Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

POSTURI la DGASPC Alba, Muzeul Unirii din Alba Iulia, primării, şcoli şi alte instituţii publice din judeţ


Publicat

Muzeul Unirii Alba Iulia

În următoarea perioadă, se organizează mai multe concursuri pentru ocuparea unor posturi vacante în instituţii publice din judeţul Alba. Candidaţii interesaţi de aceste locuri de muncă trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind studii sau vechime în muncă sau alte cerinţe.

Posturi vacante şi condiţii de participare la concurs:

Muzeul Naţional al Unirii Alba Iulia

restaurator, grad I în cadrul secţiei Museikon

Condiţii: studii superioare de specialitate absolvite cu diplomă de licenţă; vechime în specialitatea studiilor 3 ani şi 6 luni.

muncitor calificat I în cadrul secţiei Museikon;

Condiţii: studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat; vechime în muncă minimum 9 ani; calificare ca instalator; competenţă de fochist pentru cazane conduse de calculator, cu autorizaţie I.S.C.I.R.; calificare operator introducere, validare şi prelucrare date.

referent, treapta IA în cadrul Compartimentului Financiar-Contabilitate.

Condiţii: studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat profil economie sau studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat și curs de contabilitate; vechime în specialitatea studiilor 6 ani şi 6 luni.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 16 februarie 2018, ora 16,00

Concurs: 26 februarie 2018, ora 10,00: proba scrisă; 28 februarie 2018, ora 10,00: proba practică; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Muzeului Naţional al Unirii Alba Iulia din str. Mihai Viteazul nr. 12-14, telefon: 0258/813.300.

Primăria Municipiului Aiud

director executiv (concurs organizat de ANFP) Direcţia de Asistenţă socială

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în asistenţă socială sau sociologie/ psihologie sau ştiinţe ale educaţiei/ drept/ ştiinţe administrative/ sănătate / economie sau management, finanţe, contabilitate; pot participa la concursul organizat pentru ocuparea funcţiei publice de conducere de director executiv şi absolvenţi cu diplomă de licenţă ai învăţământului universitar de lungă durată în alte domenii decât cele prevăzute mai sus, cu condiţia să fi absolvit studii de masterat sau postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile art. 13 alin. (3) din Anexa nr. 2 la HG nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 3 ani; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management, ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii.

director executiv (concurs organizat de ANFP) Direcţia Economică

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ştiinţe economice; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 3 ani; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management, ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii.

arhitect şef

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul arhitectură sau în domeniul urbanism cu studii de masterat sau postuniversitare în domeniul urbanismului şi amenajării teritoriului conform art. 36 indice 1 lit. b) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismului, cu modificările şi completările ulterioare; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 3 ani; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management, ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; atestat eliberat de Registrul Urbaniştilor din România.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 28 februarie 2018

Concurs: 13 martie 2018, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare cu privire la acest concurs se pot obţine la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, precum şi la numărul de telefon 0374/112.726.

Primăria Orașului Zlatna

– inspector, clasa I, gradul profesional asistent la Serviciul Financiar Contabil – Compartimentul Buget – Finanţe (funcţie temporar vacantă, perioadă determinată)

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor economice; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 1 an.

Termen limită pentru depunerea dosarelor, 19 februarie.

Concurs: 20 februarie 2018, ora 11:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Orașului Zlatna din Zlatna, Piața Unirii, nr. 1A, Județul Alba, telefon 0258/856.337; e-mail pr_zlatna@primariazlatna.ro.

Colegiul Tehnic „Dorin Pavel” Alba Iulia

– secretar

Condiţii: studii medii, vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: 10 ani.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 20 februarie 2018

Concurs: 28 februarie 2018, ora 09:00: proba scrisă; 28 februarie 2018, ora 13:00: proba practică; 28 februarie 2018, ora 15:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Colegiului Tehnic „Dorin Pavel” din Alba Iulia, str. Tudor Vladimirescu nr. 39, județul Alba, telefon 0258/816.938.

Primăria Comunei Arieşeni

– inspector, grad profesional debutant în cadrul Compartimentului Administrativ

Condiţii: studii universitare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă, curs de arhivar; vechime – nu este cazul

Termen limită pentru depunerea dosarelor, 22 februarie.

Concurs: 27 februarie 2018, ora 12.00 proba scrisă; 1 martie 2018, ora 12.00 proba interviu.

inspector, clasa I, grad profesional debutant la Compartimentul situaţii de urgență

Condiţii: studii universitare tehnice de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă; vechime: nu este cazul

Termen limită pentru depunerea dosarelor, 1 martie 2018.

Concurs: 9 martie 2018, ora 12:00 – proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Comunei Arieşeni, nr. 19, telefon 0358.402.989. 0358.816.290, e-mail primariaarieseni@yahoo.com.

ALTE POSTURI

Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba

Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap

– medic specialist specialitatea medicină internă 1/4 post (0,25 normă)

– medic primar specialitatea psihiatrie 1/4 post (0,25 normă)

– medic primar specialitatea neurologie 1/4 post (0,25 normă)

– medic primar specialitatea oftalmologie 1/4 post (0,25 normă)

– medic primar specialitatea expertiza medicală a capacităţii de muncă 1/4 post (0,25 normă)

– medic specialist specialitatea expertiza medicală a capacităţii de muncă 1/4 post (0,25 normă)

Condiţii: studii superioare de specialitate, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul medical; adeverinţă certificat de confirmare în gradul profesional în specialitatea – medicină de familie, recuperare, psihiatrie, medicină internă sau medicină generală; calificat de membru al Colegiului Medicilor din România vizat pe anul în curs.

Centrul de Recuperare şi Reabilitare Neuropsihiatrică Galda de Jos

– medic primar specialitatea psihiatrie – 1/2 post (0,5 normă)

– medic primar specialitatea psihiatrie – 1/2 post (0,5 normă)

– medic specialist specialitatea psihiatrie – 2 posturi

– medic primar

– medic 5 posturi

Condiţii: studii superioare de specialitate, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul medical, specialitatea psihiatrie; adeverinţă/certificat de confirmare m gradul profesional; asigurare malpraxis; autorizaţie de liberă practică sau certificat de membru al Colegiului Medicilor din România vizat pe anul în curs.

Centrul de îngrijire şi Asistenţă Baia de Arieş

– medic

Condiţii: studii superioare de specialitate, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul medical, specialitatea medicină de familie, psihiatrie, medicină internă sau medicină generală; adeverinţă/certificat de confirmare în gradul profesional; asigurare malpraxis; autorizaţie de liberă practică sau certificat de membru al Colegiului Medicilor din România vizat pe anul în curs.

Centrul maternal pentru cupluri mamă-copil „Speranţa“ Alba Iulia

– psiholog stagiar

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul psihologiei; atestat de psiholog cu drept de liberă practică în specialitatea psihologie clinică, eliberat de Colegiul Psihologilor din România, treapta de specializare stagiar

Centrul de îngrijire şi Asistenţă Abrud

– coordonator de specialitate

Condiţii: studii superioare de specialitate, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul psihologiei, asistenţei sociale şi sociologie cu vechime minimum 2 ani în domeniul serviciilor sociale sau absolvenţi cu diplomă de licenţă ai învăţământului superior în domeniul juridic, medical, economic şi al ştiinţelor administrative cu experienţă de minimum 5 ani în domeniul serviciilor sociale.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 15 februarie 2018, ora 16.00

Concurs: 26 februarie 2018, ora 11.00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obține la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba din Alba Iulia, telefon: 0258/818.266, interior 115 sau mobil 0755/069.660.

Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba

– consilier IA (S) Compartiment Informatizare

Condiţii: studii superioare în specialitatea postului; 9 ani vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului

Data limită pentru depunerea dosarelor: 13 februarie 2018

Concurs: 20 februarie 2018, ora 10.00: proba scrisă; 22 februarie 2018, ora 10.00: proba practică; 22 februarie 2018, ora 12.00: proba interviu.

– consilier IA (S) – Compartiment Juridic

Condiţii: studii superioare în specialitatea postului; 9 ani vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului

Data limită pentru depunerea dosarelor: 13 februarie 2018

Concurs: 20 februarie 2018, ora 10.00: proba scrisă; 22 februarie 2018, ora 10.00: proba practică; 22 februarie 2018, ora 12.00: proba interviu.

Relații suplimentare se pot obține la sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean Alba, din Alba Iulia, strada Gabriel Bethlen nr. 7, judeţul Alba, telefon 0258/817.255.

Primăria Municipiului Alba Iulia

– consilier, clasa I, gradul profesional superior – Serviciul Protecție Civilă, Securitate și Sănătate în Muncă

Condiţii: studii de specialitate – studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul fundamental (D.F.I.) – ştiinţe inginerești; vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 9 ani; cunoştinţe de operare PC – nivel mediu.

Termen limită de depunere a dosarelor: 19 februarie 2018, ora 15:00

Concurs: 5 martie 2018 2018, ora 11.00: proba suplimentară eliminatorie de testare a cunoştinţelor de operare PC – la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia, Calea Moţilor nr. 5A, Alba Iulia; 6 martie 2018, ora 11.00: proba scrisă – la Centrul de resurse ,Academia Doamnelor“, Str. Gladiolelor nr. 3A, Alba Iulia; data şi ora interviului va fi comunicată ulterior.

Creşa 1 Cetate:

– educator puericultor

Condiţii: studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat – profilul pedagogic, specializarea: educator puericultor; educatoare, educatoare – învăţător, învăţător – educatoare, educator – învăţător, învăţător – educator sau studii postliceale absolvite cu diplomă sau certificat de absolvire – profilul pedagogic, specializarea: educator puericultor, educatoare, educatoare – învăţător, învăţător – educatoare, vechimea necesară: -. În condiţiile în care pe parcursul studiilor candidaţii au efectuat cursuri de puericultură sau de educaţie timpurie ori au efectuat cursuri de puericultură sau de educaţie timpurie în cadrul proiectelor derulate de Ministerul Educaţiei Naţionale cu terţi.

Creşa I Ampoi:

– educator puericultor

Condiţii: studii postliceale absolvite cu diplomă sau certificat de absolvire – profilul pedagogic, specializarea educator puericultor, educatoare, educatoare – învăţător, învăţător – educatoare, vechimea necesară: -. În condiţiile în care pe parcursul studiilor candidaţii au efectuat cursuri de puericultură sau de educaţie timpurie ori au efectuat cursuri de puericultură sau de educaţie timpurie în cadrul proiectelor derulate de Ministerul Educaţiei Naţionale cu terţi.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 12 februarie 2018, ora 15:00

Concurs: 20 februarie 2018, ora 10:00: proba scrisă – la Centrul de resurse „Academia Doamnelor”, Alba Iulia, Strada Gladiolelor nr. 3A; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relații suplimentare se obțin la Primăria Municipiului Alba Iulia, Calea Moţilor nr. 5A, județul Alba, telefon 0258.819.462.

Primăria comunei Lunca Mureşului

– referent, clasa III, grad profesional debutant – Compartimentul Agricol, Fond Funciar şi Cadastru

Condiţii: studii medii finalizate cu diplomă de bacalaureat în domeniul agricol, specialitatea agronomie, zootehnie, necesare ocupării postului; cunoştinţe medii de operare pe calculator.

Termen limită pentru depunerea dosarelor de înscriere, 20 februarie.

Concurs: 27 februarie, ora 10:00: proba scrisă;data și ora interviului va fi comunicată ulterior.

Relații suplimentare se obțin la sediul Primăriei Lunca Mureşului, comuna Lunca Mureşului nr. 303. judeţul Alba, telefon 0258 878121, fax 0258 878347, e-mail primlunca@yahoo.com.

Primăria Orașului Cugir – Serviciul Public de Asistenţă Socială – Serviciul Social Specializat Creşă – Creşa „Kunterbunt”

– educator – puericultor

Condiţii: studii de specialitate pedagogice medii, liceale, postlieeale, superioare dovedite cu diplomă sau adeverinţă de absolvire; de preferinţă diplomă/adeverinţă absolvire/curs modul pedagogic sau specializare în ocupaţia de educator.

– îngrijitor

Condiţii: studii generale/şcoală profesională/medii; disponibilítate de a lucra cu copii cu vârsta de 0-3 ani.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 13 februarie 2018, ora 16:00

Concurs: 22 februarie 2018, ora 11:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Orașului Cugir din Cugir, str. I.L. Caragiale nr. 1, camera 15, Județul Alba, telefon 0258/751.001, interior 115.

Primăria Oraşului Ocna Mureş

– îngrijitor – Clubul Sportiv Ocna Mureş

Condiţii: studii generale/medii; vechime în muncă – 5 ani; abilităţi de comunicare şi muncă în echipă, capacitate de analiză şi sinteză, gândire logică, seriozitate şi corectitudine, profil moral corespunzător funcţiei, conduită profesională corespunzătoare, disponibilitate de a lucra sâmbăta şi duminica la nevoie.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 12 februarie 2018

Concurs: 21 februarie 2018 – ora 10:00: proba practică – stadionul SODA; data şi ora interviului va fi comunicată ulterior.

Relaţii suplimentare la sediul Primăriei Ocna Mureş, strada Nicolae lorga nr. 27, telefon 0258/871.217.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Greenpeace: Programul Casa Verde Fotovoltaice s-a împotmolit din nou. Statul nu a făcut nici o decontare către instalatori

Publicat

solar

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) nu a făcut nici o decontare în cadrul programului Casa Verde Fotovoltaice. Persoanele admise în program așteaptă sumele promise, iar instalatorii autorizați au sistat lucrările. Greenpeace a solicitat explicații de la autorități, dar nu a primit răspuns.

Programul Casa Verde Fotovoltaice s-a împotmolit din nou, chiar și pentru cei care au fost declarați admiși în program. Conform informațiilor primite de la instalatori, Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) nu a făcut încă nicio decontare. Acesta este principalul motiv pentru care montajul sistemelor fotovoltaice este oprit de către cei mai mulți dintre instalatori.

Nici cei care au fost respinși în program – aproape 50% din aplicanți – nu primesc a doua șansă pentru a deveni prosumatori, așa cum promisese AFM.

Peste 13.000 de cetățeni ar trebui să primească finanțare din partea AFM pentru a-și monta un sistem fotovoltaic și a deveni prosumatori, adică cetățeni care își produc singuri și curat energia. Conform ghidului de finanțare, montajul se face doar de instalatori validați de AFM, aceste firme acoperind cheltuielile (90% din proiect, în limita sumei de 20.000 lei, pentru un sistem de minim 3 kW) până la decontarea lor de către AFM.

Montajele au început în luna august, iar primele cereri de decontare pentru aceste lucrări au fost depuse de instalatori la AFM la mijlocul lunii septembrie. Conform declarațiilor instalatorilor contactați de Greenpeace, AFM nu a decontat nicio lucrare. Acest lucru creează probleme financiare instalatorilor, care se tem să continue instalările. Termenul dat de AFM pentru implementarea proiectelor este de 8 luni de la data semnării contractului de finanțare nerambursabilă, o parte din această perioadă neputând fi utilizată pentru montaje din cauza posibilelor condiții neprielnice aduse de sezonul rece.

„Semnalăm acest nou blocaj al programului AFM pentru că vrem ca declarațiile autorităților legate de sprijinirea energiei regenerabile să nu rămână doar vorbe. Zeci de mii de români și-au arătat deja interesul pentru a-și produce energia mai curat, cu impact scăzut asupra climei și mediului. 

Iată însă că o instituție care ar trebui să finanțeze proiectele de mediu din România nu-și face treaba, sabotând de doi ani stimularea financiară a prosumatorilor”, a declarat Marian Mândru, coordonator de campanii la Greenpeace România și administrator al comunității online Protecția Prosumatorului.

Săptămâna trecută, Greenpeace a solicitat printr-o adresă oficială informații referitoare la implementarea programului Casa Verde Fotovoltaice. AFM nu a remis deocamdată un răspuns.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

FOTO: Schitul „Înălțarea Sfintei Cruci” din Aiud, mănăstirea unde se pomenesc zilnic martirii neamului românesc

Publicat

schitul inaltarea sfintei cruci aiud

Schitul „Înălțarea Sfintei Cruci” – Aiud, ridicat la rangul de mănăstire, este situat pe „Râpa Robilor”, în localitatea Aiud, şi a fost înfiinţat în 1 ianuarie 2005.

Lucrările la monumentul-biserică numit „Calvarul Aiudului” au început în 1992 şi au contribuit la construcţie atât Părintele Arhimandrit Iustin Pârvu, cât și foștii deținuți politici din țară și străinătate.

monumentul calvarul aiudului arhiepiscopia alba iulia

Foto: Arhiepiscopia Alba Iuliei

Lăcaşul de cult a fost construit în memoria martirilor din temnițele comuniste româneşti, iar arhitectura a fost proiectată de Anghel Marcu și Nicolae Goga.

Monumentul este construit perpendicular pe „Râpa Robilor”. Pe acoperiș sunt vizibile 14 cruci îngemănate care exprimă unitatea în suferință a celor care au fost privaţi de libertate, dar privite separat cele șapte cruci amintesc de cele șapte Sfinte Taine ale Bisericii Ortodoxe. Cele şapte cruci îngemănate duc în spate o cruce mare care simbolizează Crucea Neamului.

monumentul calvarul aiudului arhiepiscopia alba iulia

Foto: Arhiepiscopia Alba Iuliei

Pentru a ajunge în interiorul bisericii, trebuie coborâte 24 de trepte care simbolizează păşirea spre întunericul din celulele comuniste. Monumentul „Calvarul Aiudului” a fost sfinţit de Mitropolitul Bartolomeu în anul 2005.

Cu binecuvântarea Arhiepiscopului Irineu al Alba Iuliei, în anul 2011 a început construirea noului ansamblu monahal.

Foto: Arhiepiscopia Alba Iuliei

Până în prezent au fost construite biserica principală, două paraclise, osuar, spațiu muzeal desfășurat pe o suprafață de 1.000 mp, spațiu pentru bibliotecă, sală de proiecții și arhivă, acestea însumând încă 1.000 m2, corp de chilii, bucătărie, trapeză și spații tehnice.

Mănăstirea se prezintă în formă de „U”, cu cele două laturi înfipte în „Râpa Robilor”, în centru fiind biserica, înconjurată de un gard de sfinte cruci, reprezentate în trei dimensiuni, cele mici ale copiilor, cele mijlocii ale tinerilor, iar cele mari ale adulților, toate însumând cimitirul martirilor din care se naște biserica.

schitul inaltarea sfintei cruci aiud 2

Foto: Arhiepiscopia Alba Iuliei

Aceasta are formă de elipsă, construită din două ziduri. Pe zidul interior este vizibilă biserica, iar zidul exterior simbolizează regimul comunist care a obstrucționat Biserica să-și mărturisească sfinții pe care în mod firesc ar fi trebuit să-i vedem sub streașina bisericii, încadrați în ocnițe.

Biserica mai are și o formă de ou culcat, grație elipsei, care simbolizează Învierea, dar și alte două forme care apar în Sfânta Scriptură: cea de corabie și cea de chit sau cașalot, cum se utilizează în prezent.

schitul inaltarea sfintei cruci aiud 3

Foto: Arhiepiscopia Alba Iuliei

Osuarul se află sub Sfânta Masă, are formă circulară, având 127 de ocnițe, unde se vor așeza osemintele martirilor din Aiud.

Muzeul amenajat sub biserică, unde va fi reprezentată o celulă din Aiud, precum și biblioteca, prevăzută cu sală de lectură, sală de proiecții și amfiteatrul fac parte din Centrul de Studii Martirologice.

Mănăstirea organizează anual Simpozionul de Martirologie, în parteneriat cu Arhiepiscopia Alba Iuliei și cu alte instituții.

Din anul 2019, Arhiepiscopia Alba Iulia editează o dată la doi ani Caietele Memorialului Aiud, lucrare publicată la Editura Reîntregirea sub coordonarea pr. lect. univ. dr. Oliviu Botoi de la Facultatea de Teologie Ortodoxă din Alba Iulia şi Consilier cultural eparhial, care a oferit pentru Basilica.ro detalii referitoare la istoricul aşezământul monahal.

Potrivit Protos. Gavriil Vărvăruc, stareţul mănăstirii, Sfânta Liturghie, precum şi slujba de pomenire pentru martirii neamului românesc, sunt oficiate zilnic.

Mănăstirea este aşezată pe strada Eroilor, nr. 3, în Aiud.

La Aiud, loc de întemnițare și exterminare, comuniștii au îngropat, în cimitirul denumit de localnici „Râpa Robilor“, elita rezistenței românești.

sursa: basilica.ro

foto: Arhiepiscopia Ortodoxă Română Alba Iulia

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Modificările Programului ”Start-Up Nation” au fost promulgate. Care sunt schimbările ce intră în vigoare

Publicat

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, joi, Legea privind modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 10/2017 pentru stimularea înfiinţării de noi întreprinderi mici şi mijlocii.

Legea stabileşte că în perioada contractuală de implementare şi monitorizare beneficiarii nu pot înstrăina părţile sociale ale societăţii într-un procent mai mare de 49%. Actul normativ vizează modificarea criteriilor privind evaluarea online a planului de afaceri, în special a grilei de punctaj, precum şi a criteriilor de eligibilitate. Criteriile de eligibilitate se modifică în sensul interzicerii cesiunii părţilor sociale până la 49%, cu excepţia cazurilor în care aceasta se face în baza Legii nr. 120/2015 referitoare la business angel sau a finanţărilor participative.

Legea cuprinde şi trei anexe referitoare la criteriile privind evaluarea online a planului de afaceri, la lista codurilor CAEN aferente activităţilor care sunt eligibile la finanţare şi punctajele alocate şi, respectiv, la situaţia statistică comparativă 2018 – 2019 a IMM-urilor active pe judeţe la 100 de locuitori.

Potrivit actului normativ, „întreprinderile beneficiare ale Programului ‘Start-up Nation – România’ sunt întreprinderile înfiinţate de persoane fizice în baza prevederilor Legii societăţilor nr. 31/1990, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanţi în afaceri, aprobată cu modificări prin Legea nr. 301/2011 sau ale Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, cu maximum 3 ani înainte de data completării şi transmiterii online a planului de afaceri şi care îndeplinesc, la data depunerii cererii de finanţare, criteriile de eligibilitate impuse de legislaţia în domeniul ajutoarelor de minimis şi condiţiile de eligibilitate prevăzute în schema de ajutor de minimis”.

Evaluarea planului de afaceri se realizează prin parcurgerea următoarelor etape: pe baza criteriilor prevăzute în anexa nr. 1 şi a punctajului alocat pentru fiecare cod CAEN în funcţie de domeniul de activitate prevăzut în anexa nr. 2, aplicaţia online generează automat punctajul în urma transmiterii planului de afaceri.

Situaţia statistică comparativă 2018 – 2019 a întreprinderilor mici şi mijlocii active pe judeţe la 11 decembrie 2019 este prevăzută în anexa nr. 3 şi se actualizează anual de către Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri până la 30 iunie pentru anul anterior.

„Înstrăinarea părţilor sociale este permisă numai către persoane fizice – investitori individuali business angels, definiţi conform Legii nr. 120/2015 privind stimularea investitorilor individuali – business angels sau care nu au mai avut anterior nicio altă societate”, se mai arată în lege.

Guvernul a atacat la CCR acest proiect, însă Curtea a stabilit pe 24 septembrie că prevederile sunt constituţionale.

Sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LIVE-VIDEO: Declarații Klaus Iohannis, în ziua în care România a depășit prima dată 6.000 de cazuri noi de coronavirus

Publicat

Președintele Klaus Iohannis susține o declarație de presă la Palatul Cotroceni, înaintea videoconferinţei cu membrii Consiliului European pe tema măsurilor necesare privind gestionarea pandemiei de COVID-19.

Declarațiile șefului statului vin în contextul în care România a raportat astăzi cel mai grav bilanț de coronavirus: 6.481 de cazuri au fost raportate în ultimele 24 de ore, fiind depășit pentru prima oară pragul de 6.000 de noi infectări, la 36.169 de teste.

Principalele declarații făcute de președinte:

– Voi participa la reuniunea membrilor Consiliului European, în format videoconferință

– Ne aflăm din păcate într-un veritabil val doi al pandemiei, iar dacă ne uităm la cifrele raportate zilnic observăm că se înregistrează recorduri negative la nivelul tuturor indicatorilor, în majoritatea țărilor europene

– La nivel european, efortul de a reduce curba infecțiilor trebuie să fie unul colectiv, pentru că până când nu vom fi cu toții în siguranță, nimeni nu va fi cu adevărat ferit de pericolul contaminării

– Solidaritatea  este cuvântul de ordine și cheia care ne va permite să depășim această teribilă încercare

– Este nevoie de măsuri urgente pentru a răspunde adecvat la noul val al pandemiei (…)

– Mi-am propus să subliniez în fața partenerilor europeni importanța asigurării unei bune funcționări a pieței unice și a liberei circulații în cadrul Uniunii Europene

– Totodată vom discuta despre necesitatea asigurării de rezerve adecvate și suficiente de medicamente și echipamente medicale în toate statele membre. Avem experiența primului val, când achiziționarea acestora a fost extrem de dificilă și foarte costisitoare. Soluții sunt, mă refer la rezervele de stocare și achizițiile comune care s-au dovedit deosebit de utile

– Un alt subiect importat îl reprezintă măsurile specifice de testare, izolare și carantină, precum și de strategia vaccinurilor la nivelul statelor membre. Este necesară o abordare unitară, prin convenirea unor criterii și instrumente comune în ceea ce privește recunoașterea reciprocă a rezultatelor testelor

– Cu privire la vaccinul anti Covid-19, odată ce va deveni disponibil, sperăm cât mai repede, el va fi distribuit către toate statele membre. Este însă nevoie de creșterea finanțării disponibile în cadrul instrumentului pentru sprijin de urgență pentru a permite sporirea surselor de aprovizionare cu vaccinuri.

Citește și RECORD negativ: 6.481 cazuri COVID confirmate în România în ultimele 24 de ore. Date oficiale din 29 octombrie

După declarațiile lui Klaus Iohannis, la ora 19:30, va începe videoconferința cu membrii Consiliului European. Ședința de criză a liderilor UE are loc la o zi după măsurile anunțate de Franța și Germania care au decis să impună noi restricții.

Germania va intra într-un lockdown parțial pe întreaga durată a lunii noiembrie, cu baruri și restaurante închise, însă școlile vor funcționa în continuare. Președintele Franței, Emmanuel Macron, a anunțat carantină generală pentru cel puțin o lună. Oamenii vor avea voie să iasă din casă pentru achiziționarea de bunuri esenţiale, să meargă la medic sau să facă ora zilnică de mişcare în aer liber.

Citește și ALBA: 199 cazuri COVID-19, confirmate în ultimele 24 de ore, din peste 1000 de teste efectuate

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen a cerut, miercuri, guvernelor europene să ia „măsuri îndrăznețe” anti Covid.

Livrarea unor potenţiale vaccinuri împotriva COVID-19 către statele UE ar putea începe în mod serios în aprilie 2021, a declarat miercuri preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, care a avertizat că evoluţia pandemiei COVID-19 în UE este „alarmantă” şi le-a cerut statelor membre să ia măsuri pentru „a salva vieţi”, precum şi mai multă coordonare între ele.

Înaintea videoconferinței liderilor UE, Comisia a emis o propunere către Consiliu pentru o cooperare mai cuprinzătoare în ceea ce privește reacția la pandemie, dar mai ales pentru un mai bun schimb de date, inclusiv cu privire la capacitatea de îngrijire din spitale; testare îmbunătățită și mai rapidă; utilizarea mai bună a aplicațiilor de urmărire a contacților; plus reguli mai consistente privind transportul și frontierele.

Von der Leyen le-a cerut liderilor europeni să pregătească planuri de vaccinare, chiar dacă studiile clinice nu au reușit încă să obțină un vaccin aprobat. „Facem apel la statele membre să pregătească acum planuri naționale de vaccinare și să le revizuiască la nivelul UE. Trebuie să fim pregătiți pentru sosirea primelor vaccinuri. Sunt multe de făcut”, a mai spus ea.

Pentru a controla răspândirea infecţiilor, Bruxelles-ul le-a cerut statelor membre ale UE să-şi coordoneze strategiile de testare şi să folosească mai mult testele antigen rapide, deşi oferta pentru acestea este la nivel global redusă în raport cu cererea.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate