Connect with us
Advertisement

Actualitate

România, pe primele locuri din UE în ceea ce privește decesele pe șosele. Riscul de a muri în accident rutier este de trei ori mai mare ca în țări vestice

Publicat

accident mortal tir soseaua de centura 2România se află pe ultimele locuri în ceea ce privește siguranța rutieră în Uniunea Europeană, cu 97 de decese raportate la un milion de locuitori în 2016 (în urma țării noastre fiind doar Bulgaria cu 99), arată noile date statistice publicate marți de către Comisia Europeană. Per total, însă, față de 2010, decesele pe șosele în România au scăzut cu 19%, exact cât media UE în toți acești ani. Drumurile din Uniune rămân, conform datelor, cele mai sigure din lume, dar rezultatele înregistrate sunt încă departe de ce își propun autoritățile europene: să reducă la jumătate numărul de decese cauzate de accidente rutiere între 2010 și 2020.

Statisticile privind siguranța rutieră pentru 2016, publicate marți de către Comisia Europeană, arată o scădere cu 2% a numărului de decese înregistrate în UE anul trecut. În 2016, 25.500 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere pe teritoriul UE, cu 600 mai puține decât în 2015 și cu 6.000 mai puține decât în 2010. Alte 135.000 de persoane au suferit accidente grave, conform estimărilor Comisiei.

România si Bulgaria, pe ultimele locuri în ceea ce privește morții pe șosele

Cu toate acestea, Romania se află pe penultimul loc în ceea ce privește numărul de persoane ucise în accidente rutiere raportat la un milion de cetățeni. Astfel, România a înregistrat 97 de morți la milion, fiind devansată doar de Bulgaria, cu 99 de decese la milion. Le urmează Letonia (80) și Polonia (79).

Pe de altă parte, pe primele locuri se află Suedia (27), Marea Britanie (28), Țările de Jos (33), Spania (37) și Danemarca (37).

Probabilitatea de a fi ucis într-un accident rutier variază de la un stat membru la altul, conform datelor CE. „Deși diferentele se reduc în fiecare an, cetățenii din statele membre cu ratele de accidente mortale cele mai ridicate sunt de trei ori mai expuși pericolului de a muri în accidente rutiere decât cetățenii din țările cu ratele cele mai scăzute”, informează Comisia Europeană.

Deși trendul european a fost de ușoară îmbunătățire (o scădere cu 2% a numărului de decese), rezultatul României a regresat cu un procent față de 2015. Per total, însă, față de anul de referinta 2010, România a înregistrat o îmbunătățire cu 19%, exact cât media UE în acest domeniu.

„Deși acest ritm este încurajator, el poate fi totuși insuficient dacă UE dorește să-și îndeplinească obiectivul de a reduce la jumătate numărul de decese cauzate de accidente rutiere între 2010 și 2020. Acest lucru necesită eforturi suplimentare din partea tuturor părților implicate, în special din partea autorităților naționale și locale, care sunt responsabile de majoritatea acțiunilor de zi cu zi, cum ar fi cele de asigurare a aplicării legii și de sensibilizare”, susține Comisia Europeană într-un comunicat pe tema siguranței rutiere.

Drumurile din UE, cele mai sigure din lume. Doar 8% din accidentele mortale au fost pe autostrăzi

Potrivit statisticilor prezentate, marți, de către Comisia Europeană, drumurile din Uniune rămân cele mai sigure din lume, cu 50 de decese pe șosele la un milion de locuitori, față de media globală de 174.

Comisia subliniază că numărul de persoane ucise în accidente rutiere a scăzut cu 19% din 2010 și până în 2016, țintă fiind 50% în 2020. Ca o comparație, între 2001 și 2010 decesele pe drumurile europene au scăzut cu 43%.

Din numărul total de victime înregistrat în 2016, circa 46% reprezintă șoferi și pasageri implicați în accidente. Pietonii accidentați mortali au reprezentat 21% din totalul deceselor înregistrate pe șosele.

În 2016, în medie, doar 8% din accidentele mortale au avut loc pe autostrăzi. Restul s-au întâmplat fie în zone urbane (37%), fie pe drumuri secundare (55%).

România are în prezent puțin peste 700 de km de autostradă, fiind pe ultimul loc în UE la numărul de km de autostradă raportat la numărul de locuitori.

Ce face UE pe tema siguranței rutiere?

Comisia Europeană și Parlamentul European și-au asumat că până în 2020 să reducă la jumătate numărul accidentelor rutiere mortale înregistrat în 2010 și au în vizor „zero decese” până în 2050.

Dincolo de investițiile financiare în dezvoltarea și modernizarea constantă a infrastructurii rutiere – sau în cazul României, construcția ei de la zero în multe situații – au fost stabilite șapte obiective pentru care UE își propune să adopte măsuri nationale și europene: îmbunătățirea  gradului  de  educație  și  instruire  a participanților la trafic, precum și întărirea controlului aplicării normelor în materie de siguranță rutieră; îmbunătățirea siguranței infrastructurilor rutiere și a vehiculelor; promovarea utilizării sistemelor de transport inteligente, de exemplu, grație sistemului de apel de urgență de la bordul autovehiculelor.

Dintre acestea amintim că în 2014, Parlamentul European a adoptat un set de norme minime comune pentru inspecțiile tehnice periodice ale vehiculelor, documentele de înmatriculare pentru vehicule și controalele tehnice în trafic ale vehiculelor comerciale.

Tot în 2014, Parlamentul European a adoptat o decizie pentru implementarea  serviciului eCall  interoperabil la nivelul  UE  (apel de urgență de la bordul autovehiculelor), iar în 2015 Parlamentul a votat propunerile Comisiei de a ușura schimbul transfrontalier de informații privind șoferii care au încălcat regulile de circulație într-un alt stat membru, aici fiind vizate în specil cele mai comune contravenții ce stau la baza majorității aciidentelor rutiere: viteza excesivă, trecutul pe culoarea roșie a semaforului, nepurtarea centurilor de siguranță și conducerea sub influența alcoolului.

sursa: hotnews.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement