Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

OFICIAL: Starea de alertă prelungită până în 12 ianuarie. TOATE măsurile ce trebuie respectate. Hotărârea de Guvern


Publicat

Guvernul a adoptat vineri hotărârea privind prelungirea stării de alertă pentru încă 30 de zile, în perioada 14 decembrie – 12 ianuarie. Rămân în vigoare, printre altele, obligațiile de protecție sanitară și distanțare, restricțiile de circulație pe timp de noapte.

Starea de alertă a fost introdusă în România de la 15 mai 2020, când a înlocuit starea de urgență și apoi a fost prelungită succesiv la 30 de zile.

Hotărârea Guvernului din 11 decembrie prevede și interzicerea reuniunilor cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private.

Vezi și VIDEO Arafat: Prelungirea stării de alertă cu 30 de zile. Măsuri pe pârtiile de schi, în stațiuni și recomandări de sărbători

HOTĂRÂRE privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 decembrie 2020, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19

Vezi HG-9

Art. 1 – Începând cu data de 14 decembrie 2020 se prelungeşte cu 30 de zile starea de alertă pe întreg teritoriul ţării, instituită prin Hotărârea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, aprobată cu modificări şi completări prin Hotărârea Parlamentului României nr. 5/2020, cu modificările şi completările ulterioare, prelungită prin Hotărârea Guvernului nr. 476/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare, prin Hotărârea Guvernului nr. 553/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 17 iulie 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare, prin Hotărârea Guvernului nr. 668/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 16 august 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare, prin Hotărârea Guvernului nr. 782/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 15 septembrie 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare, prin Hotărârea Guvernului nr. 856/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 15 octombrie 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare, și prin Hotărârea Guvernului nr. 967/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 noiembrie 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare.

Vezi și Cum vor sărbători românii Crăciunul și Revelionul în anul pandemiei. Raed Arafat, precizări despre petreceri și colindă

Art. 2 – Pe durata prevăzută la art. 1 măsurile de prevenire şi control ale infecţiilor cu coronavirusul SARS-CoV-2, condiţiile concrete de aplicare şi destinatarii acestor măsuri, precum şi instituţiile şi autorităţile publice care pun în aplicare sau urmăresc respectarea aplicării măsurilor pe durata stării de alertă sunt prevăzute în: a) anexa nr. 1 – „Măsuri pentru creşterea capacităţii de răspuns“; b) anexa nr. 2 – „Măsuri pentru asigurarea rezilienţei comunităţilor“; c) anexa nr. 3 – „Măsuri pentru diminuarea impactului tipului de risc“.

Art. 3 – În aplicarea dispoziţiilor art. 7^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2020 privind stocurile de urgenţă medicală, precum şi unele măsuri aferente instituirii carantinei, aprobată cu completări prin Legea nr. 20/2020, cu completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc, secretarul de stat, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, dispune, în colaborare cu Ministerul Sănătăţii, prin ordin al comandantului acţiunii, măsurile necesare prevenirii şi combaterii infecţiilor cu coronavirusul SARS-CoV-2, în cadrul acţiunilor de răspuns la nivel naţional.

Art. 4 – Regimul contravenţional aplicabil pentru nerespectarea măsurilor prevăzute în anexele nr. 1- 3 este cel stabilit la art. 64 – 70 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare.

Art. 5 – Actele emise pentru punerea în executare a Hotărârii Guvernului nr. 394/2020, aprobată cu modificări şi completări prin Hotărârea Parlamentului României nr. 5/2020, cu modificările şi completările ulterioare, a Hotărârii Guvernului nr. 476/2020, cu modificările și completările ulterioare, a Hotărârii Guvernului nr. 553/2020, cu modificările și completările ulterioare, a Hotărârii Guvernului nr. 668/2020, cu modificările și completările ulterioare, a Hotărârii Guvernului nr. 782/2020 cu modificările și completările ulterioare, a Hotărârii Guvernului nr. 856/2020, cu modificările și completările ulterioare, și a Hotărârii Guvernului nr. 967/2020, cu modificările și completările ulterioare, își mențin aplicabilitatea în măsura în care dispoziţiile acestora nu contravin măsurilor stabilite în anexele nr. 1-3 la prezenta hotărâre.

Art. 6 – Anexele nr. 1 – 3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU INTERIMAR NICOLAE-IONEL CIUCĂ

Anexa nr. 1 Măsuri pentru creșterea capacității de răspuns

Art. 1 – În condiţiile art. 5 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare, se stabilesc următoarele măsuri: 1. coordonarea operaţională a serviciilor publice de ambulanţă şi a serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă, în condiţiile art. 54 şi 55 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, precum şi a altor acte normative, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 179/2020, cu completările ulterioare; 2. coordonarea operaţională a poliţiei locale, în condiţiile art. 50 – 52 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 70/2020, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 179/2020, cu completările ulterioare.

Vezi și Vacanța la munte de Crăciun și Revelion. În ce condiții se pot face rezervări de sărbători. Precizări oficiale

Art. 2 – În condiţiile art. 5 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare, se stabilesc următoarele măsuri: 1. se instituie obligaţia de a asigura măsurile de continuitate a activităţii centrelor rezidenţiale de îngrijire şi asistenţă a persoanelor vârstnice, centrelor rezidenţiale pentru copii şi adulţi, cu şi fără dizabilităţi, precum şi pentru alte categorii vulnerabile şi de a stabili programul de lucru al angajaţilor, potrivit art. 19 din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare, cu avizul direcţiilor de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. 2. furnizorii de servicii sociale îşi organizează programul în centrele rezidențiale în funcţie de contextul epidemiologic existent la nivel local şi cu respectarea normelor în vigoare privind legislaţia în domeniul muncii. Activitatea la nivelul acestor servicii va fi organizată şi desfăşurată cu respectarea normelor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 instituite de autorităţile competente.

Art. 3 – În condiţiile art. 5 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare, se stabileşte desfăşurarea în regim permanent a activităţii tuturor centrelor operative pentru situaţii de urgenţă cu activitate temporară, precum şi a activităţii Centrului Naţional de Conducere şi Coordonare a Intervenţiei şi a centrelor judeţene/al municipiului Bucureşti de coordonare şi conducere a intervenţiei.

Art. 4 – (1) Măsura prevăzută la art. 1 pct. 1 se pune în aplicare de către unităţile teritoriale pentru situaţii de urgenţă, respectiv de către inspectoratele pentru situaţii de urgenţă. (2) Măsura prevăzută la art. 1 pct. 2 se pune în aplicare de către Poliţia Română, prin inspectoratele de poliţie judeţene/Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti. (3) Respectarea aplicării măsurilor prevăzute la art. 2 se urmărește de către Ministerul Muncii și Protectiei Sociale. (4) Măsura prevăzută la art. 3 se pune în aplicare de către instituţiile la nivelul cărora sunt organizate centrele operative pentru situaţii de urgenţă, respectiv centrele de coordonare şi conducere a intervenţiei. Respectarea aplicării acestei măsuri se urmăreşte de către Ministerul Afacerilor Interne.

Anexa nr. 2 Măsuri pentru asigurarea rezilienței comunităților

Art. 1 – În condiţiile art. 5 alin. (2) lit. d) și al art. 13 lit. a) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare, în spaţiile publice, spaţiile comerciale, mijloacele de transport în comun şi la locul de muncă se instituie obligativitatea purtării măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 13 şi art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 2 – Se pot institui izolarea şi carantina persoanelor în condiţiile art. 7, 8 şi 11 din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Art. 3 – În aplicarea prevederilor art. 5 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare, direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti asigură testarea săptămânală a personalului de îngrijire şi asistenţă, a personalului de specialitate şi auxiliar care îşi desfăşoară activitatea în centrele rezidenţiale de îngrijire şi asistenţă a persoanelor vârstnice, centrelor rezidenţiale pentru copii şi adulţi, cu şi fără dizabilităţi, precum şi pentru alte categorii vulnerabile.

Art. 4 – (1) Respectarea aplicării măsurilor prevăzute la art. 1 se urmăreşte de către Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Afacerilor Interne. (2) Măsura prevăzută la art. 3 se pune în aplicare de către Ministerul Sănătăţii. Respectarea aplicării măsurilor prevăzute la art. 3 se urmăreşte de către Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Afacerilor Interne.

Anexa nr. 3 Măsuri pentru diminuarea impactului tipului de risc

Art. 1 – În condiţiile art. 5 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare, se stabilesc următoarele măsuri:

1. pentru prevenirea răspândirii infecţiilor cu SARS-CoV-2 sunt interzise organizarea şi desfăşurarea de mitinguri, demonstraţii, procesiuni, concerte sau alte tipuri de întruniri în spaţii deschise, precum şi a întrunirilor de natura activităţilor culturale, ştiinţifice, artistice, sportive sau de divertisment în spaţii închise, cu excepţia celor organizate şi desfăşurate potrivit pct. 2 – 19;

2. se interzice desfăşurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private;



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Electrica majorează tarifele cu 80% de la 1 ianuarie 2022 pentru clienții care nu și-au schimbat contractele. Cât va costa un kW

Publicat

contor curent

Cine nu și-a ales un furnizor de energie, de la anul va plăti factura aproape dublu. Prețurile pentru clienții celui mai mare furnizor de energie electrică din România cresc de la 1 ianuarie 2022 cu 80%, dar majorarea nu se va aplica până la 31 martie 2022 datorită plafonării prețului de către guvern.

Prețurile energiei electrice pentru clienții de serviciu universal ai Electrica cresc cu 80% de la 1 ianuarie. Prețul final din factură va fi de 1,5 lei/kWh

Motivul principal pentru care a crescut prețul de serviciu universal, ar fi majorarea prețurilor la energia electrică în piață, de unde furnizorii cumpără curent pentru clienți.

Până la 1 aprilie, este în vigoare mecanismul de plafonare și compensare, iar până atunci aceste preturi nu vor fi plătite.

De la 1 ianuarie 2021, de când s-a liberalizat piața de energie, clienții casnici din România se împart în două categorii. Unii au ales deja o ofertă de pe piața concurențială, de la vechiul lor furnizor sau de la altul, și plătesc un preț concurențial al energiei. Ceilalți nu au făcut nicio alegere, nu au semnat un nou contract de furnizare, nici cu vechiul lor furnizor, nici cu altul, și plătesc așa numitul preț de serviciu universal scrie economica.net

Prețurile de serviciu universal se modifică de două ori pe an

Ultima dată când prețurile la serviciu universal s-au schimbat a fost data 1 iulie 2021. Următoarea modificare va avea loc de la 1 ianuarie 2022. Din cauza creșterii prețului energiei electrice din piață, furnizorii cumpără energia la un preț mult mai mare.

Noile prețuri de serviciu universal pentru clienții Electrica Furnizare

Electrica Furnizare este cel mai mare furnizor de energie electrică pentru clienții casnici din România și are și cei mai mulți clienți aflați încă în serviciul universal.

Compania a publicat noile prețuri, care sunt valabile de la 1 ianuarie. Prezentăm mai jos, prețurile pentru fiecare zonă tradițională a companiei, acolo unde grupul Electrica, prin DEER (Distribuție Energie Electrică România) operează și rețeaua de distribuție.

Electrica Furnizare Transilvania Sud ( județele Brasov, Alba, Harghita, Covasna, Sibiu, Mures)

Noul preț de serviciu universal al Electrica Furnizare, aplicabil de la 1 ianuarie, este de 1,48 lei/kWh, preț final, cu toate taxele și tarifele de rețea incluse.

Prețul valabil acum, până la 31 decembrie, era de 0,81 lei/kWh. Așasar, avem o creștere de 82 % a prețului final, care ar putea fi și mai mare, vom explica mai jos de ce.

Electrica Furnizare Muntenia Nord (judeșele Brăila, Buzău, Dâmbovița, Galați, Prahova, Vrancea).

Noul preț de serviciu universal al Electrica Furnizare, aplicabil de la 1 ianuarie, este de 1,48 lei/kWh, preț final, cu toate taxele și tarifele de rețea incluse.

Prețul valabil acum, până la 31 decembrie, este de 0,82 lei/kWh. Așasar, avem o creștere de 80 % a prețului final, care ar putea fi și mai mare, vom explica mai jos de ce.

Electrica Furnizare Transilvania Nord (județele Bihor, Bistrița Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare, Sălaj)

Noul preț de serviciu universal al Electrica Furnizare, aplicabil de la 1 ianuarie, este de 1,47 lei/kWh, preț final, cu toate taxele și tarifele de rețea incluse.

Prețul valabil acum, până la 31 decembrie, era de 0,80 lei/kWh. Așasar, avem o creștere de 84 % a prețului final, care ar putea fi și mai mare, vom explica mai jos de ce.

De ce ar putea fi și mai mari prețurile

Prețurile pe care le vedeți mai sus conțin tarifele de rețea (transport și distribuție) valabile până la data da 31 decembrie 2021.

Potrivit unui proiect de ordin al ANRE, aflat momentan în dezbatere publică, aceste tarife cresc, începând cu 1 ianuarie, cu valori cuprinse între 6,5% și 11% față de cele actuale, la nivel național.

Efectul în facturi va fi de circa 2-3 bani/kWh, în plus față de prețurile de mai sus, în funcție de zona de rețea.

Clienții nu vor plăti aceste prețuri până în aprilie 2022

Clienții casnici, nu vor plăti, de la 1 ianuarie, aceste prețuri datorită mecanismului de protecție care se aplică până la finalul lunii martie.

Până la 31 martie 2022 este în vigoare mecasnimul de plafonare a prețurilor finale, pentru toți consumatorii casnici, și cel de compensare a unei părți din factură, pentru cei cu un consum de sub 300 kWh pe lună, adică majoritatea casnicilor.

Prețul este plafonat la 1 leu/kWh, din care se va va compensa ulterior 0,29 lei/kWh, potrivit mecanismului de mai sus, deci prețul final plătit de majoritatea consumatorilor va fi de 71 de bani/kWh.

Clienții de serviciu universal ai Electrica Furnizare vor fi taxați la un alt preț de la 1 aprilie

În mod neuzual, compania arată că aceste prețuri vor fi valabile doar trei luni de zile, în perioada 1 ianuare-31 martie, deși eram obișnuiți ca prețurile de serviciu universal să fie valabile șase luni – așa a fost până acum.

Aceste prețuri vor expira la 31 martie, moment de la care va expira și schema de sprijin de mai sus, iar clienții casnici vor plăti prețurile întregi.

Cum aceste prețuri de serviciu universal ale Electrica sunt valabile doar până la 31 martie, rezultă că, de la 1 aprilie, furnizorul va comunica alte prețuri.

Mai mari sau mai mici decât acest 1,5 lei/kWh (grosier), nu putem ști încă, depinde de evoluția prețului energie electrice în piață. Momentan, prețurile sunt însă în creștere.

Electrica a început să își notifice clienții care nu și-au schimbat contractele

Electrica Furnizare a început să-și notifice clienții care nu și-au schimbat contractele și sunt încadrați la categoria ”serviciu  universal” cu privire la majorarea tarifelor.

De la 1 ianuarie, prețul pentru un kw va fi, aproape identic cu cel practicat de Electrica pentru clienții care au aplicat pentru piața liberă.

Astfel, în perioada 1 ianuarie – 31 martie 2022, prețul unui kw pentru clienții Electrica de la Serviciul Universal va fi de 1,48 de lei, cu aproape 50% mai mare decât cel valabil până la finalul acestui an.

Pentru cei care și-au schimbat contractele și au optat pentru piața liberă, Electrica oferă mai multe pachete, cu tarife cuprinse între 1.36 lei/kw și 1.43 lei/kw.

Mesajul primit de clienții Electrica de la Serviciul Universal:

”Stimate client,

Având în vedere că actuala ofertă de furnizare a energiei electrice în regim de Serviciu Universal din contractul dumneavoastră expiră la data de 31.12.2021, prin prezenta, vă transmitem noua ofertă de furnizare a energiei electrice în regim de Serviciu Universal, care intră în vigoare începând cu data de 01.01.2022 și este valabilă până la data de 31.03.2022.

Prețul din ofertă este evidențiat în tabelul de mai jos și a fost actualizat ca urmare a condițiilor de piață/evoluției prețurilor din sectorul energetic.

Oferta de Serviciu Universal menționată în această notificare este disponibilă și pe pagina noastră de internet, la adresa www.electricafurnizare.ro/preturi-si-tarife, iar Contractul cadru aplicabil, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 88/2015, cu modificările și completările ulterioare, poate fi consultat inclusiv la adresa www.electricafurnizare.ro/asistenta/furnizor-de-ultima-instanta.

Precizăm că, potrivit O.U.G. nr. 118/2021, aprobată prin Legea nr. 259/29.10.2021, în perioada 01.11.2021 – 31.03.2022, clienții casnici vor beneficia de schema de sprijin pentru plata facturilor de energie electrică și gaze naturale.

Efectul compensării, exceptării sau plafonării se va regăsi în factura de energie electrică/gaze naturale. Mai multe informații despre aceste facilități și condițiile de acordare pot fi consultate în cadrul paginii dedicate din site-ul nostru: www.electricafurnizare.ro/cms/comunicate-de-presa/2021/compensare-plafonare-facilitati/.

Denunțarea unilaterală a contractului de către client este gratuită și se face cu o notificare transmisă FUI cu cel puțin 21 de zile înainte, conform contractului cadru. Prețul energiei electrice este de 0.93704  lei/kWh (preț fără Tg) și este aplicabil în perioada 01.01.2022-31.03.2022.”

De ce a crescut prețul de serviciu universal

Motivul este simplu: creșterea prețurilor la energia electrică în piață, de unde furnizorii cumpără energia pentru clienții lor. Consumatorii aflați în serviciu universal nu au resimțit vreo creștere în ultimul timp, tocmai pentru că prețul lor a fost fix din iulie până acum.

Din iulie, ei au în facturi un preț al energiei active (fără tarife de rețea și taxe) de 0,37 lei/kWh – preț pentru clienții Electrica Furnizare. Or, din cauza creșterii prețurilor din piață, de la 1 ianuarie, prețul energiei active este, la Electrica, de 0,94 lei/kWh (sau 938 de lei/MWh).

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

sursa: economica.net. electricafurnizare.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Noi restricții în Marea Britanie, după confirmarea a două cazuri de infectări cu varianta Omicron

Publicat

Premierul Marii Britanii a anunțat, sâmbătă, după o ședință de urgență a Guvernului de la Londra, o înăsprire a restricțiilor, după confirmarea a două cazuri de infectare cu varianta Omicron pe teritoriul Regatului Unit.

Astfel, absolut toți cei care intră în regat vor fi obligați să facă un test PCR și vor fi nevoiți să se autoizoleze, până la primirea rezultatului.

Boris Johnson le-a cerut britanicilor să poarte din nou masca de protecție în magazine și mijloace de transport în comun, cel puțin în următoarele trei săptămâni, după care autoritățile vor decide dacă prelungesc aceste măsuri.

„Le vom cere tuturor celor care intră în Marea Britanie să facă un test PCR până la finalul celei de-a doua zile de la sosire și să stea în izolare până primesc un rezultat negativ al testului. Toți cei care au intrat în contact cu persoane suspectate de infectare cu varianta Omicron trebuie să se autoizoleze timp de 10 zile, indiferent de stadiul vaccinării.

În plus, vă vom cere tuturor să ajutați la împiedicarea răspândirii acestei variante prin purtarea din nou a măștii de protecție în magazine și în transportul în comun. Nu știm deocamdată cât de eficiente vor fi vaccinurile împotriva acestei variante, dar avem motive întemeiate să credem că vor asigura, măcar parțial, o anumită protecție”, a declarat Boris Johnson.

Până acum, era solicitat doar un test antigen în decurs de două zile de la sosirea în Marea Britanie şi nu era necesară izolarea.

Boris Johnson a mai anunţat că va fi intensificată campania pentru administrarea dozei booster. Autorităţile sanitare vor reduce perioada necesară între a doua şi a treia doză de vaccin, pentru a extinde cât mai mult posibil grupurile eligibile.

Măsurile „sunt temporare şi prudente”, a precizat Boris Johnson, care a spus că ele reprezintă „un mod de acţiune responsabilă pentru încetinirea răspândirii virusului”.

Aceste măsuri intervin după ce autorităţile britanice au confirmat sâmbătă că au identificat în ţară două cazuri de COVID-19, unde virusul are mutaţii comparabile cu B.1.1.529, varianta denumită Omicron de OMS.

„Cele două cazuri sunt legate între ele şi au de-a face cu o călătorie în sudul Africii”, a declarat Ministerul Sănătăţii. Unul din cazuri a fost depistat la Nottingham (centrul Angliei), iar celălalt la Chelmsford (est de Londra).

sursa: digi24.ro

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

”Somodi”, cozonacul de la Rimetea, gătit de sărbători de gospodinele maghiare. Rețetă de sute de ani, unică în România

Publicat

Rimetea (județul Alba) este singura localitate din ţară unde se prepară, cu prilejul sărbătorilor religioase, cozonacul „Somodi“.

Veche de peste trei sute de ani, reţeta presupune faptul că în loc de nucă sau cacao, în cozonac se pune scorţişoară. Reţeta este transmisă din generaţie în generaţie şi este păstrată cu sfinţenie de localnici.

Rimetea (atestată documentar la 1257) a avut o perioadă înfloritoare în vremea Imperiului Austro-Ungar. În localitate au locuit foarte mulți secui care au îmbogățit gastronomia locului cu o mulțime de specialități delicioase. Din Evul Mediu și până în 1876, Rimetea a făcut parte din Scaunul Secuiesc al Arieșului.

Femeile din Rimetea prepară, de generații, cozonacul „Somodi“ pentru sărbătorile de Crăciun, de Paşti și uneori, în sezonul turistic, și pentru turiști. Istoria acestui torockói Somodi kalács este una veche.

Vezi și MESAJE de CRĂCIUN: Urări de Sărbători pentru cei dragi. SUTE de mesaje frumoase și felicitări haioase

Maghiarii de la Rimetea au păstrat rețeta din generaţie în generaţie, aceasta fiind singura localitate din România unde se prepară aceast produs tradiţional. Desigur, fiecare gospodărie are propria metodă de a aplica rețeta.

„S-a moştenit din vorbă în vorbă de la bunici şi străbunici şi este o reţetă a întregului sat. Cred că are o vechime de aprope 300 de ani“, a spus una dintre gospodinele satului.

Vezi și: FOTO-VIDEO: Cetatea Trascăului de lângă Colțești, un loc feeric învăluit în mister. Povestea fortăreței construite pe o stâncă

Ingredientele de bază pentru aluatul de cozonac sunt untul de casă şi zahărul amestecat cu scorţişoară.

Ingrediente pentru prepararea cozonacul „Somodi“:

500 g făină albă

o cană de lapte

2 linguriţe de drojdie-praf de drojdie proaspătă

200 g unt

300 g zahăr cu scorţişoară după gust

stafide

o linguriţă de sare

untură pentru ungerea vasului în care se va coace cozonacul

2 ouă

Aluatul clasic de cozonac cu unt se întinde pe masă, iar apoi se presară cu unt încălzit, chiar puţin prăjit. Tot prin presărare se pune scorţiţoară cu zahăr amestecate în părţi egale. Secretul constă în frământarea aluatului până când se desprinde de marginea vasului, altfel se rupe şi nu se întinde bine.

Se împleteşte cozonacul, după care se aplică din nou unt, zahăr cu scortişoară. Cozonacul răsucit trebuie să aibă formă de potcoavă. Vasul în care se coace este unul din ceramică groasă și glazurată.

După ce se aşează în vasul de lut uns cu untură, se pune în cuptor foarte bine încălzit.

Cozonacul se coace în cuptorul tradiţional, construit din cărămizi şi lut. Pentru că are o formă rotundă se taie în două şi apoi în felii sau în forma stelară şi se aşază pe masa de Paşti. Se serveşte după felul doi, sau la micul dejun cu lapte.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cursuri de conducere defensivă și de prim ajutor, OBLIGATORII pentru obținerea sau restituirea permisului de conducere. PROIECT

Publicat

Cetățenii care vor să obțină permisul de conducere ar putea fi obligați să parcurgă două cursuri obligatorii. Este vorba despre un curs de conducere defensivă și un curs de prim ajutor în cazul accidentelor rutiere.

Acestea ar urma să fie obligatorii și pentru șoferii care vor restituirea permisului, în urma reţinerii, potrivit unui proiect înregistrat recent la Senat. 

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice a fost înregistrată la Senat pentru dezbatere în data de 25 noiembrie.

Potrivit inițiatorilor, un grup de parlamentari de la USR, proiectul reactualizează cerinţele pe care candidaţii pentru obţinerea permisului de conducere auto trebuie să le îndeplinească.

Astfel, se propune introducerea în cadrul formării iniţiale a candidaţilor a cursurilor de conducere defensivă şi a cursurilor practice de prim ajutor puse la dispoziţie de către şcolile de conducători auto autorizate, respectiv de către persoane autorizate de autorităţile publice din domeniul sănătăţii.

Potrivit inițiatorilor, modificările şi completările preconizate se vor adresa inclusiv tuturor acelor conducători auto cărora li se aplică măsura complementară a suspendării temporare a dreptului de a conduce pe drumurile publice ca urmare a săvârşirii unor fapte contravenţionale sau penale şi care îşi doresc să beneficieze de posibilităţile oferite de OUG 195/2002 privind reintrarea în posesia permisului de conducere.

Ce reprezintă cursurile de conducere defensivă și de prim ajutor

Cursul de conducere defensivă reprezintă cursul teoretic şi practic prin care conducătorii auto şi candidaţii pentru obţinerea permisului de conducere auto învaţă să conştientizeze şi să identifice riscul pe care îl implică circulaţia pe drumurile publice, se informează cu privire la comportamentul vehiculelor în situaţii critice şi cu privire la modul corect de a reacţiona în vederea ieşirii din aceste situaţii, învaţă să adopte o atitudine defensivă menită să prevină apariţia conflictelor sau a situaţiilor limită în timpul conducerii autovehiculelor pe drumurile publice.

Cursul practic de prim ajutor în cazul accidentelor rutiere reprezintă pregătirea specială a conducătorilor auto şi a candidaţilor pentru obţinerea permisului de conducere auto în dobândirea competenţelor privind aplicarea măsurilor de prim ajutor în cazul accidentelor rutiere, înainte de intervenţia cadrelor medicale.

Cele două cursuri vor fi introduse în cadrul pregătirii teoretice şi practice pe care o realizează persoanele care solicită prezentarea la examen pentru obţinerea permisului de conducere în următoarele situaţii:

  • obţinerea, pentru prima dată, a permisului de conducere;
  • beneficierea de reducerea perioadei de suspendare a sancţiunii complementare a suspendării temporare a exercitării dreptului de a conduce în ipotezele constatării de către organele competente a săvârşirii de către participantul la trafic a unei fapte contravenţionale;
  • dispunerea sancţiunii complementare a suspendării temporare a exercitării dreptului de a conduce atunci când fapta a contravenţională se circumscrie fie conducerii sub influenţa băuturilor alcoolice, fie nerespectării regulilor privind prioritatea de trecere, depăşirea sau trecerea la culoarea roşie a semaforului, dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulaţie din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale.
  • obţinerea, după anularea pennisului de conducere printr-o hotărâre judecătorească definitivă, a unui nou permis de conducere.

În toate aceste situaţii, candidaţii care se circumscriu ipotezelor amintite vor fi obligaţi să parcurgă cursul de conducere defensivă şi cursul practic de prim ajutor în cazul accidentelor rutiere.

Inițiativa legislativă mai prevede că aceste cursuri vor fi integrate fie în pachetul de servicii de instrucţie pe care le oferă actualele şcoli autorizate de şoferi, în urma unei autorizări exprese din partea ministerului de resort, fie în pachetul de servicii de instrucţie pe care le vor oferi şcoli autorizate expres pentru cele două tipuri de cursuri nou introduse în OUG 195/2002.

În ambele cazuri, procedura de autorizare va fi reglementată prin ordinul Ministrului Transporturilor.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate