Connect with us
Publicitate

Actualitate

Săptămâna „Hai pe net”, la Școala „Avram Iancu” din Unirea: Elevi, profesori, părinți și bunici vor naviga prin mediul online

Publicat

Organizația Telecentre-Europe derulează în perioada 18 – 24 martie 2013 campania Get Online Week, o campanie de incluziune digitală care se va desfășura în aproximativ 10.000 de telecentre – biblioteci publice, ONG-uri, școli și organizații educaționale, amplasate atât în mediul rural cât și în mediul urban. La nivel european, campania este susținută de către Alianța Get on line week – un grup format din Accenture, Liberty Global și Microsoft.

Evenimentul de lansare al ediției 2013 a avut loc la Bruxelles în data de 5 martie în cadrul conferinței „Grand Coalition for Digital Jobs”, și a fost deschis de către Ian Clifford în calitate de co-fondator, în timpul sesiunii de conștientizare asupra importanței pe care o au dobândirea competențelor digitale și în principal direcționarea tinerilor către specializările din domeniul TIC astfel încât aceștia să urmeze o carieră în domeniul IT.

În România, campania denumită generic Hai pe net! este coordonată de Fundaţia EOS în parteneriat cu ANBPR – Asociația Națională a Bibliotecarilor și Bibliotecilor publice din România (www.anbpr.org.ro). Obiectivul campaniei de anul acesta este acela de a aduce online peste 10.000 de români în oricare din locațiile de tip telecentru din țară, persoane care fie nu au folosit niciodată internetul, fie nu au utilizat e-servicii online (ex. cumpărături sau plăți online, cursuri de formare profesională online, participare în comunități sociale virtuale, etc.). De asemenea, aceasta se axează foarte mult pe implicarea tinerilor în activitățile derulate pe parcursul întregii campanii, în vederea creșterii șanselor de angajare ale acestora pe piața muncii prin dobândirea de competențe TIC cât mai bune.

„Hai pe net” la Școala „Avram Iancu” din Unirea

La Telecentrul Școala Gimnazială “Avram Iancu” Unirea (director-prof. Moldovan Florina) având ca parteneri Primăria comunei Unirea și Colegiul Național “Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia (director-prof. Cerbu Valer) activitățile din cadrul campaniei de incluziune digitală vor fi coordonate de prof. informatică Ramona Humeniuc și vor implica activ elevii de gimnaziu și liceu, cadre didactice, părinți, bunici, membrii ai comunității locale. Pe parcursul derulării campaniei vor fi utilizate numeroase produse de învățare care vor susține trei teme majore:

1. Îmbătrânire activă /Învățare inter-generațională – sub genericul “BUNICI PE INTERNET” elevii claselor III-VIII și seniorii vor iniția, în perechi, activități inter-generaționale, care vor consta în utilizarea internetului (navigare pe site-uri de interes pentru vârstnici, legate de diverse teme precum: sport, timp liber, bilete de tratament) și dezvoltarea competențelor digitale pentru persoanele aflate prima oară online sau pentru începători.

2. Creșterea șanselor de angajare a tinerilor –sub genericul “către un LOC DE MUNCĂ” vor fi inițiate activități de prezentare a unor site-uri de interes pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă: șomeri, casnice, tineri absolvenți. Anul acesta campania va pune un accent deosebit pe responsabilizarea tinerilor care utilizează deja noile tehnologii și se află online, prin activități care se vor baza pe cunoștințele lor de a utiliza tehnologia și internetul cu scopul de a-și dezvolta în continuare viața personală și profesională. Pentru această parte a campaniei, pornind de la întrebarea cheie „Cu ce riscuri se confruntă Identitatea mea digitală?” vor avea loc dezbateri pe tema: Educația media, Social media, Securitate pe internet și confidențialitatea datelor

3. Servicii online pentru cetățeni – campania Hai pe net! își propune să încurajeze tinerii și în special tinerele fete să aleagă o carieră în domeniul IT pentru a reduce neconcordanța și deficitul în dezvoltarea acestor competențe, și în special pentru a contribui la reducerea șomajului. Astfel, cu tinerii (16-18 ani) vor fi realizate activități legate de tema Portofoliul meu de e-competențe, precum: Dezvoltarea competențelor TIC (Employment Toolkit, Skillage- utilizarea noii aplicaţii de testare a competenţelor TIC pentru tineri care vor putea evalua relevanța abilităților TIC vis a vis de cerințele angajatorilor); Competențe digitale pentru antreprenoriat și inovare socială; Zilele carierei TIC pentru elevi (care sunt specializările și profesiile pe care aceștia le pot urma în domeniul IT).

În anul 2012, la campania Hai pe Net au participat peste 576 telecentre, atrăgând la nivel național un număr de 15760 de participanți, lucru care a calificat România pe un onorabil loc 2 în cadrul campaniei la nivel European.

“Fiind un proiect care se desfăşoară simultan în mai multe ţări din Europa, Asia și Africa am dori să încurajăm navigatorii români care doresc să susţină mesajul Hai pe net! să acceseze site-ul www.eos.ro, dovedind astfel că au fost online în săptămâna 18 – 24 martie, în cadrul campaniei Hai pe net! înscrierile vor fi contorizate în timp real de o aplicaţie specială . Acest lucru va fi făcut în mod simultan de către toate celelalte ţări participante, iar noi ne dorim să fim din nou printre primii în Europa“ declară Gabriela Bârna, director al Fundaţiei EOS România.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate