Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

RĂSPUNSURI pentru populație, medici și firme, la 15 întrebări legate de situația generată de pandemia de coronavirus


Publicat

Florin Roman

Deputatul Florin Roman, liderul Grupului parlamentar PNL, a transmis joi, într-un comunicat, răspunsuri la 15 întrebări legate de situația actuală generată de pandemia de coronavirus.

Acesta a făcut referire, printre altele, la materialele sanitare și echipamentele de protecție din spitale, la situația demisiilor cadrelor medicale, la șomajul tehnic și amânarea ratelor, la înghețarea prețurilor la alimente sau a anului școlar.

1. De ce nu au spitalele materiale sanitare, iar medicii nu au echipamente de protecție?

Sistemul medical românesc suferă de ani de zile de lipsa unor reforme profunde și de alocări bugetare care nu asigură un act medical de cea mai înaltă calitate pentru cetățean. Dată fiind situația, încă de la începutul lunii februarie, Guvernul Orban a emis o OUG pentru pregătirea stocurilor de rezervă în situații de epidemii și pregătirea României pentru prevenirea infecțiilor cu coronavirus chiar de la începutul lunii februarie.

Nu am spus niciodată că “avem de toate” și că nu întâmpinăm dificultăți în achiziționarea materialelor sanitare, a echipamentelor de protecție, a ventilatoarelor. La ora actuală, cererea pe piața internațională a crescut exploziv și toate statele înregistrează mari dificultăți în a achiziționa stocurile medicale de care au nevoie. În ciuda restricțiilor la exportul de dispozitive și materiale sanitare, am achiziționat materiale sanitare din toate locurile posibile și prin intermediul unor instituții diverse precum ONAC, UNIFARM, DSP-uri, spitale, Crucea Roșie. De asemenea, au ajuns în țară 90 de tone de echipamente medicale din Coreea de Sud. Dintre acestea, 35% au mers către ambulanță, primiri urgențe, ISU, iar 65% către DSP-uri(direcțiile de sănătate publică) și spitale, pe baza centralizării făcute de Ministerul Sănătății.

În acestă perioadă, mai multe firme românești s-au alăturat luptei împotriva COVID19, astfel și-au schimbat linia de producție pentru a produce măști de protecție și combinezoane. Același lucru se întâmplă cu companii care produceau înainte produse cosmetice și care vor obține avizul pentru producția de biocide până la finalul săptămânii, așa cum este compania Farmec de la Cluj. Producția locală de măști de protecție deja a început. O companie românească va produce, în scurt timp, 1.000 de combinezoane zilnic și, din 15 aprilie, va produce 500.000 de măști zilnic pentru populație şi 150.000 de măști pe zi pentru spitale, astfel că se va ajunge la aproximativ 16-17 milioane de măști produse lunar. De asemenea, Guvernul Orban este în discuții cu mari producători locali care sunt dispuși să își ajusteze liniile de producție pentru a fabrica ventilatoare mecanice, cu prioritate, dar și paturi ATI. În plus, în România, producem 30 de izolete pe săptămână.

Mai nou, spitalele și autoritățile publice locale pot deconta echipamentele achiziționate din fonduri europene, în limita a 350 de milioane de euro (ventilatoare, combinezoane, măști, stații de monitorizare, orice are legătură cu lupta și combatarea Covid 19).

2. Cum gestionează guvernul demisia medicilor și a personalului medical din spitale?

Am luat măsuri pentru întărirea Direcțiilor de Sănătate Publică – am majorat numărul de posturi din cadrul DSP-urilor cu 1.000 de posturi – , iar medicii rezidenți au fost redistribuiți pentru a veni în sprijinul personalului medical din spitale şi serviciile de urgenţă. În plus, pe perioada stării de urgență, pentru neîndeplinirea atribuțiilor de serviciu, pot fi suspendați din funcțiile de conducere conducătorii unităților sanitare, direcțiilor de sănătate publică, caselor de asigurări de sănătate, serviciilor de ambulanță, precum și autorităților și instituțiilor publice centrale și locale cu atribuții în domeniul asistenței și protecției sociale, indiferent de statutul lor.

Dată fiind starea de urgenţă, guvernul ar putea prelungi preavizul pe care e obligat să îl dea personalul medical şi, în acest fel, i-ar forţa pe medicii şi pe asistentele care demisionează să muncească o perioadă mai lungă până le încetează, de drept, contractul.

Solicitarea Guvernului către personalul medical este să îşi facă datoria, să respecte jurământul lui Hipocrate, să trateze toţi pacienţii, nu numai pacienţii infectaţi cu coronavirus, ci şi pacienţii care au nevoie de îngrijiri medicale. Avem nevoie de fiecare medic, de fiecare asistent medical, de fiecare personal cu experiență. Da, facem tot ce este omeneşte posibil pentru a asigura materialele, echipamentele, substanţele necesare. Ne-a prins această epidemie oarecum nepregătiţi: la momentul preluării guvernării ne-am dat seama că rezervele de materiale sanitare sunt goale.

3. Când o să avem măști pentru populație? Nu se găsesc deloc în farmacii.

Ministrul economie, Virgil Popescu, a anunțat că a fost pusă în funcțiune prima linie de producție din Maramureș, la grupul Taparo. Urmează ca producția să se stabilizeze la 150.000 de măști zilnic, asta însemnă că putem ajunge la peste 4 milioane de măști lunar. În data de 15 aprilie, vor mai fi puse în funcțiune încă trei linii, din care două linii de măști pentru populație, practic vom ajunge la 500.000 de măști pentru populație zilnic. În paralel, compania Romarm va aduce încă patru linii de fabricație, astfel vom produce încă 500.000 de măsti zilnic, începând tot cu 15 aprilie. Practic vom avea pe la jumătatea lunii aprilie 1 milion de măști produse zilnic în România, pentru populație. Într-o săptămână-două vom avea produse pe piață la prețuri normale.

4. Sunt suficiente teste și aparate real time PCR? Nu se testează prea puțin?

Guvernul PNL a mărit semnificativ capacitatea de testare a potențialilor bolnavi cu coronavirus. Dacă la începutul crizei se puteau face în medie 600 de teste pe zi, astăzi se pot testa peste 2000 de persoane.

Autoritățile au în vedere creșterea capacității de testare pentru noul coronavirus, prin instruirea personalului necesar și achiziționarea de noi aparate Real Time PCR. Pentru a crește capacitatea de testare în toate județele în permanență sunt organizate cursuri de instruire ale biologilor și medicilor de specialitate din spitale și sunt autorizate cât mai multe centre de testare.

Programul național de testare include 35 de spitale și firme, care au 38 de locații. Urmează să mai introducem încă 11 locații. Aceste testări se fac conform unui algoritm, pe care-l menținem, cu extinderea acestuia la tot ce înseamnă infecție respiratorie. Personalul medical din prima linie va fi testat, urmând ca pentru cei care au rezultat pozitiv să deschidem o anchetă care să includă pacienți și colegi din spitale.

5. Șomajul tehnic este impozitat?

Impozitele sunt plătite de stat. Statul a preluat plățile pe care le făceau angajatorii ca și contribuții la pensie, sănătate și asigurări de șomaj. Asta înseamnă că persoanele care sunt în șomaj tehnic au în continuare plătite aceste contribuții. Li se adună contribuție la pensie și apar în continuare ca fiind asigurați la sistemul medical românesc, deci sunt acoperiți în cazul în care au o urgență medicală.

6. Este nevoie de anumit tip de certificat pentru a primi șomaj tehnic?

NU! Se depune o declarație pe propria răspundere, al cărei model a fost publicat în Monitorul Oficial. Declarația pe propria răspundere trebuie să conțină afirmația că respectiva companie și-a redus sau încetat parțial sau total activitatea.

La aceasta se adaugă

  • o cerere și
  • o listă cu angajații care intră în șomaj tehnic

Exemplu pt fiecare situație:

a. Companie care își închide activitatea temporar.

b. Companie care își reduce parțial activitatea. Aici intră de exemplu un restaurant care închide servirea la fața locului, dar are în continuare servicii de delivery la dimiciliu.

c. Companie care își reduce producția. Aici intră o companie care înainte făcea de exemplu un număr de X șuruburi, dar care acum mai produce doar 50% din acel X. Discutăm de aceeași activitate, dar redusă. Nu are secții închise ca în cazul b, are însă o reducere majoră a producției.

S-au eliminat cele două certificate despre care s-a vorbit anterior – în caz că cineva aduce în discuție această chestiune.

7. Firmele start- up nation pot solicita CSU?

Toți operatorii economici a căror activitate este afectată de pandemia de SARS-CoV-2 pot solicita CSU, după cum urmează:

TIP 1 (ALBASTRU) – eliberată în baza declarației pe propria răspundere ce va putea fi descărcată de pe platforma prevenire.gov.ro în momentul operaționalizării aplicației electronice, din care rezultă întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritățile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgență

TIP 2 (GALBEN) – eliberată în baza declarației pe propria răspundere ce va putea fi descărcată de pe platforma prevenire.gov.ro în momentul operaționalizării aplicației electronice din care rezultă înregistrarea unei diminuări a încasărilor/veniturilor în luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% faţă de media încasărilor/veniturilor din perioada ianuarie-februarie 2020.

8. Cei care au rată la Prima Casă pot solicita perioada de grație?

DA. Orice persoană care are rată la prima casă poate solicita amânarea ratelor cu până la 9 luni. Și această persoană trebuie însă să fie cu ratele la zi. Dacă nu este cu ratele la zi, are posibilitatea să ajungă cu ratele la zi și apoi să facă această informare către bancă și banca este obligată să accepte.

9. Ce se întâmplă cu pensiile speciale. De ce nu sunt eliminate mai ales acum, când avem mare nevoie de bani pentru criza sanitară?

Parlamentarii PNL au depus un amendament ce vizează impozitarea masivă a pensiilor speciale.

Propunerea vizează impozitarea cu:

10% a pensiilor speciale între 2001-4000 lei;

60% a pensiilor speciale cuprinse între 4001-7000 lei;

95% a pensiilor speciale care depășesc cuantumul de 7000 lei.

PNL a optat pentru varianta impozitării progresive, motivată de starea de urgență, pentru a nu intra în conflict constituțional cu decizii ale CCR, care interzic eliminarea totală a acestui tip de privilegii. Dacă există voință politică, amendamentul poate trece în Parlament într-o săptămână. În categoria pensiilor speciale supuse impozitării progresive, sunt vizați: parlamentarii și funcționarii parlamentari; magistrații și personalul auxiliar, inclusiv judecătorii CCR; funcționarii Curtii de conturi; Avocatul poporului; personalul navigant; personalul diplomatic.

10. Va fi înghețat prețul la alimente?

Soluția înghețării prețurilor este una care ar funcționa doar temporar, câteva zile. Apoi această decizie ar provoca penurie și ar duce produsele pe piața neagră, exact cum se întâmpla în perioada comunistă. Mare parte din alimentele de pe piața națională vin din afara țării, deci este imposibil să-i impui retailerului un preț, căci acel preț ar fi sub prețul de achiziție. Asta înseamnă că nu s-ar mai aduce produse în România. Ce putem face și am făcut deja a fost să discutăm cu firme românești care și-au schimbat liniile de producție. Am început să producem în România biocid, măști de protecțue și treptat vom produce și un număr semnificativ de echipamente de protecție.

Soluția atunci cînd există o discrepanță între cerere și ofertă este să susținem prin toate mijloacele creșterea ofertei. În momentul în care piața va fi plină cu produsele care se cer în această perioadă, atunci prețurile vor fi normale.

11. Prevederile somajului tehnic se aplica si ONG-urilor?

DA. Ordonanța de urgență nu face diferența între angajatori. Singurul lucru care contează este să existe contracte individuale de muncă, pe baza cărora să se poată decidă. ANOFM acceptă cereri de la orice tip de angjator care declară pe propria răspundere că firma pe care o deține a fost afectată direct de efectele crizei generate de Covid 19. IMPORTANT: Șomajul tehnic apare în Codul Muncii și nu este o invenție a ordonanțelor din aceatsă perioadă. Art. 52 li. C din Codul Muncii prevede șomajul tehnic în anumite circumstanțe.

Pentru ca angajații ONG-urilor să beneficieze de acest ajutor, trebuie să își suspende contractele de muncă pe perioada stării de urgență și acest lucru să apară în Revisal. Dacă contractul este activ, nu pot solicita plata șomajului tehnic.

12. Cum pot proceda firmele care trebuie să platească chirie, chiar dacă și-au suspendat activitatea respectând prevederile stării de urgență? Ex: magazinele din mall-uri, patiseriile.

Certificatele de Situație de Urgență susțin operatorii economici atât în relația cu instituțiile publice, cât și în relația cu alți operatori economici. În primul caz, firmele pot obține facilități de creditare și apela la măsuri de sprijin din partea statului.

În al doilea caz, firmele pot solicita amânarea facturilor pentru electricitate, gaze naturale, apă, servicii telefonice şi de internet, dar mai ales pot solicita amânarea plății chiriei pentru imobilul în care se află sediul social sau pentru sediile secundare.

Acest lucru permite firmelor să își păstreze în această periodă punctele de lucru, ceea ce înseamnă că imediat ce vom învinge Covid19, ele își vor relua activitatea. Nu vor fi nevoite să caute noi sedii sau puncte de lucru, nu vor fi nevoite să semneze noi contracte pentru utilități și servicii, ci vor porni imediat afacerile. În caz contrar, o firmă ar fi pierdut câteva săptămâni sau chiar câteva luni pentru a reporni în mod real afacerile. Această decizie ajută firmele, angajații dar și statul.

Certificatele de Situate de Urgență vor fi solicitate și eliberate, exclusiv online, prin aplicația ce va putea fi accesată din platforma http://prevenire.gov.ro.

13. Începe vacanța de Paști. Părinții mai beneficiază de prevederile care le dau posibilitatea să stea cu copiii acasă și să fie plătiți cu 75% din salariu?

În forma actuală a legii, zilele libere se acordă unuia dintre părinți, în situația suspendării cursurilor sau închiderii temporare a unităților de învățământ, până la încetarea stării de urgență, cu excepția zilelor lucrătoare din perioada vacanțelor școlare. Vom modifica legea astfel încât să permită unuia dintre părinți să ramână acasă în aceleași condiții.

14. De ce nu pot sta acasă și să primească 75% din salariu și părinții copiilor aflați la creșă?

Și părinții copiilor aflați la creșă beneficiază de aceleași drepturi ca și ai celor din unitățile de învățământ, conform OUG 32/2020.

Art. XXI: (1) În unitățile de educație antepreșcolară, similar cu unitățile de învățământ, activitatea se suspendă pe perioada instituirii stării de urgentă prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României.

(2) Părinții ai căror copii sunt înscriși în unitățile de educație antepreșcolară prevăzute la alin. (1) beneficiază de drepturile prevăzute de Legea nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere părinților pentru supravegherea copiilor, în situația închiderii temporare a unităților de învățământ, cu modificările și completările ulterioare.

15. Ce se întâmplă cu anul școlar?

Informațiile apărute în spațiul public, potrivit cărora structura anului școlar 2019-2020 a fost modificată, sunt false. Cursurile nu se reiau în data de 6 aprilie. În cadrul Ministerului Educației specialiștii lucrează la mai multe scenarii pe care le discutăm cu partenerii noștri: cu sindicatele, cu Consiliul Național al Elevilor, cu reprezentanții studenților și Consiliul Național al Rectorilor. În momentul în care vom stabili un calendar pentru examenele naționale, o să-l prezentăm public. Este important de menționat faptul că toate scenariile gândite de experții din cadrul ministerului vor fi luate în calcul în funcție de evoluția pandemiei de coronavirus din România.

Înghețarea anului școlar nu se ia în calcul sub nicio formă. Dacă ne uităm bine, trei sferturi din anul școlar a fost deja parcurs. Deci nu se pune problema înghețării anului școlar.

Referitor la examenele naționale, am postat pe site-ul Centrului Național de Evaluare și Examinare niște teste de antrenament. Tocmai pentru a-i menține în contact pe elevii de clasa a VIII-a și de clasa a XII-a cu ceea ce înseamnă pregătirea pentru examenele naționale.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

TOP localități în Alba după incidența cazurilor de COVID în ultimele 14 zile. LISTA prezentată de Direcția de Sănătate Publică

Publicat

Direcția de Sănătate Publică Alba și Ministerul Sănătății au prezentat situația actualizată a incidenței cazurilor de COVID-19 în județul Alba. Este vorba despre cazurile noi din ultimele 14 zile, raportate la mia de locuitori.

Aceste cifre sunt relevante pentru decizii locale privind relaxarea unor măsuri ori noi restricții și pentru actualizarea scenariilor în școli, dacă este cazul.

Pe județ, rata incidenței cazurilor COVID este de 0,75 (anterior era 0,52). Perioada de referință este 4-17 septembrie 2020.

Comuna Cricău a depășit rata de 3/mia de locuitori. Are indice de 3,95. Alte opt localități sunt cu indici între 1 și 2. Alba Iulia a trecut de 2 la mia de locuitori. Are 2,20, cu 165 de cazuri noi în ultimele două săptămâni.

Municipiul Alba Iulia – incidență de cazuri COVID-19 de 2,20 la 1/1000 locuitori (anterior 1,11) – scenariul doi/galben/hibrid în școli

Alte localități cu rată peste 1:

Daia Română (1,93)

Gârbova (1,91)

Sântimbru (1,69)

Ciugud (1,28)

Albac (1,49)

Galda de Jos (1,14)

Teiuș (1.10)

Roșia Montană (1,09).

 

Anterior, cu rată peste 1 erau Mihalț (1.54), Mirăslău (1.5), Albac (1.49), Gârbova (1.43), Mogoș (1.29), Săliștea (1.29), Blandiana (1.12), Poșaga (1.05), Șugag (1.03), Berghin (1.01).

Potrivit Ordinului comun al minștrilor Sănătății și Educației, fiecare unitate de învățământ actualizează scenariul după care funcționează și în funcție de rata incidenței cumulate (numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori). Dacă aceasta este sub 1/1.000 locuitori – se va putea opta între scenariul 1 sau scenariul 2 pentru fiecare unitate de învățământ în parte, în funcție de infrastructura și resursele existente la nivelul unității de învățământ. Între 1 și 3 rata incidenței, se optează pentru scenariul hibrid (scenariul 2), iar în localitățile cu rată peste 3 se face școală online.

Procedura este următoarea:

DSP informează IȘJ și CJSU cu privire la situația epidemiologică la nivelul fiecărei localități. Inspectoratul școlar județean transmite unităților școlare informarea DSP referitoare la situația epidemiologică la nivelul fiecărei localități, pentru stabilirea scenariului de funcționare. Comitetul județean pentru situații de urgență emite hotărârea privind scenariul de funcționare pentru fiecare unitate de învățământ.

Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile (județul Alba):

Localitate – incidența cazurilor COVID-19

Mediul urban

În actualizare

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Câte cazuri ACTIVE de infectare cu COVID-19 sunt în județul Alba și câte sunt la nivel național

Publicat

Numărul cazurilor active de infectare cu noul coronavirus în județul Alba a ajuns în acest moment la 301.

O parte dintre aceștia se află internați în spitale, iar o parte la domiciliu (cei asimptomatici sau cu simptome ușoare).

De la începutul epidemiei, în județ au fost înregistrate 1471 persoane cu teste pozitive, potrivit informațiilor oficiale oferite de reprezentanții DSP Alba.

Dintre acestea, 1115 persoane au fost declarate vindecate și s-au înregistrat 55 decese.

Numărul de teste realizat la nivelul județului ajunge în total la 70.733, printre cele mai multe între județele din țară.

La nivel național, există în prezent 17.622 de cazuri active.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

1.527 cazuri COVID-19 confirmate în România, în ultimele 24 de ore, după 25.254 testări. 48 decese, 447 pacienți la ATI

Publicat

Numărul cazurilor de COVID-19, confirmate în România a ajuns la 110.217, potrivit datelor transmise vineri, 18 septembrie, de Grupul de Comunicare Strategică.

Sunt 1.527 infectări noi, depistate în ultimele 24 de ore, după 25.254 testări.

Vezi și ALBA: 25 de cazuri confirmate în județ, în ultimele 24 de ore. LISTA localităților din care provin persoanele infectate

Au fost reconfirmate pozitiv COVID 581 persoane. 447 pacienți sunt la ATI și au fost înregistrate 48 decese (trei dintre acestea ale unor pacienți fără alte afecțiuni), în ultimele 24 de ore.

Până joi, erau raportate 108.690 cazuri (1.679 noi), 4.312 decese (27 decese noi), 2.160.669 de teste prelucrate (24.025 în ultimele 24 de ore, 15.292 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 8.733 la cerere).

Situația cazurilor noi vs. numărul de testări din ultimele zile:

18 septembrie – 1.527 cazuri noi, după 25.254 testări (2.185.923 de teste în total; 25.254 efectuate în ultimele 24 de ore, 16.065 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 9.189 la cerere)

17 septembrie – 1.679 cazuri noi, duăă 24.125 testări (2.160.669 de teste în total; 24.025 efectuate în ultimele 24 de ore, 15.292 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 8.733 la cerere; raportate și rezultatele a 100 teste prelucrate anterior)

16 septembrie – 1.713 cazuri noi după 26.520 teste (2.136.544 de teste în total; 25.991 în ultimele 24 de ore, 16.542 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 9.449 la cerere; raportate și rezultatele a 529 teste prelucrate anterior ultimelor 24 de ore) – record absolut

15 septembrie – 1.111 cazuri noi după 21.049 teste (2.110.024 în total; 21.049 în ultimele 24 de ore, 12.767 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 8.327 la cerere)

14 septembrie – 692 cazuri noi, după 7.331 teste (2.088.975 de teste în total; 7331 au fost efectuate în ultimele 24 de ore, 4.854 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 2.477 la cerere)

13 septembrie – 1.109 cazuri noi după 14.784 testări (2.081.644 de teste în total; 14.784 au fost efectuate în ultimele 24 de ore, 8.978 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 5.806 la cerere)

11 septembrie – 1.391 cazuri noi, după 26.149 testări (2.041.921 de teste în total; 26.149 în ultimele 24 de ore, 14.415 în baza definiției de caz și a protocolului medical, 11.734 la cerere)

7 septembrie – 883 cazuri noi, după 7.247 testări (1.945.738 de teste în total; 7.247 efectuate în ultimele 24 de ore, 4.613 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 2.634 la cerere)

3 septembrie – 1.365 cazuri noi după 23.975 testări (1.876.063 de teste în total; 23.973 efectuate în ultimele 24 de ore, 14.760 în baza definiției de caz și a protocolului medical, 9.213 la cerere; raportate și rezultatele a 2 teste prelucrate anterior)

27 august – 1.504 cazuri după 25.052 testări (1.730.420 teste în total; 25.052 în ultimele 24 de ore, din care 14.151 în baza definiției de caz și a protocolului medical, 10.901 la cerere) – record

Situația îmbolnăvirilor pe județe – 18 septembrie – sursă INSP:

Județ / Număr de cazuri confirmate (total) / Număr de cazuri noi:

Mun. București – 14487 – 171

Suceava – 6082 – 49

Brașov – 5368 – 56

Argeș – 5356 – 19

Prahova – 5219 – 59

Iași – 4128 – 91

Galați – 3759 – 40

Bacău – 3740 – 59

Dâmbovița – 3633 – 52

Timiș – 3336 – 61

Bihor – 3179 – 47

Ilfov – 2833 – 33

Cluj – 2765 – 68

Neamț – 2764 – 45

Buzău – 2609 – 16

Vrancea – 2579 – 22

Vaslui – 2471 – 39

Dolj – 2370 – 77

Arad – 2343 – 39

Constanța – 2235 – 22

Brăila – 2155 – 33

Hunedoara – 2055 – 25

Sibiu – 1901 – 37

Vâlcea – 1813 – 30

Gorj – 1798 – 21

Olt – 1676 – 24

Maramureș – 1667 –  – 1*

Mureș – 1632 – 11

Botoșani – 1492 – 9

Alba – 1464 – 25 (1.471 cazuri, potrivit DSP Alba; 25 cazuri noi)

Bistrița – Năsăud – 1375 – 17

Mehedinți – 1315 – 24

Ialomița – 1129 – 19

Caraș – Severin – 1087 – 36

Covasna – 1050 – 33

Giurgiu – 955 – 16

Teleorman – 916 – 28

Harghita – 871 – 15

Tulcea – 722 – 15

Călărași – 707 – 15

Sălaj – 559 – 19

Satu Mare – 506 – 10

Grupul de Comunicare Strategică:

”Până astăzi, 18 septembrie, pe teritoriul României, au fost confirmate 110.217 cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19).

88.235 de pacienți au fost declarați vindecați. Notă: Cifra reprezintă numărul total de persoane vindecate de la începutul pandemiei și a rezultat ca urmare a revizuirii și actualizării datelor de către Ministerul Sănătații și CNCCI.

În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 1.527 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv.

Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 581 persoane au fost reconfirmate pozitiv.

Județ / cazuri reconfirmate pozitiv

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 25 de cazuri confirmate în județ, în ultimele 24 de ore. LISTA localităților din care provin persoanele infectate

Publicat

Au fost confirmate 25  de cazuri noi de COVID-19 în județul Alba, în ultimele 24 de ore, potrivit datelor transmise vineri, 18 septembrie, de către Direcția de Sănătate Publică.

Cele mai multe cazuri au fost înregistrate în Alba Iulia: 14.

În total, în județ, au fost înregistrate 1.471 de înfectări, de la începutul pandemiei.

1115 persoane vindecate, 55 decese.

Joi, în Alba au fost prelucrate 735 probe (521 la DSP si 214 la SJU). Numărul total de teste efectuate până în prezent în județ a ajuns la 70.733.

Localitățile din care provin cazurile noi (18 septembrie):

Alba Iulia – 14

Câmpeni – 1

Ciugud (Drâmbar) – 1

Cugir (Vinerea) – 1

Galda de Jos – 1

Sântimbru – 1

Șpring (Drașov) – 1

Teiuș – 2

Vințu de Jos – 1

Sălciua (Sălciua de Jos) – 1

Baia de Arieș – 1

Până joi, erau înregistrate 1446 de cazuri (23 noi), 1093 de persoane vindecate, 55 decese, 69.998 teste (408 la DSP si 211 la SJU, în ultimele 24 de ore).

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate