Economie
Noi CRĂPĂTURI și DENIVELĂRI pe AUTOSTRADA Sebeș-Sibiu, pe un segment de drum de 70 metri, la Cunța
Pe sensul Sibiu-Sebeş al autostrăzii Sibiu-Orăştie au apărut fisuri, crăpături şi denivelari ale carosabilului pe o lungime de 70 de metri, fiind impusă restricţie de viteză de 60 de kilometri la oră, pe un segment de drum de 200 de metri, unde traficul a fost deviat pe banda 2, anunţă Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Nu a trecut mult timp de când putem circula din nou pe autostradă de la Sibiu la Cunţa, pe porţiunea ”prăbuşită” la numai un an de la inaugurarea. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunţă că sunt din nou probleme.
Pe Autostrada 1, pe sensul de mers Sibiu-Sebeş (276+100 – 276+170) au apărut fisuri, crăpături şi denivelari ale carosabilului pe o lungime de 70 de metri. Ca urmare a acestei situaţii a fost impusă restricţie de viteza de 60 km/h, pe un segment de drum de 200 de metri traficul a fost deviat pe banda 2.
Citește și Lucrări de reparații ridicole între Cunța și Săliște pe Autostrada Orăștie- Sibiu. Alte 7,8 milioane de lei pentru cârpeli
La fața locului a fost trimisă o echipă formată din specialişti CNAIR care au constatat că deplasările taluzului şi şanţului din vecinătatea sectorului respectiv au afectat banda de urgenţă şi banda 1.
Potrivit CNAIR, noi probleme au apărut pe loturi 3 al autostrăzii Sibiu – Orăştie, construit de Salini Impregilo.
„Pe sensul de mers Sibiu-Sebeş (276+100 – 276+170) au apărut fisuri, crăpături şi denivelari ale carosabilului pe o lungime de 70 de metri. Ca urmare a acestei situaţii, a fost impusă restricţie de viteza de 60 de kilometri la oră, pe un segment de drum de 200 de metri, unde traficul a fost deviat pe banda 2”, anunţă CNAIR.
Echipa de specialişti trimisă la faţa locului a constatat că deplasările taluzului şi şanţului din vecinătatea sectorului respectiv au afectat banda de urgenţă şi banda 1. În acest moment, sunt efectuate măsurători topografice în vederea verificării evoluţiei fenomenului de tasare şi a deformărilor la nivelul carosabilului.
Au fost convocaţi, vineri, la sediul CNAIR, toţi factorii implicaţi în derularea proiectului, pentru a prezenta un raport privind cauzele acestei probleme şi pentru a dispune o soluţie de remediere. Până la rezolvarea problemei, zona este monitorizată constant de către DRDP Braşov, care va raporta permanent orice modificare a situaţiei existente.
Citește și FOTO VIDEO: Crăpături uriașe la nici 100 metri de Autostrada Sibiu-Orăştie. În zona Aciliu pământul continuă să se miște
Segmentul de autostradă Sibiu-Sebeş face parte din autostrada Orăştie-Sibiu şi a fost deschis circulaţiei în anul 2014. În 2015 au apărut probleme pe acest lot, ceea ce a făcut necesară demolarea şi reconstrucţia unui sector de 200 de metri, redeschis în acelaşi an şi care este operaţional la ora actuală.
Problemele constante au dus la rezilierea contractului cu Salini Impregilo SpA., fiind reţinută garanţia de bună execuţie în valoare de aproximativ 60 milioane lei.
Toate lucrările pentru remedierea neconformităţilor apărute la acest segment de autostradă vor fi suportate din această sumă.
Zona respectivă este predispusă alunecărilor de teren. Una din zonele cu cele mai vizibile este cea a dealului Bucium. Este dealul în care a fost săpat ”celebrul” debleu de la Aciliu, soluție aleasă de constructorii italieni de la Salini Impregilo SpA, după ce varianta construirii unui tunel a fost respinsă în cadrul negocierilor cu CNAIR (Compania națională de administrare a infrastructurii, fosta CNADNR).
Lotul de autostradă amenințat de alunecările de teren are o lungime totală de 22,11 km și este situat între localitățile Cunța (județul Alba) și Săliște (județul Sibiu). Antreprenorul general al lucrării, Salini Impregilo Spa, avea termen inițial de finalizare a acestui lot III din autostrada Orăștie – Sibiu luna aprilie a anului 2013. Din cauza alunecărilor de teren și a altor probleme invocate, termenul de finalizare a fost tot amânat.
Deschiderea circulației (care nu a însemnat și finalizarea lucrărilor) pe cei 22,11 km de autostradă a avut loc în data de 10 noiembrie 2014. Zece zile mai târziu, însă, circulația a fost restricționată pe o bandă a sensului de mers Orăștie – Sibiu, din cauza unei fisuri cu o lungime de 50 de metri.
Citește și FOTO / VIDEO AERIAN: Zona unde a fost ruptă autostrada Sibiu-Orăștie. Imagini filmate cu drona pe tronsonul electoral care s-a prăbușit la un an de la inaugurare
În cele din urmă, din cauza acestei fisuri circulația a fost închisă total în septembrie 2015, iar pentru remedierea defecțiunilor italienii de la Salini Impregilo SpA au demolat terasamentul în zonă pe o lungime de 200 de metri. După care au părăsit șantierul. În aceste condiții, autoritățile române au anunțat că reziliază contractul, fapt consumat în ianuarie 2016. Dată până la care celor de la Salini Impregilo Spa le-au fost plătite facturi de 602,9 milioane de lei (dintr-un total contractual de 604,7 milioane de lei).
Terasamentul demolat pe o lungime de 200 de metri a fost refăcut în cele din urmă de CNAIR, care a plătit alte 8,9 milioane de lei pentru utilajele, manopera și materialele necesare refacerii terasamentului în zonă. Circulația a fost redeschisă în octombrie 2016.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News