Connect with us
Advertisement

Administrație

Revoluție în trafic, la Alba Iulia. Mega-licitație pentru reabilitarea a trei bulevarde principale și a altor cinci străzi

Publicat

Mega-proiectul privind reabilitarea infrastructurii de transport public urban pe bulevardele principale din Alba Iulia, ce asigură legătura între zona Gară – cartierul Cetate și cartierul Ampoi III, dar și pe mai multe străzi din zona Cetate / Schit, a fost lansat recent la licitație de către Primărie. 

Având o valoare de peste 17,7 milioane de euro, investiția vizează lucrări pe străzile B-dul Încoronării, B-dul Revoluției 1989, B-dul Republicii și străzile Lalelelor, Pinului, Francisca, Nicolae Grigorescu și Ghe. Pop de Băsești. 

Reamintim faptul că la sfârșitul lunii aprilie Primăria Alba Iulia a lansat o altă licitație, ce vizează lucrări pe bulevardele din zona centrală a municipiului și pe mai multe străzi din cartierele Partoș și Bărăbanț. 

Citește și Mega-licitație de peste 15 milioane de euro pentru reabilitarea unor străzi principale din Alba Iulia. Cum se modifică traficul

Primăria Alba Iulia a lansat joi, 14 iulie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru Reabilitare infrastructură rețea majoră de transport public urban din municipiul Alba Iulia, lotul II – loturile 1, 2 și 3, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4: Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4e, Obiectiv specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

Valoarea totală estimată este de 87.928.415,48 de lei, fără TVA. 

Potrivit documentației, obiectul prezentei achiziții îl constituie realizarea lucrărilor de execuție pentru toate cele trei loturi:

  • Lot 1: Reabilitare infrastructură rețea majoră de transport public urban din municipiul Alba Iulia, care cuprinde strada B-dul Republicii (reabilitare infrastructura rutieră, management trafic, amenajări peisagistice, pozare cabluri instalații semaforizare și infrastructură stații autobuz, inclusiv echipamente, utilaje);
  • Lot 2: Reabilitare infrastructură rețea majoră de transport public urban din municipiul Alba Iulia, care cuprinde strada B-dul Revoluției 1989 (reabilitare infrastructură rutieră, management trafic, amenajări peisagistice, pozare cabluri instalații semaforizare și infrastructură stații autobuz, inclusiv echipamente, utilaje);
  • Lot 3: Reabilitare infrastructură rețea majoră de transport public urban din municipiul Alba Iulia, care cuprinde străzile: Lalelelor, Pinului, Francesca, Nicolae Grigorescu, Gh. Pop de Băsești, B-dul Încoronării (reabilitare infrastructură rutieră, management trafic, amenajări peisagistice, pozare cabluri instalații semaforizare și infrastructură stații autobuz, inclusiv echipamente, utilaje).

Lotul 1 – B-dul Republicii

Potrivit caietului de sarcini, pentru eliminarea disfuncționalităților existente pe B-dul Republicii (ambuteiaje în orele de vârf, viteză redusă de circulație a transportului public, lipsa pistelor dedicate exclusiv bicicliștilor) și prioritizarea transportului public se propune realizarea a câte unei benzi de circulație pe fiecare direcție de mers, benzi dedicate exclusiv mijloacelor de transport public (transformarea primei benzi de circulație în bandă dedicată exclusiv transportului public cât și desființarea spațiilor de parcare existente). Delimitarea dintre benzile de transport public și benzile de trafic general se va face prin interunor separatori de circulație din cauciuc.

Trotuarele se vor reabilita urmând ca în cadrul lățimii acestora să se realizeze, pe zonele unde spațiul existent permite acest lucru, piste dedicate exclusiv bicicliștilor. Pistele de biciclete vor avea o îmbrăcăminte asfaltică, o lățime de minim 1,2 metri, incluzând lățimea bordurilor de încadrare. Pe zonele unde pistele de biciclete se vor amplasa la marginea părții carosabile, se va realiza un spațiu de siguranță de 0,3 – 0,5 metri, spațiu pe care se va monta separatori (bolarzi) din cauciuc vopsiți cu materiale reflectorizante.

Pentru realizarea benzilor dedicate, a pistelor de biciclete și a unor trotuare care să respecte prescripțiile de proiectare este necesară reconfigurarea spațiului existent, astfel:

  • între km 0+000 și km 0+250 (zona acces Bazin Olimpic)
    • parte carosabilă aprox. 20,5 metri (6 benzi de circulație x 3 – 3,5 metri, din care două benzi dedicate transportului public și 4 benzi dedicate traficului general)
    • pistă de biciclete stânga – 1,5 metri, inclusiv spațiul de siguranță
    • trotuar stânga – 1,75 metri
    • spațiu verde dreapta – 2,5 metri
    • pistă de biciclete dreapta – 1,5 metri, inclusiv spațiul de siguranță
    • trotuar dreapta – 1,75 metri
  • între km 0+250 și km 0+570 (intersecția cu strada Vasile Alecsandri)
    • parte carosabilă 13 metri (4 benzi de circulație, din care două benzi x 3,5 metri dedicate transportului public + două benzi x 3 metri dedicate traficului general)
    • pistă de biciclete stânga – 1,5 metri, inclusiv spațiul de siguranță
    • trotuar stânga – 1,75 metri
    • pistă de biciclete dreapta – 1,5 metri, inclusiv spațiul de siguranță
    • trotuar dreapta – 2 metri
  • între km 0+570 și km 0+830 (zonă acces Kara Jewelry)
    • parte carosabilă 13 metri (4 benzi de circulație, din care două benzi x 3,5 metri dedicate transportului public + două benzi x 3 metri dedicate traficului general)
    • spațiu verde stânga – 1,9 metri
    • pistă de biciclete stânga – 1,2 metri
    • trotuar stânga – 3,5 metri
    • spațiu verde dreapta – 1,9 metri
    • pistă de biciclete dreapta – 1,2
    • trotuar dreapta – 2 metri
  • între km 0+830 și km 1+390 (intersecție cu strada Emil Racoviță)
    • parte carosabilă 13 metri (4 benzi de circulație, din care două benzi x 3,5 metri dedicate transportului public + două benzi x 3 metri dedicate traficului general)
    • pistă de biciclete stânga – 1,5 metri, inclusiv spațiul de siguranță
    • trotuar stânga – 1,7 metri
    • pistă de biciclete dreapta – 1,5 metri, inclusiv spațiul de siguranță
    • trotuar dreapta – 1,7 metri
  • între km 1+390 și km 1+560 (intersecție cu strada Arieșului)
    • parte carosabilă – 13 metri (4 benzi de circulație, din care două benzi x 3,5 metri dedicate transportului public + două benzi x 3 metri dedicate traficului general)
    • spațiu verde stânga – 2 metri
    • pistă de biciclete stânga – 1,2 metri
    • trotuar stânga – 3,15 metri
    • spațiu verde dreapta – 2 metri
    • pistă de biciclete dreapta – 1,2 metri
    • trotuar dreapta – 4 metri
  • între km 1+560 și km 1+710 (sfârșit proiect)
    • parte carosabilă – 17,5 metri (5 benzi de circulație, dintre care două benzi x 3,5 metri dedicate transportului public + trei benzi x 3,5 metri dedicate traficului general)
    • spațiu verde stânga – 1,7 metri
    • pistă de biciclete stânga – 1,2 metri
    • trotuar stânga – 2,9 – 8,3 metri
    • spațiu verde dreapta – 3,9 metri
    • pistă de biciclete dreapta – 1,2 metri
    • trotuar dreapta – 2,9 metri

Prin proiect au fost prevăzute trei stații de stații de bike-sharing, inclusiv achiziționarea bicicletelor inteligente aferente. Terminalele inteligente ale stațiilor trebuie să prezinte cea mai nouă și avansată tehnologie întâlnită în piața de bike-sharing. Sistemul dezvoltat va cuprinde un număr de trei terminale inteligente de închiriere a bicicletelor, ce se vor integra cu terminalele din celelalte loturi.

De asemenea, a fost prevăzută furnizarea și instalarea a șase stații inteligente de transport public.

În cadrul proiectului se va realiza și un sistem de monitorizare video și un sistem de enforcement. Sistemele de enforcement sunt compuse din camere video IP de tip ANPR, montate în diferite locuri, pentru a înregistra și transmite imagini și informații despre vehiculele care circulă neregulamentar pe banda dedicată transportului public și cele care trec pe culoarea roșie a semaforului.

Lotul 2 – B-dul Revoluției 1989

Pentru realizarea benzilor dedicate, a pistelor de biciclete și a unor trotuare care să respecte prescripțiile de proiectare este necesară reconfigurarea spațiului existent, astfel:

  • între km 0+000 și km 0+430 (intersecție cu strada Vasile Goldiș)
    • parte carosabilă 13 metri (4 benzi de circulație, din care două benzi x 3,5 metri dedicate transportului public + două benzi x 3 metri dedicate traficului general)
    • spațiu verde stânga – 1,2 metri
    • pistă de biciclete stânga – 1,2 metri
    • trotuar stânga – 1,9 metri
    • spațiu verde dreapta – 1,65 metri
    • pistă de biciclete dreapta – 1,2
    • trotuar dreapta – 1,9 metri
  • între km 0+430 și km 1+020 (intersecție cu strada Cloșca)
    • parte carosabilă 14 metri (4 benzi de circulație, din care două benzi x 3,5 metri dedicate transportului public + două benzi x 3,5 metri dedicate traficului general)
    • spațiu verde stânga – 1,7 metri
    • pistă de biciclete stânga – 1,2 metri
    • trotuar stânga – 3,2 metri
    • spațiu verde dreapta – 1,7 metri
    • pistă de biciclete dreapta – 1,2 metri
    • trotuar dreapta – 3,5 metri
  • între km 1+020 și km 1+843 (sfârșit proiect)
    • parte carosabilă 13 metri (4 benzi de circulație, din care două benzi x 3,5 metri dedicate transportului public + două benzi x 3 metri dedicate traficului general)
    • pistă de biciclete stânga – 1,6 metri, inclusiv spațiu de siguranță
    • trotuar stânga – 3 metri
    • spațiu verde dreapta – 1,2 metri
    • pistă de biciclete dreapta – 1,2 metri
    • trotuar dreapta – 1,5 metri

Prin proiect au fost prevăzute cinci stații de stații de bike-sharing, inclusiv achiziționarea bicicletelor inteligente aferente. Terminalele inteligente ale stațiilor trebuie să prezinte cea mai nouă și avansată tehnologie întâlnită în piața de bike-sharing. Sistemul dezvoltat va cuprinde un număr de trei terminale inteligente de închiriere a bicicletelor, ce se vor integra cu terminalele din celelalte loturi.

De asemenea, a fost prevăzută furnizarea și instalarea a zece stații inteligente de transport public.

În cadrul proiectului se va realiza și un sistem de monitorizare video și un sistem de enforcement. Sistemele de enforcement sunt compuse din camere video IP de tip ANPR, montate în diferite locuri, pentru a înregistra și transmite imagini și informații despre vehiculele care circulă neregulamentar pe banda dedicată transportului public și cele care trec pe culoarea roșie a semaforului.

Lotul 3 – B-dul Încoronării, strada Lalelelor, strada Pinului, strada Francisca,  strada Nicolae Grigorescu, strada Ghe. Pop de Băsești

B-dul Încornării (lungime – 1.610 metri)

  • între km 0+000 și km 0+920 (zona intersecției cu strada Octavian Goga)
    • parte carosabilă 13 metri (4 benzi de circulație, din care două benzi x 3,5 metri dedicate transportului public + două benzi x 3 metri dedicate traficului general)
    • pistă de biciclete stânga – 1,6 metri, inclusiv spațiu de siguranță
    • trotuar stânga – 1,8 metri
    • pistă de biciclete dreapta – 1,6 metri, inclusiv spațiu de siguranță
    • trotuar dreapta – 1,8 metri
  • între km 0+920 și km 1+120
    • parte carosabilă 6,5 metri – stradă cu sens unic (2 benzi de circulație, din care o bandă x 3,5 metri dedicată transportului public + o bandă x 3 metri dedicată traficului general)
    • pistă de biciclete dreapta – 1,6 metri, inclusiv spațiu de siguranță
    • trotuar dreapta – 2,4 – 4 metri
  • între km 1+120 și km 1+320 (intersecție cu strada Viilor)
    • parte carosabilă 6,5 metri – stradă cu sens unic (2 benzi de circulație, din care o bandă x 3,5 metri dedicată transportului public + o bandă x 3 metri dedicată traficului general)
    • pistă de biciclete stânga – 1,6 metri, inclusiv spațiu de siguranță
    • spațiu verde stânga – 1,9 metri
    • trotuar stânga – 1,6 metri
    • trotuar dreapta – 3,5 – 4 metri
  • între km 1+320 și km 1+466 (intersecție cu B-dul Ferdinand)
    • parte carosabilă 10,5 metri – stradă cu sens unic (3 benzi de circulație, din care o bandă x 3,5 metri dedicată transportului public + două benzi x 3,5 metri dedicate traficului general)
    • pistă de biciclete stânga – 1,6 metri, inclusiv spațiu de siguranță
    • spațiu verde stânga – 2,6 metri
    • trotuar stânga – 1,6 metri
    • trotuar dreapta – 3,3 metri
  • între km 1+486 – km 1+610 (sfârșit proiect)
    • parte carosabilă 14 metri (4 benzi de circulație, din care două benzi x 3,5 metri dedicate transportului public + două benzi x 3,5 metri dedicate traficului general)
    • spațiu verde stânga – 2-9 metri
    • trotuar stânga – 2,7 metri
    • pistă de biciclete în dublu sens stânga – 2 metri
    • spații de parcare autobuze – 3,5 metri
    • trotuar dreapta – 2,8 metri
    • spațiu verde dreapta – 4,5 – 8,9 metri
    • trotuar dreapta – 3,5 metri

Strada Lalelelor (lungime 884 metri)

  • parte carosabilă – 7 metri
  • trotuar stânga – 1,8 metri
  • zonă verde stânga – 0,8 – 3,6 metri
  • trotuar dreapta – 1,8 metri
  • zonă verde dreapta – 0,8 – 1,4 metri

Strada Pinului (lungime 495 metri)

  • parte carosabilă – 3,5 metri (stradă cu sens unic pe direcția dintre strada Francisca și către strada Lalelelor)
  • trotuar stânga – 1 – 1,5 metri
  • pistă dublă de biciclete amplasată pe partea dreaptă, la nivelul carosabilului – 2,5 metri, inclusiv spațiu de siguranță
  • trotuar dreapta – 1 – 1,5 metri

Strada Francisca (lungime 252 metri)

  • pe tronsonul cuprins între km 0+00 și km 0+120 (intersecție cu strada Pinului)
    • parte carosabilă – 6 metri, două benzi de circulație de 3 metri
    • trotuar stânga – 1,3 metri
    • trotuar dreapta – 1,45 metri
  • pe tronsonul cuprins între km 0+120 și km 0+252
    • parte carosabilă – 6 metri, două benzi de circulație de 3 metri
    • parcare stânga – 4,8 – 5 metri
    • trotuar stânga – 2 metri
    • trotuar dreapta – 2 metri

Strada Nicolae Grigorescu (lungime 528 metri)

  • parte carosabilă – 3,5 metri (stradă cu sens unic pe direcția dinspre strada Lalelelor către strada Francisca)
  • trotuar stânga – 1 – 1,5 metri
  • pistă dublă de biciclete amplasată pe partea dreaptă, la nivelul carosabilului – 2,5 metri, inclusiv spațiu de siguranță
  • trotuar dreapta – 1 – 1,5 metri

Strada Gheorghe Pop de Băsești (lungime 660 metri)

  • între km 0+000 și km 0+240 (intersecție cu strada Aurel Lazăr)
    • parte carosabilă – 7 metri (2 benzi de circulație de 3,5 metri, dintre care o bandă de 3,5 metri dedicată transportului public + o bandă de 3,5 metri dedicată traficului general – strada cu sens unic pe direcția dinspre B-dul Revoluției 1989 și B-dul Încoronării
    • trotuar stânga – 1,8 metri
    • zonă verde stânga – 1,5 metri
    • trotuar dreapta – 1,8 metri
    • zonă verde dreapta – 1,5 metri
  • între km 0+240 și km 0+660
    • parte carosabilă – 7 metri (2 benzi de circulație de 3,5 metri, dintre care o bandă de 3,5 metri dedicată transportului public + o bandă de 3,5 metri dedicată traficului general – strada cu sens unic pe direcția dinspre B-dul Revoluției 1989 și B-dul Încoronării
    • zonă verde stânga – 1,7 metri
    • trotuar stânga – 1,7 metri
    • zonă verde dreapta – 1,7 metri
    • trotuar dreapta – 1,7 metri

Prin proiect au fost prevăzute patru stații de stații de bike-sharing, inclusiv achiziționarea bicicletelor inteligente aferente. Terminalele inteligente ale stațiilor trebuie să prezinte cea mai nouă și avansată tehnologie întâlnită în piața de bike-sharing. Sistemul dezvoltat va cuprinde un număr de trei terminale inteligente de închiriere a bicicletelor, ce se vor integra cu terminalele din celelalte loturi.

De asemenea, a fost prevăzută furnizarea și instalarea a cinci stații inteligente de transport public.

În cadrul proiectului se va realiza și un sistem de monitorizare video și un sistem de enforcement. Sistemele de enforcement sunt compuse din camere video IP de tip ANPR, montate în diferite locuri, pentru a înregistra și transmite imagini și informații despre vehiculele care circulă neregulamentar pe banda dedicată transportului public și cele care trec pe culoarea roșie a semaforului.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. pilu

    sâmbătă, 16.07.2022 at 13:26

    Mai prinde Pleşa terminarea lucrărilor ?

  2. Cris

    marți, 19.07.2022 at 16:14

    Plesa sa spuna mersi daca ramane primar pana i se termina mandatul! A transformat orasul intr-un mare bâlci!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement