Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

PREZENȚA la VOT ora 14.00 în ALBA, la alegeri parlamentare 2020. Mai puțini alegători în secțiile din mediul rural


Publicat

sectii vot 1

Peste 51.000 de alegători au mers la vot până la ora 14.00 în județul Alba. Prezența la urne este de 16,60%, în continuare mai mică față de acum 4 ani (18,3%) și comparativ cu alegerile locale din septembrie 2020 (24,66%).

Prezența la vot este, la această oră, mai ridicată în secțiile din orașe. În mediul rural au mers mai puțini alegători la vot.

Până la ora 14.00, în județul Alba au votat 30.430 cetățeni în mediul urban și 20.797 în mediul rural.

Vezi VOT alegeri PARLAMENTARE 2020: TOT ce trebuie să știi despre scrutinul din 6 decembrie. GHIDUL alegătorului

În județul Alba, până la ora 14.00, au votat 51.227 de alegători, din care 45.645 pe liste permanente, 4.166 pe liste suplimentare și 1.416 cu urna mobilă.

Vezi și Exit Poll Alegeri Parlamentare 2020

Prezența la vot în orașe – județul Alba, ora 14.00:

Câmpeni – 19,89%

Cugir – 18,90%

Teiuș – 16,86%

Alba Iulia – 17,89%

Abrud – 17,05%

Blaj – 16,33%

Sebeș – 14,77%

Zlatna – 14,67%

Aiud – 13,58%

Baia de Arieș – 12,11%

Ocna Mureș – 11,78%

Alegătorii pot afla secția de votare la care sunt arondați AICI.

Cetățenii cu drept de vot din Alba și din țară sunt chemați, duminică, să-şi aleagă reprezentanții în Senat și Camera Deputaților, pentru următorii patru ani.

AICI, harta interactivă a secțiilor de votare

În judeţul Alba, la alegerile parlamentare, sunt 308.520 cetăţeni cu drept de vot înregistrați pe listele electorale permanente. Aceștia au acces la 439 de secţii de votare organizate în localităţi.

Până la ora 13.00, în Alba votaseră 41.436 de cetățeni (prezența la vot 13,43%); 36.851 pe liste permanente, 3.503 pe liste suplimentare, 1.082 cu urna mobilă.

AICI, prezența la ora 12.00 (inclusiv la ora 11.00).

AICI, prezența la ora 10.00.

AICI, prezența la ora 9.00.

AICI, prezența la ora 8.00.

În urma scrutinului din 6 decembrie 2020, vor fi aleși 136 de senatori și 329 de deputați. În județul Alba, vor fi aleși 2 senatori și 5 deputați. Senatorii şi deputaţii se aleg prin scrutin de listă, potrivit principiului reprezentării proporţionale.

Comparativ, la alegerile parlamentare din 2016, prezența la vot în județul Alba a fost următoarea:

– ora 13.00: 14,83% (46.704 de votanți)

– ora 14.00: 18,3% (57.636 votanți, 3.304 pe liste suplimentare, 128 cu urna mobilă); 20,23% la nivel național

– ora 15.00: 21,72% (68.385 de votanți)

– ora 16.00: 25,19% (79.311 de votanți; 4.298 pe liste suplimentare, 254 cu urna mobilă); 27,07% la nivel național

– ora 17.00: 29,19% (91.922 de alegători la urne), 30,75% la nivel național

– ora 18.00: 33,57% – 105.720 la urne, 5.417 pe liste suplimentare şi 786 cu urna mobilă

La alegerile locale din 27 septembrie 2020, prezența la vot a fost următoarea:

– ora 13.00: 20.23% (62.850 alegători, 59.186 pe liste permanente, 2.662 pe suplimentare, 1.002 cu urna mobilă)

– ora 14.00: 24,66% (76.597 votanți; 72.150 pe liste permanente, 2.988 pe liste suplimentare)

– ora 15.00: 28,8% (89.453 votanți; 84.373 pe liste permanente, 3.264 pe liste suplimentare și 1.816 cu urna mobilă)

– ora 16.00: 32,8% (101.871 alegători din totalul de 310.563, respectiv 96.224 pe liste permanente, 3.542 pe liste suplimentare, 2.105 cu urna mobilă)

– ora 17.00: 37,06% (115.095 de alegători, din care 108.941 pe liste permanente, 3.865 pe liste suplimentare, 2.289 cu urna mobilă)

– ora 18.00: 41,27% (128.172 alegători, din care 4.155 pe liste suplimentare și 2.588 cu urnă mobilă)

– ora 19.00: 45,01% (139.814 de alegători, din care 132.655 pe liste permanente, 4.377 pe liste suplimentare, 2.782 cu urna mobilă)

– ora 20.00: 48,46% (150.509 de alegători, din care 142.758 pe liste permanente, 4.677 pe liste suplimentare, 3.074 cu urna mobilă)

– ora 21.00: 50,12% (155.674 de alegători la urne, din care 147.548 pe liste permanente, 4.867 pe liste suplimentare, 3.262 cu urna mobilă)



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Schimbarea furnizorului de energie electrică. La ce trebuie să fie atenți consumatorii când încheie un contract

Publicat

curent

InfoCons atenționează consumatorii să acorde atenție unor detalii în momentul în care doresc să schimbe furnizorul de energie electrică și să încheie alt contract.

Începând cu data de 1 ianuarie 2021, piața de energie electrică pentru clienții casnici s-a liberalizat. ANRE recomandă clienților casnici încheierea unui contract în piața concurențială cu oricare furnizor de energie electrică licențiat.

Potrivit InfoCons, procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică este gratuit și nu implică modificări de ordin tehnic.

Contracte energie electrică: atenționări și recomandări InfoCons:

  • În derularea procesului de schimbare a furnizorului nu există niciun risc de deconectare;
  • În scopul încheierii unui nou contract de furnizare a energiei electrice trebuie să luați legătura cu orice furnizor de energie electrică, să alegeți cea mai bună ofertă accesând „Comparatorul de oferte-tip” de pe site-ul ANRE sau să așteptați acasă o informare privind procesul de liberalizare, precum și un Formular de selecție ofertă de la furnizorul actual;
  • Până la data încheierii noului contract, dar nu mai târziu de 30 iunie 2021, clienții casnici vor primi din partea furnizorului actual o reducere comercială care să acopere diferența dintre prețul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 și prețul din oferta concurențială cu valoarea cea mai mică la data de 20 ianuarie 2021;
  • Formularul de selecție ofertă transmis de furnizorul actual conține oferta concurențială cu valoarea cea mai mică, o ofertă concurențială alternativă și oferta de serviciu universal, oferte aplicabile în semestrul I 2021, precum și valoarea reducerii comerciale acordate și perioada de aplicare;
  • Pentru încheierea unui contract nou cu actualul furnizor nu mai este necesară deplasarea la sediile centrelor de relații cu publicul ale furnizorului;
  •  Prin completarea acestui Formular de selecție ofertă clientul poate alege direct oferta concurențială din cele două propuse, iar transmiterea formularului prin selecția unei oferte constituie acordul de contractare și, implicit, obligația contractuală pentru ambele părți;
  • Furnizorul are obligația ca, după cel puțin 5 zile de la data primirii Formularului de selecție ofertă completat, să transmită clientului final, odată cu prima factură, o copie a contractului de furnizare semnat;

Nu există un termen limită pentru a trece în piața concurențială. Toţi clienţii casnici au dreptul oricând să îşi schimbe furnizorul/contractul de energie electrică în termen de 21 de zile calendaristice de la data solicitării.

InfoCons a lansat numărul 021-9615 număr cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele, numar dedicat consumatorilor care intampina o problema in schimbarea furnizorului de energie electrica.

La acest număr consumatorii pot solicita consiliere, informare și  pot depune o sesizare în domeniul protecției consumatorilor.

Înainte de semnarea unu nou contract consumatorii trebuie să fie atenți la:

  1. – prețul energiei electrice, fix sau variabil, inclus în prețul de furnizare;
  2. – facturarea unei componente fixe stabilită în lei/zi sau lei/lună;
  3. – perioada pentru care urmează a se aplica prețul menționat în ofertă;
  4. – perioada pentru care urmează a se încheia respectivul contract;
  5. – comisioane de încetare a contractului înainte de ajungerea la termen a acestuia;
  6. – termenele, modalitățile și condițiile privind plata facturilor;
  7. – modalități de transmitere a facturii și a documentelor anexate acesteia;
  8. – drepturile și obligațiile părților;
  9. – condițiile privind reînnoirea/prelungirea/rezilierea/ denunțarea unilaterală anticipată a contractului de furnizare;
  10. – garanțiile solicitate, după caz.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Peste 2000 de persoane legitimate de polițiștii din Alba. Controalele pentru respectarea măsurilor anti-Covid, continuă în județ

Publicat

Inspectoratul de Poliție Județean Alba a continuat activitățile de verificare a modului în care se respectă prevederile Legii nr 55 din 2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, au anunțat reprezentanții instituției.

În ultimele 24 de ore, la activitățile desfășurate au participat, 150 de polițiști și polițiști locali, alături de jandarmi, lucrători din alte instituții cu atribuții în domeniul verificări modului de respectare a normelor de prevenire a răspândirii noului coronavirus și au fost controlate 64 de societăți comerciale/persoane fizice autorizate, 75 de mijloace de transport, din care 27 mijloace de transport în comun și au fost legitimate 2.084 de persoane.

De asemenea, au fost verificate 64 de obiective de interes precum restaurante, fastfood-uri, hoteluri, pensiuni, cabane și alte spații de cazare.

Echipele de control au depistat și sancționat 84 de persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală și 4 care nu a respectat restricțiile de deplasare.

De exemplu, cu ocazia unei acțiuni cu efective suplimentare, organizată Blaj, au fost legitimate 108 persoane, au fost verificate 53 de autovehicule și au fost aplicate 16 sancțiuni pentru nerespectarea regulilor de protecție sanitară.

Acțiunile de control vor continua, spun polițiștii.

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Comuna Meteș, în scenariul roșu. Măsurile ce trebuie respectate din această noapte. Hotărârea CJSU Alba

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a decis luni măsuri de respectat în comuna Meteș. Acestea intră în vigoare de marți, 26 ianuarie, ora 00.00.

Comuna intră în scenariul roșu.

HOTĂRÂREA nr. 18 din 25.01.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire  a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza comunei Meteș

HOTĂRÂREA NR. 18 – CJSU ALBA

Art. 1 (1) La nivelul comunei Meteș, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este de peste 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 26.01.2021, ora 00.00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23.00-05.00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie.

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

n) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unității administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Criza gropii de gunoi de la Galda de Jos a luat sfârșit: CA Alba Iulia a respins toate contestațiile. RER și Retim Operatori

Publicat

Epopeea Centrului de Management al Deşeurilor de la Galda de Jos a luat sfârșit luni, 25 ianuarie, la Curtea de Apel Alba Iulia. 

După ani buni de contestații și procese pe toate instanțele de judecată din țară, Centrul de Management va avea în sfârșit un operator. 

Este vorba despre Asocierea RER Vest SA Timişoara (lider) cu Retim Ecologic Service, care a câștigat, în luna octombrie a anului 2020, licitația pentru operare, dar operatorul Polaris a contestat. 

În urma contestației, dosarul a ajuns la la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (C.N.S.C.), unde câștig de cauză a avut Consiliul Județean Alba, iar apoi a ajuns pe rolul Curții de Apel Alba Iulia.

Luni, 25 ianuarie, magistrații Curții de Apel Alba Iulia au respins cererea de contestație, decizia fiind definitivă. În acest fel, centrul de la Galda va avea operator: asocierea RER cu Retim.

Respinge cererea de suspendare a procedurii de atribuire/executării contractului până la soluţionarea definitivă a cauzei. Respinge plângerile formulate împotriva Deciziei CNSC 2349/C10/2199, 2275, 2328/17.12.2020 de către petenţii: RER VEST SA şi POLARIS M HOLDING în calitate de membru al asocierii POLARIS MEDIU SRL-POLARIS M HOLDING SRL în contradictoriu cu intimata Unitatea Administrativ Teritorială Judeţul Alba. Definitivă. Pronunţată azi, 25.01.2021, prin punerea la dispoziţia părţilor, prin intermediul grefei, se arată în minuta pe scurt a Curții de Apel Alba Iulia.

Contractul

Contractul cu o valoare estimată de 63.518.681 de lei, respectiv circa 13,1 milioane de euro, a fost câștigat de cele două firme în asociere, la începutul lunii octombrie.

Va fi încheiat pe o durată de 6 ani. Asocierea RER Vest SA Timişoara (lider) cu Retim Ecologic Service ar urma să administreze Centrul de Management Integrat al Deşeurilor de la Galda de Jos şi staţiile de transfer de la Blaj şi Tărtăria, dar şi procesul de transport a deşeurilor de la staţiile de transfer la centrul de la Galda de Jos.

Instalaţiile au fost finalizate încă din 2017, însă erau nefolosite din cauza imposibilităţii concesionării acestora către un operator privat.

Potrivit documentației, infrastructura de deșeuri din județul Alba este compusă din:

1. Instalații noi realizate prin proiectul „Sistem de Management Integrat al Deșeurilor în județul Alba” și proiectul „Fazarea proiectului Sistem de Management Integrat al Deșeurilor în județul Alba”:

Centru de Management Integrat al Deșeurilor, Galda de Jos – compus din depozit ecologic (capacitate 543.000 mc), stație de sortare (capacitate 42.213 to/an) și stație de tratare mecano-biologică simplă (capacitate 85.566 to/an)
Stația de transfer deșeuri Blaj (capacitate 15.000 to/an)
Stația de transfer deșeuri Tărtăria (capacitate 33.044 to/an)

2. Instalații existente realizate de către unele unități adminstrativ teritoriale:

Stația de sortare Aiud (investiție PHARE)
Stația de sortare Zlatna (Program pilot pentru reabilitarea zonelor fierbinți, Zlatna și Copșa Mică)
Stația de transfer Abrud (investiție PHARE)
Stația de sortare Baia de Arieș (investiție PHARE)

Zona 1

Sub-zona 1.1 – Alba Iulia, Teiuș. Berghin, Ciugud, Cricău, Ighiu, Întregalde, Mihalț, Ohaba, Sântimbru, Stremț
Sub-zona 1.2 – Aiud, Livezile, Lopadea Nouă, Mirăslău, Ponor, Rădești, Rimetea, Râmeț
Sub-zona 1.3 – Ocna Mureș, Fărău, Hopârta, Lunca Mureșului, Noșlac, Unirea

Zona 2

Sebeș, Cugir, Blandiana, Ceru Băcăinți, Câlnic, Cut, Daia Română, Doștat, Gârbova, Pianu, Săliștea, Săsciori, Șibot, Șpring, Șugag, Vințu de Jos

Zona 3

Sub-zona 3.1 – Zlatna, Almașu Mare, Meteș
Sub-zona 3.2 – Abrud, Bucium, Ciuruleasa, Mogoș, Roșia Montană
Sub-zona 3.3 – Câmpeni, Albac, Arieșeni, Avram Iancu, Horea, Gârda de Sus, Poiana Vadului, Scărișoara, Sohodol, Vadu Moților, Vidra
Sub-zona 3.4 – Baia de Arieș, Bistra, Lupșa, Ocoliș, Poșaga, Sălciua

Zona 4

Blaj, Bucerdea Grânoasă, Cenade, Cergău, Cetatea de Baltă, Crăciunelu de Jos, Jidvei, Roșia de Secaș, Sâncel, Șona, Valea Lungă

Cum se va realiza transferul deșeurilor în județ

Potrivit caietului de sarcini, deșeurile municipale colectate separat vor fi transportate de către operator după cum urmează:

la Stația de transfer Blaj – deșeurile din zona 4 (deșeuri reziduale și deșeuri reciclabile)

la Stația de transfer Tărtăria – deșeurile din zona 2 (deșeuri reziduale și deșeuri reciclabile)

Transferul deșeurilor la CMID Galda de Jos se va realiza prin stațiile Blaj, Tărtăria de către operatorul de instalații. În plus față de deșeurile municipale, la stațiile de transfer vor fi stocate temporar următoarele categorii de deșeuri:

  • deșeurile stradale colectate de operatorii specializați
  • deșeurile predominant vegetale colectate din parcuri, grădini și cimitire
  • deșeurile periculoase menajere colectate separat, deșeurile voluminoase, DEEE-urile colectate de la populație și de la agenții economici
  • deșeurile provenite din construcții și demolări

Primele două categorii de deșeuri vor fi transferate la CMID Galda de Jos, iar în ceea ce privește fluxurile speciale de deșeuri, acestea vor fi valorificate/eliminate după caz unor operatori specializați.

Prin proiect s-a construit o stație de sortare și o instalație de tratare mecano-biologică, amplasate în cadrul Centrului de Management Integrat al Deșeurilor (CMID) de la Galda de Jos.

La stația de sortare din cadrul CMID Galda de Jos, ce va avea o capacitate de 42.213 to/an, vor ajunge deșeurile reciclabile din zona 1 (deșeuri reciclabile din sub-zona 1.1 – 1.3 și deșeuri reciclabile de la stațiile de transfer Abrud, Blaj și Tărtăria). Deșeurile reciclabile vor fi colectate pe 3 fracții, respectiv hârtie și carton, plastic, metal și sticlă.

La stația de tratare mecano-biologică (TMB) din cadrul CMID Galda de Jos, cu o capacitate de 85.566 to/an, vor ajunge deșeurile reziduale din zona 1, sub-zona 3.1 și  de la stațiile de transfer Abrud, Blaj și Tărtăria. Deșeurile reziduale reprezintă astfel cea de-a patra fracție de deșeuri colectată de la populație și agenții economici care va fi tratată prin Stația TMB Galda de Jos. Deșeurile reziduale provin din următoarele categorii de deșeuri: deșeuri menajere, deșeuri similare, deșeuri din parcuri și grădini, deșeuri din piețe, deșeuri stradale.

Depozitul, cu o durată estimată de viață de 21 de ani, va avea două celule și un volum total de 1.926.000 mc. Prima celulă este construită și va avea o durată de viață de 6 ani și un volum de 543.000 mc.

Depozitarea deșeurilor se va realiza prin Depozitul ecologic de deșeuri din cadrul CMID Galda de Jos și va deservi populația județului Alba.

În Depozitul ecologic vor fi depozitate următoarele categorii de deșeuri:

  • reziduuri de la stațiile de sortare + deșeuri reciclabile cu un grad de impurificare
  • reziduuri de la stația de tratare mecano-biologică
  • compost rezultat de la stația de tratare mecano-biologică
  • nămol de la stațiile de eporare în proporție de maxim 10% din deșeurile depozitate

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate