Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

REZULTATELE controalelor DSP la SPITALELE din Alba: Neconformități în toate unitățile medicale. Doar UN AN pentru remedierea problemelor


Publicat

În această perioadă, inspectorii sanitari efectuează controale la toate spitalele din țară. Șapte spitale din Alba au fost supuse verificărilor, iar în fiecare au fost identificate neconformități, pentru care termenul de remediere este de un an de zile. Spitalul Județean de Urgență Alba este controlat în cursul acestei săptămâni de către o echipă a DSP Vâlcea. Dată fiind procedura de controale încrucișate, conform ordinului de ministru, DSP Alba este în control la Spitalul Județean de Urgență Arad. Situația acestora a fost prezentată miercuri la sediul DSP Alba, de către purtătorul de cuvânt dr. Cristina Galoș.

Au fost controlate conform Ordinului nr. 128/6.2.2014 al Ministerului Sănătății un număr de 7 spitale din județul Alba.

Concluziile controalelor la cele 7 spitale din județul Alba relevă neconformități care sunt în curs de rezolvare conform planurilor de conformare. Planurile de conformare sunt documente care însoțesc autorizațiile sanitare de funcționare, neconformitățile având termen de rezolvare până la 3 ani și sunt asumate de managerii unităților sanitare.

În județul Alba, toate spitalele au autorizație sanitară pe plan de conformare. Potrivit DSP Alba, este necesară identificarea resurselor materiale corespunzătoare.

Spitalul din Aiud: Au fost identificate probleme cu blocul operator și spălătoria care sunt dotate cu utilaje învechite. Conform planului de conformare, în 2014 cele două obiective sunt cuprinse în reabilitare și dotare cu utilaje noi, acțiuni care sunt în deplină desfășurare.

Spitalul din Abrud: Neconformitatea majoră o reprezintă stația de sterilizare cu uzură fizică majoră. Potrivit DSP Alba, demersurile pentru achiziționarea aparatului de sterilizare cu termen până în acest an sunt demarate în colaborare cu Consiliul Local. Până la sfârșitul semestrului trei va fi reabilitată și spălătoria cu respectarea circuitelor impuse de legislația sanitară.

Spitalul pneumoftiziologie Aiud: Din cauza funcționării unității într-o clădire veche, au apărut o serie de probleme datorate microclimatului din unitate, respectiv, pereţii neizolați și suprafețele vitrate cu tâmplărie veche. A apărut condensul care a dus la degradarea spațiilor la grupurile sanitare, spălătorie și bloc alimentar. Pentru anul 2014 sunt identificate sumele care vor fi alocate pentru reabilitarea acestor spații și a grupurilor sanitare cu creșterea numărului acestora (bani de la Consiliul Județean)

Spitalul Blaj: În secțiile din unitatea medicală care funcționează în clădirea veche există un grad ridicate de solicitări datorită mobilității. S-a identificat ca neconformitate lipsa suprafeței de 7 mp per pat conform Ordinului 914/2006 dar ca cubaj sunt în norme.

Spitalul din Cugir: Unitatea este în curs de reabilitare pentru pavilionul situat în partea dreaptă cu secțiile aferente (chirurgie și medicină internă). La acest spital problemele speciale le ridică blocul alimentar cu pavimentul deteriorat și circuitul nefuncțional al laboratorului care va fi relocat odată cu reparația și amenajarea pavilionului, care cuprinde acest spațiu și ambulatoriul spitalului. Reparațiile și amenajările vor fi executate în cursul anului 2014. Se va lua în calcul și înlocuirea mobilierului deteriorat acolo unde este cazul.

Spitalul din Cîmpeni: O structură funcțională monobloc cu rezolvarea problemelor de circuite funcționale prin program orar și plan de conformare. În această unitate medicală, problema deosebită o ridică locația spălătoriei care a ajuns un spațiu degradat datorită condensului. Situația este parțial remediată prin amenajarea șarpantei spațiului, urmând să fie făcută și igienizarea în momentul în care condițiile atmosferice o vor permite.

Spitalul din Sebeș: Neconformitatea identificată se referă la circuitul blocului operator, septic și aseptic, dar și a spațiului de pregătire a instrumentarului. Rezolvarea neconformității se regăsește în planul de conformare pe 2014, urmând să fie rezolvată în trimestrul II. Tot în trimestrul II va fi făcută și igienizarea blocului alimentar.

Fostul Ministru al Sănătăţii le-a transmis reprezentanţilor DSP-urilor că acolo unde deficienţele nu pot fi remediate sau măsurile propuse nu pot fi aplicate să dispună închiderea unităţilor sau a secţiilor sau modificarea structurii unităţii sanitare, astfel încât pacienţii să nu mai fie trataţi în condiţii inadecvate, care pot pune în pericol starea de sănătate a acestora.

„Mă aştept să trataţi aceste acţiuni de control cu maximă responsabilitate, profesionalism şi perseverenţă astfel încât, la sfârşitul perioadei de control, managerii să aplice în mod corect şi constant prevederile normelor sanitare şi să înţeleagă că realizarea şi întreţinerea unei stări optime de curăţenie în unitatea sanitară pe care o conduc reprezintă o condiţie esenţială, care demonstrează respectul atât faţă de profesioniştii din sistem, cât şi faţă de pacienţi”, a declarat Nicolăescu în cadrul unei videoconferințe.

Controlul se va desfăşura în mai multe etape: până în 22 martie, echipele de inspectori sanitari vor controla calitatea condiţiilor de acordare a servicilor de asistenţă medicală a spitalelor publice, cu excepţia celor judeţene de urgenţă şi a institutelor, în saptămâna 24 – 31 martie se vor desfăşura controale încrucişate la spitalele judeţene de urgenţă şi institute, iar în perioada 1 aprilie – 31 mai vor fi repetate controalele, potrivit MS.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. coleg

    miercuri, 26.03.2014 at 12:08

    Bata-va Dumnezeu, controale stiti sa faceti dar bani nu dati de la minister!!!!!!!!!! Ce ar fi daca la la serviciu seful ne-ar impune sa venim numai cu haine scumpe iar noi avem salariu minim?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Modificări în Codul Muncii anunțate de Raluca Turcan. Pontajul și condica de prezență nu mai sunt obligatorii pentru IMM-uri

Publicat

Ministrul Muncii, Raluca Turcan, a anunţat, joi, că Guvernul a adoptat în prima lectură două ordonanțe de urgență care simplifică relațiile de muncă prin digitalizare și debirocratizare.

Obligativitatea întocmirii fișei postului, a condicii de prezență și a regulamentului intern a fost eliminată pentru microîntreprinderi, anunță Raluca Turcan.

Citește și MODIFICĂRI majore la salarizarea bugetarilor: Plafonarea sporurilor, grilă pentru administrația locală, spor de performanță

De asemenea, angajații pot fi pregătiți de la distanță pentru telemuncă și se poate folosi semnătura electronică în încheierea contractelor.

O ordonanță de urgență include prevederi privind folosirea semnăturii electronice, încheierea contractelor de muncă în relațiile cu instituțiile statului pentru angajator sau angajați și să posibilitatea angajatorului să achiziționeze semnătura electronică pentru angajat.

„În același timp, tot prin aceeași ordonanță de urgență, am încercat să simplificăm activitățile în telemuncă, ținând cont de faptul că în momentul de față avem declarate aproximativ 400.000 de contracte cu clauză de telemuncă față de 50.000 de contracte existente anul trecut în aceeași perioadă.

Pentru facilitarea relațiilor de muncă la distanță astăzi, prin această ordonanță de urgență, dăm posibilitatea pregătirii angajaților de la distanță pentru activitatea de telemuncă.

De asemenea, dăm posibilitatea să se folosească semnătura electronică în încheierea contractelor de telemuncă.

Nu mai puțin importantă este și prevederea prin care, în activitatea de telemuncă, instruirea angajaților de către angajator să prevadă și obligativitatea angajaților de a păstra confidențialitatea documentelor pe care le manipulează în activitatea de la distanță”, a afirmat Turcan.

A fost inclusă și obligația de a arhiva digital contractele de muncă și alte documente elaborate în relațiile de muncă.

O altă ordonanță de urgență se referă la aproximativ 445.000 de microîntreprinderi din România care au sub 9 angajați. A fost eliminată obligativitatea întocmirii fișei postului, a condicii de prezență și a regulamentului intern.

„Acestea sunt acte birocratice care pentru o microîntreprindere cu 2 angajați presupune completarea unui set atât de consistent de documente.

Practic, am eliminat o muncă în plus pe care angajatorii pot să o desfășoare fie verbal în relația cu angajații, fie printr-un act asumat de mână, întrucât vorbim despre întreprinderi mici și mijlocii care au nevoie de flexibilitate în relațiile de muncă”, a afirmat ministrul Muncii.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Guvernul a aprobat legea prin care se suspendă activitatea operatorilor economici care nu respectă restricțiile COVID-19

Publicat

Guvernul României a aprobat modificarea legii Legii nr. 55/2020.  Legea are legătură cu unele măsuri care au în vedere prevenirea şi combaterea efectelor COVID-19 și sancţiunea complementară a suspendării activităţii pentru operatorii economici care nu respectă măsurile de prevenire şi combatere în context pandemic.

Declarația premierului Cîțu

„Guvernul a aprobat modificările la Legea 55, proiectul de lege care merge în Parlamentul României, este vorba despre acea prevedere prin care operatorii economici care nu respectă legislaţia în vigoare, ştiţi foarte bine despre ce este vorba, pot să fie închişi pe o perioadă scurtă la început şi, după aceea, pe o perioadă mai lungă. Este nevoie de efortul tuturor în această perioadă”, a afirmat Florin Cîţu, într-o conferinţă de presă susţinută joi la finalul şedinţei de Guvern.

Sancțiunile prevăzute în lege

„În cazul repetării la acelaşi sediu principal sau secundar, într-un interval de 15 zile de la constatarea precedentă, a contravenţiei, pe lângă sancţiunea contravenţională principală, agentul constatator dispune şi sancţiunea contravenţională complementară a închiderii temporare, pe o durată de 15 zile, a sediului în care operatorul economic desfăşoară activitatea fără respectarea condiţiilor stabilite”, conform proiectului de lege aprobat joi de către Executiv.

Proiectul de lege prevede că plângerea împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii nu suspendă executarea sancţiunilor contravenţionale complementare aplicate.

Cum se aplică sancțiunea

Sancțiunea contravențională se afișează de către agentul constatator, în locuri vizibile în interiorul sediului închis temporar, a următorului mesaj: „Acest spaţiu este închis temporar, până la data de X inclusiv, din cauza nerespectării măsurilor dispuse pentru diminuarea efectelor pandemiei de COVID-19”

Noile măsuri și sancțiuni pentru operatorii economici care încalcă în mod repetat măsurile de protecție împotriva COVID-19 au fost aprobate în ședința de guvern de joi, 15 aprilie 2021.

Astfel, localurile care încalcă regulile riscă, pe lângă amendă, și închiderea pentru 15 sau 30 de zile. Acestea vor fi obligate să afișeze un mesaj în care arată că sunt închise temporar din cauza nerespectării măsurilor.

Vezi și DOCUMENTE: MODELE DE DECLARAȚIE pe propria răspundere și ADEVERINȚĂ de la angajator pentru CARANTINĂ

Localurile vor rămâne închise chiar dacă vor contesta măsura de suspendare a activității.

Măsurile sunt cuprinse într-un proiect de lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Documentul este postat pe siteul secretariatului general al Guvernului în lista actelor normative care intra la aprobare în ședința de guvern de miercuri 14 aprilie 2021.

Aceste măsuri vor trebui să treacă și prin Parlament pentru adoptare, unde ar putea suferi modificări.

DOCUMENTUL complet poate fi văzut AICI: Măsuri restaurante

Potrivit proiectului de lege, firmele care sunt descoperite că încalcă în mod repetat măsurile anti-Covid într-un interval de 15 zile dintre constatări vor fi închise temporar, pe o durată de 15 zile (sediul principal sau secundar în care operatorul economic desfășoară activitatea). În prezent, aceste firme sunt sancționate doar cu o amendă nesemnificativă, cuprinsă între 1.000 și 1.500 lei.

Firmele închise vor trebui să afișeze, în locuri vizibile de la intrarea/intrările în sediul închis temporar, următorul mesaj: „Acest spațiu este închis temporar, până la data de ________ inclusiv, din cauza nerespectării măsurilor dispuse pentru diminuarea efectelor pandemiei de COVID-19”.

Dacă firma nu își suspendă temporar activitatea pentru 15 zile, autoritățile vor aplica sigilii sau alte semne distinctive cu valoare de sigiliu, pentru durata rămasă.

Mai mult, în cazul în care firma nu respectă măsura de suspendare a activității și își continuă activitatea, autoritățile vor dispune închiderea pentru 30 de zile. Și în acest caz vor fi aplicate sigilii. În prezent, firmele sunt sancționate doar printr-o amendă cuprinsă între 2.000 și 10.000 lei.

În plus, chiar și în cazul în care firmele închise contestă măsura de suspendare a activității, ele nu vor putea deschide pe durata stabilită a sancțiunii, mai stabilește proiectul.

Agenții și ofițerii de poliție, subofițerii și ofițerii de jandarmi, precum și polițiștii locali vor putea să aplice toate aceste sancțiuni.

Măsurile vor intra în vigoare la 10 zile de la data publicării în Monitorul Oficial.

Textul documentului

PARLAMENTUL ROMÂNIEI

LEGE pentru modificarea și completarea Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID19Parlamentul României adoptă prezenta lege.

Art.ILegea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 396 din 15 mai 2020, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

1.După articolul 66 se introduce un nou articol, art.661, cu următorul cuprins:

„Art. 661(1) În cazul repetării la același sediu principal sau secundar, întrun interval de 15 zile de la constatarea precedentă, a contravenției prevăzute la art. 65 lit. q), de către conducătorul unui operator economic, pe lângă sancțiunea contravențională principală prevăzută la art. 66lit.b), agentul constatator dispune și sancțiunea contravențională complementară a închiderii temporare, pe o durată de 15 zile, a sediului principal sau secundar în care operatorul economic desfășoară activitatea fără respectarea condițiilor stabilite potrivit art. 5 alin. (3) lit. f).

Aplicarea sancțiunilor

(2) Aplicarea sancțiunii contravenționale complementare prevăzute la alin. (1) se materializează prin afișarea de către agentul constatator, în locuri vizibile în interiorul sediului închis temporar, a următorului mesaj: „Acest spațiu este închis temporar, până la data de ________ inclusiv, din cauza nerespectării măsurilor dispuse pentru diminuarea efectelor pandemiei de COVID19”.

(3) În cazul în care operatorul economic nu respectă sancțiunea contravențională complementară prevăzută la alin. (1), orice persoană care are calitatea de agent constatator al contravenției prevăzute la art. 65 lit. q) aplică, pentru durata rămasă, sigilii sau alte semne distinctive cu valoare de sigiliu.

(4) În cazul în care constată săvârșirea contravenției prevăzute la art. 65 lit. r), pe lângă sancțiunea contravențională principală prevăzută la art. 66lit.c), agentul constatator dispune și sancțiunea contravențională complementară a închiderii temporare, pe o durată de 30 de zile, a sediului principal sau secundar în care operatorul economic desfășoară activitatea suspendată temporar prin măsurile stabilite potrivit art. 5 alin. (3) lit. f).

(5) Aplicarea sancțiunii contravenționale complementare prevăzute la alin. (4) se materializează prin aplicarea de sigilii sau alte semne distinctive cu valoare de sigiliu.

2.La articolul 67alineatul (2), litera c) se modifică și va avea următorul cuprins:„c) agenții și ofițerii de poliție, subofițerii și ofițerii de jandarmi, polițiștii locali, pentru contravențiile prevăzute la art. 65 lit. d), e), g), h), i), j), k), l), m), n), o), q) și r);”

3.La articolul 68,după alineatul (1)se introduce un nou alineat, alin. (2), cu următorul cuprins:„(2) Prin derogare de la dispozițiile art. 32 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001,aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.180/2002,cu modificările și completările ulterioare, plângerea împotriva procesuluiverbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii nu suspendă executarea sancțiunilor contravenționale complementare aplicate potrivit art.661.

Art.IIPrezenta lege intră în vigoare la10 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cartea de identitate electronică nu e obligatorie, dar nu se poate călători în străinătate fără ea. Ce spune șeful ADR

Publicat

Cartea de identitate electronică vine la pachet cu o serie de beneficii şi nu este obligatorie, însă fără acest document cetăţenii nu mai pot călători în afara graniţelor ţării, a afirmat, joi, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României (ADR), Octavian Oprea.

„Când vorbim despre identitatea electronică, în ultima perioadă s-au speculat foarte multe informaţii mai mult sau mai puţin adevărate în zona publică.

Ce e important e că această carte electronică de identitate va putea oferi cetăţeanului român posibilitatea de a interacţiona în format digital cu instituţiile publice şi asta alături de alte două proiecte pe care Autoritatea pentru Digitalizarea României le implementează.

E vorba despre nodul eIDAS care va permite comunicarea datelor dintre instituţiile guvernamentale din România împreună cu toate celelalte instituţii de la nivel european. Practic, identitatea noastră va putea circula în toată Uniunea Europeană şi identitatea celorlalţi cetăţeni europeni va putea fi recunoscută de instituţiile publice din România”, a subliniat Oprea.

Acesta a adăugat că procesul de identificare electronică va fi completat de platforma software centralizată PSCID, prin care, cu o logare unică, fiecare cetăţean din România poate naviga în orice platformă electronică.

„(…) ca şi completare a acestui proces de identificare electronică a cetăţeanului român, Autoritatea pentru Digitalizarea României are, în acest moment, în implementare proiectul PSCID, platforma software centralizată de identitate digitală care va acţiona ca poartă unică de intrare în toate platformele de e-Guvernare din România.

Mai simplu: aşa cum în momentul de faţă ne logăm cu Facebook şi Gmail într-o platformă privată, ne vom putea loga cu această identitate electronică o singură dată şi vom putea naviga nestingheriţi în orice platformă electronică.

Cartea de identitate electronică vine la pachet cu multe alte beneficii. Ea nu va fi obligatorie, pentru că există, din păcate, şi cetăţeni care pun la îndoială modul în care datele sunt stocate, faptul că această carte de identitate electronică le va încălca anumite drepturi, ceea ce nu e adevărat.

Lor le vom putea oferi posibilitatea de a fi beneficiarii în continuare a unei simple bucăţi de plastic cu care se vor putea identifica în faţa instituţiilor publice din România, dar nu vor mai putea călători în afara graniţelor ţării”, a explicat şeful ADR.

În viziunea oficialului, România se află în topul mondial în ceea ce priveşte viteza la Internet.

„Ziua de astăzi este despre companiile private din zona telecom care au reuşit să performeze şi să ducă România într-un punct cu care noi ne mândrim în lume. România e în top la nivel mondial atunci când vorbim de viteza internetului.

Ziua de astăzi este despre Serviciul de Telecomunicaţii Speciale care, încă din 1992, veghează asupra respectării principiului democratic în România şi asupra siguranţei noastre.

E vorba despre componenta de comunicaţii care a plecat spre Ministerul Cercetării şi care, de-a lungul timpului, a reuşit să ducă informaţia de la instituţiile de presă, de la Societatea Română de Radiodifuziune, de la Televiziunea Română direct către cetăţean şi să-l menţină foarte bine informat”, a menţionat Octavian Oprea.

Conform datelor ADR, proiectul privind crearea Platformei Software Centralizată pentru Identificare Digitală – PSCID este cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), prin Programul Operaţional Competitivitate (POC) 2014-2020, Axa Prioritară 2 – Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiei (TIC) pentru o economie digitală competitivă.

Valoarea proiectului se ridică la aproximativ 99,94 milioane de lei, din care circa 84,3 milioane de lei reprezintă finanţare nerambursabilă din FEDR, prin POC, valoare eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional de 13,649 milioane de lei şi cofinanţare eligibilă din partea ADR de aproape două milioane de lei.

Perioada de implementare este 1 septembrie 2020 – 31 august 2023.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Imagine rară din 1987 cu Stadionul ”Cetate” din Alba Iulia, pregătit pentru o sărbătoare comunistă

Publicat

O fotografie rară, realizată la Alba Iulia în 1987, a fost postată pe contul său de Facebook de autorul ei Ioan Urca. 

În fotografie se poate observa stadionul Cetate din oraș, pregătit pentru o sărbătoare comunistă. În parcarea din față se poate observa ”parcul auto” al vremii: autoturisme Dacia și Aro, mașinile pe care le aveau românii în timpul comunismului.

”În spatele blocului era coadă la carne”

„Poză făcută de pe blocul MV8, în 1987. Era o vreme când „pe Cetate” nu se mergea doar la meciul Unirii.

În spatele blocului, la alimentara Dacia, era coadă la carne.

Nu am îndrăznit să o pozez, știam că existau apartamente conspirative, iar la asemenea evenimente, cu siguranță erau active.”, a scris pe contul său de Facebook, Ioan Urca.

Citește și: FOTO: De câte ori a vizitat județul ALBA „cel mai iubit fiu al poporului”

Sursă foto: Ioan Urca – Facebook

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate