Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Relocarea Policlinicii din Alba Iulia va afecta funcționarea blocului operator. Lucrările vor fi finalizate în 2022


Publicat

După aproximativ 15 ani de „exil”, până la jumătatea anului 2022, Policlinica din Alba Iulia va reveni în sediul construit inițial în anii `73, în incinta Spitalului Județean de Urgență. Clădirea va fi modernizată și extinsă în curțile interioare, printr-un proiect de peste 2,25 milioane de euro. 

Lucrările presupun însă restrângerea temporară a activității blocului operator și a secției ATI, care funcționează în prezent la etajul al doilea al clădirii. 

„Se va restrânge activitatea blocului operator. În primul rând, programul blocului operator se va axa pe urgențele chirurgicale, în al doilea rând vom încerca să facem un program și după-masa, pentru a putea asigura maximul posibil”, a declarat directorul medical al instituției, dr. Dan Crainic. „Acum avem 13 săli și s-ar putea să lucrăm pe jumătate ca și număr de săli”, a completat managerul spitalului, ec. Diana Mârza. 

Diana Mârza a mai transmis că pacienții din ambulatoriul integrat vor putea beneficia de servicii medicale noi, contractate cu Casa de Asigurări de Sănătate, servicii de care până acum nu au putut beneficia decât în condiții de spitalizare.

„A trebuit într-o primă etapă să găsim ca soluție mutarea secției de Neurologie în mansarda corpurilor C+D, proiect pe care l-am finalizat, am încheiat și contractul de lucrări și am predat și amplasamentul. Este vorba de un etaj 3 care se va construi pe zona corpurilor C+D, clădire în care funcționează la etajul I Ortopedia, Radiologia și Laboratorul, iar la etajul 2 ATI și blocul operator. Va fi o lucrare foarte grea, deoarece va trebui să restrângem activitatea blocului operator și a secției ATI. Cea mai bună soluție ar fi să relocăm un alt spațiu provizoriu pentru ATI. Va fi foarte greu atât pentru personalul medical cât și pentru pacienți în această perioadă.

Mansardarea are ca termen de execuție 14 luni, începând din această lună (n.r. – septembrie 2019), iar lucrarea de la ambulator are ca și termen de implementare pe acest proiect 51 de luni, respectiv 34 de luni din data semnării contractului pentru execuția de lucrări.

Trebuie să facem și o extindere, pentru că aducem înapoi ambulatorul, dar acesta nu mai încape în zona unde a fost acum 15 ani. Legislația s-a modificat, condițiile de suprafete sunt altele și a trebuit să facem extindere în curțile interioare ale spitalului. Odată cu modernizarea se va face și o dotare cu peste 500 de echipamente medicale, o dotare adecvată pe fiecare cabinet din ambulator”, a declarat managerul Spitalului Județean de Urgență, ec. Diana Mârza.

Prin modernizarea și extinderea clădirii din incinta Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia se va asigura un spațiu optim din punct de vedere al circuitelor funcționale pentru desfășurarea activității de ambulatoriu, prin consolidarea planșeului construcției existente cu deschidere către Bulevardul Transilvaniei, realizarea a două extinderi  pentru această clădire și lucrări de compartimentări și finisaje interioare.

Contractul de finanțare din fonduri nerambursabile a fost semnat marți, 17 septembrie, la Sediul Spitalului Județean Alba de către președintele Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel și directorul Direcției Organism Intermediar (OI) pentru implementarea POR din cadrul ADR Centru, Dan Popa.

Vezi și LIVE: Policlinica din Alba Iulia, relocată în sediul Spitalului Județean, în vechea locație. Semnarea contractului de finanțare

Propunerea de extindere și modernizare a clădirii ce va servi ca ambulatoriu integrat la Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia – fosta Policlinică – are în vedere păstrarea construcției existente, dar după lucrări de consolidare și recompartimentare interioară, precum și extinderea respectivului imobil. De asemenea, proiectul are în vedere dotarea ambulatoriului integrat cu 569 de echipamente medicale în vederea asigurării cel puțin a conformării la cerințele minime obligatorii.

Proiectul propus include lucrări de construcții și instalații astfel:

Construcții:

  • consolidarea planșeului fracturat de peste subsol, prin introducerea unui element structural suplimentar, realizat ca și structură metalică
  • repararea planșeului cu strat de acoperire căzut și armături corodate prin curățarea armăturilor și refacerea stratului de acoperire cu beton a armăturilor cu mortar de ciment
  • relizarea de recompartimentări interioare nestructurale cu modificarea configurației existente a construcției
  • în zona peretelui de subsol cu armături vizibile, se vor curăța armăturile și se va reface continuitatea peretelui cu beton
  • realizarea celor două extinderi cu structura de rezistență sub formă de cadre din beton armat monolit, fundații continue și izolate rigide, planșeu din beton armat monolit și învelitoare de tip terasă necirculabilă
  • refacerea integrală a finisajelor interioare la pereți și tavane cu zugrăveli lavabile antimicrobiene, respectiv placaj de faianță la grupuri sanitare și în zona lavoarelor din restul spațiilor, în spații umede sau spații care prin prisma activității desfășurate necesită placaj ceramic pe pereți
  • realizarea de finisaje de pardoseală noi din covor PVC de trafic intens antiderapante și antiseptice pentru spații sanitare în holuri, birouri, cabinet, săli de tratament respectiv gresie ceramică antiderapantă în spațiile de grupuri sanitare
  • înlocuirea tâmplăriilor interioare cu uși pentru spații medicale respectiv tâmplărie din aluminiu cu geam termopan pentru ușile automate de acces și pentru ușile de acces în curțile interioare respectiv uși rezistente la foc la căile de evacuare
  • realizarea de compartimentări interioare din pereți de gips-carton pe structură metalică (inclusiv termoizolație din vată minerală) rezistenți la foc sau umezeală în funcție de funcțiunile din care fac parte
  • instalarea unui sistem de emitere bonuri de ordine pe cabinete de consultații, anunțarea vizuală și auditivă a pacientului următor, cu asigurarea unei muzici ambientale
  • instalație de poștă pneumatică pentru trimiterea probelor biologice de la punctul de recoltare din cadrul ambulatoriului către laboratorul spitalului
  • instalarea la unul dintre accesele nou deschise a unei platforme hidraulice pentru persoanele cu dizabilități
  • refacerea integrală a scărilor de acces
  • demolarea unor pereți de compartimentare nestructurali
  • dotarea unor grupuri sanitare la cerințele persoanelor cu dizabilități și ale copiilor
  • montarea de panouri de protecție și a unei mâini curente pe pereții holurilor interioare
  • inscripționarea în alfabetul Braille a tuturor spațiilor deschise pacienților
  • montare tâmplărie exterioară din profile PVC cu geam termopan având grile pentru ventilarea spațiilor și evitarea apariției condensului pe elementele interioare
  • amenajarea curților interioare după realizare celor două extinderi prin sistematizarea verticală a terenului, realizarea de alei circulabile din dale de beton și montarea de rigole pentru preluarea apelor pluviale

Pentru instalații:

  • instalații sanitare
  • instalații de stingere a incendiilor
  • instalația interioară de canalizare
  • instalații electrice
  • instalații electrice interioare

Printre dotările, inclusiv cele medicale, ce se vor achiziționa prin proiect, enumerăm:

  • Analizor hematologie
  • Analizor automat de biochimie
  • Aparat Doppler transcranian portabil
  • Aparat EKG cu 12 canale
  • Aspirator dynamic II – ORL
  • Audiometru & impedantmetru
  • Cardiotocograf
  • Colposcop
  • Combină oftalmologică
  • Combină Laser + fotocoagulator 532 nm
  • Defibrilator
  • Ecograf Doppler color pentru aplicații abdominale, părți moi, vascular – Chirurgie vasculară
  • Ecograf Doppler color pentru aplicații abdominale, părți moi, vascular – Gastroenterologie
  • Ecograf Doppler color pentru aplicații abdominale, părți moi, vascular – Nefrologie
  • Ecograf Doppler color pentru aplicații abdominale, părți moi, vascular – Obstetrică, Ginecologie și Radiologie
  • Ecograf Doppler color pentru aplicații abdominale, părți moi, vascular – Urologie
  • Ecograf Doppler color pentru aplicații cardio-vasculare
  • Ecograf multidisciplinar, staționar, performant conceput pentru examinări pediatrice
  • Electrocauter
  • Electroencefalograf
  • Electroneuromiograf
  • Masă ginecologică
  • Microscop specular
  • Nasofaringoscop cu fibră optică
  • Oftalmoscop direct cu iluminare cu led
  • Sinuscop HD autoclavabil
  • Sistem de biometrie, topografie și ecografie corneană
  • Tomograf în coerenta optică
  • Sistem Holter EKG
  • Spirometru inclusiv peak – flow – metrie
  • Trusă videocistoscopie flexibilă și cistoscopie rigidă
  • Trusă uretrotomie
  • Turn endurologie HD pentru diagnostic
  • Videofrenzel – binocular

Mansardare policlinică (corpuri clădire C+D), la Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia

Proiectul privind mansardarea policlinicii (corpurile C + D) la Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia are o valoare totală de 11.150.000 de lei, din care contribuția Consiliului Județean Alba este de 11.150.000 de lei. Perioada de execuție a lucrărilor este de 14 luni, începând de la predarea amplasamentului (septembrie, 2019).

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă crearea spațiului medical necesar pentru funcționarea secției de Neurologie și a secției ORL.

Prin proiect se propune mansardarea corpurilor C și D ale Spialului Județean de Urgență Alba, în vederea mutării secției de Neurologie și recuperare neuro-motorie de la parterul clădirii în spațiul nou creat, urmând, la parterul eliberat a fi mutate înapoi o parte din secțiile și cabinetele vechii policlinici.

Suprafața construită a mansardei va fi aceeași cu suprafața construită a policlinicii, respectiv 1.976,92 mp.

Pentru realizarea accesului la mansardă, se vor demonta planșeul de peste etajul al doilea în dreptul celor două case de scară și se vor construi rampele de scară necesare prin prelungirea celor existente până la cota mansardei.

Contractul de execuție pentru lucrări de construcții și instalații a fost încheiat cu SC CON-A SRL în data de 11 iulie 2019.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Datoriile către stat vor putea fi plătite în rate. Guvernul pregătește o ordonanță prin care sumele restante să fie eșalonate

Publicat

Guvernul ia în calcul să-i păsuiască pe datornici și să îi lase să plătească sumele restante în rate, pe o perioada de 12 luni. De eșalonare vor putea beneficia persoanele fizice cu datorii de peste 500 de lei și persoanele juridice care au restante mai mari de 5000 lei. Condiția este să nu fi avut datorii la stat înainte de declanșarea stării de urgență.

De la începutul stării de urgenţă şi până acum, firmele au cumulat datorii de peste 16 miliarde de lei.

Conform proiectului, facilitatea se acordă pe o perioadă de 12 luni, cu rate egale sau inegale, în funcţie de modalitatea propusă de contribuabil în graficul de eşalonare.

Totuşi, trebuie menţionat că, pe perioada pentru care se acordă înlesnirea, contribuabilul va datora dobânzi pentru obligaţiile fiscale eşalonate, de 0,02% pe zi. Dobânzile se calculează pentru fiecare rată din graficul de plată, începând cu data emiterii deciziei de eşalonare şi până la termenul de plată sau data achitării ratei.

Eşalonarea sumelor restante ar urma să fie făcută pe o perioadă de 12 luni, iar de această facilitate ar urma să beneficieze persoanele fizice cu datorii de peste 500 de lei şi firmele cu restanţe mai mari de 5000 lei..

Contribuabilii care vor să beneficieze de această facilitate, trebuie să depună o cerere până la ‪dată de 15 decembrie 2020‬, potrivit proiectului ordonanţă pus în dezbatere publică de Ministerul Finanţelor. În plus, trebuie să aibă depuse toate declaraţiile fiscale, să nu se afle în procedura insolvenţei ori în dizolvare.

Calendarul de rambursare a datoriilor va fi lăsat la latitudinea firmelor, dar nu trebuie să depășească un an.

Pentru a intra în vigoare, proiectul trebuie adoptat de Guvern și publicat în Monitorul Oficial.

Ministerul Finanţelor vine cu un nou proiect de OUG menit să combată efectele pandemiei de COVID-19, care au generat dificultăţi financiare operatorilor economici din toate domeniile, la câteva luni distanţă de la apariţia OUG nr. 69/2020, prin intermediul căreia contribuabilii pot beneficia de anularea dobânzilor şi penalităţilor aferente obligaţiilor bugetare restante la 31 martie 2020.

Protrivit Agerpres prin acest proiect Guvernul introduce o nouă facilitate care constă în înlesnirea la plată pentru contribuabilii care au acumulat obligaţii fiscale ulterior declarării stării de urgenţă, respectiv după data de 16 martie 2020. Aceştia vor avea posibilitatea să solicite eşalonarea la plată a acestor sume, pe o perioadă de până la 12 luni, fără a fi obligaţi să constituie garanţii în acest scopUn alt avantaj constă în faptul că solicitantul îşi va stabili singur calendarul de rambursare pe perioada eşalonării.

Noua procedură a eşalonării, derogatorie şi mult simplificată faţă de cea existentă, aduce o serie de beneficii contribuabililor care au acumulat obligaţii fiscale începând cu data de 16 martie 2020, însă cu anumite condiţii:

  • -să nu înregistreze obligaţii fiscale restante la data declarării stării de urgenţă şi nestinse la data eliberării certificatului de atestare fiscală;
  • -să nu se regăsească în procedură de insolvenţă sau dizolvare; să aibă depuse toate declaraţiile fiscale la data eliberării certificatului de atestare fiscală.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Călin Popescu Tăriceanu și liderii din 21 de județe au demisionat din ALDE. Vor candida la parlamentare pe listele PRO România

Publicat

Preşedintele ALDE, Călin Popescu Tăriceanu, se va înscrie în Pro România şi va candida pe listele acestei formaţiuni politice la alegerile parlamentare. Alături de acesta, au mai demisionat și se vor înscrie în PRO România alți lideri de filiale județene ALDE. Pe listă nu se regăsesc și reprezentanți din Alba, ceea ce ar însemna că județul nu ar avea candidați pentru Senat sau Camera Deputaților.

Reprezentanţii ALDE precizează, într-un comunicat de presă, că pe 8 octombrie conducerea partidului a aprobat protocolul de fuziune între ALDE şi Pro România, fuziunea urmând a fi validată pe 8 noiembrie la congres.

„Procedurile pentru organizarea alegerilor parlamentare în data de 6 decembrie prevăd ca termen de depunere a listelor la alegerile parlamentare data de 22 octombrie. Prevederile legale în cazul fuziunii a două partide obligă ALDE şi Pro România să candideze pe o listă comună, iar hotărârea Delegaţiei Permanente a ALDE de a aproba fuziunea cu Pro România implică obligaţia tuturor candidaţilor la alegerile parlamentare să candideze pe lista Pro România. Acest lucru presupune asumarea inclusiv a calităţii de membru de partid PRO România. Această obligaţie revine tuturor membrilor ALDE care urmează să candideze la alegerile parlamentare şi îl vizează inclusiv pe preşedintele ALDE, Călin Popescu Tăriceanu”, precizează comunicatul transmis de ALDE.

În afară de Tăriceanu, din partea ALDE se vor mai afla pe liste, printre alţii, Varujan Vosganian, Anton Anton, Constantin Avram.

Potrivit ordinii de zi a ședinței Biroului Politic Executiv al ALDE, au fost înscrise la vot următoarele demisii/numiri:
– Călin Popescu-Tăriceanu din funcția de Președinte ALDE (începând cu data de 20 octombrie 2020); numire în funcția de Președinte interimar ALDE – Daniel Chițoiu, vicepreședinte ALDE; cooptare în funcția de membru al Biroului Politic Executiv ALDE a lui Mihai Ruse;
– Constantin Basangiac – demisie din funcție membru ALDE (filiala Giurgiu) și din toate funcțiile deținute în partid; numire Alexandru Vladu în funcția de președinte interimar al filialei
– Traian Bendorfean – demisie din funcție membru ALDE (filiala Mureș) și din toate funcțiile deținute în partid; numire Doru Rus în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Mureș
– Robert Hristea demisie din funcție membru ALDE (filiala Argeș) și din toate funcțiile deținute in partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Dan Olărescu în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Argeș
– Constantin Avram – demisie din funcție membru ALDE (filiala Bacău) și din toate funcțiile deținute în partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Maricica Luminița Coșa în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Bacău
-numire Constantin Brașoveanu în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Bistrița Năsăud
– Roxana Țurcanu – demisie din funcție membru ALDE (filiala Botoșani) și din toate funcțiile deținute in partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Bogdan Corneliu Dăscălescu în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Botoșani
– Cristian Dima – demisie din funcție membru ALDE (filiala Galați) și din toate funcțiile deținute in partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Radu Cosca în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Galați
– Nistor Duval demisie din funcție membru ALDE (filiala Dolj) și din toate funcțiile deținute în partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Andra Mirela Popescu în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Dolj
– Mircea Ioan Moloț – demisie din funcție membru ALDE (filiala Hunedoara) și din toate funcțiile deținute in partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Cornel Cristian Coroescu în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Hunedoara
– Varujan Vosganian – demisie din funcție membru ALDE (filiala Iași) și din toate funcțiile deținute în partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Costel Irimia în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Iași
– Cătălin Beciu demisie din funcție membru ALDE (filiala Prahova) și din toate funcțiile deținute în partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Constantin Nemeș în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Prahova
– Valeriu Crișan – demisie din funcție n membru ALDE (filiala Sălaj) și din toate funcțiile deținute in partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Ambroziu Perneș în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Sălaj
– Marin Horațiu – demisie din funcție membru ALDE (filiala Sibiu) și din toate funcțiile deținute in partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Violeta Sora în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Sibiu
– Adrian Ștef – demisie din funcție din membru ALDE (filiala Satu Mare) și din toate funcțiile deținute in partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Florin Dumitru Ionici în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Satu Mare
– Octavian Ilișoi – demisie din funcție membru ALDE (filiala Suceava) și din toate funcțiile deținute în partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Marcel Dan Roibu în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Suceava
– Samuel Calotă – demisie din funcție membru ALDE (filiala Teleorman) și din toate funcțiile deținute în partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numireGabriel Geagulea în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Teleorman
– Emilian Frîncu – demisie din funcție membru ALDE (filiala Vâlcea) și din toate funcțiile deținute in partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Liviu Dan în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Vâlcea
– Daniel Olteanu – demisie din funcție membru ALDE (filiala Vaslui) și din toate funcțiile deținute in partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Dan Mihai Marian în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Vaslui
– Tudor Tim Ionescu – demisie membru ALDE (filiala Sector 1, București) și din toate funcțiile deținute in partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Oana Mina Drăghici în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Sector 1
– Andrei Metehău – demisie din funcție membru ALDE (filiala Sector2, București) și din toate funcțiile deținute în partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Teodor Gui în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Sector 2
-Adrian Chiotan – demisie din funcție membru ALDE (filiala Sector 4, Bucuresti) și din toate funcțiile deținute in partid; numire Viorica Toma în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Sector 4, conform Art.75 lit n) din Statutul ALDE;
– Bogdan Trifan – demisie din funcție membru ALDE (filiala Sector 6, Bucuresti) și din toate funcțiile deținute în partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Marin Cupăreanu în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Sector 6

surse: agerpres.ro, stiripesurse.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Câtă mâncare aruncă la gunoi fiecare român – studiu realizat în Ungaria. Europa risipește 89 de milioane de tone pe an

Publicat

Românii aruncă 5 milioane de tone de mâncare pe an, potrivit unui document al Autorității pentru Siguranţa Alimentelor din Ungaria, care face o comparație între țara vecină și alte țări.  

89 de milioane de tone de alimente care ajung la gunoi în toată Europa.

Situația este confirmată și de autoritățile din România. Cornel Hanganu, consilier în cadrul Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă a României din cadrul Guvernului României, a anunţat recent că fiecare român aruncă pe an 129 de kilograme de mâncare, în medie.

Hanganu a mai spus că ținta Guvernului este să reducă această cantitate la jumătate până în 2030.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Valoarea voucherului pentru ”Afterschool” a scăzut la jumătate, iar lista beneficiarilor este restrânsă. Condiții

Publicat

Tichetul educațional pentru programul „Şcoală după şcoală” este, în acest an școlar în valoare de 200 de lei pe lună, iar la acesta au acces elevii din clasele primare care provin din medii vulnerabile.

Inițial, în vara acestui an, Parlamentul aprobase valoarea tichetului de 400 de lei (0,8 ISR), însă Guvernul a redus valoarea la 200 de lei, prin OUG 171/2020, publicată în 15 octombrie în Monitorul Oficial.

Totodată, a fost restrânsă accesibilitatea la acest facilități. Programul se adresează doar elevilor aflaţi în risc de părăsire timpurie a şcolii, în special pentru elevii aparţinând grupurilor vulnerabile, cu accent pe elevii aparţinând minorităţii rome, elevii din mediul rural, elevii cu dizabilitaţi, elevii din comunităţile dezavantajate economic, potrivit avocatnet.ro.

Tichetul va fi doar în format electronic, nu fizic cum stabilise Parlamentul.

Programul „Şcoală după şcoală” este inclus în Legea educaţiei din 2011, dar este primul an în care părinţii elevilor din clasele primare care provin din medii defavorizate pot primi tichete pentru acoperirea cheltuielilor indiferent dacă elevii participă la un astfel de program în sistemul public sau privat.

Data limită până la care pot fi cerute aceste tichete este 14 decembrie 2020. Criteriile de eligibilitate și actele necesare se vor stabili prin ordin al ministrului Educaţiei în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial.

sursă: avocatnet.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate