Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Parcare cu plată în Cetatea Alba Carolina. Tarife, reguli de acces pentru vizitatori şi riverani, amenzi, în dezbatere publică


Publicat

Încă de anul trecut, reprezentanţii Primăriei Alba Iulia anunţau că, odată cu finalizarea lucrărilor de reabilitare a Cetăţii Alba Carolina au în plan aplicarea unui sistem de parcare cu plată în zona istorică a oraşului. Acum se pregăteşte documentaţia şi regulamentul, care se află în consultare publică până în 25 iulie. Acesta conţine tarifele propuse, regulile pentru cei care vor să aibă acces cu maşina în interiorul Cetăţii, dar şi sancţiuni.

Primăria Alba Iulia şi Serviciul Poliţia Locală pregătesc un proiect de hotărâre pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a sistemului de parcare cu plată în Cetatea Alba Carolina. Locuitorii interesaţi pot prezenta observaţii şi sugestii până în data de 25 iulie, la sediul Primăriei din Alba Iulia.

Potrivit raportului de specialitate, în cadrul proiectului „Reconstituire şi punere în valoare a accesului pe Latura de Vest a Cetăţii Alba Carolina”, s-a achiziţionat un sistem de control acces – aparat de taxare cu cameră video, bariere, semafoare – ce a fost montat la capătul podului auto de beton din zona Hotelului Cetate, ce asigură accesul auto în Cetatea Alba Carolina.

Astfel se doreşte monitorizarea fluxului de autovehicule şi gestionarea traficului în parcările amenajate în zona de vest şi în interiorul Cetăţii Alba Carolina.

În documentaţie sunt prevăzute 247 locuri de parcare pentru public şi 10 locuri de parcare pentru autovehiculele persoanelor cu handicap. Parcarea cu plată aparţine domeniului public al municipiului, afându-se în administrarea Primăriei.

Potrivit regulamentului, în Cetatea Alba Carolina au acces numai autovehiculele cu masă maximă totală autorizată de 3,5 tone. La intrarea în Cetate se află o barieră de acces şi o unitate prevăzută cu un dispozitiv de eliberare tichet cu cod de bare. Orarul de funcţionare a sistemului de taxare pentru staţionarea în parcare este de luni până duminică, între orele 0.00-24.00.

Albaiulienii şi turiştii vor plăti pentru acces cu maşina, cei care locuiesc în interiorul Cetăţii sau îşi desfăşoară activitatea în acest spaţiu (persoanele juridice) vor avea carduri de acces, însă sunt şi categorii cu „intrare liberă”. Este vorba despre autovehiculele Primăriei Alba Iulia, ale Poliţiei Locale, ale IPJ, jandarmilor, ISU şi Ambulanţei, dar şi „alte categorii”.

Tariful de parcare propus este de 2 le/oră pentru un loc. Contravaloarea tarifului de parcare se calcuează automat în funcţie de durata de staţionare, intervalul minim 60 de minute, indivizibil. Plata se efectuează cu bancnote de 1 leu, 5 lei sau 10 lei.

Vizitatorii vor fi obligaţi să cumpere tichetul de parcare înainte de intra în Cetatea Alba Carolina şi să-l lase în loc vizibil pe bordul autovehiculului. Îl va păstra până la ieşire. Dacă îl deteriorează sau îl pierd, vor lua de la automatul de plată un nou tichet (tichet amendă) pentru ieşirea din Cetate. Acesta costă 50 de lei. Parcarea trebuie să fie făcută în limitele marcajului rutier, iar şoferii trebuie să păstreze curăţenia în parcări, să asigure securitatea autovehicului şi vor răspunde pentru distrugerea dotărilor şi instalaţiilor din Cetate, ca urmare unor manevre greşite.

Nu au voie însă să-şi repare sau să execute lucrări de întreţinere a autovehiculelor pe căile de acces, să murdărească locul de parcare prin scurgeri de ulei, benzine (etc), să deterioreze barierele, aparatura de taxare, indicatoarele sau marcajele rutiere, să refuze achitarea taxei de parcare, să staţioneze sau să parcheze autovehicule neînmatriculate ori în stare tehnică necorespunzătoare.

Cum au acces vizitatorii cu maşinile în Cetatea Alba Carolina:

– accesul se face numai la culoarea verde a semaforului

– se opreşte autovehiculul în faţa barierei

– se apasă butonul de acces

– după ridicarea tichetului de parcare din tonomat, bariera se va ridica automat

– parcarea se va face obligatoriu pe locurile de parcare prevăzute

– la ieşirea din Cetatea Alba Carolina se va introduce tichetul în automatul de încasare care va afişa timpul de staţionare şi suma de plată

– plata se va efectua doar în bancnote româneşti

– după efectuarea plăţii, bariera se va deschide automat

Pentru cei care au dreptul la card de acces, acesta are termen de valabilitate 12 luni şi se achiziţionează de la Primăria Alba Iulia contra sumei de 30 de lei. Valabilitatea acestuia se prelungeşte prin cerere, înainte cu 15 zile de expirare. Cardul de acces nu poate fi înstrăinat şi deţinătorii nu pot staţiona cu maşinile pe locurile de parcare destinate vizitatorilor sau pe căile de acces.

Pentru deţinătorii cardurilor de acces, regulile de acces sunt similare cu cele ale vizitatorilor, doar că se validează aceste carduri la intrarea şi ieşirea marcată cu barieră.

Pentru nerespectarea regulilor amintite, sunt prevăzute şi sancţiuni.

Astfel, pentru accesul în zona istorică a autovehiculelor fără tichet de parcare sau card de acces sunt prevăzute amenzi între 200 de lei şi 400 de lei, atât pentru persoane fizice, cât şi pentru persoane juridice.

Acelaşi cuantum de amendă se poate aplica şi pentru: repararea sau executarea lucrărilor de întreţinere la autovehicule în parcări sau pe căile de acces; murdărirea locului de parcare prin scurgeri de ulei, benzine (etc) provenite de la autovehiculul parcat; reguzul achitării taxei de parcare; parcarea necorespunzătoare care are ca efect blocarea utilizării locurilor de parcare de către alte autovehicule; deteriorarea stâlpilor ornamentali pentru protecţie şi delimitare, a barierelor sau a aparaturii de taxare; neafişarea tichetului de parcare la loc vizibil (pe bord), ocuparea abuzivă a locurilor de parcare destinate vizitatorilor de către deţinătorii cardurilor de acces; înstrăinarea cardului de acces.

Constatarea contravenţiilor şi aplicarea amenzilor se face de către împuterniciţii primarului şi Serviciul Poliţia Locală Alba Iulia. Dacă amenda se achită în termen de 48 de ore, se aplică doar jumătate din cuantum.

Administratorul parcării, Primăria Alba Iulia, este obligat să execute lucrări de reparaţii, investiţii şi întreţinere pentru buna funcţionare a sistemului de parcare cu plată, să asigure salubrizarea permanent, inclusiv deszăpezirea pe timp de iarnă, să afişeze la loc vizibil taxa de parcare. De asemenea, va sesiza autorităţile abilitate în cazul unor fapte da vandalism, va elibera cardurile de acces pe baza tabelelor aprobate de conducerea primăriei, va verifica legalitatea ocupării spaţiilor de parcare şi va informa cetăţenii cu privire la serviciile care pot fi oferite.

Nu este responsabil, însă, pentru: daunele provocate de nerespectarea semnificaţiei indicatoarelor şi marcajelor rutiere, daunele provocate de mişcările barierelor, în situaţia nerespectării distanţei reglementată prin indicatoarele rutiere şi daunele survenite ca urmare a neluării de către vizitatori a măsurilor de asigurare a autovehiculului parcat şi a bunurilor aflate în acesta

Valoarea totală a proiectului „Reconstituire şi punere în valoare acces Latura de Vest Cetatea Alba Carolina, Fortificaţia de tip Vauban, Municipiul Alba Iulia” a fost de 68.347.406,8 lei, din care cheltuielile de implementare au fost de 50.562.051,68 lei. Din această sumă, 80,35% au reprezentat fonduri europene, 17,65% bani din bugetul de stat şi 2% de la bugetul local.

În total, pe Latura de Vest a Cetăţii Alba Carolina a fost reabilitată o suprafaţă de aproximativ 46.000 mp, din care pe 27.000 mp au fost amenajate parcări, piste de biciclete şi trotuare şi 19.000 mp spaţii verzi. Au fost construite trei poduri auto din beton, cu lungimi de 8 ml, 10 ml, respectiv 37 ml, și are cinci puncte de acces între zona din faţa Catedralei şi Şanţurile Cetăţii.

Latura de Vest a Cetăţii Alba Carolina, reabilitată, a fost inaugurată oficial şi deschisă publicului pe 30 noiembrie 2013, după trei ani de lucrări.

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

10 Comentarii

10 Comments

  1. michelangelo

    miercuri, 02.07.2014 at 00:42

    de ce ar trebui ca autovehiculele autoritatilor publice sa fie scutite de plata parcarii? nu inteleg ratiunea ca angajatii care se deplaseaza in interes personal in afara orelor de program sa nu plateasca!!! si asa sunt platiti din bani publici mult mai mult decat merita. de ce ar merita si alte avantaje.

  2. eu

    miercuri, 02.07.2014 at 08:58

    si apropo , pt rauvoitori cand am zis ca cine are buletin de alba iulia m-am referit ca locuitorii unui oras au niste drepturi in plus,asa e si la ocna sibiului , la intrarea in incinta lacurilor cei care au buletin pe ocna intra gratuit. inca o data ati ajuns sa faceti comert si atat cu banii nostri si de oferit ce, niste trasuri care sunt a lui cine poate si nu au nici o treaba cu istoria ci doar cu afacerea…

  3. eu

    miercuri, 02.07.2014 at 09:14

    pai primul comentariu nu asteapta nici macar moderarea. si maq repet daca platesti taxa si impozite in orasul tau trebuie sa ai si drepturi nu numai obligatii, luati bani de la vizitatori, chiar din orice tb sa faceti un prilej de afacere. dragi albaiuleni nu mai mergeti in cetate e lin de betoane si pavele, ne vom duce parintii l catedrala pe bani, chiar se poate asa ceva? in loc sa nu tot investiti in aparaturi sofisticate nu mai bine lasati sa se treaca la liber? sa plateasca si studentii si profesorii care merg la 1 dec si comerciantii. habar nu aveti de management, doar sa ciupiti.

  4. simona

    miercuri, 02.07.2014 at 15:54

    iar noi, studenții, care venim la universitate din alte localități, cu mașinile proprii, unde vom parca? În fața hotelului Cetate? ȘI nu suntem puțini în situația aceasta. Mă refer doar la studenții care vin din alte localități…

  5. Rocco

    miercuri, 02.07.2014 at 22:25

    E inadmisibil sa ni se ceara bani ca sa mergem la biserica si facultate , cum zicea cineva mai sus ca sa duci pe cineva la biserica trebuie sa platesti. Luati bani de la turisti nu de la noi.

    • mda

      joi, 03.07.2014 at 12:32

      Pe jos nu poti circula? Toata lumea sta cu fundul in masina. Domnia se PLATESTE!

      • andrei

        vineri, 01.08.2014 at 02:27

        Tu zici ca mori de invidie ca altii circula cu masina, unii poate stam departe, unii suntem grabiti, n-avem timp s-o labarim pe jos. D-asta avem masini. Vad ca incepe sa fie lux sa ai masina in tara asta, ce urmeaza „nu poti tine si tu un post din cand in cand? Tot cu burta plina, mancarea-i un lux, domnia se plateste!”?

  6. eu

    luni, 28.07.2014 at 09:35

    circula tu pe jos , probabil nu ai masina , eu vorbesc aici de bun simt si de niste parinti batrani care tb dusi la catedrala.

  7. bo

    vineri, 01.08.2014 at 21:31

    Atat timp cat e vorba de 2 LEI nu stiu de ce mai comentati,cu parinti batrani sau alte prosti e virba de 2 lei

  8. Viper

    joi, 08.01.2015 at 13:27

    Astia ori is prosti ori nu is normali. Studentii merg cu masina la facultate ca multi lucra si nu ar ajunge la timp pe jos. Si taxa de 2 lei pe ora cind stai la facultate 10 ore ii 20 de lei. Mai bine ii dai foc la bariere, oricum nu o sa functioneze mai mult de 90 de zile pentru ca o sa fie pustiu cetatea si vor fi masini in apropierea cetatii de nu o sa mai ai loc nici cu bicicleta.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

CÂMPENI

Avertizare hidrologică COD GALBEN de INUNDAȚII în Alba și alte nouă județe. Posibile scurgeri pe versanţi și viituri rapide

Publicat

Hidrologii au emis o avertizare Cod galben de inundaţii, valabilă până joi, ora 14.00. Sunt vizate și râurile din județul Alba

Având în vedere situaţia hidrometeorologică actuală şi prognoza meteorologică pentru următoarele 24 de ore, ca urmare a precipitaţiilor prognozate, cedării apei din stratul de zăpadă din zona montană înaltă şi propagării, se pot produce scurgeri importante pe versanţi, torenţi, pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte de inundaţii locale şi creşteri de debite şi niveluri cu posibile depăşiri ale cotelor de atenție pe râuri din judeţele Bihor, Cluj, Arad, Hunedoara, Alba, Sibiu, Timiş, Caraş Severin, Gorj şi Mehedinţi.

Atenţionarea vizează în principal fenomenele de scurgeri importante pe versanţi, torenţi, pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte de inundaţii locale, care se pot produce cu probabilitate mai mare pe unele râuri din judeţele: Bihor şi Arad.

Avertizare Hidrologică COD GALBEN până în 13.05.2021 ora 14:00 pe râurile din bazinele hidrografice:

Someşul Mic – bazin superior (judeţele: Bihor şi Cluj), Crişul Repede – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Cluj şi Bihor),

Crişul Negru – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Bihor şi Arad),

Crişul Alb – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Hunedoara şi Arad),

Arieş – bazin superior (judeţul Alba),

Mureş – afluenţii aferenţi sectorului aval confluenţă Târnave (judeţele: Alba, Sibiu, Hunedoara şi Arad),

Bega – bazin superior amonte S.H. Făget şi afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Făget – amonte S.H. Chizătău (judeţul Timiş),

Timiş – bazin amonte S.H. Sadova şi afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Sadova – amonte S.H. Lugoj (judeţele: Timiş şi Caraş Severin),

Cerna – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Gorj şi Caraş Severin),

Jiu – bazin superior amonte S.H. Sadu şi afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Sadu – amonte S.H. Rovinari (judeţele: Hunedoara şi Gorj) 

Motru – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Gorj şi Mehedinţi).

            Atenţionarea Hidrologică vizează în principal fenomenele de scurgeri importante pe versanţi, torenţi, pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte de inundaţii locale, care se pot produce cu probabilitate mai mare pe unele râuri din judeţele: Bihor şi Arad.

Se menționează că fenomenele hidrologice periculoase se pot produce şi pe afluenții de grad inferior ai râurilor marcate pe hartă.

În funcție de evoluția fenomenelor hidrometeorologice vom reveni cu actualizarea prognozei hidrologice.

 Se impune urmărirea evoluției situației hidrometeorologice, în conformitate cu „Regulamentul privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de fenomene hidrometeorologice periculoase având ca efect producerea de inundații, secetă hidrologică precum și incidente/accidente la construcții hidrotehnice, poluări accidentale ale cursurilor de apă și poluări marine în zona costieră.”

Meteorologii au emis o informare de instabilitate atmosferică în toată țara, de miercuri, ora 16.00, până vineri, ora 21.00, anunțând averse ce vor avea și caracter torențial, descărcări electrice, intensificări de scurtă durată ale vântului și, izolat, grindină.

Vezi mai mult despre avertizarea Meteo COD GALBEN AICI: Atenționare meteo: FURTUNI, ploi torențiale, vânt puternic și, izolat, grindină până vineri seara. Zonele vizate

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Orele de liniște la bloc: Ce sancțiuni prevede legea și cât de mari sunt amenzile pentru cei care nu se liniștesc

Publicat

Blocuri Alba Iulia

Cu toate că a trecut ceva timp de la modificarea legii referitoare la orele de liniște și de la adoptarea regulamentelor asociațiilor de locatari, subiectul încă este o mare ceață pentru mulți.

Astfel, conform art. 2 pct. 25 din Legea 61/1991R, tulburarea, fără drept, a liniștii locuitorilor prin producerea de zgomote cu orice aparat sau obiect ori prin strigăte sau larmă, se sancționează conform art. 3 alin. 1 lit. B. cu avertisment sau amendă între 200 și 1.000 de lei.

Astfel, indiferent de intervalul orar în care se tulbură liniştea locuitorilor, dacă agentul constatator stabileşte că s-a produs o tulburare, poate fi luată măsura sancţionării contravenţionale în conformitate cu articolul de lege anterior menţionat scrie cluj24.ro

Legea 61/1991 pentru sancționarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii și liniștii publice incriminează:

– tulburarea, fără drept, a liniştii locuitorilor prin producerea de zgomote cu orice aparat sau obiect ori prin strigăte sau larmă;

– tulburarea liniștii locatarilor între orele 22,00-8,00 şi 13,00-14,00 de către orice persoană prin producerea de zgomote, larmă sau prin folosirea oricărui aparat, obiect ori instrument muzical la intensitate mare în localurile sau în sediile persoanelor juridice, în locuințele persoanelor fizice sau în oricare alt loc din imobile cu destinația de locuințe ori situat în imediata vecinătate a acestora;

– organizarea de petreceri cu caracter privat şi utilizarea de aparatură muzicală la intensitate de natură a tulbura liniștea locuitorilor, în corturi, alte amenajări sau în spaţiu neacoperit, situate în perimetrul apropiat imobilelor cu destinaţia de locuinţe sau cu caracter social, în mediul urban;

Orele de linişte la bloc sunt cele din intervalul 22:00 – 08:00, iar în timpul zilei, vecinii nu au voie să fie gălăgioși între ora 13:00 şi 14:00.

În afară de aceste perioade, în adunarea generală a asociației de proprietari a unui bloc se pot stabili şi alte ore de liniște/odihnă în bloc, în funcție de cerințele celor care locuiesc permanent în imobil, program care se afișează ulterior la avizier.

În acest sens, regulamentul se dezbate și se adoptă în adunarea generală a asociației de proprietari cu acordul majorității proprietarilor din condominiu și este adus la cunoștință, prin afișare la avizier sau prin înmânarea unei copii conforme a acestuia, tuturor proprietarilor, în termen de 7 zile de la adoptare.

Dacă isprava se repetă într-un interval de 24 de ore de la constatarea primei fapte, gălăgioșii vor primi amenzi până la 6.000 de lei.

Amenzi pentru cei care recidivează

Conform avocat.net, persoanele care își deranjează în mod repetat vecinii – asta înseamnă, potrivit legislației în vigoare, “repetarea contravențiilor (…) într-un interval de 24 de ore de la constatarea primei fapte” –  vor primi amenzi cuprinse între 2.000 și 3.000 de lei.

Această sancțiune se va aplica celor care deranjează în timpul orelor de liniște, respectiv între orele 22:00 și 8:00 și orele 13:00 și 14:00.

Mai mult decât atât, legea nouă stabilește ca alternativă la această amendă sancțiunea muncii în folosul comunității: între 70 și 120 de ore de muncă.

Tot cu o amendă mai mare (între 3.000 și 6.000 de lei) sau cu ore de muncă în folosul comunității (între 100 și 150) vor fi pedepsiți și cei care vor organiza petreceri private și care vor folosi aparaturi muzicale care pot tulbura liniștea locuitorilor (fie că petrecerile au loc în corturi, în spații neacoperite sau în alte amenajări din apropierea locuințelor sau a imobilelor cu caracter social din orașe). Și această sancțiune se aplică tot în cazul în care fapta se repetă într-un interval de 24 de ore.

Regulamentul blocului trebuie să fie respectat de toate persoanele care intră în incintă, nu doar de către proprietari.

Astfel, dacă se încalcă ora de liniște stabilită în regulamentul asociației de locatari, alta decât cea stabilită expres prin lege, vecinul deranjat de zgomot trebuie să se adreseze reprezentanților asociației de locatari.

Apoi, în mod individual sau împreună cu asociația de locatari, se urmează calea instanțelor de judecată.

Partea cea mai dificilă rămâne însă dovedirea daunelor aduse de producerea zgomotului.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO ȘTIREA TA: Un copac ornamental de pe Bulevardul Tansilvaniei din Alba Iulia a luat foc

Publicat

Un copac ornamental a fost incendiat miercuri seara, pe Bulevardul Transilvaniei din Alba Iulia, a transmis un cititor Alba24.

Potrivit imaginilor filmate la fața locului, pare a fi vorba despre un arbust din specia Tuia, înalt de aproximativ 3 metri, a cărui coroană a luat foc.

Un tânăr a încercat să îl stingă, în condițiile în care foarte aproape de foc era și un autoturism.

Până la urmă, incidentul s-a terminat fără alte probleme.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

CJSU Alba a emis două noi hotărâri, după PRELUNGIREA STĂRII DE ALERTĂ. Măsuri și restricții valabile în județ

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a adoptat miercuri seara două noi hotărâri. 

Este vorba despre hotărârile 139  și 140, care stabilesc noi măsuri legate de combarea pandemiei de COVID în județ. 

Prima hotărâre pune în acord hotărârea de prelungire a stării de alertă pe teritoriul României, cu regelementăriloe locale.

Cea de-a doua, elimină o serie de restricții stabilite prin hotărâri anterioare în județul Alba, în funcție de incidență, dar le sttabiliește pe cele existente la nivel național, prin prelungirea stării de alertă.

Redăm mai jos cele două documente transmise de autorități:

HOTĂRÂREA nr. 139 din 12.05.2021 referitoare la aplicarea măsurilor prevăzute în H.G. nr. 531/10.05.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 mai 2021

În temeiul:

  • Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;

  • Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;

  • H.G. nr. 531/10.05.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 mai 2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 12.05.2021,

HOTĂRĂȘTE:

  1. În vederea diminuării riscului de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, la nivelul tutoror unităților administrative-teritoriale de pe raza județului Alba, se vor respecta următoarele măsuri generale, indiferent de rata de incidență cumulată la 14 zile prevăzute de H.G. nr. 531/10.05.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 mai 2021:

  1. În spațiile publice, spațiile comerciale, mijloacele de transport în comun și la locul de muncă se instituie obligativitatea purtării măștii de protecție, astfel încât acopere nasul și gura, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 13 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

  2. Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

  3. Sunt interzise organizarea și desfășurarea de mitinguri, demonstrații, procesiuni, concerte sau alte tipuri de întruniri în spații deschise, precum și a întrunirilor de natura activităților culturale, științifice, artistice, sportive sau de divertisment în spații închise, cu excepția celor organizate și desfășurate potrivit pct. 4—17;

  4. Activitățile de pregătire fizică în cadrul structurilor și bazelor sportive, definite conform Legii educației fizice și sportului nr. 69/2000, cu modificările și completările ulterioare, constând în cantonamente, antrenamente și competiții sportive organizate pe teritoriul României, pot fi desfășurate numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății.

  5. Competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României fără spectatori, numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății;

  6. Competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor, doar ca evenimente test/pilot cu aprobarea Comitetului Național pentru Situații de Urgență, pe baza propunerii Ministerului Tineretului și Sportului și cu avizul Ministerului Sănătății. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2, persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore;

  7. Se permite desfășurarea de către sportivii profesioniști, legitimați și/sau de performanță a activităților de pregătire fizică în bazine acoperite sau aflate în aer liber, iar activitățile de pregătire fizică în spații închise sunt permise numai cu respectarea regulilor de distanțare între participanți, astfel încât se asigure minimum 7 mp/persoană;

  8. Activitățile instituțiilor muzeale, bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, studiourilor de producție de film și audiovizuală, instituțiilor de spectacole și/sau concerte, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se pot desfășura numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății;

  9. Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte se pot desfășura cu participarea publicului peste 50% din capacitatea maximă a spațiului doar ca evenimente test/pilot cu aprobarea Comitetului Național pentru Situații de Urgență, pe baza propunerii Ministerului Culturii și cu avizul Ministerului Sănătății. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2, persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore;

  10. Activitatea cultelor religioase, inclusiv slujbele și rugăciunile colective, se desfășoară în interiorul și/sau în afara lăcașurilor de cult, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne;

  11. Se interzic activitățile recreative și sportive desfășurate în aer liber, cu excepția celor care se desfășoară cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, după caz, cu ministrul tineretului și sportului, ministrul mediului, apelor și pădurilor sau ministrul agriculturii și dezvoltării rurale;

  12. Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) în spații închise, cum ar fi, fără a se limita la acestea, saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente;

  13. Se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu un număr de participanți de maximum 25 de persoane în interior și de maximum 50 de persoane în exterior și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății;

  14. Se permit organizarea și desfășurarea de către instituțiile cu atribuții în domeniul apărării naționale, ordinii și siguranței publice, în aer liber, a activităților specifice, sub supravegherea unui medic epidemiolog;

  15. Se permit organizarea și desfășurarea activităților specifice din domeniul diplomatic, inclusiv la sediile misiunilor diplomatice și oficiilor consulare acreditate în România, astfel încât fie asigurate o suprafață de minimum 4 mp pentru fiecare persoană participantă și respectarea regulilor de protecție sanitară;

  16. Se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, republicată, organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de participanți de maximum 100 de persoane și cu respectarea următoarelor măsuri:

  1. purtarea măștii de protecție, astfel încât acopere nasul și gura, de către toți participanții;

  2. dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în spațiul în care se desfășoară mitingul sau demonstrația;

  3. menținerea distanței fizice de minimum 1 metru între participanți și asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp/persoană, acolo unde este posibil;

  4. dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie eventuale materiale pe perioada desfășurării mitingului sau a demonstrației;

  5. aplicarea regulilor de igienă colectivă și individuală pentru prevenirea contaminării și limitarea răspândirii virusului SARS-CoV-2;

  1. Se permite desfășurarea activităților de prevenire și combatere a pestei porcine africane prin vânători colective la care pot participa cel mult 20 de persoane;

  2. În interiorul localităților se interzice circulația persoanelor în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

  3. În toate localitățile se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22,00—5,00, cu următoarele excepții:

  1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

  2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

  3. deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

  4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie;

  1. În toate localitățile se permite circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în data de 13 mai 2021, în intervalul orar 2,00—5,00, pentru deplasarea și participarea la sărbătoarea religioasă a credincioșilor musulmani Ramazan Bayram;

  2. Pentru prevenirea răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV-2, în perioada stării de alertă se interzic efectuarea transportului rutier de persoane prin servicii ocazionale, precum și suplimentarea unor curse regulate, potrivit reglementărilor în vigoare, în scopul participării la procesiunile și/sau pelerinajele religioase către locurile unde se desfășoară aceste activități;

  3. Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, (cu excepția operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 metri între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, antreprenoriatului și turismului și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

  4. Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

  5. Se instituie obligația pentru operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, își organizeze și își desfășoare activitatea în intervalul orar 5,00—21,00;

  6. Prin excepție, în intervalul orar 21,00—5,00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;

  7. Prin excepție, unitățile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum și operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, și cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone își pot desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecție sanitară;

  8. În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permit exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și activitatea barurilor, cluburilor și discotecilor;

  9. Se suspendă activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise în următoarele domenii: activități în piscine, locuri de joacă și săli de jocuri;

  10. La apariția a 3 cazuri de infectare cu virusul SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive, în spațiile destinate cazării elevilor sau studenților, se instituie măsura închiderii clădirii pentru o perioadă de 14 zile. Pentru elevii/studenții care nu au posibilitatea deplasării la domiciliu sau o altă locație se asigură de către unitatea/instituția de învățământ responsabilă cazarea în condiții de carantină, precum și măsurile necesare pentru sprijinirea asigurării necesităților de bază;

  11. Se suspendă activitatea târgurilor, bâlciurilor și a talciocurilor, definite potrivit art. 7 alin.(1) din Hotărârea Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comerțului cu produse și servicii de piață în unele zone publice, cu modificările și completările ulterioare;

  12. Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil;

  13. Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil;

  14. Declarația pe propria răspundere, prevăzută la punctele 32 și 33, trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura;

  15. Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere, prevăzută la pct.33, va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

  1. În localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori, se instituie următoarele măsuri, în completare la măsurile prevăzute la art.1:

  1. Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 50% din capacitatea maximă a spațiului;

  2. Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 3 persoane, iar organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 300 de spectatori cu locuri pe scaune, aflate la distanță de minimum 2 metri unul față de celălalt, precum și cu purtarea măștii de protecție.

  3. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 6,00—22,00;

  4. Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 6,00—22,00;

  5. Măsurile prevăzute la pct. 3 și 4 se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent.

  6. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului.

  1. În toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 1,5 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori se instituie următoarele măsuri, în completare la măsurile prevăzute la art.1:

  1. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, este permisă fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 6,00—22,00;

  2. Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 6,00—22,00;

  3. Măsurile prevăzute la pct. 1 și 2 se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

  4. Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

  5. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă fără a depăși, 30% din capacitatea maximă a spațiului;

  6. Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in este interzisă.

  1. În toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 3 și mai mică sau egală cu 4/1000 de locuitori se instituie următoarele măsuri, în completare la măsurile prevăzute la art.1:

  1. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, este interzisă;

  2. Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

  3. Activitatea operatorilor economici prevăzuți la punctele 1 și 2 este permisă pentru prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

  4. Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

  5. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

  6. Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in este interzisă.

  1. În toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 4/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori se instituie următoarele măsuri, în completare la măsurile prevăzute la art.1 și art.4:

  1. Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 20,00—5,00, cu următoarele excepții:

  1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

  2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

  3. deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

  4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie;

  1. Operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, își vor organiza și desfășura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 5,00—18,00. Prin excepție în intervalul orar 18,00—5,00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;

  2. Se suspendă activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness.

  3. În situația în care, pe durata celor 14 zile de valabilitate a măsurilor stabilite prin hotărâri ale CJSU Alba, rata de incidență cumulată la 14 zile scade sub 3,5 cazuri la 1000 de locuitori, nu se mai aplică măsurile prevăzute la punctele 1, 2 și 3, și se vor aplica măsurile de la art.4. din prezenta hotărâre, cu aceeași durată de valabilitate prevăzută inițial, fără a mai fi nevoie de o nouă hotărâre în acest sens.

  4. În localitățile unde incidența cumulată la 14 zile depășește 7,5/1.000 de locuitori se instituie următoarele măsuri, în completare la măsurile prevăzute la art.1 și art.4:

  1. Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 20.00—5.00, cu următoarele excepții:

  1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

  2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

  3. deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

  4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie;

  1. Operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, își vor organiza și desfășura activitatea în intervalul orar 5,00—18,00. Prin excepție, în intervalul orar 18,00—5,00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;

  2. Se suspendă activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness;

  3. În situația în care, pe durata celor 14 zile de valabilitate a măsurilor stabilite prin hotărâri ale CJSU Alba, rata de incidență cumulată la 14 zile scade sub 7 cazuri la 1000 de locuitori, nu se mai aplică măsurile prevăzute la punctele 1, 2 și 3, și se vor aplica măsurile de la art.5. din prezenta hotărâre, cu aceeași durată de valabilitate prevăzută inițial, fără a mai fi nevoie de o nouă hotărâre în acest sens.

  1. Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba va constata zilnic rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 în vederea aplicării măsurilor de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2, prevăzute în prezenta hotărâre, la nivelul tuturor unităților administrativ-teritoriale de pe raza județului Alba.

  2. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

  3. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Alba Iulia, 12.05.2021

COMITETUL JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA

HOTĂRÂREA nr. 140 din 12.05.2021

privind constatarea ratei de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 12.05.2021 și stabilirea măsurilor de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 la nivelul tuturor unităților administrativ-teritoriale de pe raza județului Alba

Luând în dezbatere rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de COVID–19, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr. 5540/12.05.2021;

În temeiul:

  • Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;

  • Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;

  • H.G. nr. 531/10.05.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 mai 2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 12.05.2021,

HOTĂRĂȘTE:

  1. (1) Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 12.05.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei care este parte integrantă din prezenta hotărâre.

(2) Măsurile stabilite pentru diminuarea riscului de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 la nivelul unităților administrativ-teritoriale de pe raza județului Alba, sunt cele prevăzute în hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba nr. 139 din 12.05.2021, în funcție de rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2.

(3) Măsurile prevăzute la alin(2), intră în vigoare începând cu data de 13.05.2021, ora 00,00, pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

(4) Înaintea expirării perioadei de 14 zile, în funcție de rata de incidență cumulată, măsurile pot fi actualizate, în cazul creșterii ratei de incidență și încadrarea într-o limită superioară sau scăderii la zero a acesteia.

  1. Măsurile stabilite la nivelul unităților administrative de pe raza județului Alba, pentru diminuarea riscului de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, prevăzute în hotărârile Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, nr. 122 din 01.05.2021, nr. 123 din 02.05.2021, nr. 124 din 03.05.2021, nr. 126 din 04.05.2021, nr. 127 din 05.05.2021, nr. 132 din 07.05.2021, nr. 134 din 08.05.2021, nr. 135 din 09.05.2021, nr. 136 din 10.05.2021, respectiv nr. 138 din 11.05.2021, își încetează aplicabilitatea în data de 12.05.2021, ora 24,00.

  2. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Alba Iulia, 12.05.2021

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate