Eveniment
Programul Casa Verde Fotovoltaice 2024. Când începe sesiunea și ce modificări anunță președintele AFM, Laurenţiu Neculaescu
Programul Casa Verde Fotovoltaice 2024 începe în luna august. Anunțul a fost făcut de șeful Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), Laurenţiu Neculaescu.
Președintele AFM a vorbit despre program într-o emisiune la DCnews.ro, unde a anunțat că programul va suferi o modificare.
Sesiunea de înscrieri în program ar uma să înceapă undeva la sfârșitul lunii august.
Ce spune șeful AFM despre sesiunea din 2024
„Sesiunea de anul trecut este în implementare. Discutăm de un buget de 1,7 miliarde de lei – anul trecut. Astfel, oamenii beneficiază astăzi de instalarea de panouri fotovoltaice pe casă și, bineînțeles, de o factură mult mai redusă la energia electrică. Anul acesta suntem aproape gata cu începerea sesiunii pentru 2024, unde avem un buget mai mare decât anul trecut. Discutăm de 2 miliarde de lei alocați doar pentru Casa Verde Fotovoltaice pentru persoane fizice.
Schimbări la Casa Verde Fotovoltaice
De data aceasta vom veni cu o mică modificare în cadrul Ghidului de finanțare, în sensul în care vom finanța și acumulatorii necesari sistemului fotovoltaic pe care fiecare persoană îl instalează. Cel mai probabil, în decurs de câteva zile, Ghidul de finanțare va apărea în transparență publică pentru a fi cunoscut de către toți cetățenii care doresc să participe în cadrul acestui program. Și, probabil undeva până la sfârșitul lunii august, vom demara efectiv acest program și persoanele fizice se vor putea înscrie în aplicația informatică pusă la dispoziție de AFM.
Estimăm o finanțare undeva în jur de 30.000 de lei pentru fiecare persoană fizică, sumă la care vor trebui să vină cu o contribuție. Așteptăm cât mai mulți oameni să se înscrie. Știm că a fost cerere foarte mare și în sesiunea de anul trecut și ne așteptăm să fie la fel și anul acesta.
Tot legat de Casa Verde Fotovoltaice am avut o sesiune dedicată unităților de cult și instituțiilor publice sau entităților juridice non-profit care au gestionat activități sociale – cămine de copii, de bătrâni ș.a.m.d. – care, la fel, au putut beneficia de instalarea de panouri fotovoltaice în funcție de consumul fiecărei instituții” a explicat Laurențiu Neculaescu, la DCnews.ro.
Casa verde fotovoltaice 2024- documente necesare la înscriere
Documentele sunt prevăzute în anexa Ghidului de Finanțare a Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum şi livrării surplusului în reţeaua naţională.
Dacă solicitantul este persoană fizică, documentele care trebuie încărcate în aplicația informatică a AFM sunt:
Cererea de finanțare, completată integral prin tehnoredactare, conform formularului prevăzut în anexa nr. 3 la prezentul ghid, semnată de solicitant sau de împuternicitul acestuia;
Acte necesare
Actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicație;
Împuternicirea notarială, în situaţia în care cererea de finanţare este semnată de către altcineva decât solicitantul;
Actul de identitate al persoanei împuternicite, valabil la data înscrierii în aplicație;
Certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;
Certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;
Extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcţie deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanţarea;
- în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deserveşte construcţia se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus faţă de extrasul de carte funciară aferent construcţiei, extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deţine un drept de folosinţă asupra imobilului teren;
- Copia cărţii funciare colective, din care să rezulte maximum două unităţi individuale trecute pe aceeaşi carte funciară care adunate să fie egale cu 1 (un) întreg, în cazul imobilelor-construcţii, dintre care unele părţi sunt comune, iar restul sunt proprietăţi individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă şi câte o carte funciară individuală.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News