Administrație
Propuneri pentru promovarea Cetăţii Alba Carolina. Obiective turistice prioritare şi zone de valorificat

Aceştia au venit cu propuneri de proiecte pentru promovarea Cetăţii, dar şi cu întrebări şi sugestii supuse dezbaterilor cu cei prezenţi.
Lucian Marina a prezentat planul de marketing pentru Cetate, realizat în anul 2008, prin care echipa de proiect a realizat, printre altele, o analiză a opţiunii locuitorilor privind gradul de interes şi de posibilă implicare, cât de informat este cetăţeanul, de unde obţine informaţii turstice, ce acţiuni majore ar trebui urmărite în promovarea Cetăţii şi opţiunile majore ale populaţiei privind direcţiile de dezvoltare, dar şi o analiză de diagnostic a pieţei turistice. Astfel, la momentul culegerii datelor, priorităţile de promovare evidenţiate de cetăţeni au fost destinate în procente de: 85,6% Cetăţii istorice, 61,7% manifestărilor din cadrul Zilei Naţionale, 46,3% manifestărilor de Zilele Municipiului şi 44,2% clădirilor şi spaţiilor moderne din oraş.
Concluziile analizei diagnostice au atins puncte, precum: numărul turiştilor români şi străini, dezvoltarea insuficientă a structurilor de servire a mesei şi mijloacelor de agrement, rata scăzută a activităţilor turistice specifice, a circuitelor turistice şi a evenimentelor organizate şi crearea unui brand corespunzător Cetăţii şi poziţionarea acestuia pe piaţa naţională şi internaţională a turismului cultural-istoric.
În intervenţia sa, vicepreşedintele PNL Florin Roman a precizat că Alba Iulia are în momentul de faţă un turism de tranzit. Acesta a propus crearea unui brand turistic în care să fie valorificat Palatul Princiar de sub Parcul Custozza, care să nu fie acoperit cu pavele. De asemenea, i-a îndemnat pe cei prezenţi să susţină autorităţile locale în promovarea proiectului Alba Iulia Capitală Culturală 2020.
La rândul său, avocatul Radu Octavian a propus extinderea Muzeului Unirii sau formarea unor noi muzee, construirea unui muzeu al Principatului Transilvaniei si implicarea in proiect a Arhiepiscopiei Romano-Catolice. „Trebuie să vedem ce fel de viaţă vrem să dăm cetăţii, să nu ne îndepărtăm de obiectivul turistic prin parcări şi pavaje”, a concluzionat acesta.
Andra TOTH
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News