Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Palatul Principilor din Alba Iulia, dincolo de faţadă: Investiţie de 5 milioane de euro pentru transformare în centru expoziţional


Publicat

palatul principilorPrimăria Alba Iulia pregăteşte documentele pentru finanţarea lucrărilor ample de restaurare a unuia dintre cele mai valoroase obiective istorice din Cetatea Alba Carolina, Palatul Principilor. Planurile s-au conturat de anul trecut, iar acum sunt stabilite detaliile lucrărilor pentru transformarea unei părţi din acesta – corp principal „E” al clădirii, unde se află şi Centrul Militar – în centru expoziţional. Aici, investiţiile sunt estimate la valoarea de 4,9 milioane euro cu TVA.

Până acum, în reabilitarea Cetăţii Alba Carolina s-au investit peste 70 milioane de euro, bani accesaţi în special din fonduri europene şi guvernamentale.

După lansarea ghidului de condiţii specifice pentru apelul de proiecte POR 2016, Primăria Alba Iulia doreşte continuarea lucrărilor în Cetatea Alba Carolina prin depunerea unui proiect pentru „Conservarea, protejarea, promovarea şi dezvoltarea patrimoniului natural şi cultural” (Axa prioritară 5, Prioritatea de investiţii 5.1.). Astfel că a pregătit documentaţia tehnico-economică faza DALI pentru “Conservarea, restaurarea şi valorificarea durabilă a Palatului Principilor din Alba Iulia – Centru expoziţional Corp Principal „E”.

Documentaţia de proiect este propusă pentru aprobare în şedinţa Consiliului Local Alba Iulia din 17 mai.

Investiţia necesară este de 18.157.127 lei cu TVA (echivalent 4.909.666 euro), din care lucrări de construcţii-montaj 14.897.410 lei (echivalent 4.035.416 euro). Durata de realizare a investiţiei este de 36 de luni (3 ani).

Corpul principal “E”, care va deveni centru expoziţional, are suprafaţa construită propusă de 1382,3 mp, respectiv desfăşurată propusă de 3.070,7 mp, suprafaţă utilă de 2237,08 mp, într-o clădire cu subsol, parter, etaj şi pod.

Imobilul datează din perioada medievală, cu modificări în cea a Principatului, perioada barocă şi început de secol XIX. A găzduit locuinţe ale capitularilor din Alba Iulia, ale prepozitului şi ale altor clerici. Include Sala Dietei, inaugurată în 6 noiembrie 1643 şi Sala Tablei princiare. În perioada habsburgică, a fost cazarmă, iar după 1918 a fost spaţiu pentru unităţi militare. Acum găzduieşte, parţial, Centrul Militar Alba Iulia.

Citeşte şi Planurile administrației din Alba Iulia pentru finanţarea lucrărilor la Palatul Principilor: Împrumut de 10 milioane de euro şi fonduri europene

Ce va fi schimbat

palatul principiilorPalatul Principilor are 7 corpuri de clădire (A-G), construite în diferite perioade, cu o suprafaţă totală desfăşurată de 13.881 mp. Lucrările propuse prin proiectul de acum, ce se referă la corpul E, amplasat pe latura nordică a ansamblului, presupun restaurarea, conservarea, reconversia funcţională, amenajarea şi dotarea imobilului în centru expoziţional.

Lucrările vor fi făcute în acord cu statutul istoric al clădirii, pentru a creşte atractivitatea turistică a acesteia, dar şi posibilităţile de autofinanţare. Proiectul pune în evidenţă vestigiile din perioada Principatului (când Alba Iulia a fost capitala Transilvaniei), dar ţine seama şi de etapele de construcţie şi de componente artistice ce vor fi conservate in situ, din celelalte epoci şi stiluri (romanî, medievală, renascentistă, barocă şi rococo), se arată în documentaţie.

Vor fi făcute intervenţii reversibile la restaurare, pentru a fi păstrat caracterul istoric al clădirii. Acum imobilul prezintă degradări ale planşeelor, zidăriei, pardoselilor, finisajelor.

Sunt luate în calcul variante minimale şi maximale de intervenţii prin lucrări, după expertiza tehnică. Îmbunătăţirile presupun consolidări, reparaţii şi finisaje de epocă, inclusiv restaurarea picturilor murale decorative , dar şi amenajări funcţionale şi conservări in situ. Sunt lucrări complexe, menite să păstreze valoarea imobilului şi să-l transforme totodată în centru expoziţional, astfel încât să atragă turişti.

Vezi şi VARIANTELE pentru reabilitarea Palatului Principilor din Alba Iulia

Palatul Principilor – dincolo de faţadă. Monument unic în Transilvania, care a constituit un model pentru clădirile Renaşterii târzii din Provincie

Palatul Principilor este un complex arhitectonic important, situat în ansamblul mai larg al Cetăţii Alba Iulia. Cuprinde mai multe etape de construcţie – epoca romană, medievală, renaştere, baroc, secolul XIX-XX – refaceri, distrugeri, refuncţionalizări, se explică în documentaţia de proiect.

Aici se află o bună parte din istoria fortificaţiilor (romane şi medievale) din Alba Iulia şi istoria mai multor instituţii de importanţă majoră în istoria Transilvaniei.

Palatul se află în colţul sud-estic al cetăţii medievale, suprapus parţial la rândul ei pe urmele zidului castrului roman Apulum (cu dimensiune de aprox. 400 x 400 m). Fiind cunoscută topografia generală a castrului Legiunii a XII-a Gemina, suprafaţa ar acoperi o parte însemnată din zidul de castru şi o parte din clădirile sale interioare (ex. Barăci militare). Partea sufică a palatului (corpurile A, D), de circa 140 m lungime, s-a ridicat pe segmente deosebit de importante ale celor două fortificaţii.

Citeşte şi FOTO: „Redescoperă Palatul Principilor Transilvaniei”, la UAB. TUR GHIDAT al palatului

Citeşte şi FOTO-VIDEO: Palatul Principilor din Alba Iulia. Descoperiri arheologice importante în centrul Cetăţii

Palatul reprezintă două treimi din ce a fost în epoca premodernă, reşedinţa principilor Transilvaniei (1541-1703) ce avea atunci construcţii ordonate în jurul a trei curţi rectangulare. Chiar şi astfel segmentat, Alba Iulia are în acest ansamblu un monument unic în Transilvania, care a constituit un model pentru clădirile Renaşterii târzii din Provincie. Antecedentele palatului sunt medievale, legate de episcopia catolică şi de catedrala aflată la nord, dar şi de prepozitură – o instituţie care din secolele XIII-XIV a început să funcţioneze în sediu propriu.

La sfârşitul secolului XVI, clădirile medievale deja existente, cu diferite grade de conservare, au fost unite într-un ansamblu de trei curţi, pe care, în epocile lui Bethlen Gabor şi I. Racoczi Gyorgy, se vor suprapune noi etape, care vor duce la apogeu ansamblul, se arată în documentaţia proiectului.

La începutul secolului XVIII, palatal a intrat în atenţia autorităţilor militare austriece, care au hotărât ca partea vestică să revină Episcopiei romano-catolice, iar restul – cuprinzând curtea de mijloc şi cea estică – să fie destinat Arsenalului şi Cazarmei Artileriei. A debutat atunci o perioadă lungă pentru edificiu în slujba armatelor, care au adus multe modificări vechilor construcţii şi palatului din vremea principilor Transilvaniei. Separarea palatului de  partea sa vestică a avut loc la începutul secolului XVIII. Atunci s-au demolat, la sud de catedrala romano-catolică, parţile de nord şi sud ale aripilor ce asigurau legătura cu actualul Palat arhiepiscopal romano-catolic.

După 1918, sub administraţia română, cazarma a primit numele “Regele Ferdinand I”, pe locul unităţilor de artilerie austriece, evacuate déjà din anul 1908, fiind preluat de Regimentul 91 Infanterie (1919). După 1956, aici s-a aflat batalionul 167 “Drumuri şi poduri”. Ultima oară (secolul XXI), edificiul s-a aflat la Ministerul Apărării Naţionale, ca sediu al UM01684. În urma folosirii intense şi a modificărilor aduse de locatarii săi din secolele XVIII-XX, edificiul a căpătat un aspect sobru, auster, neatractiv din punct de vedere turistic. Iar abandonul din anii din urmă l-au adus într-o stare de precolaps.

Acum, imobilul este în proprietatea Primăriei Alba Iulia, din anul 2009, când a fost preluat de la Ministerul Administraţiei şi Internelor – Instituţia Prefectului.

Probleme administrative

După ce spaţiile din Cetatea Alba Carolina au fost restaurate, a venit şi rândul acestui imobil la finanţare pentru a deveni un obiectiv turistic atractiv. Din expertizele efectuate până acum, noii proprietari – Primăria Alba Iulia – au stabilit că mai relevante din punct de vedere turistic şi istoric sunt corpurile E, G, F şi D.

Corpul E este cel care este în discuţii acum pentru renovare, astfel încât imobilul să devină Centru Expoziţional Palatul Principilor Transilvaniei. Însă o suprafaţă de 638 mp din acest spaţiu a fost dată în comodat Uniunii Arhitecţilor din România, pentru a-şi amenaja aici sediu administrativ şi a participa la lucrări de conservare, restaurare şi punere în valoare a imobilului. După doi ani de la semnarea contractului de comodat, astfel de lucrări, în spaţiul de 638 mp nu au fost efectuate şi nici nu s-a desfăşurat activitate, potrivit reprezentanţilor Primăriei Alba Iulia. Prin urmare, în aceeaşi şedinţă de CL din 17 mai, se propune şi rezilierea contractului cu UAR, astfel încât întregul imobil să rămână liber de sarcini şi să poată fi obţinută finanţarea din fonduri europene.

 

 


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


TOP articole in ultimele zile

Publicitate

ACTUALITATE

Apelurile la 112 pot fi localizate cu acuratețe de până la câțiva metri. Cum funcționează AML pe smartphone Android și iOS

Publicat

Cetățenii care sună la numărul de urgență 112 de pe smartphone sunt localizați prin tehnologia Advanced Mobile Location (AML), anunță Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS). Operatorii STS și dispecerii agențiilor de intervenție au la dispoziție coordonatele geografice cu o acuratețe mult mai mare: de ordinul metrilor/zecilor de metri.

Această tehnologie permite transmiterea către Sistemul 112 a coordonatelor geografice asociate locului din care se sună, exclusiv pe durata apelului de urgență, potrivit sursei citate. Facilitatea a fost implementată de STS, împreună cu operatorii de telefonie mobilă și în parteneriat cu Google și Apple, nu necesită instalare de componente sau aplicații suplimentare și are o acuratețe de ordinul metrilor/zecilor de metri.

AML este utilizat și pentru persoanele cu dizabilități de auz și/sau vorbire care trimit SMS la 113 de pe telefoanele cu sistem de operare Android.

„La acest moment, AML funcționează în toată țara, iar când cetățenii sună la 112, operatorii STS și dispecerii agențiilor de intervenție au la dispoziție coordonatele geografice cu o acuratețe mult mai mare. Am realizat teste, am analizat diverse scenarii tehnico-operaționale și am integrat toate configurațiile necesare, astfel încât această tehnologie să vină cât mai mult în sprijinul apelantului. Totodată, a fost nevoie de actualizarea legislației pentru implementarea acestei tehnologii. Noi continuăm demersurile pentru modernizarea Sistemului 112 printr-un proiect finanțat din fonduri europene pe care ne dorim să îl finalizăm în 2021”, a declarat general-maior ing. Ionel-Sorin Bălan, prim-adjunct al directorului STS.

Potrivit STS, echipele de ingineri și programatori ai Serviciului au colaborat, timp de aproape cinci luni, cu echipa Android ELS de la Google pentru a efectua testările preliminare şi pentru a îmbunătăți precizia localizării apelurilor la 112. De asemenea, implementarea s-a realizat în strânsă legătură cu marii operatori de telefonie mobilă din România, care au efectuat lucrări în infrastructurile proprii, pentru a facilita transmiterea informațiilor AML către serviciul de urgență.

În aceeași perioadă, infrastructura Sistemului 112 a fost configurată pentru a permite recepționarea poziției geografice transmise și de pe telefoanele cu sistem de operare iOS, fapt confirmat de Apple în urma testelor pe care le-a realizat până în prezent. La finalul lunii martie, s-a lansat actualizarea sistemului de operare iOS la versiunea 13.4 care permite furnizarea localizării AML și pentru utilizatorii telefoanelor iPhone. Spre deosebire de soluția oferită de Google, terminalele Apple transmit poziția către Sistemul 112 doar în cazul apelurilor telefonice de urgență, nu și în cazul transmiterii de mesaje de urgență prin SMS la numărul 113.

FUNCȚIONAREA AML – ANDROID

Condiții obligatorii pentru furnizarea informațiilor de localizare prin serviciul ELS/AML:

  • telefonul trebuie să includă sistemul de operare Android, începând cu versiunea OS 4.0 sau superior şi să aibă Serviciile Google Play instalate;
  • utilizatorul să nu fi optat în prealabil la dezactivarea serviciului ELS, din setările de localizare ale telefonului său;
  • telefonul trebuie să fie înregistrat într-o rețea mobilă din România, cu acces la servicii de SMS și/sau internet;
  • telefonul trebuie să aibă integrate funcțiile de GPS şi WiFi.

Cum funcționează ELS?

Serviciul Android ELS recunoaște când un utilizator efectuează un apel de urgență la 112 sau când se transmite un SMS la 113 și va calcula locația folosind mai multe surse de localizare (AGPS, rețea mobilă, WiFi și senzori din telefon). Locațiile ELS sunt calculate pe dispozitiv și trimise prin SMS și/sau internet, direct către Sistemul 112 utilizând protocoale standard din industrie.

Când nu funcționează ELS?

  • nu funcționează pentru telefoanele care nu au cartela SIM introdusă sau care au cartele SIM cu servicii inactive;
  • nu funcționează dacă telefonul este setat pe modul avion;
  • nu funcționează pentru telefoanele cu nivelul bateriei sub 10%.

Alte precizări:

  • serviciul ELS se va activa doar la apelarea numărului 112, respectiv la transmiterea de mesaje la numărul 113 destinat persoanelor cu dizabilități de auz și/sau vorbire, în restul timpului fiind inactiv, fără a consuma baterie;
  • informația de localizare este transmisă din telefonul mobil direct către Sistemul 112; Google nu primește această locație transmisă către serviciul de urgență;
  • dacă la apelarea numărului de urgență 112 conexiunea la internet este oprită, serviciul ELS va transmite poziția însă doar prin SMS;
  • pentru transmiterea și afișarea corespunzătoare a amprentei de timp ce însoțește informația de localizare de tip AML, se recomandă activarea opțiunii de actualizare automată a datei şi orei asociate telefonului mobil.

FUNCȚIONAREA AML – iOS

Condiții obligatorii pentru furnizarea informațiilor de localizare AML pentru iPhone:

  • sistemul de operare al telefonului trebuie să fie actualizat la versiunea 13.4;
  • telefonul trebuie să fie înregistrat într-una din următoarele rețele mobile din Româniacu care Apple are acord în implementarea AML;
  • telefonul trebuie să aibă acces la serviciul de SMS.

Cum funcționează AML pe telefoanele iPhone?

Când un utilizator inițiază un apel la numărul de urgență 112, telefonul iPhone calculează poziția integrând date din mai multe surse, cum ar fi sistemele de sateliți și rețelele WiFi. Ulterior, coordonatele sunt împachetate într-un SMS care este transmis direct către Serviciul 112, fără a mai fi nevoie de vreo operațiune.

Când nu funcționează AML pe telefoanele iPhone?

  • nu funcționează pentru telefoanele care nu au cartela SIM introdusă sau care au cartele SIM cu servicii inactive;
  • la transmiterea de mesaje de urgență către serviciul SMS 113.

Potrivit STS, la acest moment, recepționarea coordonatelor geografice prin tehnologie AML nu este disponibilă pentru apelanţii care se află în roaming internaţional, precum și pentru cei care nu au semnal în rețeaua proprie (roaming naţional).

”Toate cele patru metode de localizare implementate în țara noastră (AML, aplicația mobilă APEL 112, Geolocationși Cell ID/Sector ID) sunt complementare una celeilalte, însă nici una nu este infailibilă. Așa cum se întâmplă și în celelalte țări care au implementat soluții de transmitere a coordonatelor geografice pe timpul apelurilor de urgență, fiecare metodă are o anumită rată de succes. Astfel, conform raportului Asociaţiei Europene a Numărului de Urgență 112 (EENA) din 2019, la nivel european, rata de succes pentru AML este de până la 65%.Din acest motiv, cetățenii care sună la numărul 112 sunt rugați să ofere și să confirme pe cât posibil detaliile privind locația lor”, mai precizează sursa citată.

În cadrul Serviciului 112 din România sunt implementate mai multe tipuri de localizare: Cell ID/Sector ID, AML, APEL 112, Geolocation 112.

Localizarea primară – Cell ID/Sector ID folosește datele transmise de celula de telefonie mobilă ce deservește apelantul la momentul inițierii apelului și indică o arie orientativă, sub forma unui sector de cerc. Această arie poate fi cuprinsă între zeci de metri pătrați și zeci de kilometri pătrați.

Pentru localizarea de tip AML se reduce suprafața la un cerc cu raza de câţiva metri/câteva zeci de metri.

Complementar localizării tip Cell ID/Sector ID și AML, STS a implementat alte două metode de localizare – Geolocation 112 și aplicația mobilă APEL 112.

Geolocation 112 – prin această metodă, în urma unui apel de urgență, apelantul primește din partea Sistemului 112 un SMS conținând un link de localizare, care, după ce este accesat, permite, cu acordul apelantului, transmiterea către Sistemul 112 a coordonatelor geografice furnizate de sistemul de operare, prin serviciile de localizare integrate, utilizând serviciul de date asociat telefonului mobil.

Aplicația mobilă APEL 112 – se poate descărca gratuit din magazinele Google Play și AppStore pe toate telefoanele de tip smart. Aplicația permite apelarea serviciului de urgență printr-un singur touch pe ecran și, totodată, transmiterea poziției telefonului către Sistemul 112, utilizând, de asemenea, serviciul de date asociat telefonului mobil.

Conform Asociaţiei Europene a Numărului de Urgență 112 (EENA), soluția de localizare AML este funcțională în 19 țări: Austria,Belgia, Danemarca, Emiratele Arabe Unite, Estonia, Finlanda, Germania, Irlanda, Islanda, Lituania, Mexic, Moldova, Norvegia, Noua Zeelandă, Olanda, Slovenia, Statele Unite, Suedia și UK.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Ce mesaj i-au scris copiii primarului din Blaj, mamei lor, care lucrează la spital. Gheorghe Rotar: ”M-a încercat un fior”

Publicat

p

Primarul din Blaj, Gheorghe Rotar, a postat un mesaj pentru locuitorii orașului pe care îl conduce. Acesta a recunoscut că nominalizarea spitalului din oraș drept spital suport pentru COVID-19 nu a fost o decizie ușor de acceptat.

Acesta a povestit surpriza făcută de copiii săi, soției care lucrează la spital: un buchet de flori și un mesaj pe un petec de hârtie: ”Te iubim, mami! Totul va fi bine!”

”Ieri am realizat, văzând gestul copiilor mei, că timpul nu mai are răbdare cu Blajul și că în curând va fi rândul nostru să trecem la fapte!

A fost prima dată când m-a încercat un fior, gândind că familia mea va fi în linia întâi – știți că soția mea lucrează la Spitalul din Blaj, iar eu, ca primar al Blajului, sunt în aceste zile peste tot unde este nevoie de mine!

Imediat am realizat că, de fapt, întreg Blajul este în linia întâi!” a scris acesta pe contul său de Facebook.

Postarea completă a primarului Gheorghe Rotar:

”Ieri, când am ajuns acasă de la Primărie, un gest al copiilor mei, adresat mamei lor (fotografia de mai jos), m-a mișcat și m-a inspirat să vă scriu aceste rânduri.

A fost o surpriză care mi-a amintit cât de mult s-a schimbat viața noastră, a tuturor, din cauza epidemiei cu acest virus necunoscut, care ne-a adus neliniște, furie, îngrijorare și o mulțime de întrebări ce par, acum, fără răspuns: Cum a fost posibil? Cine va urma? Când se va sfârși?

În mod frumos, însă, aceste zile scot la iveală și ce a rămas bun și curat în noi toți: solidaritatea, curajul, simțul datoriei și…speranța că TOTUL VA FI BINE! Despre asta vreau să scriu în rândurile care urmează!

Ați aflat cu toții că Spitalul din Blaj a fost nominalizat zilele trecute ca spital suport pentru pacienții infectați cu COVID-19!

Nu a fost o decizie ușor de acceptat pentru nimeni din Blaj, dar în aceste momente nu mai e timpul să ne lamentăm… e timpul să acționăm conștient și să ne îndeplinim cu toții misiunea!

Sunt convins că putem, deoarece am simțit în această perioadă o solidaritate exemplară, un spirit de sacrificiu la care s-au raliat cei mai mulți dintre noi…

Blăjenii de aici sau din lumea largă, agenții economici ai Blajului au simțit că e nevoie de ajutor, de acțiune, că e timpul să fim uniți pentru a spori șansele ca TOTUL SĂ FIE BINE!

Unii au făcut donații financiare, alții și-au arătat disponibilitatea de a ajuta cu tot ceea ce este nevoie, patronii de hoteluri din Blaj și-au pus la dispoziție, gratuit, hotelurile, pentru a caza medicii și cadrele medicale care vor fi în liniile de gardă la Spitalul din Blaj, tratând pacienții infectați cu COVID-19, în timp ce alții au ajutat cu gândul bun!

TOTUL CONTEAZĂ! Acestea sunt gesturi de noblețe, care merită apreciate și pentru care vă mulțumesc tuturor!

Vă asigur că, la rândul nostru, administrația locală – Primăria Blaj, Consiliul Local și eu personal – vom face tot ceea ce depinde de noi pentru a fi demni de așteptările Blajului!

Ieri am realizat, văzând gestul copiilor mei, că timpul nu mai are răbdare cu Blajul și că în curând va fi rândul nostru să trecem la fapte!

A fost prima dată când m-a încercat un fior, gândind că familia mea va fi în linia întâi – știți că soția mea lucrează la Spitalul din Blaj, iar eu, ca primar al Blajului, sunt în aceste zile peste tot unde este nevoie de mine!

IMEDIAT AM REALIZAT CĂ, DE FAPT, ÎNTREG BLAJUL ESTE ÎN LINIA ÎNTÂI!

Cadrele medicale, polițiștii, jandarmii, cei care lucrează în comerț, producătorii agricoli, farmaciștii, furnizorii de utilități publice, poștașii, transportatorii, voluntarii, preoții, administrația publică, cei care mergeți la serviciu ori lucrați pământul sau cei care stau acasă – respectând indicațiile autorităților, NOI TOȚI SUNTEM ÎN LINIA ÎNTÂI!

Acum totul depinde de noi și de felul cum ne vom achita fiecare de sarcinile și obligațiile pe care le avem! Nu este prima dată când ni se întâmplă asta și, întotdeauna, noi, blăjenii și Blajul, ne-am ridicat la nivelul misiunii pe care am avut-o de îndeplinit!

Blajul a fost unit întotdeauna și la bine, dar mai ales la greu! Avem în noi ceva binecuvântat, care ne face să fim diferiți, să realizăm lucruri mărețe atunci când nimeni nu se așteaptă sau când ne dorim asta!

Avem orgoliul de a fi cei mai buni, avem darul de vedea finalul fericit atunci când pare că totul ne este împotrivă! Așa am reușit întotdeauna și așa vom reuși și acum!

Vă rog, pe toți, să ne facem datoria acolo unde muncim, să respectăm toate indicațiile autorităților, să ne ajutăm seniorii – persoanele peste 65 de ani, să rămânem disciplinați, să continuăm să credem, în noi și în Dumnezeu, că vom răzbi din nou! Acum avem nevoie unul de altul, să rămânem uniți în prima linie, fără pași înapoi, convinși că TOTUL VA FI BINE!”

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ȘOMAJUL TEHNIC: Formularele pentru PFA, întreprinderile individuale și profesii liberale. Se transmit online la AJPIS

Publicat

Pentru a beneficia de ajutorul de la stat pentru șomajul tehnic, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, cele familiale, persoanele cu profesii liberale, dar și cei cu contracte de activitate sportivă și persoanele cu drepturi de autor pot transmite online, de astăzi, cereri la Agențiile Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS).

Documentele se transmit până în 10 aprilie, pentru perioada 16-31 martie 2020. Adresa mail AJPIS pentru cei din județul Alba este [email protected]

Vezi și VIDEO: PROCEDURA pentru ȘOMAJUL TEHNIC. Ce acte trebuie depuse online din 1 aprilie de către firme, PFA și alte categorii

Condiția de bază pe care aceste categorii de persoane trebuie să o îndeplinească pentru a beneficia de sprijinul financiar de la stat este întreruperea activității ca urmare a stării de urgență determinată de COVID 19.

Pentru persoane fizice autorizate (PFA), întreprinderi individuale (ÎI) și familiale (ÎF), profesii liberale (PF):

– cuantum șomaj tehnic: 75% din câștigul salarial mediu brut – 4.072 lei; din această sumă se vor plăti contribuții de asigurări sociale, de asigurări de sănătate și impozit; modul și termenul la care se vor plăti aceste contribuții vor fi reglementate în zilele următoare prin ordin comun ministrul Muncii/Finanțelor; fondurile vor fi virate de stat în contul bancar indicat de solicitant, în cel mult 10 zile de la data solicitării transmise electronic

– adresa mail Alba: [email protected]; informații telefon: 0738-975190; 0738-975192; 0745-206588

Acte necesare (se transmit electronic):

– cerere semnată (model, AICI)

– declarație pe proprie răspundere (model, AICI)

– copie CI

– extras cont bancar

Pentru persoanele fizice care obțin venituri exclusiv din drepturile de autor și drepturile conexe:

– cuantum șomaj tehnic: 75% din câștigul salarial mediu brut – 4.072 lei; din această sumă se vor plăti contribuții de asigurări sociale, de asigurări de sănătate și impozit; modul și termenul la care se vor plăti aceste contribuții vor fi reglementate în zilele următoare prin ordin comun ministrul Muncii/Finanțelor; fondurile vor fi virate de stat în contul bancar indicat de solicitant, în cel mult 10 zile de la data solicitării transmise electronic

– adresa mail Alba: [email protected]; informații telefon: 0738-975190; 0738-975192; 0745-206588

Acte necesare (se transmit electronic):

– cerere semnată (model, AICI)

– declarație pe proprie răspundere (model, AICI)

– copie CI

– extras cont bancar

– copie după un contract de drepturi de autori și drepturi conexe din ultimele 3 luni anterior declanșării stării de urgență

Pentru personalul încadrat în muncă la un angajator prin altă modalitate prevăzută de lege:

– adresa mail Alba: [email protected]; informații telefon: 0738-975190; 0738-975192; 0745-206588

Acte necesare (se transmit electronic):

– cerere semnată (model, AICI)

– declarație pe proprie răspundere (model, AICI)

– copie CI

– extras cont bancar

Pentru persoanele care își desfășoară activitatea în baza contractelor de activitate sportivă, vor depune structurile sportive:

– cuantum: 75% din banii aferenți prestației potrivit contract – maximum 75% din câștigul salarial mediu brut; vor trebui plătite și contribuțiile aferente și impozitul (vor fi reglementate ulterior); plata se face în cont bancar în cel mult 10 zile de la depunerea cererii; condiția este să fie suspendat contractul din cauza epidemiei; structura sportivă poate negocia cu persoana respectivă și alte forme de compensație pentru diminuarea venitului

– adresa mail Alba: [email protected]; informații telefon: 0738-975190; 0738-975192; 0745-206588

Acte necesare (se transmit electronic):

– cerere semnată (model, AICI)

– declarație pe proprie răspundere semnată (model, AICI)

– copie CI (a administratorului structurii sportive)

– lista sportivilor (model, AICI)

Pentru persoanele care au încheiate convenții individuale de muncă în baza Legii nr.1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației:

– adresa mail Alba: [email protected]; informații telefon: 0738-975190; 0738-975192; 0745-206588

Acte necesare (se transmit electronic):

– cerere semnată (model, AICI)

– declarație pe proprie răspundere (model, AICI)

– copie CI

– extras cont bancar

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Serviciul de Ambulanță Județean Alba, ANGAJEAZĂ fără concurs. Vezi locurile de muncă disponibile

Publicat

Serviciul de Ambulanță Județean Alba primește dosare, pentru a angaja fără concurs, pe durată determinată de șase luni, sau până la revenirea titularului de post. Locurile de muncă disponibile sunt:

Un post de șofer pe autosanitară I la substația Câmpeni;

Două posturi de șofer autosanitară I ( 1 post la stația centrală Alba Iulia și un post la substația Aiud)

Patru posturi de asistent medical generalist (PL), ( câte un post la substațiile Aiud, Sebeș, Zlatna și Baia de Arieș).

Dosarele de concurs se depun pe mail la adresa: [email protected] până la data de 6 aprilie, ora 15.00. De asemenea trebuie specificat și un număr telefonic de contact.

Condițiile și cerințele necesare pentru ocuparea locurilor de muncă pot fi vizualizate AICI

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate