Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Proiect al Ministerului Finanțelor Publice: Românii vor putea plăti online, cu cardul, toate taxele şi impozitele, fără comisioane


Publicat

card credit

card_creditUn acord de licențiere a Trezoreriei Statului ca acceptator de plăți electronice cu carduri MasterCard și Maestro a fost semnat de Ministerul Finanțelor Publice. Astfel, se va dezvolta o componentă dedicată plății cu cardul, prin intermediul căreia contribuabilii vor putea efectua plata online a tuturor tipurilor de impozite și taxe, atât la bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat, cât și la cele administrate de alte instituții publice, fără comisioane la tranzacții.

Implementarea sistemului de plată online, inclusiv extinderea serviciilor de internet banking ale Trezoreriei Statului, se va realiza din fonduri europene.

Potrivit ministrului Finanțelor Publice, Anca Dragu, contribuabilii își vor putea plăti astfel taxele și impozitele de acasă și de la serviciu, cu ajutorul unui sistem sigur și accesibil, de asemenea, infrastructura nou creată fiind deschisă pentru toate sistemele de plată care acceptă autorizarea Trezoreriei în condițiie legislației în vigoare.

În perioada care va urma, MasterCard va realiza implementarea tehnică, care va dura maximum trei luni.

Proiectul a fost demarat încă de pe vremea ministrului Ioana Petrescu, când a fost dată o Ordonanță în acest sens. În actul normativ respectiv se arată că Trezoreria Statului va fi autorizată ca acceptator de plată cu cardul bancar și va presta acest serviciu pentru toate instituțiile publice, astfel încât toți contribuabilii persoane fizice care dețin carduri aparținând unui sistem de plată ce va accepta autorizarea (Mastercard, VISA sau altele), să-și poată achita printr-un punct unic toate impozitele și taxele administrate de către ANAF, primării și alte instituții.

În momentul de față, contribuabilii își pot achita taxele și impozitele în numerar la casierii, prin virament bancar sau mandat poștal.

La Alba Iulia, contribuabilii din Alba au la dispoziţie mai multe modalităţi de plată a taxelor şi impozitelor locale. Pe lângă programul la ghişeele de la Impozite şi Taxe locale, mai pot face plata cu cardul (la POS), prin Internet banking, cu ordin de plată la bancă (C.U.I. 4562923) sau prin mandat poştal.

Plata cu cardul se poate face total sau parțial, la fel ca în cazul în care se plătește cu numerar și nu se percepe comision suplimentar la efectuarea tranzacției. Pe lângă taxe și impozite, cetățenii își pot plăti și amenzile contravenționale doar pe baza datelor din procesul verbal.

sursa: hotnews.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Numărul de flotanți la o singură adresă va fi limitat. Noi reguli privind stabilirea domiciliului, în dezbatere la MAI

Publicat

buletin

Autoritățile vor să limiteze numărul persoanelor care pot să își stabilească domiciliu sau reședința, respectiv să fie luați în spațiu sau să obțină viză de flotant, la o singură adresă. Potrivit unui proiect publicat în dezbatere de MAI, nu va mai fi posibilă înscrierea menţiunii privind stabilirea domiciliului la o anumită adresă, dacă la adresa declarată sunt înregistrate mai mult de zece persoane. 

Se dorește astfel eliminarea situațiilor în care, pentru a obține anumite avantaje, anumite persoane își stabilesc, în mod fictiv, domiciliul la o altă adresă decât cea la care locuiesc de fapt.

Potrivit unui proiect de ordonanță publicat recent în dezbatere de Ministerul Afacerilor Interne (MAI), se dorește eliminarea situațiilor în care un număr mare de persoane își stabilesc, în mod fictiv, domiciliul la o adresă, prin limitarea stabilirii domiciliului în situația în care în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor (R.N.E.P.) sunt înregistrate mai mult de 10 persoane la adresa declarată.

Conform documentului, nu va mai fi posibilă înscrierea menţiunii privind stabilirea domiciliului sau, după caz, a reşedinţei la o anumită adresă dacă în R.N.E.P., la adresa declarată, sunt înregistrate mai mult de 10 persoane.

Prevederile nu se vor aplica proprietarului imobilului situat la adresa respectivă sau membrilor familiei extinse ale acestuia.

De asemenea, potrivit proiectului, prin familie extinsă se înţelege soțul/soția, rudele în linie dreaptă, precum şi cele în linie colaterală până la al patrulea grad inclusiv ale titularului dreptului locativ.

Proiectul Ordonanței pentru modificarea şi completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor român a fost publicat în dezbatere pe site-ul MAI în 18 ianuarie.

„Scopul actului normativ este pe de o parte corelarea legislației interne cu legislația europeană, cât și acela de a institui reglementări care să asigure atât cadrul instituţional necesar, cât şi posibilitatea implementării unor soluţii optime pentru înlăturarea consecinţelor negative legate de imposibilitatea atingerii scopului pentru care R.N.E.P. a fost constituit şi de alimentarea cu date care nu corespund realităţii a sistemelor informatice ale instituţiilor şi autorităţilor publice, generate de fenomenul înregistrat cu privire la stabilirea sau schimbarea domiciliului şi/sau a reşedinţei de către cetăţenii români fără intenţia de a avea locuinţa principală la adresa declarată, astfel cum prevăd dispoziţiile legale în vigoare”, se precizează în nota de fundamentare.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

SUA elimină interviul pentru viză, pentru anumite categorii de români. Anunțul Ambasadei de la București

Publicat

Ambasada SUA a decis acordarea vizelor fără interviu pentru câteva categorii de persoane. Este vorba despre cei care au avut viză eliberată anterior sau viza anterioară a expirat în ultimele 48 de luni.

”Puteți fi eligibili să vă reînnoiți viza fără a mai fi nevoie să veniți la ambasadă, pentru interviu. Procesul este rapid și ușor, îi invităm pe solicitanți să profite de posibilitatea solicitării vizei fără interviu” au transmis reprezentanții ambasadei, pe pagina lor de Facebook.

Cum poți călători în SUA dacă ți-a expirat pașaportul, dar viza este valabilă

Dacă aveți o viză încă valabilă este important să reţineţi faptul că ea poate fi în continuare folosită, chiar dacă paşaportul pe care a fost aplicată expiră.

Puteţi călători în Statele Unite cu paşaportul vechi, care conţine viza valabilă, şi noul paşaport, valabil.

Puteți fi eligibili pentru o solicitare fără interviu, care vă permite să reînnoiți viza fără a mai fi nevoie să veniți la Ambasadă.

Cu toate acestea, folosirea acestei opțiuni nu vă garantează aprobarea vizei. Este posibil ca în anumite cazuri, după evaluarea documentelor trimise prin FedEx să fie necesar să veniți la un interviu pentru viză.

Solicitanții pot fi eligibili pentru o solicitare fără interviu în următoarele situații:

Copiii sub 14 ani pot solicita o viza fără interviu, chiar dacă nu au mai avut viză SUA înainte.

Persoanele care au împlinit 80 de ani pot solicita o viza fără interviu, chiar dacă nu au mai avut viză SUA înainte.

Solicitați aceeași categorie de viză.

Viza este încă valabilă sau a expirat în ultimele 48 luni.

Viza a fost eliberată după data de 1 ianuarie 2008.

Pașaportul cu viza anterioară este în posesia dumneavoastră.

Pe viza anterioară nu apare una dintre următoarele mențiuni: “WAIVER” sau “CLEARANCE”.

Cetățenia, data nașterii și sexul sunt aceleași atât în vechiul pașaport, cât și în noul pașaport.

În momentul solicitării vizei vă aflați în România.

De la data aprobării vizei anterioare NU ați solicitat prelungire sau modificare de status pe teritoriul SUA.

De la data aprobării vizei anterioare NU ați fost arestat sau deportat, și nu ați încălcat legislația SUA.

De la data aprobării vizei anterioare NU v-a fost refuzată o altă viză, nu a fost anulată sau retrasă.

Dețineți un pașaport românesc sau permis de ședere valid.

Solicitarea unei vize cu paşaport temporar va avea ca efect limitarea valabilităţii vizei.

Sursă: ustraveldocs.com

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Românii din Italia vor putea conduce din nou mașini înmatriculate în țară. Interdicția actuală, contestată în instanța europeană

Publicat

Românii din Italia ar putea beneficia de o decizie a Curții de Justiție a Uniunii Europene care le-a dat dreptate unor cetățeni slovaci, în ceea ce privește utilizarea mașinii înmatriculate în altă țară. După ce decizia va fi aplicată și legislația adaptată, românii vor putea utiliza mașinile înmatriculate ”acasă”, fără nici o restricție.

După ce mașina în care se aflau a fost confiscată de poliția italiană, invocându-se faptul că șoferul avea rezidență în Italia de mai mult de 6 luni, iar automobilul pe care îl conducea era înmatriculat în alt stat decât cel italian, aceștia au apelat la justiția europeană.

Mașina era înregistrată pe numele pasagerului, cetățean care nu era rezident în Italia, se specifică în dosarul înaintat Curții de Justiției, însă acest detaliu nu i-a înduplecat pe polițiști care au aplicat exact litera legii.

Aplicarea acestei decizii va conduce la o modificare a legislației rutiere italiene care interzice dreptul rezidenților de a conduce autoturisme înmatriculate în alte state, inclusiv din Uniunea Europeană.

Interdicția de a conduce în Italia cu numere de înmatriculare străine pentru rezidenți a fost introdusă în lege de fostul ministru de interne italian, Matteo Salvini.

Ziarul italian Il Quotidiano del Lazio notează că decizia Curții Europene de Justiție va conduce la schimbarea legislației italiene, deoarece legile europene primează în fața celor naționale.

Românii, cea mai numeroasă comunitate de străini, au fost afectați de această lege care încerca să protejeze mai ales companiile locale de asigurare, dar și regimul de taxare.

Sursă: G4Media.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO CNCAV: Aproape 3000 de copii programați pentru vaccinare, până joi. Când ajung dozele de vaccin în țară

Publicat

În perioada 13-20 ianuarie, au fost programaţi în platforma naţională 2.841 de copii cu vârste între 5 şi 11 ani pentru a fi imunizaţi împotriva noului coronavirus. Precizarea a fost făcută joi de către ăreşedintele Comitetului Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea anti-COVID, Valeriu Gheorghiţă.

El a precizat, într-o conferinţă de presă, că sunt active 220 de cabinete de vaccinare pediatrică, dintre care şase în Bucureşti, câte unul în fiecare sector.

„Mai sunt încă 21 de cabinete de vaccinare pediatrice inactive şi care vor fi actualizate şi activate în platformă în funcţie de adresabilitate şi deciziile DSP-urilor judeţene. Demararea campaniei de vaccinare va avea loc pe data de 26 ianuarie”, a afirmat Valeriu Gheorghiţă.

Potrivit acestuia, calendarul de livrare pentru dozele de vaccin pediatric anti-COVID a fost modificat, astfel încât toate cele 114.000 de doze programate vor ajunge în România pe data de 25 ianuarie.

Acestea vor fi distribuite către centrele regionale de depozitare şi apoi către centrele de sănătate publică judeţene.

sursă: Agerpres

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate