Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Niciun vinovat la doi ani de la moartea prin electrocutare a unui militar în gara CFR din Alba Iulia. Dosarul zace la PM Cluj

Publicat

YouTube video

În dimineața zilei de 23 noiembrie 2018, plutonierul Orosz Alexandru murea electrocutat, în gara CFR din Alba Iulia, în timp ce efectua o manevră de descărcare a unui tip de tanc dotat cu baterie antiaeriană, denumit Gepard, de pe o garnitură de tren. 

O banalitate pentru cineva cu experiența sa, care număra mulți ani de armată și o misiune în Afganistan. Doar că, atunci când a urcat pe mașinărie, cei 27.000 de volți din rețeaua electrică de deasupra l-au lovit în plin.

Au trecut doi ani de la moartea militarului din Turda, doi ani și nici un vinovat pentru moartea acestuia.

Doi ani în care dosarul anchetei din 23 noiembrie zace într-un dulap, într-un birou al Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar Cluj, unde prim procuror este Viorel Siserman. 

Mai mult, ultimele date oficiale, și acelea obținute cu multă insistență din partea reporterilor alba24.ro, datează de acum cinci luni, când într-un răspuns reprezentanții instituției au declarat că: ”în cauza vizată s-a dispus efectuarea în continuare a urmării penale față de mai multe persoane, ancheta penală fiind în desfășurare”.

CITEȘTE ȘI: Dosarul militarului mort în gara din Alba Iulia zace de aproape doi ani la Parchetul Militar. Procurorii spun că încă cercetează

Acum 11 zile, pe 12 noiembrie, reporterii alba24.ro au formulat o nouă solicitare cu privire la starea anchetei către Parchetul Militar Cluj, dar prim procurorul Siserman, care este și purtător de cuvânt al instituției nu a răspuns solicitării, întrebarea fiind una simplă: ”care este stadiul anchetei”. În 11 zile, Parchetul Militar Cluj nu a fost în stare să trimită un răspuns.

Luni, 23 noiembrie, procurorul Siserman a fost contactat telefonic de reporterii alba24.ro si, într-un răspuns sec, a spus că pe masa lui nu a ajuns nici o cerere și a închis telefonul.

Mai exact, au trecut doi ani și nu se știe oficial din ce cauză a murit Alexandru Orosz, pe atunci tatăl unei fetițe de cinci ani. Doi ani și nimeni nu a fost trimis în judecată.

VEZI ȘI: Alexandru Orosz a supraviețiuit în Afganistan, a murit în Absurdistan. Filmul complet al tragediei de la Alba Iulia

Ce s-a întâmplat pe 23 noiembrie 2018

În ziua respectivă, militarul era însărcinat să coboare un fel de tanc dotat cu baterie antiaeriană, denumit Gepard, de pe o garnitură de tren pentru parada de 1 Decembrie de la Alba Iulia.

Doar că, atunci când a urcat pe mașinărie, cei 27.000 de volți din rețeaua electrică de deasupra l-au lovit în plin.

Trupul i-a luat foc, spre disperarea camarazilor săi, și acolo, pe peronul gării din Alba Iulia, s-a sfârșit.

După momentul electrocutării, s-au derulat scene greu de descris. Colegii militarului au început să urle şi să strige pentru întreruperea energiei electrice. Câţiva s-au urcat pe tanc şi au reuşit să stingă focul ce cuprinsese hainele lui Alexandru Orosz, iar apoi să îl coboare pe colegul lor pe peronul din beton.

CITEȘTE ȘI: Cazul militarului electrocutat pe tanc, în gara din Alba Iulia. Primele informații oficiale despre anchetă

Nu au putut, însă, să facă nimic mai mult. Minute în șir, în jurul lui Alexandru, camarazii au plâns în hohote, în așteptarea grea a echipelor de salvare, care nu mai aveau pe cine salva. Oameni altfel duri, neajutorați în fața situației în care erau puși.

Imediat după sosirea echipajelor ISU și ale criminaliștilor, zona a fost securizată, iar controlul a fost preluat de Armată. La fel și comunicarea legată de ce s-a întâmplat.

La un moment dat, în zonă au apărut un civil în vârstă, care a izbucnit în plâns și pe care soldații l-au întâmpinat cu lacrimi și îmbrățișări. Atmosfera era atât de încărcată încât nici unul dintre jurnaliștii aflați în zonă nu a dorit să filmeze scena, considerând-o un eveniment intim, probabil de familie.

Potrivit procedurilor, ar fi fost cerută întreruperea energiei la dispeceratul naţional al CFR, care gestionează aceste situaţii, care a transmis că cererea a fost aprobată şi pusă în aplicare. Cel puțin așa credeau militarii. În realitate însă, întreruperea alimentării cu energie electrică nu a avut loc. Alexandru Orosz s-a urcat pe tanc, unde a manevrat o antenă şi a atins firul de înaltă tensiune.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Începând din 8 august, APIA eliberează adeverințe pentru fermierii crescători de animale care vor credite bancare

Publicat

Crescătorii de animale beneficiari ai ajutoarelor naționale tranzitorii și/sau sprijinului cuplat în sectorul zootehnic, care vor să acceseze credite bancare ,pot primi, începând din 8 august, adeverinţe din partea Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA).

Pentru a veni în sprijinul fermierilor, agenția a încheiat convenții cu instituțiile bancare și nebancare și cu fondurile de garantare din domeniul agricol privind finanțarea capitalului de lucru pentru desfășurarea activităților curente pentru beneficiarii ajutoarelor naționale tranzitorii și/sau sprijinului cuplat în sectorul zootehnic, au transmis reprezentanții APIA, într-un comunicat.

Astfel, potrivit convențiilor, la solicitarea scrisă a fermierului, APIA eliberează o adeverință care atestă depunerea de către beneficiar, în Campania 2022,  a Cererii unice de plată pentru schemele de ajutoare naționale tranzitorii și/sau sprijin cuplat în sectorul zootehnic, precum și numărul de animale confirmate în urma efectuării unui prim control administrativ.

Totodată, prin adeverința eliberată de APIA, se confirmă că fermierul, la data emiterii Adeverinței, nu face obiectul excluderilor de la plată pentru schemele din sectorul zootehnic și că acesta îndeplinește condițiile generale pentru acordarea sumelor cuvenite, în conformitate cu legislația în vigoare.

Cuantumurile înscrise în convenții sunt următoarele:

  • Ajutorul Național Tranzitoriu în sectorul lapte – schema decuplată de producție, specia bovine, în sectorul lapte (ANTZ 7 – L) – 61,25 lei/ tonă;
  • Ajutorul Național Tranzitoriu în sectorul carne – schema decuplată de producție, specia bovine, în sectorul carne (ANTZ 8-C) – 213,20 lei/cap;
  • Ajutorul Național Tranzitoriu speciile ovine/caprine – schema cuplată de producție, (ANTZ 9) – 15,21 lei/cap;
  • Sprijin cuplat categoria bivoliţe de lapte – 510,10 lei/cap;
  • Sprijin cuplat categoria taurine din rase de carne – 824,60 lei/cap;
  • Sprijin cuplat categoria vaci de lapte – 1159,00 lei/cap;
  • Sprijin cuplat viermi de mătase – 289,40 lei/kg gogoși;
  • Sprijin cuplat categoria ovine / caprine – 54,61 lei/cap.

Conform prevederilor Convenției, dobânda aferentă contractului de finanțare pentru beneficiarii sprijinului acordat de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură este de RON-ROBOR 6M + maxim 2%.

Fondul de Garantare a Creditului Rural IFN – SA (FGCR) şi Fondul Național de Garantare a Creditului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii IFN – SA (FNGCIMM) garantează creditele acordate de bănci fermierilor.

sursa: apia.org.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cod Rutier 2022: LISTA categoriilor scutite de la purtarea centurii de siguranță. Situațiile în care nu este obligatorie. AMENZI

Publicat

Centura de siguranță este obligatorie în România pentru persoanele care circulă în autovehicule pe drumurile publice. Șoferii trebuie să le atragă atenția pasagerilor cu privire la obligația de a purta centura de siguranță.

Există și câteva categorii de șoferi ori pasageri exceptați de la regula purtării centurii de siguranță, printre care și gravidele sau cei ce suferă de anumite afecțiuni medicale, inclusiv anumite persoane obeze.

Potrivit avocatnet.ro, Codul Rutier stabilește ca regulă generală obligația conducătorilor de autovehicule și tractoare agricole ori forestiere și a persoanelor care ocupă locuri prevăzute prin construcție cu centuri sau dispozitive de siguranță omologate de a le purta în timpul circulației pe drumurile publice.

Totodată, în Codul rutier scrie că de la regula purtării centurii de siguranță există câteva excepții. Acestea sunt stabilite de regulamentul de aplicare a Codului rutier, cuprins în HG 1.391/2006.

Ce categorii de pasageri și șoferi nu sunt obligați să pună centura de siguranță

  • conducătorii de autoturisme pe timpul executării manevrei de mers înapoi sau care staționează;
  • femeile în stare vizibilă de graviditate;
  • conducătorii de autoturisme care executa servicii de transport public de persoane, în regim de taxi, când transportă pasageri;
  • persoanele care au certificat medical în care să fie menționată afecțiunea care contraindică purtarea centurii de siguranță;
  • instructorii auto, pe timpul pregătirii practice a persoanelor care învăța să conducă un autovehicul pe drumurile publice sau examinatorul din cadrul autorității competente în timpul desfășurării probelor practice ale examenului pentru obținerea permisului de conducere.

Lista bolilor pentru care anumite persoane sunt scutite de purtarea centurii de siguranță

Aceasta este stabilită prin Ordinul Ministerului Sănătății (MS) nr. 1.246/2007.

Formularul certificatului medical de scutire pe motiv medical grav

Astfel, bolile pentru care se exceptează de la portul centurii de siguranţă ocupanţii unui autovehicul cu o masă mai mică de 3,5 tone sunt:

  • sindroame hemoragipare;
  • sindroame tumorale abdominale (splenomegalie, organomegalie, adenopatii masive);
  • leucemii acute şi cronice;
  • mielom multiplu;
  • limfoame maligne;
  • ciroza hepatică şi cancerul hepatic cu ascită voluminoasă;
  • status posttoracotomie şi sternotomie pentru diferite operaţii toracice, trei luni postoperator;
  • by-pass extraanatomic axilo-femural;
  • pace-maker cardiac recent montat;
  • afecţiuni acute ale sânului;
  • obezitate care împiedică închiderea centurii de siguranţă.

Certificatul medical de scutire pe motiv medical grav se eliberează într-un exemplar, la cerere, de către medicii din orice unitate sanitară în evidenţa căreia se află persoana care-l solicită.

Totodată, Ordinul MS 1.246/2007 prevede și faptul că medicul care a eliberat certificatul medical de scutire pe motiv medical grav nu este răspunzător pentru consecinţele neutilizării centurii de siguranţă.

Ce amenzi sunt stabilite în Codul Rutier pentru nepurtarea centurii de siguranță

Amenzile stabilite de Codul rutier pentru nerespectarea obligației de a purta, în timpul circulației pe drumurile publice, centura de siguranță se încadrează în clasa I de sancțiuni (două sau trei puncte-amendă), adică sunt cuprinse între 290 și 435 de lei. Suplimentar, în aceste cazuri se aplică și două puncte de penalizare.

Citeste mai mult
Publicitate

CÂMPENI

UPDATE INCENDIU la Bistra. O casă și o anexă au luat foc. Pompierii intervin cu două autospeciale

Publicat

Un incendiu a izbucnit duminică, în jurul orei 15:40, în localitatea Bistra – Valea Dobrii. Flăcările au cuprins o casă de locuit și o anexă.

UPDATE, ora 16:15 – Potrivit ISU Alba, incendiul se manifestă la o casă de locuit și o anexă gospodărească. La ajungerea forțelor de intervenție la locul solicitării incendiul se manifesta cu ardere generalizată la nivelul anexei gospodărești și la nivelul acoperișului locuinței.

La momentul de față se lucrează la localizarea incendiului.

Știrea inițială

Potrivit ISU Alba, Stația de pompieri Câmpeni intervine pentru localizarea și stingerea unui incendiu în localitatea Bistra – Valea Dobrii.

Din informațiile preliminare ar fi vorba despre un incendiu izbucnit la o casă de locuit.

Pompierii intervin cu două autospeciale de stingere cu apă și spumă și un echipaj de prim ajutor.

Misiunea este în dinamică, revenim cu detalii.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Cele mai frumoase camioane din România, premiate în Cetatea din Alba Iulia. Camionul „Venom” – Best Truck of the Show

Publicat

Truck Tuning Art – festivalul pasionaților de truck-tuning se încheie duminică, la Alba Iulia. Cele mai frumoase camioane din țară au fost premiate în Cetatea Alba Carolina.

Premiul „Cel mai tare din Cetate” – Best Truck of the Show a fost înmânat de către primarul municipiului, Gabriel Pleșa, șoferului camionului cu numărul de înmatriculare DB 13 FIV „Venom”.

Au fost premiați de asemenea și vizitatorii care au votat camioanele, respectiv:

  • Locul 1 – 150 litri combustibil
  • Locul 2 – 100 litri combustibil
  • Locul 3 – machetă la scară a unui camion

Camioanele vor pleca din Cetate în coloană, în jurul orei 17:00, pe traseul: strada Horea – OMV – Ampoi 3 – șoseaua de centură.

Reamintim faptul că 80 dintre cele mai frumoase camioane din țară au ajuns, de vineri seara, în Cetatea Alba Carolina, pentru a lua parte la concursul Truck Tuning Art, ediția 2022.

Sâmbătă, în șanțurile Cetății a avut loc prezentarea și jurizarea camioanelor înscrise la una sau mai multe dintre secțiunile de concurs, respectiv: Best Truck of the Show, Best Paint, Best Interior, Best Sound, Best Exhaust Sound și Best Holland Style.

Seara, camioanele aflate în șanțurile Cetății au făcut show cu claxoane și lumini.

Vezi și FOTO-VIDEO: ”Concert” și spectacol de lumini cu 80 de camioane în Șanțurile Cetății Alba Carolina. Truck Tuning Art la Alba Iulia

Material în curs de actualizare. 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax