Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Primăria Alba Iulia a pierdut finanțarea de 5 milioane euro pentru reabilitarea Palatului Principilor. Hava: ”Undeva, lipsea o hârtiuță”


Publicat

Mircea HavaPrimarul Mircea Hava a declarat luni, că proiectul de solicitare a finanţării prin fonduri europene a reabilitării Palatului Principilor a fost respins. Motivul? “Undeva lipsea o hârtiuţă”, a spus Hava.

Reamintim că documentaţia a fost depusă de Primăria Alba Iulia, la ADR, în iunie, pentru restaurarea unuia dintre cele mai valoroase obiective istorice din Cetatea Alba Carolina, Palatul Principilor. Planurile s-au conturat de anul trecut, iar în 2016 sunt stabilite detaliile lucrărilor pentru transformarea unei părţi din acesta – corp principal „E” al clădirii, unde se află şi Centrul Militar – în centru expoziţional. Cerea de finanţare a fost pentru suma de 4,9 milioane euro cu TVA.

Din ce a explicat primarul, la momentul depunerii proiectului, nu funcţiona platforma electronică.

“A fost respins pentru că lipsea o hârtiuţă. Dacă era de pus pe electronic, aşa cum ar fi trebuit, dacă mergea totul, nu mai putea lipsi nimic, pentru că nu mai intra, era sub formă de tabel. Acest tabel nu depunctează, doar că trebuia să fie acolo”, a declarat Hava.

palatul principilorEdilul a precizat că suma maximă pentru astfel de proiecte este de 5 milioane de euro. “Dacă am fi vrut să mai punem noi 5 milioane, nu am fi putut. Tot proiectul se închide la 5 milioane. Puteam să mai luăm un credit şi să facem palatal cu 10 milioane. Nu avem voie”, susţine Hava.

Primarul a completat că nu este singurul caz. În aceleaşi situaţii au fost şi proiecte cum este cel pentru Castelul Corvinilor din Hunedoara şi altele.

“Ei spun că aceste proiecte nu mai pot fi depuse. Proiectul nostru este în analiză la Autoritatea de Management (AM POR), am făcut contestaţie. Eu sunt sigur că vom face licitaţie pe acest proiect, nu va rămâne aşa. Nu cred că este răutate în acest caz, ci mai mult un exces de zel. Însă excesul de zel duce la supra-reglementare şi duce la blocare”, a mai spus Hava.

A precizat că aşa se specifică în regulamentele AM. “Dacă din proiect lipseşte o hârtiuţă, indiferent de însemnătate, proiectul se respinge”, a precizat primarul.

Reamintim că intenţia primăriei era să reabiliteze Palatul Principilor, printr-o cerere de finanțare care să pună în evidență vestigiile din perioada Principatului Transilvan, până la mijlocul secolului al XVII-lea, perioadă în care Alba Iulia a fost capitala Transilvaniei, ținând seama și de etapele de construcție și de componentele artistice care trebuie să fie conservate in situ din celelalte epoci: romană, medievală, renascentistă.

Amenajările vizate prin proiect urmează să redefinească spațiile din Palat, luând în calcul crearea unui muzeu al Principatului Transilvaniei, împreună cu alte spații specifice acestei destinații, respectiv o Sală a Dietei, o Sală de judecată, o Sală a paharnicilor, toate în zonele în care acestea au existat până la remodelările din perioada habsburgică, dar și o Sală a gărzilor și o alta a Consiliului princiar.

De asemenea, palatul reabilitat ar putea găzdui o secție de arheologie/ lapidar, un centru cultural și un centru de conferințe, un sediu de bibliotecă, iar holul va fi utilizabil pentru evenimente culturale. AICI, mai  multe detalii.

Până acum, în reabilitarea Cetăţii Alba Carolina s-au investit peste 70 milioane de euro, bani accesaţi în special din fonduri europene şi guvernamentale.

Citeşte şi Palatul Principilor din Alba Iulia, dincolo de faţadă: Investiţie de 5 milioane de euro pentru transformare în centru expoziţional


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

3 Comentarii

3 Comments

  1. Marcel Pintea

    marți, 06.09.2016 at 09:17

    Voi sunteti platiti cu o gramada de bani ca sa va asigurati ca nu lipsesc hartiute din dosar.Sunteti toti niste ****

  2. albanezul

    miercuri, 07.09.2016 at 11:55

    Undeva lipseste responsabilitatea si asumarea ei…oare unde?!?

  3. dorinteodor

    vineri, 09.09.2016 at 12:01

    proiectele cu finantare europeana ar trebui sa fie apreciate in mai mare masura dupa importanta si dupa posibilele efecte pozitive si nu dupa considerente birocratice. hirtiuta aia putea fi adusa ulterioer, motivul invocat cu lipsa hirtiutei cred ca este inventat de cei care dau aprobarile…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


TOP articole in ultimele zile

Publicitate

EVENIMENT

În ce condiții pot ieși din casă minorii și cine trebuie să le completeze declarația pe proprie răspundere. Precizări oficiale

Publicat

politie amenzi 1

Grupul de Comunicare Strategică a realizat un material prin care încearcă să răspundă la o serie de întrebări transmise de cetățeni, în contextul epidemiei de coronavirus și a măsurilor speciale prevăzute de ordonanțele militare.

Spre exemplu, cele legate de circulația minorilor. Redăm mai jos răspunsurile oficiale ale autorităților.

Întrebare: Este permisă circulația persoanelor care nu au împlinit vârsta de 18 de ani în afara locuinței/gospodăriei, pentru activităţile menţionate la pct. 5 şi 6?

Răspuns: În ceea ce privește minorii cu vârsta cuprinsă între 0 și 16 ani, deplasarea acestora în afara locuinței trebuie efectuată sub supravegherea sau cu încuviințarea părinților sau a tutorelui legal. În contextul epidemiologic actual, recomandăm limitarea la minim a acestor deplasări.

Întrebare: Dacă da, cine trebuie să completeze declaraţia pe propria răspundere în cazul minorilor care nu au împlinit 16 ani şi, respectiv, în cazul minorilor între 16-18 ani?

Răspuns: În cazul minorilor sub 16 ani declarația trebuie completată și semnată de unul dintre părinți sau de tutorele legal.

Minorii cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani completează și semnează singuri declarația pe propria răspundere, cu mențiunea că aceștia trebuie să respecte condițiile individuale de deplasare și că le este interzisă participarea la activități fizice colective.

De asemenea, minorii cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani vor avea asupra lor și documentele de identitate.

Alte întrebări la care au răspuns autoritățile:

Întrebare: Pot merge la serviciu, în această perioadă, şi persoanele care fac naveta? Care locuiesc în Ilfov, de pildă, şi muncesc în Bucureşti?

Răspuns: În conformitate cu prevederile Ordonanței militare nr. 3 din 24.03.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, art. 1, pct. a „Se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții…deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoiˮ.

Astfel, actul normativ stipulează că este permisă deplasarea între locuință și locul de muncă. Nu se face mențiunea că localitatea în care se defășoară activitatea profesională trebuie să fie aceeași cu cea de domiciliu.

În conformitate cu exemplul oferit de dumneavoastră, un cetățean care locuiește în Ilfov se poate deplasa la locul de muncă din București, cu condiția să aibă asupra sa documentele prevăzute la art. 4 al ordonanței menționate mai sus, respectiv legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.

Întrebare: Cât de departe de domiciliul nostru poate fi situat cabinetul medicului specialist? Putem merge pentru acest consult de la Cluj la Bucureşti, de pildă?

Răspuns: Nu este prevăzută o limită de distanță la care trebuie să fie situat cabinetul medical, dar recomandăm cetățenilor să facă deplasări în scopuri medicale, altele decât urgențele majore, doar după verificarea disponibilității medicilor.

Întrebare: La ce distanţă maximă de domiciliu poate fi amplasată unitatea comercială la care putem face cumpărături? Putem merge la cumpărături, de pildă, din cartierul Berceni într-un hipermarket din Militari?

Răspuns: Prevederile Ordonanței militare nr. 3 din 24.03.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19 nu menționează o distanță cuantificabilă, însă recomandarea pentru cetățeni este să se deplaseze la cele mai apropiate magazine unde sunt comercializate produsele care le sunt necesare.

Întrebare: Ce înseamnă în kilometri, de pildă, „deplasare scurtă, lângă domiciliu”? Cei care fac jogging ar trebui să alerge doar în jurul blocului sau şi pe străzile alăturate? Care e distanţa maximă permisă?

Răspuns: Activitățile fizice, sportive, trebuie realizate în jurul domiciliului sau al locului în care cetățenii locuiesc în fapt, în jurul gospodăriei, casei, blocului și nu în parcuri, locuri de joacă, terenuri de sport, etc. De asemenea, reamintim că sunt interzise activitățile fizice colective.

Întrebare: Animalele de companie trebuie plimbate doar în jurul blocului sau proprietarii lor pot merge şi în parcurile din apropiere? Cât au voie să se îndepărteze de domiciliu?

Răspuns: Plimbarea zilnică a animalelor de companie trebuie realizată în jurul domiciliului sau al locului în care cetățenii locuiesc în fapt, în jurul gospodăriei, casei, blocului și nu în parcuri, locuri de joacă, terenuri de sport, etc.

Întrebare: Pot să-mi transport cu mașina soția/soțul la/de la serviciu?

Răspuns: Dacă apreciați că motivul deplasării este unul justificat, puteți face acest lucru completând declarația pe proprie răspundere raportat la prevederea din art.1 lit.d (deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie).

După cum se poate constata, situațiile cuprinse în normă au caracter exemplificativ, dar presupun temeiuri de o anumită importanță.

O astfel de situație ar putea fi justificată dacă nu există mijloace de transport în comun sau dacă riscul expunerii la infectare este mai mare (deplasarea la locul de muncă ar presupune schimbarea mai multor mijloace de transport în comun, timpii de așteptare în stații, etc).

Pentru conducătorul auto cu vârsta de peste 65 de ani este recomandabil să evite inclusiv aceste deplasări în afara perioadei de timp 11.00-13.00.

Întrebare: Pot să transport în mașina mai mult de 3 persoane?

Răspuns: Prevederea din art.3 din Ordonanța militară nr.3 vizează doar deplasarea pietonală și nu transportul public. Este important însă să respectați măsurile generale de prevenire a răspândirii COVID 19, inclusiv prin păstrarea unui loc liber între pasageri.

Explicația este valabilă și pentru transportul organizat de operatorii economici pentru deplasarea salariaților la/de la locul de muncă.

Întrebare: Dacă am un prieten care vine cu avionul din altă țară pot să îl iau de la aeroport?

Răspuns: Acest motiv nu este prevăzut ca excepție în textul Ordonanței Militare nr. 3. Dar, în cazul în care persoana nu are cu ce să se deplaseze de la aeroport către locul de domiciuliu sau locul în care urmează să locuiască, atunci deplasarea este permisă, completând declarația pe propria răspundere, având motiv ajutorarea persoanelor. Trebuie avut în vedere că cetățenii care sosesc din zonele roșii intră în carantină instituționalizată, deci aceștia nu pot fi luați de la aeroport de aparținători, rude sau prieteni, iar cei care vin din zonele galbene intră în autoizolare. Acest fapt presupune că persoana care intră în contact cu ei trebuie să respecte aceeași procedură de autoizolare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

GRAFIC: Când s-ar putea încheia epidemia de coronavirus în Italia. Estimările experților, pe regiuni

Publicat

Lumina de la capătul tunelului nu e încă aproape, dar este vizibilă, spun experții italieni. Potrivit unor estimări realizate de un centru de cercetare universitar, epidemia de coronavirus din Italia ar putea lua sfârșit între 5 și 16 mai,, dar asta depinde foarte mult de comportamentul italienilor.

Într-o analiză realizată de Corriere della Sera se spune că, având în vedere tendințele actuale, ziua zero ar putea apărea pe rând în regiunile Italiei, de la jumătatea primei săptămâni din luna mai până la sfârșitul celei de-a doua săptămâni a lunii – adică între 5 și 16 mai.

Foto: Corriere della Sera

O parte din regiunile Italiei sunt cu mult înaintea altora în ceea ce privește controlul epidemiei și, din acest motiv, acestea pot ieși din criză mult mai devreme, potrivit sursei citate. Astfel, în regiunea Trentino-Alto Adige, epidemia s-ar putea încheia pe 6 aprilie, în Basilicata pe 7 aprilie, în Valle d’Aosta pe 8 aprilie, iar în Puglia pe 9 aprilie.

Însă, în cele mai afectate regiuni, epidemia ar putea să dureze mai mult. Potrivit graficului analiștilor, publicat de Corriere della Serra, în Lombardia criza s-ar putea încheia pe 22 aprilie, în Emilia-Romagna, pe 28 aprilie, iar în Toscana epidemia s-ar putea întinde până la data de 5 mai.

Estimările sunt realizate de Institutul Einaudi pentru Economie și Finanțe (Eief), un centru de cercetare universitar susținut de Banca Italiei, dar complet independent în cercetare.

sursa: digi24.ro, corriere.it

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat Sorin Bumb: PNL a început demersurile pentru impozitarea pensiilor speciale. Banii rămași, alocați luptei anti-COVID

Publicat

Deputatul liberal de Alba, Sorin Bumb, a transmis un comunicat de presă legat de amendamentul PNL privind impozitarea pensiilor speciale și alocarea banilor economisiți luptei anti-COVID. 

Comunicat: 

”Parlamentarii PNL au depus azi la Parlament un amendament prin care se propune impozitarea progresiva a pensiilor speciale, cu 10% pana la 95%, în funcție de cuantumul pensiei.

Astfel, propunerea PNL vizează impozitarea cu 10% a pensiilor speciale între 2001-4000 lei, cu 60% a pensiilor speciale cuprinse între 4001-7000 lei și cu 95% a pensiilor speciale care depășesc cuantumul de 7000 lei.

PNL a optat pentru varianta impozitării progresive, motivată de starea de urgență, pentru a nu intra în conflict constituțional cu decizii ale CCR, care interzic eliminarea totală a acestui tip de privilegii. După cum se cunoaște deja, Curtea Constituțională a României a decis că aceste pensii speciale nu pot fi abrogate.

PNL a mai avut o lege inițiata de parlamentarii săi și adoptată de Parlament, prin care se eliminau pensiile speciale, dar legea a fost atacată la CCR de Avocatul Poporului. Astfel, varianta impozitării progresive este singura variantă viabilă.

În categoria pensiilor speciale supuse impozitării progresive sunt cuprinși: parlamentarii și funcționarii parlamentari; magistrații și personalul auxiliar, inclusiv judecătorii CCR; funcționarii Curții de conturi; Avocatul Poporului; personalul navigant; personalul diplomatic. Nu intra in categoria impozitării progresive polițiștii și militarii, beneficiari ai unor pensii militare.

România trece acum printr-o situație nemaiîntâlnită, o situație de criză, în care toți trebuie să fim solidari și în care cei cu pensii speciale pot contribui la efortul financiar pe care țara îl face pentru a trece cu bine prin pandemia generată de acest nou virus.

Dacă toate forțele politice din Parlament demonstrează voință politică și acceptă acest amendament, el poate fi adoptat într-o săptămână și pus în practică începând cu drepturile aferente lunii următoare intrării în vigoare a legii. Credem că susținerea acestor amendamente ale PNL ar fi o bună dovadă de maturitate politică și de responsabilitate din partea celelalte partide politice din Parlament.

Economiile rezultate la buget prin impozitarea pensiilor speciale vor merge în achiziții medicale și pentru susținerea celor din prima linie a frontului de luptă cu epidemia!

Sorin Ioan BUMB,

Deputat PNL de Alba

Vicepreședinte al Comisiei pentru Industrii și Servicii a Camerei Deputaților”

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Un pacient din Bistrița Năsăud, bolnav de coronavirus, a murit acasă după ce a fost externat înainte să îi sosească testul

Publicat

Un bărbat în vârstă de 77 de ani din comuna Ilva Mică, judeţul Bistriţa-Năsăud, a murit acasă, după ce a fost externat din Spitalul Judeţean de Urgenţă (SJU) Bistriţa.

Ulterior i-a venit și testul pentru coronavirus: era pozitiv. A decedat la domiciliu în noaptea de 30 spre 31 martie.

Informaţiile au fost făcute publice miercuri, chiar de către managerul SJU Bistriţa, Gabriel Lazany, la o întâlnire cu jurnaliștii.

„V-am rugat să veniţi aici ca să vă transmit chiar eu informaţii despre o persoană decedată, din Ilva Mică, pentru care astăzi a venit rezultatul de Covid pozitiv.

Pacientul s-a internat pe data de 22 martie în Secţia de boli interne. La internare, nu se încadra în definiţia de caz şi de aceea a fost internat pe Secţia de medicină internă, şi nu pe Secţia de boli infecţioase.

În data de 23, medicul curant a rugat un consult de specialitate, şi anume un consult de la Secţia de boli infecţioase. Medicul care a făcut consultul a recomandat recoltarea de probe pentru a se vedea dacă este infectat cu Covid-19.

În data de 30, pacientul respectiv a fost externat înainte să vină rezultatul probelor, un lucru care, din punctul meu de vedere, este regretabil.

Pacientul nu ar fi trebuit externat până nu era situaţia lui medicală foarte clară. În data de 1 aprilie, astăzi – aşa, parcă este o glumă proastă de 1 aprilie, au venit rezultatele, iar pacientul este Covid pozitiv. A început o anchetă epidemiologică la nivel de spital”, a declarat Lazany.

Întregul personal al Secţiei de medicină internă din cadrul SJU Bistriţa va fi testat, miercuri şi joi, pentru Covid-19.

Sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate