Eveniment
Mega-licitație de peste 15 milioane de euro pentru reabilitarea unor străzi principale din Alba Iulia. Cum se modifică traficul
Primăria Alba Iulia caută constructori pentru reabilitarea infrastructurii de transport public urban pe bulevardele din zona centrală a municipiului și pe mai multe străzi din cartierele Partoș și Bărăbanț.
Mega – proiectul în valoare de peste 15,3 milioane de euro vizează lucrări pe străzile Regimentul V Vânători, B-dul Ferdinand I, Ion I.C. Brătianu, Ardealului, B-dul Tudor Vladimirescu, Turnătoriei și Cabanei.
Printre cele mai importante schimbări prevăzute în proiect, potrivit documentației realizată în 2020, se numără:
- reorganizarea intersecțiilor între B-dul Ferdinand I și B-dul Încoronării (zona Gară) și între B-dul Ferdinand I – strada Bucovinei – strada Olteniei (zona Consiliul Județean Alba / Prefectura Alba)
- reorganizarea traficului pe B-dul Ferdinand I, între intersecția din zona Gară și Piața I. C. Brătianu – sens unic din Centru către Sebeș. Traficul rutier din direcția Sebeș – Centru va fi deviat, din zona Gării, pe străzile Iașilor, Plevnei și Olteniei (două benzi în sens unic), iar circulația din Centru către Sebeș se va desfășura pe o singură bandă pe Bulevardul Ferdinand (două benzi vor fi dedicate transportului urban) cât și pe strada Bucovinei și strada Traian (două benzi în sens unic).
- semaforizarea unor treceri de pietoni (ex: zona Piața I. C. Brătianu, Piața Alessandria / IPJ Alba) și montarea de camere de supraveghere
- anularea unui sens giratoriu aflat pe B-dul Tudor Vladimirescu (zona Penny Market) și amenajarea unei intersecții semaforizate
- montarea de dispozitive de depistare a depășirii limitei de viteză admise (radar), de depistare a trecerii pe culoarea roșie a semaforului și pentru depistarea încălcării interdicției privind accesarea benzilor dedicate transportului public de către vehiculele neautorizate
- benzi dedicate exclusiv transportului local
- amplasarea a 3 stații de încărcare pentru vehicule electrice
- amplasarea a 6 stații de închiriere biciclete (cu câte 10 biciclete)
Primăria Alba Iulia a lansat joi, 28 aprilie 2022, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru reabilitare infrastructură rețea majoră de transport urban – municipiul Alba Iulia, Lotul 1 – loturile 1 și 2, proiect finanțat prin POR 2014-2020.
Valoarea totală este estimată la 75.911.949,46 de lei, fără TVA.
Vezi și „REVOLUȚIE în TRAFIC”, la Alba Iulia: Sens unic pe Bulevardul Ferdinand, giratoriu anulat și reorganizarea unor intersecții
Obiectul achiziției îl constituie realizarea de lucrări de reabilitare a mai multor artere din Alba Iulia, structurate pe următoarele loturi:
- Lot 1: Reabilitare infrastructură rețea majoră de transport public urban – municipiul Alba Iulia. În cadrul acestui lot se vor executa lucrări de reabilitare infrastructură rutieră, pozare cabluri instalații semaforizare și infrastructură stații autobuz pe străzile: Regimentul V Vânători, B-dul Ferdinand I și Ion I.C. Brătianu. (valoare estimată: 40.415.661,85 lei, fără TVA)
- Lot 2: Reabilitare infrastructură rețea majoră de transport public urban – municipiul Alba Iulia. În cadrul acestui lot se vor executa lucrări de reabilitare infrastructură rutieră, pozare cabluri instalații semaforizare și infrastructură stații autobuz pe străzile: Ardealului, Tudor Vladimirescu, Turnătoriei și Cabanei. (valoare estimată: 35.496.287,61 lei, fără TVA)
Detalii – Lot 1 – Regimentul V Vânători, B-dul Ferdinand I, Ion I.C. Brătianu
Potrivit memoriului tehnic, pentru eliminarea disfuncționalităților existente pe strada Regimentul V Vânători, B-dul Ferdinand I și strada Ion I.C. Brătianu (ambuteiaje în orele de vârf, viteză redusă de circulație a transportului public, lipsa pistelor dedicate exclusiv bicicliștilor) și prioritizarea transportului public se propune realizarea a câte unei benzi de circulație pe fiecare direcție de mers, benzi dedicate exclusiv mijloacelor de transport public (transformarea primei benzi de circulație în bandă dedicată exclusiv transportului public cât și desființarea spațiilor de parcare existente). Delimitarea dintre benzile de transport public și benzile de trafic general se va face prin intermediul unor separatori de circulație din cauciuc.
Trotuarele se vor reabilita urmând ca în cadrul lățimii trotuarelor să se realizeze, pe zonele unde spațiul permite acest lucru, piste dedicate exclusiv bicicliștilor. Pistele de biciclete vor avea ca strat de uzură o îmbrăcăminte asfaltică. Pistele de biciclete se vor încadra cu borduri 10 x 15 atât către trotuare cât și către zonele verzi adiacente. Lățimea pistelor de biciclete va fi de minim 1,2 metri, incluzând lățimea bordurilor de încadrare (minim 1 metru îmbrăcăminte asfaltică). Pe zonele unde pistele de biciclete se vor amplasa la marginea părții carosabile (pe amplasamentul actual al spațiilor verzi sau al trotuarelor) se va realiza și un spațiu de siguranță de 0,3 – 0,5 metri, între marginea bordurii carosabile și marginea pistei de biciclete, spațiu pe care se vor monta separatori (bolarzi) din cauciuc vopsiți cu materiale reflectorizante.
Pentru realizarea benzilor dedicate, a pistelor de biciclete și a unor trotuare cu lățimi care să respecte prescripțiile de proiectare este necesară reconfigurarea spațiului urban existent, astfel:
Strada Regimentul V Vânători:
– între intersecțiile cu DJ 107A și intersecția cu strada Digului (km 0+000 – km 0+240)
- parte carosabilă – 7 metri (două benzi de circulație de 3,5 metri)
- pistă de biciclete dreapta – 1,6 metri
- spațiu verde dreapta – 2,9 – 5,8 metri
- trotuar dreapta – 1,8 metri
– între intersecția cu strada Digului și intersecția cu strada Dacilor (km 0+240 – km 0+640)
- parte carosabilă – 13 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,5 metri dedicate transportului public și două benzi de 3 metri dedicate traficului general)
- pistă de biciclete stânga – 1,7 metri, inclusiv spațiu de siguranță
- trotuar stânga – 0,8 – 3,2 metri
- trotuar dreapta – 1,4 – 3,10 metri
– între intersecția cu strada Dacilor și intersecția cu strada Gemenilor (km 0+640 – km 0+945)
- parte carosabilă – 14 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,5 metri dedicate transportului public și două benzi de 3,5 metri dedicate traficului general)
- spațiu verde stânga – 1,2 metri
- pistă de biciclete stânga – 2,2 metri, pistă în dublu sens pentru biciclete
- trotuar stânga – minim 1,5 metri
- spațiu verde dreapta – 1,7 – 2,3 metri
- trotuar dreapta – 1,8 metri
Bulevardul Ferdinand I:
– între intersecțiile cu strada Viilor și B-dul Încoronării (km 0+000 – km 0+540)
- parte carosabilă – 14 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,5 metri dedicate transportului public și două benzi de 3,5 metri dedicate traficului general)
- spațiu verde stânga – 1,5 metri
- pistă de biciclete stânga – 2,2 metri, pistă în dublu sens pentru biciclete
- trotuar stânga – 1,3 – 3 metri
- spațiu verde dreapta – 1,5 metri
- trotuar dreapta – 2,1 – 2,2 metri
– între intersecțiile cu B-dul Încoronării și I.C. Brătianu (km 0+540 – km 1+653)
- parte carosabilă – 10,5 metri (trei benzi de circulație de 3,5 metri împărțite astfel: două benzi de circulație pe direcția I.C. Brătianu către B-dul Încoronării, dintre care una dedicată transportului public și una dedicată traficului general, o bandă de circulație pe direcția B-dul Încoronării – I.C. Brătianu, bandă dedicată exclusiv transportului public)
- trotuar stânga + pistă de biciclete – 2,4 – 3,6 metri (pistele de biciclete nu vor fi continue, ele urmând a fi executate în limita spațiului disponibil)
- trotuar dreapta + pistă de biciclete – 1,9 – 5,5 metri (pistele de biciclete nu vor fi continue, ele urmând a fi executate în limita spațiului disponibil)
Strada I.C. Brătianu:
– între intersecțiile cu B-dul Ferdinand și strada Mihai Viteazul (km 0+000 – km 0+170)
- parte carosabilă 12,5 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,25 metri dedicate exclusiv transportului public și două benzi de 3 metri dedicate traficului general)
- pistă de biciclete stânga – 1,6 metri, inclusiv spațiu de siguranță
- trotuar stânga – 0,8 – 3,5 metri
- spațiu verde dreapta – 2,5 metri
- pistă de biciclete dreapta – 1,2 metri, inclusiv spațiu de siguranță
- trotuar dreapta – 2,5 – 2,6 metri
– între intersecțiile cu strada Mihai Viteazul și strada Primăverii (km 0+170 – km 0+290)
- parte carosabilă 12,5 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,25 metri dedicate exclusiv transportului public și două benzi de 3 metri dedicate traficului general)
- spațiu verde stânga – 5,8 – 8,7 metri
- pistă de biciclete stânga – 2,2 metri, pistă de biciclete în dublu sens
- trotuar stânga – 2,6 metri
- trotuar dreapta – 3,3 – 5,5 metri
– între intersecțiile cu strada Piața Națiunii și strada Ardealului (km 0+290 – km 0+435)
- parte carosabilă 12,5 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,25 metri dedicate exclusiv transportului public și două benzi de 3 metri dedicate traficului general)
- pistă de biciclete stânga – 2,6 metri, pistă de biciclete în dublu sens și spațiu de siguranță
- trotuar stânga – 0,7 – 1,3 metri
În dreptul fiecărui simbol „bicicletă” marcat pe pistele de biciclete se va aplica pe o lungime de 5 metri marcaj de culoare verde pe întreaga lățime a pistelor de biciclete. Totodată, în dreptul intersecțiilor cu străzile laterale, pistele de biciclete se vor marca cu vopsea roșie.
Detalii – Lot 2 – Ardealului, B-dul Tudor Vladimirescu, Turnătoriei și Cabanei
Potrivit memoriului tehnic, pentru eliminarea disfuncționalităților existente pe strada Ardealului și pe B-dul Tudor Vladimirescu (ambuteiaje în orele de vârf, viteză redusă de circulație a transportului public, lipsa pistelor dedicate exclusiv bicicliștilor) și prioritizarea transportului public se propune realizarea a câte unei benzi de circulație pe fiecare direcție de mers, benzi dedicate exclusiv mijloacelor de transport public (transformarea primei benzi de circulație în bandă dedicată exclusiv transportului public cât și desființarea spațiilor de parcare existente). Delimitarea dintre benzile de transport public și benzile de trafic general se va face prin intermediul unor separatori de circulație din cauciuc.
Trotuarele se vor reabilita urmând ca în cadrul lățimii trotuarelor să se realizeze, pe zonele unde spațiul permite acest lucru, piste dedicate exclusiv bicicliștilor. Pistele de biciclete vor avea ca strat de uzură o îmbrăcăminte asfaltică. Pistele de biciclete se vor încadra cu borduri 10 x 15 atât către trotuare cât și către zonele verzi adiacente. Lățimea pistelor de biciclete va fi de minim 1,2 metri, incluzând lățimea bordurilor de încadrare (minim 1 metru îmbrăcăminte asfaltică). Pe zonele unde pistele de biciclete se vor amplasa la marginea părții carosabile (pe amplasamentul actual al spațiilor verzi sau al trotuarelor) se va realiza și un spațiu de siguranță de 0,3 – 0,5 metri, între marginea bordurii carosabile și marginea pistei de biciclete, spațiu pe care se vor monta separatori (bolarzi) din cauciuc vopsiți cu materiale reflectorizante.
Pentru realizarea benzilor dedicate, a pistelor de biciclete și a unor trotuare cu lățimi care să respecte prescripțiile de proiectare este necesară reconfigurarea spațiului urban existent, astfel:
Strada Ardealului
- parte carosabilă 12,5 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,25 metri dedicate exclusiv transportului public și două benzi de 3 metri dedicate traficului general)
- pistă de biciclete stânga – 1,6 metri, inclusiv spațiu de siguranță
- spațiu verde dreapta – 1,65 metri
- pistă de biciclete stânga – 1,2 metri
- trotuar stânga – 2,5 – 3,5 metri
Bulevardul Tudor Vladimirescu
– între intersecțiile cu strada Petru Dobra și strada Târgului (km 0+000 – km 0+103)
- parte carosabilă 13,5 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,5 metri dedicate exclusiv transportului public și două benzi de 3,25 metri dedicate traficului general)
- spațiu verde stânga – 1,7 metri
- pistă de biciclete stânga – 2,2 metri, pistă de biciclete în dublu sens
- trotuar stânga – 1,05 – 1,1 metri
- spațiu verde dreapta – 1,2 metri
– între intersecția cu strada Târgului și Alba Mall (acces aprovizionare) (km 0+103 – km 0+380)
- parte carosabilă 13,5 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,5 metri dedicate exclusiv transportului public și două benzi de 3,25 metri dedicate traficului general)
- spațiu verde stânga – 0,6 – 2,6 metri
- pistă de biciclete stânga – 1,2 metri
- trotuar stânga – 1,7 – 1,8 metri
- spațiu verde dreapta – 1,6 – 1,8 metri
- pistă de biciclete dreapta – 1,2 metri
- trotuar dreapta – 1,75 – 2,70 metri
– între Alba Mall (acces aprovizionare) și intersecția cu B-dul Republicii (km 0+380 – 0+770)
- parte carosabilă 13,5 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,5 metri dedicate exclusiv transportului public și două benzi de 3,25 metri dedicate traficului general)
- pistă de biciclete stânga – 1,6 metri, inclusiv spațiu de siguranță
- trotuar stânga – 1,7 – 1,9 metri
- spațiu verde dreapta – 1,2 – 1,9 metri
- pistă de biciclete dreapta – 1,2 metri
- trotuar dreapta – 1,2 – 2,1 metri
– între intersecția cu B-dul Republicii și zonă acces Alstom (km 0+770 – km 1+110)
- parte carosabilă 12,5 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,5 metri dedicate exclusiv transportului public și două benzi de 2,75 metri dedicate traficului general)
- pistă de biciclete stânga – 1,6 metri, inclusiv spațiu de siguranță
- trotuar stânga – 1,1 – 2,2 metri
- spațiu verde dreapta – 1 metru
- pistă de biciclete dreapta – 1,2 metri
- trotuar dreapta – 1,2 – 2 metri
– între zonă acces Alstom și alee acces Magazin Penny (km 1+110 – km 1+165)
- parte carosabilă 13 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,5 metri dedicate exclusiv transportului public și două benzi de 3 metri dedicate traficului general)
- pistă de biciclete stânga – 1,6 metri, inclusiv spațiu de siguranță
- trotuar stânga – 1,5 – 2,9 metri
- pistă de biciclete dreapta – 1,6 metri
- trotuar dreapta – 0,9 – 1,5 metri
– între alee acces Magazin Penny și sfârșit proiect (km 1+165 – km 1+414)
- parte carosabilă 14 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,5 metri dedicate exclusiv transportului public și două benzi de 3,5 metri dedicate traficului general)
- pistă de biciclete stânga – 1,6 metri, inclusiv spațiu de siguranță
- trotuar stânga – 1,5 – 2,9 metri
- pistă de biciclete dreapta – 1,6 metri
- trotuar dreapta – 1,7 – 4 metri
Pentru eliminarea disfuncționalităților existente pe străzile Turnătoriei și Cabanei (viteză redusă de circulație și lipsa trotuarelor) se propune reabilitarea acestor două străzi, astfel:
Strada Turnătoriei
- parte carosabilă – 7 metri (două benzi de 3,5 metri)
- trotuar stânga – 1,5 metri
- trotuar dreapta – 2 metri
Strada Cabanei
– între km 0+000 – km 0+200
- parte carosabilă – 6 metri (două benzi de 3 metri)
- trotuar stânga – 1,5 metri
- trotuar dreapta – 2 metri
– între km 0+200 – km 0+577
- parte carosabilă – 7 metri (două benzi de 3,5 metri)
- trotuar stânga – 1,5 metri
- trotuar dreapta – 2 metri
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Mega..r
vineri, 29.04.2022 at 07:55
Mega campania sa declansat ! Aceste doar oroiecte, vor fi oare finalizate in mandatul bunului Dumnezeu ?
Aurel
joi, 25.08.2022 at 21:47
Strazile pe care se vrea sa fie modernize sant poate asfaltate si se prezinta cat de cat bine.Sant in Alba Iulia strazi neasfaltate care ar trebui modernizate si debian dupa aceea sa se fac lucrarile pentru care se ia creditul care se va rambursa si din impozitele colour ce locuiesc pe strazile care arata ca in evil mediu