Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

România trece în stare de alertă din 15 mai. Ce restricții vor fi ridicate, ce măsuri vor fi păstrate și ce prevede legea


Publicat

iohannis

Președintele Klaus Iohannis a anunțat luni că România trece din stare de urgență în stare de alertă, din 15 mai.

Unele restricții vor fi ridicate, altele vor fi relaxate gradual, la interval de două săptămâni.

Vezi LIVE: Klaus Iohannis după întâlnirea cu premierul: Starea de Urgență NU va fi prelungită; Va fi o Stare de Alertă

Președintele a anunțat că din 15 mai se va putea circula în interiorul localităților fără a fi necesare declarațiile pe proprie răspundere.

[random_content group_id='79120' num_posts='1']
[random_content group_id='79118' num_posts='1']

De asemenea, se vor redeschide saloanele de îngrijire personală (coafură, frizerie etc) și cabinetele stomatologice, dar și muzeele, însă în condiții speciale de distanțare și igienă. ”Cu toții vom purta mască de protecție în spații publice închise, în transportul public în comun. Aceste lucruri rămân obligatorii”, a spus Iohannis.

Măsurile de mișcare mai liberă nu se aplică în localitățile în carantină.

Sportivii de performanță vor putea în condiții foarte speciale să înceapă cantonamentele, dar nu vor începe competițiile sportive decât după o perioadă suficient de lungă de pregătire. Bazele sportive nu se deschid pentru amatori.

Se va putea ieși și din afara localității, în anumite condiții, de exemplu în interes de serviciu, pentru probleme medicale sau pentru sport individual (de ex: cu bicicleta).

La intervale de două săptămâni – măsurile de relaxare vor fi revizuite: început iunie, mijloc iunie ș.a.

Președintele Klaus Iohannis a anunțat luni că nu mai prelungește Starea de Urgență și că nu va mai emite un nou decret. Acesta a anunțat și o serie de măsuri de relaxare, o relaxare care, mai spune el, se va face pas cu pas. ”Starea de urgență NU va fi prelungită, Nu voi emite un nou decret”, a declarat luni președintele Klaus Iohannis. ”Așadar, 14 mai este ultima zi în care mai avem stare de urgență. Din 15 mai vom intra în stare de alertă. Situația nu s-a îmbunătățit încă, deci nu vreau să apară impresia că epidemia a trecut și suntem în normalitate. Din păcate, epidemia nu a trecut, azi am avut peste 300 de persoane testate pozitiv”, a adăugat acesta.

”După 15 mai putem, în principiu, să ne mișcăm în interiorul localității. Dar e bine să nu exagerăm. Nu va mai fi nevoie să declarăm unde mergem Așa numita relaxare se va face pas cu pas, un astfel de pas fiind de regulă cam de două săptămâni. Din 15 mai vom avea la dispoziție saloanele de îngrijire personală – coafură, frizerie. Sporturile individuale vor fi permise. Rămâne interdicția că întâlnirile sunt interzise pentru mai mult de 3 persoane”, a mai spus președintele.

Starea de alertă – Ce prevede legea

Potrivit legii, starea de alertă permite autorităţilor să ia orice măsuri pentru prevenirea şi înlăturarea pericolelor pe care le presupune constatarea unei situaţii de urgenţă. Nu se restrâng însă drepturile constituţionale ale locuitorilor din zona pentru care s-a instaurat starea de alertă, aşa cum se întâmplă în cazul stării de urgenţă.

Ce este starea de alertă?

Starea de alertă se declară potrivit Ordonanţei de Urgenţă nr. 21/2004 şi se referă la punerea de îndată în aplicare a planurilor de acţiuni şi măsuri de prevenire, avertizare a populaţiei, limitare şi înlăturare a consecinţelor situaţiei de urgență.

Despre starea de alertă

În localităţi, starea de alertă o declară primarul cu aprobarea prefectului. Pentru un judeţ, decizia aparţine prefectului şi trebuie aprobată de ministrul Administraţiei şi Internelor.

Zonele afectate de inundaţii, incendii sau zăpezi pot fi evacuate şi se pot acorda ajutoare de urgenţă. Pe timpul stării de alertă, se pot dispune orice măsuri care sunt necesare pentru înlăturarea stării de forţă majoră.

Potrivit articolului 4 din OUG nr. 21/2004, pe durata situaţiilor de urgenţă sau a stărilor potenţial generatoare de situaţii de urgenţă se întreprind, în condiţiile legii, după caz, acţiuni şi măsuri pentru:

– avertizarea populaţiei, instituţiilor şi agenţilor economici din zonele de pericol

– declararea stării de alertă în cazul iminenţei ameninţării sau producerii situaţiei de urgenţă

– intervenţia operativă cu forţe şi mijloace special constituite, în funcţie de situaţie, pentru limitarea şi înlăturarea efectelor negative

– acordarea de ajutoare de urgenţă

– instituirea regimului stării de urgenţă, în condiţiile prevăzute de art. 93 din Constituţia României, republicată;

– solicitarea sau acordarea de asistenţă internaţională

– acordarea de despăgubiri persoanelor juridice şi fizice

De asemenea, conform OUG nr. 21/2004, pe timpul stării de alertă se pot dispune, cu respectarea prevederilor art. 53 din Constituţia României, republicată, măsuri pentru restrângerea unor drepturi sau libertăţi fundamentale referitoare, după caz, la libera circulaţie, inviolabilitatea domiciliului, interzicerea muncii forţate, dreptul de proprietate privată ori la protecţia socială a muncii, aflate în strânsă relaţie de cauzalitate cu situaţia produsă şi cu modalităţile specifice de gestionare a acesteia.

surse: hotnews.ro, legestart.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

ACCIDENT pe DN67 C – Transalpina. Un autoturism și o motocicletă s-au lovit. Trafic îngreunat în zona Săsciori-Căpâlna

Publicat

masina-politia

Traficul rutier a fost îngreunat joi după-amiaza pe DN 67 C – Transalpina, din cauza unui accident rutier în care au fost implicate un autoturism și o motocicletă.

Potrivit IPJ Alba, evenimentul rutier s-a petrecut în zona Săsciori – Căpâlna.

Două persoane au suferit leziuni. Din primele date, este vorba despre conducătorul motocicletei și o pasageră.

Accidentul s-ar fi petrecut din cauza nepăstrării distanței în mers și pătrunderii pe contrasens, mai transmite Poliția.

[random_content group_id='79120' num_posts='1']
[random_content group_id='79118' num_posts='1']

Revenim cu detalii.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ludovic Orban: Dacă școala se va închide din cauza noilor cazuri de COVID, părinții vor primi 75% din salariu pentru a sta acasă

Publicat

Premierul României, Ludovic Orban, a precizat joi, 6 august, într-o declaraţie de presă, faptul că în noul an școlar care va începe pe 14 septembrie, în cazul în care cursurile se suspendă într-o anumită școală, toți părinții elevilor din școala respectivă vor primi 75% din salariu pe perioada în care stau acasă cu copilul să învețe online.

„Știți foarte bine că în perioada stării de urgență a existat o formă de sprijin a familiilor cu copii: pe perioada în care au fost suspendate cursurile şcolare, un părinte la alegere a avut posibilitatea să stea acasă într-un fel de concediu, plătindu-i-se 75% din salariu.

Şi pentru începerea şcolii vom lua o măsură similară. Măsura în schimb va fi flexibilă pentru că situaţia epidemiologică fiind diferită de la o localitate la alta, măsură nu va fi generală. Deci va fi o măsură locală. Dacă într-o şcoală avem cazuri şi se închide scoala 14 zile, toţi părinţii elevilor din şcoala respectiva vor primi pe perioada suspendării cursurilor formă de sprijin de 75%”, a declarat Ludovic Orban.

[random_content group_id='79120' num_posts='1']
[random_content group_id='79118' num_posts='1']
Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Șofer din Alba, implicat în ACCIDENT la Turda. Rănit, un bărbat aflat într-un cărucior electric pentru persoane cu dizabilități

Publicat

Un șofer din Ocna Mureș a fost implicat într-un accident rutier petrecut joi după-amiaza, la Turda. În urma accidentului, a fost rănit un bărbat aflat în scaun cu rotile.

Potrivit IPJ Cluj, un bărbat de 45 de ani, din comuna Călărași care se deplasa cu un cărucior electric destinat persoanelor cu dizabilităţi, pe strada Fabricii din municipiul Turda, ajuns la intersecţia cu Calea Victoriei, nu ar fi acordat prioritate de trecere unui autoturism condus de un bărbat de 77 de ani, din Ocna Mureș.

Bărbatul de 45 de ani a fost transportat la o unitate medicală în vederea acordării de îngrijiri medicale.

Cei doi bărbați au fost testaţi cu aparatul etilotest, iar rezultatele au fost negative.

[random_content group_id='79120' num_posts='1']
[random_content group_id='79118' num_posts='1']
Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Burse de studiu pentru elevi și studenți din partea Arhiepiscopului de Alba Irineu. Condiții și acte necesare

Publicat

IPS Irineu Arhiepiscop de Alba Iulia

Arhiepiscopul de Alba, Înaltpreasfințitul Irineu oferă din economiile personale 20 de burse pe an elevilor de liceu, studenților, masteranzilor și doctoranzilor, care au un comportament ireproșabil și care sunt lipsiți de posibilități materiale. 

Pentru elevii de liceu bursa pe lună este în valoare de 500 de lei, pentru studenți – 600 de lei, bursele pentru masteranzi tot 600 de lei, iar cele pentru doctoranzi ajung la 700 de lei pe lună.

Bursele pentru elevi, studenți și masteranzi se acordă pe o perioadă de 9 luni, iar bursa pentru doctoranzi pe o perioadă de 12 luni.

În perioada 5 august – 15 septembrie 2020, cei interesați se pot înscrie pentru a obține o bursă. Dosarele vor putea fi trimise prin poștă sau depuse direct la Secretariatul Arhiepiscopiei Ortodoxe a Alba Iuliei cu sediul pe strada Mihai Viteazul, nr. 16.

[random_content group_id='79120' num_posts='1']
[random_content group_id='79118' num_posts='1']

Condițiile de obținere a unei burse acordate de către Fundația „Arhiepiscopul Irineu Pop” sunt:

Pentru bursele acordate elevilor și studenților:

– beneficiarul să fi promovat toate examenele anului școlar sau universitar încheiat;

– media de absolvire a anului școlar sau universitar încheiat să fie de minimum 8,50;

– pentru candidații înmatriculați în clasa a IX-a de liceu sau în anul I de facultate, media de admitere să fie tot de minimum 8,50;

– venitul mediu pe membru de familie, în ultimele 3 luni, să nu depășească suma netă de 1000 de lei.

Pentru bursele de cercetare acordate masteranzilor și doctoranzilor:

– beneficiarul să fi promovat toate examenele anului universitar încheiat, conform planului individual de pregătire, în cazul doctoranzilor.

– pentru masteranzii și doctoranzii înmatriculați în toamna anului 2020, media de admitere să fie minimum 9,00.

– calificativele de promovare a examenelor din anul universitar încheiat să fie de minimum 9,00, pentru masteranzi sau „foarte bine”, pentru doctoranzi.

– propunerea unui proiect de cercetare, cu durata de un an de zile pentru doctoranzi, respectiv de 9 luni de zile pentru masteranzi, pe o temă interdisciplinară, care să se înscrie într-un domeniu de cercetare din sfera științelor umaniste, științelor sociale și științelor naturale.

– proiectul de cercetare pentru care s-a acordat bursa se va finaliza printr-un studiu științific, variabil ca dimensiuni, ce va fi publicat într-o revistă de specialitate cotată ISI, indexată BDI sau cel puțin cotată CNCS.

Acte necesare:

Pentru bursele acordate elevilor și studenților dosarul va conține:

Copie nelegalizată după actul de identitate și după certificatele de naștere ale aplicantului și ale tuturor membrilor familiei, conform fișei tip a aplicantului;

Adeverință eliberată de instituția de învățământ, care să ateste calitatea de integralist și media de absolvire a anului școlar sau universitar încheiat.

În cazul elevilor și studenților din anul I, adeverința va conține media cu care aplicantul a fost admis în instituția de învățământ.

În aceeași adeverință se va specifica faptul dacă elevul sau studentul beneficiază de bursă acordată de instituția de învățământ.

Documente din care să rezulte nivelul venitului pe membru de familie:

– Adeverința de salariu de la locul de muncă al părinților;

– Cupoane de pensie (original sau copie, după caz);

– Certificate de atestare fiscală eliberate de primării și de administrațiile financiare privind venitul agricol, precum și alte venituri: chirii sau alte activități;

– Eventual, Rapoarte de anchetă socială ale Direcțiilor de Asistență Socială ale Primăriilor.

Recomandare din partea Bisericii sau a cultului de care aparține (preot paroh/duhovnic, consiliu parohial, pastor, în funcție de confesiunea aplicantului).

Fișa tip completată cu toate informațiile cerute, disponibilă în format electronic pe site-ul www.reintregirea.ro. În fișa tip, va fi, de asemenea, menționat dacă unul sau ambii părinți ai aplicantului au lucrat în străinătate în ultimele luni.

Pentru bursele de cercetare acordate masteranzilor si doctoranzilor, dosarul va conține:

Copie nelegalizată după actul de identitate, certificat de naștere, copie după actele de studii (Diploma de licență sau master și foile matricole aferente).

Adeverința eliberată de instituția de învățământ, care să ateste calitatea de masterand sau doctorand. Pentru masteranzii aflați în al doilea an de pregătire, o adeverință care să ateste calitatea de integralist și media de absolvire a anului universitar anterior.

Un proiect de cercetare, vizat de un profesor de specialitate, care se înscrie în domeniile de cercetare pentru care Fundația „Arhiepiscopul Irineu Pop” acordă burse în anul 2020-2021.

Recomandare din partea Bisericii sau a cultului de care aparține (preot paroh, consiliu parohial, pastor, în funcție de confesiunea aplicantului).

Condițiile de participare, fișa-tip a aplicantului, precum și actele necesare pentru întocmirea dosarului se găsesc în Regulamentul de burse aprobat de Colegiul Director al Fundației și publicat pe site-ul www.reintregirea.ro, la secțiunea Informaţii utile.

Informații suplimentare și lămuriri pot fi obținute la numărul de telefon 0258 811 690.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate