilire, înregistrare în evidenţa contabilă şi fiscală, de urmărire şi încasare în totalitate a sumelor reprezentând impozit pe clădiri şi a majorărilor de întârziere aferente, datorate de Fundaţia Maranata;

– stabilirea cu exactitate a tuturor veniturilor cuvenite bugetului local din taxa pentru eliberarea/vizarea anuală a autorizaţiilor pentru desfăşurarea unei activităţi de alimentaţie, pentru toţi contribuabilii care datorează această taxă, înregistrarea în evidenţa contabilă şi evidenţa fiscală;

– pentru Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia: virarea, din veniturile proprii realizate, a sumelor datorate bugetului local (debit şi accesorii), sume rezultate din închirierea bunurilor aparţinând domeniului public în perioada 2011-2012

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement