Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

UPDATE: Până la 8000 de lei finanţare de la stat dacă îţi schimbi sistemul de încălzire a locuinţei. Cum se poate accesa ajutorul financiar din programul „Casa Verde”


Publicat

casa verdeDacă îţi schimbi sistemul de încălzire al locuinței şi vei folosi energie regenerabilă, ai posibilitatea să primeşti ajutor de stat de până la 8.000 de lei. Un act normativ ce se referă la programul „Casa Verde” a fost publicat Monitorul Oficial.

UPDATE:  Persoanele fizice pot depune dosarele pentru programul „Casa Verde” în perioada 10-24 octombrie, iar persoanele juridice din 17 octombrie-14 noiembrie, la agenţia teritorială a mediului.

Ordinul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) nr. 1817/2016 pentru aprobarea Ghidului de finanțare a Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari persoane fizice a fost publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 747 din 26 septembrie 2016 și se aplică de la data apariției. Totuși, cetățenii vor putea să se înscrie în program doar în perioada pe care o vor anunța curând autoritățile.

Este vorba despre condiţiile pentru aplicare programului „Casa Verde”, ce nu trebuie confundat însă cu “Casa Verde Plus”.

Prin „Casa Verde”, persoanele fizice sunt încurajate să folosească sisteme de încălzire a locuinței ce au la bază energia regenerabilă, indiferent că asta înseamnă instalarea unui nou sistem sau adaptarea sistemelor clasice.

Persoanele fizice vor putea cere până la 3.000 de lei pentru a-și instala acasă panouri solare nepresurizate, până la 6.000 de lei pentru a-și instala panouri solare presurizate sau până la 8.000 de lei pentru instalarea unor pompe de căldură (exclusiv pompele de căldură aer-aer).

Vor fi eligibile pentru finanțare cheltuielile de achiziție a sistemelor de încălzire ce folosesc energie regenerabilă și cele cu montajul și punerea în funcțiune, inclusiv taxa pe valoarea adăugată aferentă, în măsura în care vor fi făcute doar după semnarea contractului de finanțare nerambursabilă.

Sesiunile de înscriere în programul „Casa Verde” vor fi deschise după ce Administrația Fondului pentru Mediu va decide și va informa publicul în privința acestora.

Condiţii pentru persoane fizice

– domiciliul în România

– proprietari sau coproprietari ai terenului și ai casei pentru care se va instala sistemul de încălzire nepoluant

– imobilele să nu facă obiectul unui litigiu în instanță, unei revendicări legale ori unei proceduri de expropriere pentru utilitate publică.

– să nu aibă datorii la bugetul de stat sau la bugetele locale

– să nu fi fost condamnați în trecut pentru infracțiuni contra mediului

– să nu fi primit, în sesiunile din anii anteriori ale programului, pentru aceeași casă, finanțare pentru sistemul de încălzire.

-să nu dețină în proprietate un imobil format din teren cu una sau mai multe construcții, dintre care unele părți sunt comune, iar restul sunt proprietăți individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă și câte o carte funciară individuală pentru mai mult de două unități individuale, apartamente – locuințe, aflate în proprietate exclusivă, care poate fi reprezentată de locuințe și spații cu altă destinație, după caz.

Dosarul de finanțare se depune la agenția teritorială pentru protecția mediului. Un solicitant poate depune o singură cerere de finanțare pentru un singur tip de proiect aferent unui singur imobil, respectiv construcție și teren; nu se pot cumula cele două tipuri de proiecte. În cazul imobilelor cu doi sau mai mulți coproprietari se poate depune o singură cerere de finanțare pentru acel imobil, pe sesiune.

Documente:

– cererea de finanțare nerambursabilă, tehnoredactată și semnată (original);

– declarație pe propria răspundere a solicitantului (în original);

– actul de identitate al solicitantului (copie);

– extrasul de carte funciară pentru informare (emis de maximum 30 de zile) ce atestă dreptul de proprietate/coproprietate al solicitantului asupra terenului și casei unde se implementează sistemul de încălzire, pentru cei care dețin individual un imobil (original);

– documentul eliberat de autoritatea publică locală, care atestă adresa imobilului, în situația în care adresa de implementare din cererea de finanțare diferă de cea din extrasul de carte funciară (original);

– copia cărții funciare și extrasul de carte funciară individuală; pentru proprietățile comune, pot fi trecute pe aceeași carte funciară cel mult două unități individuale care să formeze un întreg;

– pentru imobilele deținute în coproprietate se va depune o declarație notarială, semnată de toți coproprietarii, din care să reiasă că pentru imobilul respectiv se va depune o singură cerere de finanțare, precum și persoana solicitantă (original);

– certificatul de atestare fiscală privind plata obligațiilor la bugetul local, emis pe numele solicitantului (original) de organele competente teritorial;

– în cazul în care domiciliul solicitantului este diferit de locul de implementare, se va depune și certificatul de atestare fiscală privind plata obligațiilor la bugetul local, emis pe numele solicitantului (original), eliberat de către organele competente din zona implementării proiectului;

– certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului, de către unitatea teritorială a Ministerului Finanțelor (original);

– certificatul de cazier judiciar emis pe numele solicitantului, eliberat de către organul teritorial al Ministerului Afacerilor Interne (original sau copie legalizată);

– o adeverință privind existența contului bancar al solicitantului finanțării, emisă de o bancă comercială, sau extrasul de cont.

După ce sunt acceptate în program persoanele fizice semnează la agenția județeană pentru protecția mediului contractul de finanțare nerambursabilă, ce are valabilitate 12 luni. Proiectul de schimbare a sistemului de încălzire va trebui finalizat în zece luni de la semnare.

sursa: avocatnet.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat proiect: Consolidarea capacității SJU Alba Iulia de gestionare a crizei sanitare COVID-19

Publicat

Consolidarea capacității SJU Alba Iulia de gestionare a crizei sanitare COVID-19

Beneficiarul proiectului: SPITALUL JUDEȚEAN DE URGENȚĂ ALBA IULIA

Obiectivul general al proiectului este: Cresterea capacitatii de gestionare a crizei sanitare COVID-19 prin asigurarea raspunsului în timp util si eficient al sistemului medical al Spitalului Judetean de Urgenta Alba Iulia la criza COVID -19 si consolidarea capacitatii adecvate de îngrijire si tratament a cazurilor de infectie cu virusul SAR – CoV – 2 prin dotarea cu echipamente /dispozitive/aparatura medicala necesare pentru tratamentul pacientilor.

Obiectivele specifice ale proiectului

1. Asigurarea disponibilitatii aparaturii si dispozitivelor medicale necesare Spitalului Judetean de Urgenta Alba Iulia, in vederea imbunatatirii capacitatii spitalului de a raspunde in timp util si eficient pentru tratarea cazurilor de infectie cu virusul SARS-CoV-2 .

2. Cresterea capacitatii de testare in vederea depistarii infectiilor cu COVID-19

3. Asigurarea conditiilor optime de siguranta atat pentru personalul propriu cat si pentru pacientii care se adreseaza Spitalului Judetean de Urgenta Alba Iulia

Valoarea totala a proiectului este de 13.928.181,43 lei, din care cofinantare UE: 13.928.181,43 lei.

Data inceperii proiectului: 01.02.2020

Data finalizarii proiectului: 30.06.2022

Codul SMIS : 140093

Proiect co-finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională/Fondul de Coeziune prin POIM 2014-2020

Date de contact beneficiar:

Municipiul Alba Iulia, România, Str. Bld. Revolutiei nr. 23, judetul Alba, cod postal 510073, România, tel. 0258820825, mail: managersjualba@gmail.com

Vezi comunicatul AICI (.pdf)

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO-VIDEO Eroi la datorie: Doi polițiști din Jidvei au salvat, alături de localnici, o femeie care a căzut într-o fântână

Publicat

Doi polițiști din comuna Jidvei au salvat, alături de alți localnici, o femeie de 72 de ani care a căzut într-o fântână.

Povestea eroilor a fost publicată pe pagina de Facebook a Poliției Române. 

„Hai să dăm mână cu mână!

Oameni MARI, lucruri MARI!

<< Ziua a început normal… deplasări în teren, discutat cu localnicii, până la un moment:

112: – Urgent! O persoană, de 72 de ani, a căzut într-o fântână din comuna Jidvei.

Oameni buni, nici nu știu cum am urcat în mașină și am demarat spre locație. Aveam aproximativ 10 km de parcurs, timp suficient pentru ca Alin să afle mai multe despre caz.

Odată ajunși, am găsit 3 localnici… nu localnici… OAMENI CU SUFLET, care încercau să o salveze pe femeie.

Un OM intrase deja în fântână, agățat de lanțul de care era legată o găleată.

Am reușit să schimbăm câteva cuvinte și să aflăm că doamna nu suferise traumatisme grave, iar fântâna era secată, imediat am sunat colegii pompieri.

Dar nu am apucat să comunic foarte mult cu ei, când l-am auzit pe Alin:

– Vino repede! Am reușit să o prindem cu o funie! Reușim să o scoatem!

Am lăsat telefonul imediat și am început toți să tragem de funia care o cuprindea pe femeie.

Unul dintre localnici era la manivela fântânii, răsucind concomitent cu noi, pentru a-l scoate pe cel care coborâse în fântână, sprijinind femeia.

Nu pot să vă explic emoțiile trăite, mai ales când au ajuns aproape de gura fântânii.

Să nu cumva să nu se mai țină de funie… să se dezechilibreze…

Dar… am reușit! Toți! Mână cu mână! >> – Marcel, colegul nostru.

Au acceptat cu greu fotografia!

Dar merită să îi cunoașteți!

Marcel și Alin, polițiști ai Secției 6 Poliție Rurală Jidvei, județul Alba

Ne pare rău că nu avem avem o fotografie și cu ceilalți eroi!

Vă mulțumim, români frumoși!” au scris reprezentanții Poliției Române, pe pagina de Facebook.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO VIDEO: Doi adulți și o fetiță, răniți într-un accident rutier pe Autostrada A1, Sebeș-Sibiu

Publicat

Un accident rutier a avut loc marți dimineață, în jurul orei 8.40, pe autostrada A1, Sebeș-Sibiu. Potrivit polițiștilor, în urma coliziunii între două TIR-uri și un autoturism trei persoane au fost rănite. 

Potrivit Centrului Infotrafic, pe Autostrada A1 Sibiu-Deva, la kilometrul 242 de metri, în zona mun. Sibiu, județul Sibiu, s-a produs o coliziune față-spate între 2 TIR-uri și un autoturism, pe sensul de mers către Sibiu.

Au rezultat 2 victime din autoturism (un copil și conducătoarea auto) cu fracturi la picioare, din primele investigații. Totodată, unul dintre conducătorii de TIR acuza dureri în zona pieptului. Traficul este blocat pe prima bandă și cea de urgență ale direcției către Sibiu, circulându-se doar pe cea de-a doua bandă.

La fața locului Serviciul de Ambulanță Sibiu, a trimis de urgenta doua echipaje de tip C si B. În urma accidentului au rezultat 3 victime. Echipajele SAJ au acordat asistenta medicala unei femei de 33 ani ,după ce a fost descarcerata de echipajele ISU.

Femeia a prezentat traumatism de bazin cu suspiciune de fractură  și traumatisme de membre inferioare. A mai fost asistată o fețita de 7 ani care a suferit fracturi la membrul inferior și alte traumatisme. A treia victima a fost transportata la UPU de către un echipaj ISU.

Polițistii rutieri desfășoară cercetări în vederea stabilirii cauzelor exacte care au dus la producerea accidentului. În prezent, traficul se desfășoară îngreunat, pe banda a doua.

Reprezentații ISU Sibiu au transmis că minora de 7 ani a primit asistență medicală și a fost transportată la spital cu traumatism cranio cerebral și traumatism membru inferior.

Totodată un bărbat, de aproximativ 45 de ani (șoferul unuia dintre TIR – uri) a fost evaluat medical și transportat la UPU Sibiu cu traumatism abdominal.

sursă foto, video: DRDP, SAJ Sibiu, ISU Sibiu INFO TRAFIC județul Sibiu.

sursă info: Centrul Infotrafic, SAJ Sibiu, ISU Sibiu.

 

 

 

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Atenționare MAE pentru românii care merg în Marea Britanie. Condițiile de intrare în țară, revizuite de autorități

Publicat

Autoritățile britanice au revizuit condițiile de intrare în țară, în contextul pandemiei, a anunțat Ministerul Afacerilor Extene. Astfel, de marți, toate persoanele, chiar și cele vaccinate, trebuie să prezinte un test PCR sau antigen negativ făcut cu cel mult 48 de ore înainte.

Potrivit MAE, începând cu data de 7 decembrie 2021, ora 4:00 GMT (6:00, ora României), toate persoanele, inclusiv persoanele vaccinate cu schemă completă, care intenționează să călătorească în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, trebuie să prezinte la intrarea pe teritoriul britanic certificatul care atestă rezultatul negativ al unui test COVID-19 (tip PCR sau rapid antigen), efectuat cu cel mult 48 de ore înainte de sosire.

Sunt exceptați de la obligativitatea prezentării certificatului care atestă rezultatul negativ al unui test COVID-19 copiii în vârstă de până la 11 ani inclusiv.

„Astfel, începând cu data de 7 decembrie 2021, ora 04:00 GMT (6:00, ora RO), intrarea în Regatul Unit va fi permisă cu respectarea următoarelor condiții:

– completarea, în prealabil (cu maximum 48 de ore înainte de sosire), a Formularului de Localizare (Passenger Locator Form), disponibil la: https://www.gov.uk/provide-journey-contact-details-before-travel-uk;

– prezentarea, la intrarea pe teritoriul britanic, a unui certificat care atestă rezultatul negativ al unui test COVID-19 (tip PCR sau rapid antigen), efectuat cu cel mult 48 de ore înainte de călătorie;

Suplimentar:

– pentru persoanele vaccinate: efectuarea unui test tip PCR în ziua a doua de la sosire și autoizolarea la domiciliu până la primirea rezultatului testului. În cazul în care testul va fi pozitiv, persoana respectivă va trebui să continue autoizolarea pentru o perioada de 10 zile. În cazul unui rezultat negativ, se încheie perioada de izolare. În categoria persoanelor vaccinate sunt incluse persoanele cărora le-a fost administrată schema completă de vaccinare (două doze – pentru vaccinurile care prevăd administrarea a două doze – sau o singură doză pentru cele care prevăd administrarea unei singure doze – de exemplu Johnson/Janssen) și în cazul cărora au trecut cel puțin 14 zile de la administrarea ultimei doze. Pentru persoanele cărora le-a fost administrată doza a treia (booster-ul) nu sunt reglementări speciale. Tipul de vaccin administrat trebuie să fie din lista celor recunoscute în Regatul Unit: Oxford/AstraZeneca, Pfizer BioNTech, Moderna, Johnson/Janssen, Sinovac-CoronaVac; Sinopharm Beijing; Covaxin. Detalii despre tipurile de vaccin și certificatele de vaccinare recunoscute în Regatul Unit sunt disponibile aici: https://www.gov.uk/guidance/countries-with-approved-covid-19-vaccination-programmes-and-proof-of-vaccination

– pentru persoanele nevaccinate: rezervarea și achitarea, anterior sosirii, a efectuării a 2 teste COVID-19 tip PCR (pentru ziua a 2-a ziua a 8-a de la sosire) și autoizolarea pentru o perioadă de 10 zile la adresa de domiciliu/adresa declarată la sosire”, a transmis MAE, potrivit Mediafax.

Ministerul le recomandă românilor să se informeze anterior deplasării în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord și să consulte paginile de internet ale autorităților cu privire la informațiile despre regulile de sosire.

sursa: mae.ro

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate