Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Platforme supraterane pentru colectarea deșeurilor, cu acces pe bază de cartelă, la blocurile din Alba Iulia. Licitație, în SEAP

Publicat

Albaiulienii vor beneficia în curând de platforme supraterane moderne pentru colectarea selectivă a deșeurilor din zona locuințelor colective. În acest sens, Primăria a lansat o licitație pentru achiziția a 383 de module individuale, cu pereți termoizolanți și acoperite, ce vor putea fi alipite pentru a forma platforme. 

Trapele pentru colectarea deșeurilor vor fi dotate cu sistem de acces cu cartelă. Locatarii blocurilor arondate vor putea folosi cartelele de acces de la interfonul ușii de bloc, dacă sunt de generație nouă – tip RFID. 

De asemenea, platformele vor fi alimentate cu energie electrică cu ajutorul unor sisteme fotovoltaice. 

Primăria Alba Iulia a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru furnizarea de containere modulare pentru obiectivul de investiții de „Dotări – amenajare platforme supraterane pentru colectarea selectivă a deșeurilor din zona locuințelor colective”.

Valoarea totală este estimată la 2.200.000 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, la ora actuală, municipiul Alba Iulia dispune de puncte de colectare dotate cu module pentru platforme supraterane pentru colectarea selectivă a deșeurilor, insuficiente pentru deservirea tuturor zonelor în condiții de igienă normale.

Având în vedere faptul că deșeurile de ambalaje au o pondere majoră în structura deșeurilor menajere, Primăria Alba Iulia consideră necesară achiziția a 383 de module individuale pentru colectarea selectivă a deșeurilor, pe care le va amplasa în oraș.

Platformele vor fi realizate prin alipirea mai multor module, vor avea înălțimea de aproximativ 2.100 mm, adâncimea de aproximativ 1.500 mm, iar lungimea va varia în funcție de numărul de module care compun platforma.

Platformele vor fi realizate în diferite configurații, lungimea totală a platformelor determinându-se prin înmulțirea numărului de module cu lățimea acestora de aproximativ 1200 mm, la care se mai adaugă grosimea pereților demontabili din capetele platformei, care au fiecare aproximativ 30 mm grosime. Ansablul de module va forma o incintă comună, iar pe capete, platforma se va închide cu câte un perete demontabil.

În fiecare modul se va putea introduce câte un eurocontainer standard de 1100 l. Containerele vor putea fi introduse pe ușa modului doar fără capac.

Modulele din care va fi compusă platforma supraterană pentru colectare selectivă vor fi realizate dintr-un cadru metalic din profile din oțel. Profilele utilizate în cadrul pereților, ușii și al plafonului vor fi utilizate profile deschide cu minim 3 ambutisări pe lungime. Nu se vor folosi profile închise (țevi) sau profile îmbinate prin suprapunere.

Pereții și acoperișul modulelor vor fi realizate din panouri termoizolante cu grosimea de minim 30 mm, fixate pe cadrul metalic, pe interior, cu sisteme de fixare zincate (bride zincate cu șuruburi), care nu sunt vizibile la exterior și care permit cu ușurință schimbarea panourilor, dacă acestea sunt deteriorate.

Panourile termoizolante vor avea ca material izolant, în interior, spumă poliuretanică. Acestea vor avea culoarea gri, RAL 9006.

Deasupra fiecărui modul vor fi amplasate, pe toată lățimea, plăci metalice cu grosimea de minim 1,5 mm, inscripționate prin vopsire cu denumirea deșeurilor.

Modulele vor prezenta la partea din față a platformei uși individuale, din panouri termoizolante, care vor fi suficient de mari pentru a putea intra în ele câte un eurocontainer de 1.100 l pe roți. Fiecare platformă (set de module) va fi prevăzut cu un sistem de blocare a ușilor individual, pe fiecare modul în parte, și va fi prevăzut cu cheie antifurt și butuci aferenți montați pe uși. Cheile se vor potrivi la toate modulele de colectare livrate.

Gurile de alimentare vor fi prevăzute cu un cadru metalic realizat din tablă ambutisată cu grosimea de minim 1,5 mm pe care se vor monta trapele acționate cu pedală. Gurile de alimentare vor avea dimensiunea minimă de 700 x 300 mm.

Trapele vor fi la partea din față roluite, iar în partea din spate vor fi prevăzute cu o partea dreaptă care la poziția de închis va forma un plan înclinat pentru alunecarea deșeurilor în containerele din interiorul platformei.

Deschiderea trapelor se va realiza de sus în jos, în poziția de deschis partea din spate a acestora conferind protecție împotriva pătrunderii în interiorul platformei.

Trapele vor fi prevăzute suplimentar cu sistem de acționare cu pedală și sistem de revenire ușoară. Pedala va fi ieșită în consolă aproximativ 170 mm și va putea fi utilizată pe o lungime de (lungimea pedalei) de minim 600 mm. Cursa pedalei va avea maxim 80 mm pentru a putea fi utilizată cu ușurință, astfel încât utilizatorul să nu fie nevoit să ridice călcâiul de pe pardoseală și să se dezechilibreze.

Trapele vor fi echipate cu câte un sistem de revenire ușoară prevăzut cu un amortizor pe gaz sau hidraulic, care va asigura o revenire lentă și constantă a acesteia.

Sistem de control acces cu cartelă

Trapele vor fi prevăzute cu câte un sistem de control acces cu cartelă. Sistemul de control acces va fi prevăzut cu cititoare de carduri antivandal. Cititoarele vor fi programabile, cu o frecvență care să permită înregistrarea tagurilor de la interfonul ușii de bloc (în cazul în care acestea sunt de generație nouă – tip RFID) și vor fi prevăzute cu tastatură.

Fiecare punct de colectare va fi furnizat împreună cu un set de două cartele – una de ștergere utilizator și una pentru introducere utilizator care vor fi predate administratorului punctului de colectare, astfel încât să poată înregistrat atât tagurile de acces care sunt utilizate și la ușa de intrare în bloc (dacă acestea sunt de generație nouă) sau a unor carduri sau taguri noi.

Aceste sisteme de control vor permite depozitarea deșeurilor doar cetățenilor arondați, fiecare dintre aceștia putând deschide trapele doar cu ajutorul cardurilor sau tagurilor de acces.

Sistemele de control acces vor fi conectate la un kit fotovoltaic montat pe punctul de colectare sau vor fi branșate la rețeaua electrică în funcție de zonă.

Sistemul fotovoltaic

Alimentarea cu energie electrică va fi asigurată de un kit fotovoltaic montat de către furnizorul containerelor pe fiecare punct de colectare.

Kitul fotovoltaic de alimentare cu energie electrică va fi format dintr-n acumulator cu gel (special pentru sisteme fotovoltaice) de minimum 100 A prevăzut cu un sistem de încărcare fotovoltaic de minim 200 W (format din minim două panouri fotovoltaice).

Sistemul va fi calculat și dimensionat corespunzător astfel încât să susțină funcțioanrea a minim 6 module echipate cu sistem control access cu cartelă pe toată durata zilei.

Panourile fotovoltaice vor fi montate pe suporți speciali ce permit orientarea acestora pentru obținerea unei încărcări eficiente.

Branșament electric

Alimentarea cu energie electrică se va face printr-un tablou prevăzut cu o sursă de alimentare 220 – 12 V montată de către furnizorul containerelor pe punctul de colectare.

De asemenea, se vor realiza lucrări de conectare la electricitate care vor include toate lucrările și componentele necesare branșării la rețeaua de energie electrică.

Demolarea țarcurilor existente

Țarcurile existente sunt realizate din structură metalică și plasă bordurată, acoperite cu tablă cutată sau policarbonat.

Se vor realiza lucrări de demolare a țarcurilor, iar materialele rezultate vor fi transportate în locația stabilită de către beneficiar.

Potrivit caietului de sarcini, furnizorul va livra și monta echipamentele la locul stabilit de achizitor în termen de 60 de zile de la semnarea contractului și emiterea ordinului de începere.

foto: administratie.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. pilu

    marți, 02.11.2021 at 19:04

    Ma voi sunteti sanatosi la cap ? Cu celelalte sisteme in care s-au bagat bani de catre urmasul lui Stalin, vreo 130 la numar ? Ce s-au facut cu banii alocati ? Vor fi mormane de gunoi mai mari ca acum in jurul acestora. La noi au pus un container pe care scrie STICLE, si cand m-am uitat inauntru erau cam 70% PET-uri. Nu-i da la roman ce nu poate sa faca.

  2. Pamfil

    miercuri, 03.11.2021 at 11:23

    frumoasa initiativa, dar ce facem pana cand vor fi puse in functione? Apropo, ce se aude de platformele alea subterane anuntate acu cativa ani cu mare pompa? Cate s-au realizat? Cate sunt functionale?

    Pana la platformele astea „smart” faceti bine si obligati pe toti cetatenii sa aiba contract cu salubritatea. Pe strada Henri Coanda cei de la case duc noaptea-ca-hotii gunoaiele la containerele blocurilor din jur.

    Platesc fraierii de la blocuri nu?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

ABRUD

Spitalul din Abrud cumpără două stații de producere oxigen medical. Valoarea investiției

Publicat

Spitalul din Abrud cumpără două stații de producere oxigen, pentru creșterea capacității de tratare și asigurarea unui tratament corespunzător pacienților. Investiția se ridică la peste 1,7 milioane de lei. 

Spitalul Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” din Abrud a lansat vineri, 25 noiembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția a două stații de producere oxigen în cadrul proiectului „Consolidarea capacității de reacție la criza de sănătate publică cauzată de răspândirea virusului SARS-Cov-2”.

Valoarea totală este estimată la 1.742.600 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, proiectul vizează asigurarea unui tratament corespunzător pacienților infectați cu Covid precum și creșterea capacității de tratare și asigurarea unei capacități adecvate de îngrijire și tratament a cazurilor de infecție cu Sars-Cov-2 la nivelul spitalului.

Generatorul de oxigen medical va avea un debit minim continuu de 18 mc/h, la o puritate minimă garantată de 93% +- 3%. Acesta va fi complet automatizat, iar monitorizarea va putea fi făcută în timp real prin remote Desktop și touchscreen LCD.

De asemenea, va fi prevăzut cu senzori pentru presiune, temperatură, punct de rouă, puritate oxigen, CO, debitmetru și va avea cel puțin următoarele filtre: 5 microni, 1 micron, 0,01 microni, turn de cărbune, filtru steril, filtru de praf.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Fostul ministru PSD, actual consilier al Curții de Conturi, Niculae Bădălău, REȚINUT de DNA. Acuzațiile procurorilor

Publicat

Niculae Bădălău a fost reținut duminică seara, după ce a fost audiat la DNA într-un dosar de corupție pentru mită și trafic de influență. În dosar, procurorii investighează un presupus lobby pentru companiile pe care le dețin copiii săi. 

Niculae Bădălău este consilier în cadrul Curții de Conturi și vicepreședinte al Autorității de Audit din cadrul aceleiași instituții.

El a fost reținut pentru 24 de ore pentru comiterea infracțiunilor de dare de mită, în formă continuată, și trafic de influență.

În același dosar, a mai fost reținută o persoană fizică, reprezentant al unei societăți comerciale, pentru comiterea infracțiunii de complicitate la dare de mită, potrivit DNA.

Surse judiciare au precizat pentru G4Media că este vorba despre Elena Matache iar firma în cauză este Samby Intex SRL, firma ginerelui său.

În datele de 09.08.2022 și 19.11.2022, inculpatul Bădălău Niculae, în calitatea menționată mai sus, i-ar fi pretins unui primar de comună să atribuie un contract privind „Reabilitare sistem de alimentare cu apă potabilă…,”, estimat la valoarea de 7.071.925 lei fără TVA, unei societăți administrată de o rudă a acestuia, lăsând să se creadă că are influență asupra unei persoane din conducerea Companiei Naționale de Investiții (C.N.I.), pe care ar fi promis că o va determina să asigure finanțarea a două proiecte depuse la această instituție de către primăria respectivă.

În perioada 2021-2022, în contextul derulării unui contract pe care aceeași primărie îl avea încheiat cu aceeași societate comercială, privind „Înființare rețea de alimentare cu apă…”, inculpatul Bădălău Niculae, prin intermediul celeilalte persoane cercetate în prezenta cauză, i-ar fi oferit edilului mai multe sume de bani pentru ca în schimb acesta să efectueze în continuare plățile către firma respectivă, chiar și pentru lucrări neconforme.

În același context, după ce, la data de 19 noiembrie 2022, inculpatul Bădălău Niculae i-ar fi promis primarului remiterea unui procent de 7% din valoarea contractului menționat mai sus (4.903.959,97 lei fără TVA) dar și dintr-un viitor contract a cărui atribuire urmarea să o obțină pentru aceeași firmă de la primăria respectivă, în data de 25 noiembrie 2022, prin intermediul aceluiași om de afaceri, i-ar fi remis edilului 35.000 lei, reprezentând o parte din suma de bani promisă.

În total, inculpatul Bădălău Niculae i-ar fi promis primarului suma totală de 170.000 euro, ce reprezintă procentul de 7% din valoarea celor două contracte.

Inculpaților li s-au adus la cunoștință calitatea procesuală și acuzațiile, în conformitate cu prevederile art. 309 Cod de procedură penală.

La data de 28 noiembrie 2022, cei doi inculpați urmează să fie prezentați Curții de Apel București cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile”, arată comunicatul DNA.

Niculae Bădălău a fost deputat, senator și prefect de Giurgiu și ministru al Economiei și propus de fostul premier Viorica Dăncilă ministru interimar la Energie, în septembrie 2019.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Foc de armă în sediul Poliției Municipiului Alba Iulia. Un agent a tras cu pistolul în podea, din greșeală

Publicat

IPJ Alba a deschis o anchetă internă după ce arma unui polițist s-a descărcat în podea în timpul schimbului de tură.

Incidentul s-a produs în sediul Poliției Municipiului Alba Iulia, joi, în zona specială destinată preluării și încărcării armamentului, dar nu a fost anunțat public

Un agent de poliție a apăsat pe trăgaciul armei pe care o are în dotare, care s-a descărcat în podea. Nimeni nu a fost, din fericire, rănit.

Reprezentanții IPJ spun că acesta ar fi tras accidental.

„Se va face o cercetare care va stabili exact ce s-a întâmplat. Incidentul s-a produs la data de 24 noiembrie 2022, în zona destinată preluării armamentului și încărcării acestuia de la Poliția Municipiului Alba Iulia, cu ocazia verificării armamentului din dotare, un agent de poliție a executat, în mod accidental, un foc de armă în podea.

În urma incidentului, nu au fost înregistrate victime, iar, la nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, a fost dispusă demararea unei proceduri de cercetare, în conformitate cu prevederile interne privind exploatarea armamentului”, au transmis reprezentanții IPJ Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Primăria Blaj organizează „Revelionul Pensionarilor” 2023. Cum se fac înscrierile și care este taxa de participare

Publicat

După pauza impusă de autoritățile sanitare naționale din cauza pandemiei de coronavirus, Primăria Blaj reia tradiția organizării „Revelionului Pensionarilor”. Astfel, pensionarii din Blaj care doresc să participe la ediția din acest an a „Revelionul Pensionarilor” se pot înscrie până în data de 20 decembrie 2022.

Potrivit reprezentanților administrației locale, „Revelionul Pensionarilor” 2023 va avea loc la Căminul Cultural din Tiur.

Taxa de participare este de 75 de lei, iar pensionarii care doresc să participe la eveniment se pot înscrie la Secretariatul primarului, camera 1, la etaj, până la data de 20 decembrie 2022.

Actele necesare pentru înscrierea la „Revelionul Pensionarilor” 2023 sunt cartea de identitate şi cuponul de pensie.

În cazul în care, într-o familie, unul dintre soţi nu este încă pensionar, acesta va achita suma de 150 de lei pentru meniul de Revelion.

Informaţii suplimentare se pot obține la telefon 0258.710110.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate


Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax