Connect with us
Advertisement

Cugir

Nodul rutier ce va lega orașul Cugir de Autostrada A1 Sebeș-Orăștie: Proiectul a trecut de APM Alba. Cum se va desfășura traficul

Publicat

Proiectul privind realizarea unui nod rutier ce va lega orașul Cugir de Autostrada A1 Sebeș – Deva a trecut de Agenția pentru Protecția Mediului Alba.

Noul nod rutier urmează să fie amplasat în extravilanul localității Șibot și va avea cinci bretele și un pasaj cu o lungime de peste 60 de metri. De asemenea, pe drumul județean DJ 705 urmează să fie amplasat un sens giratoriu. 

Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM) Alba a anunțat pe 13 octombrie luarea deciziei etapei de încadrare – fără evaluarea impactului asupra mediului, pentru proiectul „Nod rutier A1 (km 326+155) -DJ 704 (Cugir)”, propus a fi amplasat în localitatea Șibot, comuna Șibot, extravilan, titular proiect Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA.

Un nou nod rutier pe Autostrada A1 între Sebeș – Orăștie

Potrivit documentației, proiectul constă în realizarea unui nod rutier între Autostrada A1 Sebeș – Orăștie și drumul judetean DJ 704, care să conecteze sectorul de autostradă A1 și drumul județean DJ704.

În prezent, traficul rutier din zona proiectului se desfășoară pe sectorul de autostradă A1 și pe drumul județean DJ 704. Viitorul nod rutier va fi amplasat la intersecția autostrăzii A1 (KM 326+155) cu drumul județean DJ 704, la sud de localitatea Șibot, comuna Șibot.

Valoarea investiției este de aproximativ 8,3 milioane de euro cu TVA inclus, iar durata de realizare a lucrărilor propuse este de 12 luni.

Cum se va face accesul pe autostradă

Accesul la și de pe autostradă, în direcția Timișoara – Deva – Sebeș – Sibiu, se va realiza din drumul judetean DJ 704.

Prin intermediul bretelei 1 – cu circulație bidirecțională, se va asigura intrarea și iesirea de pe autostrada A1 pe bretelele 2, respectiv 3 – cu circulație unidirecțională.

La intersecția drumului județean DJ704 cu breteaua 1 se va amenaja un sens giratoriu.

  • Breteaua 1, care va face legătura dintre drumul județean DJ 704 și bretelele 2 și 3, va avea lungimea de 1.184 m.
  • Breteaua 2 va asigura intrarea pe autostrada A1, pe direcția Timișoara -Deva – Sebeș – Sibiu și va avea lungimea de 712 m, inclusiv banda de accelerare.
  • Breteaua 3 va asigura ieșirea de pe autostrada A1, de pe direcția Timișoara – Deva – Sebeș – Sibiu și va avea lungimea de 620 m, inclusiv banda de decelerare.

Accesul la și de pe autostradă, în direcția Sibiu – Sebeș – Deva – Timișoara, se va realiza de asemenea din drumul județean DJ 704, pe breteaua 1.

Prin intermediul acestei bretele (breteaua 1) – cu circulație bidirecțională, care supratraversează autostrada, se va asigura intrarea și iesirea de pe autostrada A1 pe bretelele 4, respectiv 5 – cu circulație unidirecțională.

  • Breteaua 4 va asigura intrarea pe autostrada A1, pe direcția Sibiu – Sebeș – Deva – Timișoara și va avea lungimea de 677 m, inclusiv banda de accelerare.
  • Breteaua 5 va asigura ieșirea de pe autostrada A1, de pe direcția Sibiu – Sebeș – Deva – Timișoara și va avea lungimea de 501 m, inclusiv banda de decelerare.

Se va amenaja complet nodul rutier, prin asigurarea relațiilor/fluxurilor de trafic pentru toate direcțiile, pentru o viteză minimă de circulație de 50 km/h.

Pasaj peste autostradă pentru accesul pe direcția Sibiu – Timișoara

La km 328+100 al autostrăzii A1, se va realiza pe breteaua 1 – un pasaj peste autostradă, pentru asigurarea accesului la autostradă, în direcția Sibiu – Timișoara. Structura va avea o singură deschidere și o lungime totală de 60,5 m.

Pentru asigurarea scurgerii apelor meteorice se vor proiecta șanțuri care se vor proteja cu beton de ciment C30/37, pe o lungime de 5087.64m. Pentru îndepărtarea apelor din zona părții carosabile se vor realiza casiuri, iar în zona acostamentelor se vor monta rigole de acostament.

Lungimea totală a casiurilor este de 1.996 m, iar rigolele de acostament 4.607,64 m. Pentru apelor pluviale colectate în șanțuri, vor fi prevazute podete de scurgere, din elemente
prefabricate sau monolite, cu lumina de 2,0 sau 5,0 [m], la fiecare desprindere bretea de traseul autostrăzii și în zonele de minim, sau în zona de racordare cu drumurile intersectate astfel încât să fie asigurată scurgerea apelor.

Descărcare apelor pluviale se va face în bazinul de retenție de pe breteaua 1 km 1+010 și în canalul de desecare care intersectează breteaua 1 la km 0+285, canalul de desecare care intersectează breteaua 1 la km 0+375 și canalul de desecare care subtraversează autostrada și breteaua 2 la km 0+300. Înainte de descărcarea apelor meteorice în canale și bazinul de
retenție, vor fi prevăzute separatoare de hidrocarburi, pentru protecția solului și a apelor.

Structura și caracteristicile noului nod rurier de pe A1

Profilul transversal tip pe bretele nodului rutier este:

  • Căi bidirecționale:
    • Lățimea platformei – 12,40 m
    • Lățimea părții carosabile – 2 x 3,50 m,
    • Benzi de încadrare – 2 x 0,25 m,
    • Acostamente – 2 x 0,75 m,
    • Lățime de lucru parapet – 1,70 m
  • Căi unidirectionale:
    • Lățimea platformei – 9,40 m,
    • Lățimea părții carosabile – 4,0 m,
    • Benzi de încadrare – 2 x 0,25 m,
    • Acostamente – 2 x 0,75 m,
    • Lățime de lucru parapet – 1,70 m
  • Structură rutieră propusă pentru nodul rutier:
    • 4 cm MAS 16 rul. 50/70, 6 cm, 8 cm AB 31.5 baza 50/70, 25 cm agregate naturale stabilizate cu lianți hidraulici , 25 cm strat din balast, 20 cm strat de formă din pământ stabilizat

Parapete

Pentru siguranța circulației se prevăd parapete la marginea platformei nodului rutier și pe autostradă în zonele de racordare.

Panouri fonoabsorbante

În cadrul proiectului au fost prevăzute panouri fonoabsorbante, care vor îndeplini și rol de protecție împotriva poluanților atmosferici, deoarece elementele proiectului sunt amplasate în rambleu, iar zonele locuite sunt la distanțe de mai puțin de 400 m față de proiect.

Astfel, în zona localității Șibot, există locuințe situate la aproximativ 340 m distanță, de aceea au fost prevăzute panouri de protecție fonică pe o lungime de aprox. 1.450 m stg/dr.

Aceste panouri, cu înălținea de 2.5 m, vor fi de tip sandwich din lemn sau beton, cu miez absorbant și pot fi apoi îmbrăcate în vegetație agățătoare, în funcție de amenajarea peisagistică
din zonă.

Restabiliri de drumuri și drumuri noi

Drumul restabilit va fi DJ 704, pe o lungime de 200 m, în zona intersecției acestuia cu breteaua 1.

În zona intersecției se va realiza un sens giratoriu. Pentru drumul județean vor fi necesare doar aduceri la cotă a drumului, fără a implica modificări ale traseului în plan.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement