Connect with us
Advertisement

Aiud

Penitenciarul Aiud angajează 17 agenți operativi, din sursă externă. Condiții pentru candidați și detalii privind concursul

aiud penitenciar

Publicat

Administrația Națională a Penitenciarelor a scos la concurs, din sursă externă, 472 de posturi vacante de agenți operativi, bărbați și femei, în cadrul sectorului siguranţa deţinerii şi regim penitenciar, din unităţile penitenciare din țară.

Dintre acestea, 17 posturi au fost scoase la Penitenciarului Aiud. Este vorba despre 15 posturi bărbați și 2 posturi femei.

Condiții pentru candidați

La concurs pot participa persoanele care îndeplinesc condiţiile generale, precum şi condiţiile specifice de ocupare a posturilor.

Candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii generale:

  • a) au cetăţenia română şi domiciliul în România;
  • b) cunosc limba română;
  • c) îndeplinesc condiţiile de studii şi vechime prevăzute de lege;
  • d) au 18 ani împliniţi, capacitate deplină de exerciţiu şi sunt apți din punct de vedere medical şi psihologic pentru îndeplinirea funcţiei;
  • e) nu au antecedente penale sau nu sunt în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
  • f) îndeplinesc condiţiile specifice postului;
  • g) nu le-au încetat raporturile de serviciu dintr-o funcţie publică, din motive disciplinare, în ultimii 5 ani;
  • h) au un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist de penitenciare, aspect verificat ulterior desfăşurării probelor de concurs, conform Anexei
    2 la O.M.J. nr. 3065/C/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
  • i) nu au fost agenţi sau colaboratori ai organelor de securitate şi nici ai vreunui serviciu de informaţii;
  • j) obţin autorizaţie, pentru funcţiile care implică lucrul cu informaţii clasificate, după promovarea concursului.

Ce trebuie să cuprindă dosarul de înscriere

Dosarul de candidat cuprinde cel puţin următoarele documente:

  • a) cererea de înscriere, cu o singură opţiune pentru un singur post din acelaşi anunţ, care cuprinde şi acordul privind înregistrarea audio sau audio-video a probei interviului, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1b la O.M.J. nr.3065/2020, cu modificările şi completările ulterioare. În lipsa acordului cu privire la înregistrarea audio sau audiovideo, candidatul nu poate participa la concurs;
  • b) copia actului de identitate (buletin/carte de identitate/carte de identitate provizorie/paşaport);
  • c) copia documentelor care atestă schimbarea numelui, unde este cazul;
  • d) curriculum vitae – model european;
  • e) copia livretului militar, unde este cazul;
  • f) copia diplomei de bacalaureat şi a foii matricole sau copia adeverinţei aflate în termen de valabilitate, conform normelor Ministerul Educaţiei şi Cercetării, care să ateste absolvirea studiilor necesare pentru ocuparea postului scos la concurs; pentru studiile absolvite în alte state, candidaţii prezintă documente de echivalare eliberate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării;
  • g) copia carnetului de muncă şi/sau copia adeverinţei care să ateste locurile de muncă avute anterior, funcţiile ocupate, vechimea în muncă şi, după caz, în specialitate (se pot prezenta și extrase din REVISAL);
  • h) cazierul judiciar;
  • i) declaraţie pe propria răspundere din care rezultă îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 11 lit. e), g) şi i) din Legea nr.145/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
  • j) acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal (cuprins în cererea de înscriere);
  • k) după caz, alte documente care atestă îndeplinirea condiţiilor de participare la concurs.

Pentru depunerea dosarului de candidat, anterior prezentării la sediul unității care are postul scos la concurs, candidații vor parcurge următoarele etape:

  • Descarcă și completează olograf tipizatele (cerere – prevăzută la lit. a din prezentul Anunţ, declarație – prevăzută la lit. i din prezentul Anunţ, opis cu documentele cuprinse în dosarul de candidat) publicate pe site-ul unităţii care are postul scos la concurs și al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.
  • Depunerea dosarului de candidat se va face numai atunci când acesta va fi complet (cu toate tipizatele completate, respectiv cu toate documentele necesare înscrierii), documentele fiind îndosariate, prin grija candidatului, în ordinea menționată în prezentul anunț.

Dosarele complete se depun la sediul unităţii care are postul scos la concurs în termen de 15 zile lucrătoare de la data publicării anunţului, adică până la data de 28 aprilie 2023, inclusiv, ora 15:00. În perioada de înscriere, candidații își pot depune dosarele în intervalul orar 08:00 – 15:00.

Candidaţii pot contesta rezultatul verificării dosarelor în termen de o zi lucrătoare de la data afişării; contestaţiile se depun/se transmit la structura de resurse umane din cadrul unităţii care are postul scos la concurs.

După expirarea termenului de soluționare a contestațiilor, candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs vor susține testarea psihologică, conform programărilor stabilite de către Serviciul Psihologia Personalului din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor

Desfăşurarea concursului

Planificarea desfăşurării probelor de concurs de către candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare, va fi afişată la sediul unităţii care are postul scos la concurs şi pe site-ul unităţii care are postul scos la concurs și al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.

Prima probă de concurs/examen se va desfăşura după cel puţin 45 de zile calendaristice de la data publicării prezentului anunţ, respectiv nu mai devreme de data de 21 mai 2023.

Proba scrisă pentru examinarea cunoştinţelor specifice postului constă în redactarea unei lucrări şi rezolvarea unor teste-grilă.

Concursurile se vor desfăşura la unităţile penitenciare care au posturile scoase la concurs sau, în cazul imposibilităţii asigurării spaţiului necesar, raportat la numărul de candidaţi care vor susţine probele de concurs, în alte locaţii din zona în care îşi are sediul unitatea care a scos posturile la concurs.

Prezentarea generală a postului scos la concurs (agent operativ):

  • să execute paza şi apărarea locului de deţinere conform îndatoririlor specifice ale postului, având asupra sa armamentul, muniţia şi mijloacele de legătură şi imobilizare cu care a fost dotat;
  • să interzică încercările de escaladare a gardurilor împrejmuitoare de către persoanele private de libertate sau alte persoane;
  • să cunoască şi să respecte prevederile legale privind uzul de armă;
  • să someze şi să oprească persoanele necunoscute care intră sau ies în sau din zona stabilită conform îndatoririlor specifice ale postului, efectuând, dacă este cazul, uz de armă;
  • să intensifice observarea şi supravegherea către interiorul locului de deţinere pe timpul desfăşurării apelului persoanelor private de libertate sau a altor activităţi desfăşurate cu acestea în apropierea postului, pentru a fi în măsură să acţioneze în cazul încercărilor acestora de a se sustrage de la regimul executării pedepsei privative de libertate;
  • să verifice documentele de legitimare a personalului la intrarea şi ieşirea în şi din locul de deţinere;
  • să verifice documentele de identitate sau de legitimare ale persoanelor din afara locului de deţinere, cărora li s-a permis accesul, atât la intrare, cât şi la ieşire, conform prevederilor legale;
  • să permită ieşirea persoanelor private de libertate, numai pe baza documentelor legal întocmite şi, după caz, cu paza necesară; intrările şi ieşirile se înregistrează în documentele
    din evidenţa postului;
  • să oprească la postul de control persoanele în ale căror documente de identitate se constată nereguli sau pe cele care au încălcat regulile de acces, să informeze şeful de tură sau şeful serviciului siguranţa deţinerii şi să acţioneze conform dispoziţiilor;
  • să efectueze controlul antiterorist şi de specialitate asupra tuturor persoanelor care intră în locul de deţinere şi asupra bagajelor acestora, cu excepţia celor prevăzute de unele acte
    normative;
  • să efectueze controlul specific asupra persoanelor şi bagajelor acestora, care ies din locul de deţinere, prin sondaj, ori la dispoziţia şefilor ierarhici;
  • să verifice mijloacele de transport care intră sau ies prin postul de control;
  • să cunoască configuraţia postului de supraveghere, numărul şi categoria persoanelor private de libertate pe care le supraveghează şi, nominal, pe cele care prezintă risc pentru siguranţa penitenciarului;
  • să supravegheze persoanele private de libertate pe care le are în primire, să împiedice stabilirea de legături nepermise cu alte persoane private de libertate şi să prevină săvârşirea
    abaterilor disciplinare din partea acestora;
  • să conducă şi să coordoneze activităţile stabilite prin programul zilnic care se desfăşoară în sectorul său de activitate;
  • să pretindă respectarea, de către persoanele private de libertate, a regulilor de ordine interioară în orice împrejurare şi să urmărească menţinerea stării de disciplină şi curăţenie;
  • să urmărească respectarea şi îndeplinirea măsurilor igienico-sanitare pentru persoanele private de libertate nou primite de la organele de poliţie sau sosite prin transfer;
  • să execute sau, după caz, să urmărească executarea percheziţiei corporale amănunţite în situaţiile prevăzute de actele normative în vigoare;
  • să execute activităţile prilejuite de punerea în libertate a persoanelor private de libertate;
  • să însoţească persoanele private de libertate la cabinetele medicale, infirmerie, vizite, curţi de plimbare, terenuri de sport, spaţii destinate desfăşurării demersurilor educative, de asistenţă psihologică şi asistenţă socială, ori alte locuri stabilite de conducerea locului de deţinere, informându-se, în prealabil, despre măsurile de siguranţă stabilite pentru deţinuţii luaţi în primire;
  • să asigure acordarea drepturilor legale persoanelor private de libertate, în cantităţile şi la perioadele stabilite pentru fiecare categorie, numai după ce a stabilit identitatea acestora şi a persoanelor vizitatoare;
  • să controleze cu atenţie conţinutul pachetelor pentru a preveni introducerea bunurilor sau substanţelor interzise şi să urmărească exclusiv vizual desfăşurarea convorbirilor pe timpul vizitelor, cu respectarea confidenţialităţii şi informarea imediată a şefului nemijlocit atunci când constată încălcări ale reglementărilor în vigoare;
  • să ofere informaţii persoanelor sosite la vizită, în limita competenţelor şi să asigure desfăşurarea vizitei într-un climat civilizat;
  • să introducă la vizită persoanele vizitatoare, conform planificării aprobate de directorul locului de deţinere şi a deciziei acestuia referitoare la numărul de persoane admise;
  • să efectueze, potrivit dispoziţiilor legale, percheziţia corporală sumară a persoanelor private de libertate pe care le ia în primire din zona de acces a secţiei;
  • să cunoască numărul persoanelor private de libertate din formaţia de muncă care i s-a repartizat şi să ia măsurile necesare prevenirii oricărui incident;
  • să organizeze şi să asigure paza şi supravegherea persoanelor private de libertate la punctul de lucru, conform documentelor aprobate de conducerea locului de deţinere;
  • să verifice, periodic, prezenţa persoanelor private de libertate şi să anunţe dispeceratul locului de deţinere, prin mijloacele de legătură aflate la dispoziţie, la intervalele stabilite prin îndatoririle specifice, despre situaţia de la punctul de lucru;
  • să organizeze şi, după caz, să execute, potrivit dispoziţiilor legale, percheziţia corporală sumară sau, după caz, amănunţită, cu respectarea regulilor referitoare la executarea percheziţiei persoanelor private de libertate la plecarea de la punctul de lucru.

sursa: anp.gov.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement