Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Prețul a EXPLODAT la a treia licitație pentru transportul „metropolitan” de la Alba Iulia. Majorare de 60 de milioane de lei

Publicat

Costul pentru delegarea gestiunii serviciului de transport public local de persoane în municipiul Alba Iulia și alte șapte comune din județ (Ciugud, Sântimbru, Mihalț, Galde de Jos, Cricău, Ighiu și Întregalde) a fost majorat cu peste 60 de milioane de lei în cadrul celei de-a treia licitații lansate de Asociația Intracomunitară de Dezvoltare Alba Iulia – Transport Local (AIDA-TL).

Valoarea contractului a ajuns astfel la aproape 230 de milioane de lei, fără TVA, ceea ce reprezintă o creștere de peste 35% față de prețul estimat la primele două licitații, lansate în lunile octombrie – noiembrie 2019. Reamintim faptul că actualul contract încheiat în 2012 cu STP Alba expiră în septembrie 2020, după o prelungire de maximum 2 ani aprobată în septembrie 2018. Noul contract va avea o durată de șase ani.

Prima licitație pentru delegarea gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate în teritoriul administrativ al membrilor Asociației Intracomunitare de Dezvoltare Alba Iulia – Transport Local (AIDA-TL), respectiv: municipiul Alba Iulia și comunele Ciugud, Sântimbru, Mihalț, Galde de Jos, Cricău, Ighiu și Întregalde, a fost lansată în data de 11 octombrie 2019, contractul fiind estimat la 169.484.328 de lei, fără TVA. Procedura a fost anulată automat în data de 22 noiembrie, deoarece la data limită de depunere a ofertelor nu au existat ofertanți înscriși.

A doua licitație, cu aceeași valoare estimată, a fost lansată în SEAP în data de 27 noiembrie. Procedura a fost anulată în data de 20 martie 2020, după ce a fost depusă o singură ofertă, de către Societatea de Transport Public (STP) SA Alba Iulia, considerată ca fiind inacceptabilă și/sau neconformă.

Citește și Delegarea serviciului de transport public în Alba Iulia şi în 7 comune. STP, singura ofertă la licitaţia de 35 de mil. de euro

A treia licitație a fost lansată de AIDA-TL joi, 30 iulie 2020, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Valoarea totală estimată este de 229.748.691 de lei, fără TVA, cu peste 60 de milioane de lei (peste 35 %) în plus față de valoarea estimată la primele două licitații.

Potrivit caietului de sarcini, operatorul serviciului de transport public local va asigura:

  • numărul şi tipul corespunzător de mijloace de transport necesare realizării programului de circulaţie şi care satisfac condiţiile impuse privind siguranţa circulaţiei, confortul pasagerilor şi protecţia mediului;
  • numărul de mijloace de transport pentru înlocuirea celor care efectuează cursele cuprinse în programul de circulaţie, în cazul apariţiei unor defecţiuni ale acestora;
  • respectarea reglementărilor legale privind omologarea, înmatricularea/înregistrarea şi efectuarea inspecţiilor tehnice periodice/reviziilor tehnice periodice pentru mijloacele de transport propuse pentru efectuarea serviciului;
  • operaţiile de întreţinere şi reparaţii necesare parcului de mijloace de transport, stabilit prin contractul de atribuire a gestiunii, cu respectarea reglementărilor legale în vigoare privind efectuarea acestor activităţi (autorizarea operatorului economic, baza tehnico-materială, personalul utilizat etc.);
  • menţinerea stării tehnice corespunzătoare a mijloacelor de transport, a instalaţiilor auxiliare şi a curăţeniei acestora;
  • condiţii pentru spălarea, salubrizarea şi dezinfectarea mijloacelor de transport;
  • spaţii în suprafaţă suficientă pentru parcarea mijloacelor de transport;
  • dispecerat şi dotări speciale pentru urmărirea şi coordonarea în trafic a mijloacelor de transport, de intervenţie şi de depanare;
  • personal calificat şi vehicule de intervenţie operativă;
  • respectarea prevederilor legale în vigoare privind angajarea, desemnarea, pregătirea profesională, examinarea medicală şi psihologică a persoanelor cu funcţii care concură la siguranţa circulaţiei;
  • asigurarea pasagerilor şi a bagajelor acestora pentru riscurile ce cad în sarcina operatorului de transport/transportatorului autorizat;
  • respectarea capacităţilor de transport şi a programelor de circulaţie impuse prin contractul de atribuire a gestiunii;
  • menţinerea stării tehnice corespunzătoare a mijloacelor de transport, a instalaţiilor auxiliare şi a curăţeniei acestora;
  • respectarea indicatorilor de performanţă şi de calitate stabiliţi prin contractul de delegare a gestiunii sau prin hotărârea de dare în administrare a serviciului şi precizaţi în regulamentul serviciilor de transport public local elaborat de autoritatea locală de transport şi aprobat prin hotărâre a Consiliului Local;
  • furnizarea către autoritatea administraţiei publice locale a informaţiilor solicitate şi accesul la toate informaţiile necesare, în vederea verificării şi evaluării funcţionării şi dezvoltării serviciului de transport public local;
  • realizarea unui sistem de evidenţă a sesizărilor şi reclamaţiilor şi de rezolvare operativă a acestora;
  • statistica accidentelor şi analiza acestora;
  • aplicarea de metode performante de management care să conducă la reducerea costurilor de operare;
  • respectarea reglementărilor legale în vigoare din domeniul transporturilor;
  • respectarea legislaţiei în vigoare privind securitatea şi sănătatea în muncă, protecţia mediului, prevenirea şi combaterea incendiilor;
  • planificarea inspecţiilor tehnice periodice astfel încât să fie asigurat în fiecare zi numărul de vehicule necesar pentru acoperirea curselor cuprinse în programul de circulaţie;
  • alte condiţii specifice stabilite de autoritatea administraţiei publice locale sau asociaţia de dezvoltare comunitară, după caz.

Potrivit documentului citat, pentru înscrierea la licitație, fiecare operator trebuie să dispună (în proprietate sau în sistem de leasing operaţional sau financiar) de minim 83 de autobuze urbane (75 active, 7 rezerve + 1 Double Decker Top-Open (n.r. autobuz supraetajat decapotabil) – categoria autobuz M2 sau M3 din care cel puţin un autobuz Double Decker Top-Open. De asemenea, cele 7 autobuze urbane cu destinaţia rezerve vor avea obligatoriu capacitatea de transport de minim 70 de locuri fiecare (pe scaune şi în picioare).

Un număr de 75 autobuze urbane sunt necesare pe trasee (active) la care se adaugă 7 autobuze urbane de rezervă. În plus faţă de acestea, este necesară existenţa în cadrul serviciilor de transport oferite a unui autobuz etajat Double Decker Top-Open care este folosit pe rutele de transport persoane care deservesc obiective turistice din arealul AIDA – TL. Acest autobuz etajat, special conceput pentru transportul urban turistic, este necesar în concordanţă cu politica de promovare şi punere în valoare a obiectivelor culturale şi turistice deţinute de către unităţile administrativ-teritoriale ce compun Asociaţia.

Cele 75 de autobuze + 7 rezerve vor deservi 43 de linii de transport local pe raza localităţilor membre AIDA – TL. 18 autobuze vor circula pe rutele din municipiul Alba Iulia unde se efectuează peste 60% din numărul total de curse.

Cele 18 autobuze trebuie să îndeplinească o serie de condiţii specifice:

  • capacitate de cel puţin 70 de locuri (pe scaune şi în picioare);
  • lungime maximă – 10,55 metri;
  • EURO 4;
  • podea integral coborâtă pe toată suprafaţa disponibilă pasagerilor şi sistem de îngenunchiere la bordură;
  • sistem de supraveghere video de către conducătorul auto a accesului călătorilor la uşile 2 şi 3;
  • panouri cu afişaj grafic LCD;
  • transmisie automată;
  • climatizare.

Pe perioada derulării contractului, operatorul de transport public va avea în vedere posibilitatea de a primi în gestiune 13 autobuze electrice, în contextul implementării parteneriatului nr. 73998/27.07.2018, respectiv protocolului de asociere nr. 74001/27.07.2017 dintre Municipiul Alba Iulia și MDRAP, asumate conform H.C.L. 281/27.07.2018. În situația în care se va materializa acest parteneriat autobuzele electrice de aproximativ 12 m respectiv 4 stații de încărcare rapidă și 13 stații de încărcare lentă vor intra în proprietatea municipalității începând cu anul 2020 (cel mai târziu începutul anului 2021), acestea urmând a fi preluate de către operatorul căruia îi va fi delegată gestiunea serviciului public de transport în comun pentru a deservi rutele 104 și 103 (Gară – Centru – Ampoi 3 – Cetate – Gară respectiv Gară – Cetate – Ampoi 3 – Centru – Gară). De la momentul punerii în funcțiune a autobuzelor electrice și a infrastructurii aferente, nu se va suplimenta numărul de autobuze necesare asigurării serviciului, acesta rămânând la 83.

De asemenea, în cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2014- 2020, există posibilitatea ca stațiile de biciclete „bike sharing” materializate prin proiecte să fie date în gestiunea operatorului privat și să le integreze în sistemul de transport public în comun (16 stații de biciclete sunt astfel prevăzute a fi materializate la nivelul municipiului Alba Iulia începând cu anul 2020, cu un total de 460 locuri).

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax