Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

O nouă licitație pentru îmbunătățirea eficienței energetice a Bazinului Olimpic din Alba Iulia


Publicat

Primăria Alba Iulia a lansat o nouă licitație pentru proiectarea unor soluții inovative în scopul îmbunătățirii eficienței energetice a Bazinului Olimpic din municipiu.

Printre soluțiile propuse pentru îmbunătățirea eficienței energetice se numără refacerea/modernizarea iluminatului cu LED, instalarea unor jaluzele exterioare de protecție, înlocuirea centralelor termice cu altele noi cu randament crescut, amplasarea a 160 de panouri solare termodinamice, controlul ventilației şi climatizării și un sistem de management al clădirii.

Reamintim faptul că prima licitație, lansată în luna august, a fost anulată după ce a fost depusă o singură ofertă (asocierea Adal Solutions, Servelect SRL), considerată inacceptabilă și/sau neconformă.

Primăria Alba Iulia a lansat vineri, 24 septembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o nouă licitație pentru servicii de elaborare a documentației tehnico-economice – fazele DALI, DTAC, PT+DDE și asistență tehnică din partea proiectantului pe toată durata de execuție a proiectului pentru obiectivul de investiții „Soluții inovative de îmbunătăţire a eficienței energetice a bazinului olimpic de înot din Alba Iulia”.

Valoarea totală estimată este de 154.429,96 de lei, fără TVA.

Obiectivul general al proiectului reprezintă contribuția la dezvoltarea durabilă a municipiului Alba Iulia prin reducerea emisiilor de CO2 și implementarea unor măsuri inovatoare de eficiență energetică la bazinul olimpic local de înot.

În urma analizei datelor de consum şi auditului energetic, prin proiect au fost identificate şi propuse o serie de soluții inovative în domeniul eficienței energetice, precum: sistem solar termodinamic (combinație între panouri solare speciale şi pompe de căldură), unitate de cogenerare (căldură şi electricitate) cu randament mare, sistem de management energetic al clădirii.

Efectul pozitiv previzionat prin realizarea obiectivului de investiții este reflectat prin principalele rezultate urmărite prin implementarea proiectului:

  • Reducerea consumului de energie cu: 1.632,66 MWh/an (de la 2.197 MWh/an);
  • Reducerea emisiilor de CO2 cu: 336 tone/an (de la 478 t/an);
  • Economii prin adoptarea măsurilor de eficiență energetică propuse prin auditul energetic: 63.926,54 euro/an (de la 85.989 euro/an).

Soluțiile propuse prin auditul energetic integrate în planul de implementare ca investiţii vizează:

  • Refacere/ modernizare iluminat cu LED;

Actualele 52 de spoturi luminoase interioare (cu vapori de mercuri) din zona piscinei sunt propuse pentru a fi înlocuite cu tehnologia LED.

De asemenea, 54 de becuri incandescente și 187 de tuburi fluorescente sunt propuse pentru a fi înlocuite cu lămpi cu becuri LED.

  • Jaluzele exterioare de protecție;

Reflexiile intense și supraîncălzirea sunt de obicei cauzate de luminozitatea excesivă și necontrolată a radiațiilor solare.

Având în vedere zona de geamuri mari (328 mp) a fațadelor N-V și S-E din zona piscinei, se recomandă instalarea jaluzelelor exterioare din aluminiu ghidate pe șine metalice, controlate automat cu o unitate centrală care poate fi stabilită în conformitate cu programul de activitate cel mai frecvent din sala de piscină.

Jaluzelele urmează să fie utilizate în special în zilele calde și astfel economiile de energie trebuie să rezulte din energia electrică mai mică utilizată pentru răcirea aerului interior.

  • Înlocuirea centralelor termice cu altele noi, cu randament crescut;

Actualele două cazane, fiecare de 1.400 kW sunt supradimensionate și sunt operate cu o eficiență foarte scăzută.

Prin urmare, se recomandă înlocuirea acestora cu două cazane noi pe gaz, de 230 kW fiecare.

Cele două cazane noi de înaltă eficiență cu condensare trebuie să fie echipate cu toate dispozitivele auxiliare, precum și cu panouri de automatizare și control, care vor permite funcționarea în raport cu temperatura exterioară.

  • Panouri solare termodinamice şi pompe de căldură;

Sistemul termodinamic constă în cel puțin patru blocuri solare (sau echivalente), fiecare având 40 de panouri exterioare care pot furniza energie termică de 54,6 kW ca apă caldă cu consum de energie electrică de 8,45 kW.

Coeficientul mediu de performanță este de aproxiamtiv 4,00. Instalația este prevăzută cu un sistem suport pentru 160 de panouri, fiecare de 2 mp, pe acoperișul placă curbată.

Panourile termice solare vor colecta energia ambientală, energia solară și sau aerul, toată ziua, atâta timp cât temperatura exterioară este  peste -5 grade Celsius, soluția fiind una inovatoare.

  • Sistem de cogenerare (căldură şi energie electrică) de înaltă eficiență;

Sistemul propus poate furniza putere termică de 63 kW și putere electrică de 28 kW.

Energia gazoasă utilizată este de aproximativ 112 kW, indicând o eficiență globală de 81%. Unitatea poate fi utilizată eficient timp de aproximativ 8.000 de ore/an.

  • Control al ventilației şi climatizării;

Pentru bazin, soluția propusă este de a implementa controlul fluxului variabil prin adăugarea unei unități de automatizare și convertizor electronic la AHU existent, astfel încât să se ajungă la economii de cel puțin 25% în ceea ce privește consumul de energie electrică în situația actuală.

  • Sistem de management al clădirii

Sistemul de management al energiei în clădiri (BEMS) ar trebui să controleze toate funcțiile pentru sistemele descrise în producția și distribuția de căldură, în producția și distribuția apei răcite și în sistemele de tratare a aerului.

Se preconizează că o gestionare îmbunătățită poate economisi cel puțin 5% din energia utilizată în clădire. Scopul principal al BEMS este de a monitoriza, integra și controla optimizarea energetică.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Alertă alimentară: Maioneza contaminată cu oxid de etilenă retrasă din magazine. Pe lista figurează și un supermarket din Alba

Publicat

ANSVSA a emis o alertă alimentară după ce în mai multe magazine din România a fost descoperit un sos de maioneză contaminat cu oxid de etilenă.

Potrivit unei informări ANSVSA,  produsul Regal- sos cu maioneză 420 g, care expiră 23.03.2022, a fost retras din mai multe lanţuri de magazine din ţară.

Inspectorii sanitari au explicat că acesta a fost retras din cauza prezenţei oxidului de etilenă într-unul dintre ingrediente.

Alertă alimentară în țară

Interesant este că și producătorul a recunoscut lucrul acesta. Firma European Foods a precizat însă că motivul rechemării de pe piaţă a lotului ”este legat de prezenţa oxidului de etilenă într-unul din ingredientele (guma xantan) utilizate la fabricarea acestui produs”.

Lista magazinelor este prezentată mai jos:

Motivul: prezența oxidului de etilenă, o substanță periculoasă, interzisă în Uniunea Europeană pentru uz alimentar descoperită într-unul din ingredientele (guma xantan) utilizate la fabricarea acestui produs.

„Producătorul consideră că nu există nici un risc pentru sănătatea consumatorilor, dar din respect pentru aceştia, a decis rechemarea acestui lot de produs pentru a elimina orice fel de suspiciune. Celelalte loturi ale acestui produs pot fi consumate fără probleme”, se arată în informarea ANSVSA.

Persoanele care au achiziţionat aceste produse şi doresc rambursarea acestora au posibilitatea să le returneze la magazinul de unde le-au cumpărat şi pe baza bonului fiscal până la data de 15.11.2021.

Lista completă a magazinelor unde a fost distribuit lotul 1450 Regal sos cu maioneză 420 g poate fi consultată

Oxidul de etilenă, substanţă periculoasă înterzisă în Uniunea Europeană pentru uz alimentar

Potrivit ANPC, oxidul de etilenă este o substanţă chimică în stare gazoasă care are proprietăţi antibacteriene, antivirale şi antifungice, adică omoară virusurile, bacteriile, fungii şi orice alte tipuri de microorganisme care pot dezvolta boli ce depreciază anumite materii prime folosite în industria alimentară.

Folosit mulţi ani ca dezinfectant capabil să prevină mucegaiul şi să reducă riscul de salmonela, oxidul de etilenă a fost interzis ca pesticid în Uniunea Europeană din anul 1990, iar din anul 2011 a fost interzis ca produs de protecţie a alimentelor şi furajelor!

Oxidul de etilenă irită pielea, ochii, căile respiratorii, provoacă dureri de cap, greaţă, vărsături, iar pe termen mediu şi lung provoacă diferite tipuri de cancer şi anomalii genetice.

În prezent, în Uniunea Europeană, este permisă folosirea oxidului de etilenă doar pentru dezinfectarea echipamentelor medicale din spitale şi alte locaţii cu destinaţie medicală.

Toate alimentele contaminate cu oxid de etilenă, un dezinfectant cancerigen interzis în Europa, trebuie retrase de la vânzare din ţările membre ale Uniunii Europene, este mesajul Comisiei Europene către autorităţile responsabile cu siguranţa alimentară”, spune APC România pe siteul insituţiei.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Trafic pe un sigur sens, pe podul mare din Sebeș, pentru următoarele trei săptămâni. Se execută lucrări de reabilitare

Publicat

La Sebeș au început lucrările de reabilitare la podul de peste râul Sebeș. Timp de o lună, traficul a fost restricționat și se va circula pe un singur sens. 

 Circulația rutieră este semaforizată.

Lucrările la podul care unește strada Valea Frumoasei de strada Augustin Bena includ reabilitarea covorului asfaltic și aplicarea de dispozitive de acoperire a rosturilor de dilatație.

Termenul estimat de finalizare a lucrărilor este de trei săptămâni. Contractul de lucrări este gestionat de SPAP Sebeș.

Potrivit reprezentaților primăriei, în ultima perioadă, în zona podului au fost realizate mai multe intervenții menite să îmbunătățească mobilitatea urbană: spart și transportat beton vechi (cca. 30 mc), cofrat și turnat beton nou (cca. 30 mc), confecționat și montat stâlpi noi de susținere (12 bucăți), demontat balustrade vechi (40 ml) și confecționarea unor noi balustrade, recondiționat și vopsit picioare balustrade vechi peste pod (192 ml), recondiționat și vopsit balustrade vechi peste pod (455 ml), recondiționat și vopsit grilaj din țeava (1388 ml).

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

La Sebeș a început înscrierea pentru ajutorul la încălzire și energie electrică: Persoane eligibile. TOATE documentele necesare

Publicat

La Sebeș de vineri a început înscrierea pentru acordarea suplimentului de energie și acordarea ajutorului pentru încălzire în sezonul rece. Cererile se pot depune până pe 15 noiembrie. 

Modelele de formulare sunt disponibile la sediul Direcției Generale deAsistență Socială, Medicală și Comunitară Sebeș, situat în cartierul Aleea Lac, nr. 12, telefon: 0258-730611, 731007.

La același sediu se vor depune și toate actele necesare pentru acordarea ajutorului de încălzire, de luni până joi, între orele 8.30-16.30, iar vineri între orele 08:30-14:00, termenul limită fiind data de 15 noiembrie 2021.

Ajutorul pentru încălzirea locuinței pentru sezonul rece 2021-2022/ suplimentul pentru energie se acordă în baza următoarelor documente:

1.    Cerere și declarație pe propria răspundere

2.    Documente de identitate titular și membrii familiei:

–         cărți de identitate, buletine de identitate, cărți de identitate provizorii;

–         certificate de naștere pentru copii cu vârsta de până la 14 ani;

–         alte documente, după caz (certificat căsătorie, certificat deces, act divorț etc).

3.    Copie factură

–         gaze naturale

–         energie electrică (pe care să fie înscrise codul abonatului și cod loc consum);

Dacă pe factură apare înscrisă altă persoană decât abonatul, calitatea de persoană îndreptăţită se probează cu contractul de închiriere, împuternicire, concesiune, comodat etc.

4.     Acte privind veniturile realizate de persoana singură sau de toţi membrii familiei, după caz, în luna anterioară depunerii cererii:

–         adeverințe de venit eliberate de angajator, pentru veniturile din salariu, (venit net/luna anterioară depunerii cererii + după caz, contravaloare tichete masă);

–          adeverințe de venit de la administrația financiară pentru veniturile din activități independente, din cedarea folosinței bunurilor, din investiții, din premii și jocuri de noroc;

–         mandate postale/extrase de cont/hotărâri judecătorești pentru plata pensiei de întreținere/decizii pentru indemnizații de somaj, handicap, pensii etc.

–         contracte de muncă în cazul veniturilor obținute de persoanele plecate în stăinătate.

a.    în situaţia persoanelor singure/familiilor care declară că nu realizează niciunul din veniturile enumerate în cerere, acestea vor prezenta Declarație Notarială cu menţionarea luării la cunoştinţă că declararea necorespunzătoare adevărului se pedepseşte conform legii penale.

b.    În situația familiilor în care soțul /soția este plecat la muncă în străinătate și nu poate prezenta contractual de muncă, se va prezenta Declarație Notarială cu venitul net realizat de acesta în străinătate, cu menţionarea luării la cunoştinţă că declararea necorespunzătoare adevărului se pedepseşte conform legii penale

5. Acte privind regimul juridic al locuinţei – copie după actul de proprietate/ contractul de închiriere/  comodat sau alte documente care atestă un drept de folosință asupra locuinței în condițiile legii;

6. Dovada bunurilor mobile şi imobile deţinute:

–  Certificat de atestare fiscală privind clădirile, terenurile și mijloacele de transport aflate în proprietate, eliberat de Biroul Taxe și Impozite Locale Sebeș (Primăria Sebeș- sediul vechi);

–  Copie după talon autoturism (deținere 1 autotursim cu vechime mai mica de 10 ani sau 2 autoturisme – nu se acordă ajutorul/ sprijinul).

– 1 dosar cu șină.

Criterii de eligibilitate:

1. Nivel venituri:

–  1386 lei/ persoană în cazul familiilor;

–  2053 lei persoana singură

2. Ajutorul pentru încălzirea locuinţei, se acordă familiilor, respectiv persoanelor singure, numai pentru locuinţa de domiciliu sau, după caz, de resedinţă a acestora;

3. Solicitanții și celelalte persoane cuprinse în cerere nu deţin bunuri mobile/imobile sau terenuri, aşa cum sunt prezentate ele în lista în lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării ajutorului pentru încălzirea locuinței.

4. Solicitanții și celelalte persoane cuprinse în cerere nu deţin depozite bancare de peste 3000 lei;

Pentru verificarea veridicității datelor înscrise în cererea si declarația pe propria răspundere se vor efectua  anchete sociale la locuința beneficiarilor. Dacă  în urma anchetei sociale se constată că titularul nu a declarat corect componența familiei, veniturile realizate și bunurile deținute, sumele plătite necuvenit se vor recupera, în condițiile legii.

Titularul ajutorului pentru încălzirea locuinței/suplimentului pentru energie este obligat să comunice în scris orice modificare intervenită în componența familiei și a veniturilor acesteia, în termen de 5 zile de la data modificării.

Persoanele care dețin bunurile din listă, NU AU DREPTUL la ajutorul pentru încălzirea locuinței/ suplimentul pentru energie:

Bunuri imobile
1 Clădiri sau alte spaţii locative în afara locuinţei de domiciliu şi a anexelor gospodăreşti
2 Terenuri de împrejmuire a locuinţei şi curtea aferentă şi alte terenuri intravilane care depăşesc 1.000 mp în zona urbană şi 2.000 mp în zona rurală            

 

Bunuri mobile*
1 Autoturism/autoturisme şi/sau motocicletă/motociclete cu o vechime mai mică de 10 ani cu excepţia celor adaptate pentru persoanele cu handicap sau destinate transportului acestora sau persoanelor dependente precum şi pentru uzul persoanelor aflate în zone greu accesibile
2 Mai mult de un autoturism/motocicletă cu o vechime mai mare de 10 ani
3 Autovehicule: autoutilitare, autocamioane de orice fel cu sau fără remorci, rulote, autobuze, microbuze
4 Şalupe, bărci cu motor, scutere de apă, iahturi, cu excepţia bărcilor necesare pentru uzul persoanelor care locuiesc în Rezervaţia Biosferei ”Delta Dunării”
5 Utilaje agricole: tractor, combină autopropulsată
6 Utilaje de prelucrare agricolă: presă de ulei, moară de cereale
7 Utilaje de prelucrat lemnul: gater sau alte utilaje de prelucrat lemnul acţionate hidraulic, mecanic sau electric
(*)Aflate în stare de funcţionare
Depozite bancare
   1         Depozite bancare cu valoare de peste 3000 lei
Terenuri /animale şi/sau păsări
   1         Suprafeţe de teren, animale şi păsări a căror valoare netă de producţie anuală depăeşte suma de 1.000 euro pentru persoana singură, respectiv suma de 2.500 euro pentru familie

Mențiuni referitoare la locuință:

Persoana sau familia care deține pe lângă locuința de domiciliu și o cotă parte dintr-o clădire, exceptând anexele sau dependințele, nu poate beneficia de ajutor pentru încălzirea locuinței/ suplimentul de energie, indiferent de mărimea cotei.

Dacă în aceeași locuință/ imobil locuiesc mai multe familii, respectiv persoane singure, fără contoare separate pentru gaze sau energie electrică, la acordarea ajutorului de încălzire/suplimentului pentru energie vor fi luate în considerare toate persoanele și veniturile realizate de acestea.

Nivel venituri: Familii:1386 lei/ persoană

 Ajutorul pentru încălzirea locuinței în sezonul rece noiembrie 2021- martie 2022:

Venit net lunar Compensare

Procentuală (%)

ajutor lemne (lei) ajutor gaze

naturale (lei)

ajutor energie

electrica (lei)

 pe membru de familie 1 luna 5 luni 1 luna 5 luni 1 luna 5 luni                    
sau al persoanei singure (lei)                    
0-200 lei 100% 320 1600 250 1250 500 2500                    
200,1-320 lei 90% 288 1440 225 1125 450 2250                    
320,1-440 lei 80% 256 1280 200 1000 400 2000                    
440,1-560 lei 70% 224 1120 175 875 350 1750                    
560,1-680 lei 60% 192 960 150 750 300 1500                    
680,1-920 lei 50% 160 800 125 625 250 1250                    
920,1-1040 lei 40% 128 640 100 500 200 1000                    
1040,1-1160 lei 30% 96 480 75 375 150 750                    
1160,1-1280 lei 20% 64 320 50 250 100 500                    
1280,1-1386 lei 10% 32 160 25 125 50 250                    

În cazul persoanei singure:

 

1280,1-2053 lei 10%       32       160     25     125       50       250

Suplimentul pentru energie se plătește lunar pe tot parcursul anului:

1. Energie electrica: 30 lei/ lună
2. Gaze naturale: 10 lei/ lună
3. Lemne: 20 lei/lună

NOTĂ: În situația în care singura sursă de energie utilizată este energia electrică, cuantumul suplimentului este de 70 lei/ lună.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Investiții la Ocna Mureș prin programul ”Anghel Saligny”: Primăria anunță modernizări de străzi și rețea de canalizare

Publicat

Reprezentații Primăriei Ocna Mureș au anunțat că au depus spre finanțare, prin programul național de investiții „Anghel Saligny”, două proiecte care vizează îmbunătățirea infrastructurii rutiere și de utilități publice în localitățile aparținătoare orașului Ocna Mureș.

Este vorba de localitățile Cisteiu de Mureș, Micoșlaca și Războieni-Cetate.

Se dorește modernizarea străzilor din localitatea aparținătoare Războieni-Cetate, printr-un proiect în valoare de 9.243.355,05 lei cu TVA.

”Se vor moderniza peste 4 kilometri de drumuri ale localității (practic toate străzile secundare).

Sunt prevăzute lucrări de asfaltare, realizarea de accese la proprietăți, rigole și trotuare (acolo unde este posibil), amenajarea spațiilor din zona tuturor drumurilor secundare, semnalizare rutieră etc. Durata estimată a lucrărilor este de 12 luni de la începerea lor.

Al doilea proiect se referă la „Rețea de canalizare menajeră în localitățile aparținătoare Cisteiu de Mureș și Micoșlaca“. proiectul are o valoare de 10.260.048,76 lei cu TVA și are un termen estimat de execuție de maxim 36 de luni.

Investiția cuprinde:

– rețea canalizare stradală – 8130 m

– rețea canalizare racorduri – 3060 m

– rețea refulare apă uzată – 3775 m

– cămine canalizare beton cu capac carosabil – 267 buc

– cămine racord canalizare – 510 buc

– stații pompare apă uzată – 4 buc

– cămine inspecție rețea refulare apă uzată – 8 buc

– cămine golire rețea refulare apă uzată – 2 buc

– cămine aerisire rețea refulare apă uzată – 3 buc

– adâncime – între 1,3 m și 3,42 m, fiind sub limita de îngheț

Racordarea rețelei se va face la stația de epurare din str. Mihai Viteazu.

Până la sfârșitul acestui an va fi depus, pentru finanțare prin Administrația Fondului pentru Mediu, un proiect care are ca scop modernizarea iluminatului public în toate localitățile aparținătoare ale orașului nostru.

Trebuie menționat că un alt proiect având aceeași sursă de finanțare, Administrația Fondului pentru Mediu, este în faza de licitație a execuției de lucrări. Este vorba de „Modernizare a iluminatului public în orașul Ocna Mureș”, cu o valoare de aproape 1.300.000 lei cu TVA.

Investiția constă în înlocuirea tuturor corpurilor de iluminat cu corpuri de iluminat LED și realizarea sistemului de telegestiune a sistemului de iluminat”, au scris reprezentații Primăriei din Ocna Mureș pe Facebook.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate