Eveniment
Primăria Alba Iulia renunță la o treime din pista de biciclete ce va lega Dealul Mamut de Pâclișa. Exproprieri pentru un nou drum
Primăria Alba Iulia renunță la peste o treime din pista de biciclete ce urmează să facă legătura între pista de pe Dealul Mamut și străzile Lalelelor și Brândușei, spre Pâclișa.
Administrația locală vrea să amenajeze în schimb, pe toată lungimea pistei rămase în proiect – respectiv 1.599 m, un drum de acces la proprietăți, pe strada Calea Curată. Drumul va oferi turiștilor acces mai ușor spre zona împădurită și va deschide totodată accesul spre o nouă zonă de dezvoltare imobiliară.
Primăria Alba Iulia a lansat, pe 2 octombrie, achiziția de servicii de proiectare pentru realizarea infrastructurii pentru biciclete în municipiu, zona Mamut.
Reamintim faptul că Alba Iulia are una dintre cele mai spectaculoase piste de biciclete din România. Această pistă trece prin pădurea de pe Dealul Mamut și face legătura dintre cartierele orașului, Micești și Pâclișa.
Această pistă a fost realizată în anul 2014, cu fonduri europene și din bugetul local. Are două benzi asfaltate și o lungime de 4,5 km. Pista se termină însă la jumătatea coborârii spre cartierul Pâclișa.
Prin studiul de fezabilitate (SF) realizat în 2022 se propunea o pistă de biciclete, pe lungimea de 1.599 m (Tronsonul 1), care să facă legătura între intersecția cu strada Brândușei din cartierul Pâclișa și punctul de terminare al pistei de pe Dealul Mamut.
În SF era prevăzut să fie amenajat și un al doilea tronson (Tronsonul 2), în lungime de 900 m, pe strada Pinului. Acesta urma să facă legătura dintre pista de biciclete de pe strada Lalelelor până în strada Brândușei.
Motivele invocate pentru renunțarea la peste o treime din pista de biciclete
„La acest tronson (Tronsonul 2) de pistă trebuie renunțat deoarece societatea de alimentare cu energie electrică DEER Alba nu a acordat aviz de amplasament favorabil (…). Întrucât se impunea completarea documentației cu un Studiu de coexistență pentru realizarea lucrărilor de relocare a liniilor electrice aeriene existente în zona amplasamentului studiat.
Deoarece costul estimat pentru relocare rețelei de înaltă tensiune deținute de DEER în subteran era foarte mare se renunță la tronson (Tronsonul 2). Mai mult, și pe acest sector s-ar fi impus exproprieri și consolidări ale drumului de acces în rambleu și debleu ceea ce ar fi împlicat costuri însemnate pentru autoritatea locală”, se precizează în tema de proiectare.
Apare un drum de acces la proprietăți
Tema de proiectare vizează revizuirea documentației tehnico-economice – faza SF. Astfel, se propune amenajarea unui drum de acces la proprietăți, situat în partea de Sud a pistei de biciclete, pe toată lungimea de 1.599 m (Tronsonul 1), pe o lățime de 3,5 m.
„Pentru realizarea drumului de acces la proprietăți este necesar a se face exproprieri pe toată lungimea drumului pe o lățime de 3,5 m, pista de biciclete fiind pe proprietate publică”, se mai precizează în tema de proiectare.
Noul drum de acces, pe strada Coasta Curată, va oferi turiștilor acces mai ușor spre zona împădurită dar și spre o nouă zonă de dezvoltare imobiliară.
Cu cât se modifică valoarea investiției
Investiția inițială, conform SF realizat în decembrie 2022, propunea realizarea unei piste de biciclete cu o lățime de minim 2,4 m, pe o lungime de 2.499 m. Valoarea estimată a investiției era de 3.735.979,71 lei, fără TVA.
După revizuirea documentației tehnico-economice – faza SF, se propune realizarea unei piste de biciclete cu o lățime de minim 2,4 m, pe o lungime de 1.599 m (doar Tronsonul 1). Valoarea estimată este de 2.270.480,22 lei, fără TVA. Această sumă nu include însă și valoarea de expropriere pentru noul drum.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Pamfil
miercuri, 04.10.2023 at 09:39
cand isi baga dracu coada, nu se mai face nimic. Daca vin haporii aia cu „investitia” imobiliara, va faceti pres in fata lor si veti reloca linia de inalta tensiune in subteran?Sau vor face niste blocuri p+10 la orizontala exact sub linia de inalta tensiune?
Nu mai bine ii dati afara pe incompetentii care au facut planul initial de extindere a pistei?