Connect with us
Advertisement

Actualitate

Registrul naţional de evidenţă a caselor de marcat. Ce informaţii va cuprinde acesta şi cum vrea ANAF să simplifice procedurile

Publicat

casa marcat magazin ANAF pregăteşte structura informaţiilor din registrul naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale, precum şi metodologia şi procedura de înregistrare a acestora. Proiectul este realizat după consultarea mediului de afaceri şi este în dezbatere publică.

Ideea este de simplificare a procedurilor, odată cu combaterea riscurilor de încălcare a obligaţiilor fiscale.

Fiecare aparat de marcat electronic fiscal va fi identificat prin atribuirea aleatorie a unui număr format din 10 cifre, căruia i se asociază istoricul aparatului de marcat electronic fiscal şi care nu poate fi anulat, şters sau realocat.

Sistemul propus va reduce procedurile administrative de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale, utilizatorii finali fiind degrevaţi de sarcini în privinţa procedurii de declarare şi de înregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale. Informaţiile despre starea de funcţionare a aparatului de marcat electronic fiscal şi/sau a locului unde acesta este amplasat/depozitat se colectează automat.

De asemenea, permite identificarea operatorului “care funcţionează legal şi livrează bunuri cu amănuntul şi/sau prestează servicii direct către populaţie”, pentru a reduce semnificativ posibilităţile de a utiliza un aparat de marcat electronic nefiscalizat şi de subdeclarare sau de nedeclarare a veniturilor.

Va permite şi corelarea informaţiilor fiscale şi a celor legate de utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale în vederea efectuării de analize care să vizeze conformarea operatorilor economici, dar şi prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale. Drept rezultat, se prevede reducerea numărului de controale fiscale prin valorificarea rezultatele analizelor permise de sistem.

ANAF speră să realizeze identificarea şi utilizarea informaţiilor necesare bunei funcţionări a Registrului inclusiv din bazele de date proprii ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (de tipul: “stare operator economic”) sau, după caz, de la terţi (de tipul: “număr şi dată emitere autorizaţie de distribuţie” – informaţie ce va fi colectată de la Ministerul Finanţelor Publice şi alte asemenea facilităţi).

Soluţia identificată a fost elaborată în urma consultărilor purtate cu factorii interesaţi/decidenţi, inclusiv cu asociaţiile profesionale reprezentative din domeniul caselor de marcat.

Obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale este reglementată prin OG 38/1999, republicată în Monitorul oficial nr. 75/2005, cu modificările şi completările ulterioare.

AICI, integral, proiectul ANAF.

sursa: legestart.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement