Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Sondaj Alba24.ro privind RIDICAREA MAȘINILOR din Alba Iulia: rezultate total opuse celor obținute de primărie


Publicat

ridicare masini

Rezultatele sondajului realizat de alba24.ro în rândul cititorilor publicației sunt total opuse celor obținute de Primăria Alba Iulia, în tentativa acestei instituții de a demonstra că a realizat o consultare publică pe acest subiect. Majoritatea celor care au răspuns sondajului nostru cer locuri mai multe de parcare și nu consideră că soluția este ridicarea mașinilor. O altă categorie de cititori cred că, din contră, albaiulienii nu sunt suficient de civilizați la acest capitol și merită să plătească. 

Citește și Primăria Alba Iulia a semnat CONTRACTUL pentru RIDICAREA MAȘINILOR parcate ilegal. Vezi care sunt TARIFELE

Vă reamintim că potrivit sondajului primăriei, desfășurat în cadrul proiectului Smart City în perioada 22 martie – 27 aprilie, 78% dintre cei care au răspuns sunt de acord cu ridicarea mașinilor parcate neregulamentar în oraș în timp ce 22% nu sunt de aceeași părere. Sondajul se bazează pe 669 de răspunsuri obținute prin utilizarea portalului aferent soluției de acces la internet instalată în 15 autobuze, deci exclusiv în rândul utilizatorilor transportului public local.

Rezultatele sondajului, 03.05.2017, ora 15,00

Rezultatele sondajului, 03.05.2017, ora 15,00

De cealaltă parte, 64% dintre cititorii alba24.ro s-au declarat împotriva ridicării mașinilor, 31% pentru, iar restul de 5% au spus că nu știu cum este mai bine. În total, în câteva zile au votat 1009 de utilizatori unici (fiind posibil doar un vot/IP).

Diferențele foarte mari provin din modul de adresare a întrebărilor, precum și din selectarea publicului țintă. În cazul sondajului primăriei, întrebările au fost: ”Mașinile parcate reprezintă o problemă în Alba Iulia?” și ”Ridicarea acestora ar ajuta la fluidizarea traficului în oraș?”, în timp ce publicul țintă a fost reprezentat de călătorii mijloacelor de transport în comun. Concluzia formulată pe contul de facebook ak Alba Iulia Smart City a fost că ”prin urmare, lumea cam vrea ordine în ceea ce privește problema mașinilor parcate aiurea în Alba Iulia”.

Pe de altă parte, în sondajul propus de alba24 a existat o singură întrebare: ”Sunteți de acord cu ridicarea mașinilor parcate în afara spațiilor amenajate (parcări) din Alba Iulia?”, publicul țintă fiind reprezentat de toți cititorii, indiferent de vârstă, venituri sau mijloacele de transport preponderent utilizate.

Votul continuă și în zilele următoare. Dacă doriți să votați, o puteți face aici:

Sunteți de acord cu ridicarea mașinilor parcate în afara spațiilor amenajate ( parcări) din Alba Iulia?

Loading ... Loading ...

Cu toate că nu a existat o consultare reală a publicului pe acest subiect, hotărârea de Consiliu Local privind ridicarea mașinilor parcate ilegal a fost adoptată (cu tot cu tarife), urmând să fie pusă în aplicare. Aceasta înseamnă că orice mașină care nu va fi parcată pe un spațiu amenajat special (parcare) va putea fi ridicată. Având în vedere că și până acum Poliția Locală împărțea selectiv amenzi pentru parcarea ilegală (de exemplu nu se ating de mașinile cu ”numere cunoscute”, respectiv de cele parcate în zona Judecătoriei, a Tribunalului, a Poliției, a Curții de Apel sau de cele parcate în zona unor magazine ai căror clienți nu pot fi deranjați), va fi interesant de văzut care vor fi criteriile de selecție a mașinilor ridicate. Practic, parcată ilegal va putea fi considerată orice mașină care nu se află pe un loc de parcare.

Cititorii alba24.ro au postat peste 130 de comentarii pe facebook, dar și pe site. Majoritatea au considerat că ar fi nevoie întâi de mai multe parcări și abia apoi de ”disciplinarea” șoferilor prin costuri usturătoare pentru recuperarea autoturismului. De asemenea, unii dintre cititori au considerat că închirirea parcărilor dintre blocuri, pentru locatari, blochează practic orașul pentru că ”nu se mai poate parca nicăieri, chiar dacă titularul este plecat o zi întreagă la serviciu și locul este liber”.

Redăm mai jos câteva comentarii ale cititorilor alba24.ro:

”Au ramas doar promisiuni electorale amenajarea de parcari; intr-adevar trotuarele sant exclusive pentru masini acum, dar unde sa-si parcheze oamenii masinile? Locuri s-ar putea face pentru parcari, dar cum sa strici gradinile pensionarilor, ingradite, unde sant stapani absoluti de nu ai voie nici macar cu un catel sa treci pe langa ele; mai bine masinile stau pe trotuare, oamenii circula pe mijlocul drumului, iar pensionarii traiesc linistiti in oazele lor cu verdeata!” – Maria Popa

”Cate parcari publice sunt in Alba Iulia?, in zona pietei cetate gasim parcarea de la Pati Bar, dar aceea e concesionata de locatarii din zona. Sau poate numai asta e solutia de a se umple parcarea cu plata din Centru.” Maria Ciuhat

”Nu. Logic este ca creezi spații pentru parcare și pe urma sa impui regula de ridicare al autoturismelor parcate în afară zonelor.” – Anna Puscau

”Foarte multi locuitori ai municipiului doresc amenajarea de locuri pentru parcare si abia dupa sancțiuni si ridicari de autoturisme.
Sunt politisti locali care fac exces de zel vizavi de parcări dar nu inteleg ca orasul se sufoca din lipsa locurilor de parcare.
Asa ca domnilor edili găsiți variante pentru parcări noi”. – Dorin Leah

” Dacă se aplica legea pentru toți. Și în primul rand sa avem unde parca mașina când avem o problemă în oraș nu contează dacă e cu plată dar sa fie” – Ioan Banciu

” Da, dacă blochează drumul de acces.” – Cătălin Costea

„Nu. In Primul rand masina mea e masina mea. Nu a statului. Nu a primariei. E doar a mea. De ce sa mi o ridice daca oricum sunt sanctionat contraventional cu amenda ? Pe de alta parte alba iulia nu se compara in privinta traficului rutier cu clujul spre exemplu nici cu sibiu sau tg mures” – Cristi Popovici

” Da, faci un bine sa ridici masinile. Poate asa o sa reusim sa ne educam si noi si sa nu mai parcam masinile unde ne taie capul, unii si in sensul giratoriu, in intersectii, pe trecerile de pietoni, pe spatiile verzi si in multe alte locuri. Pe Vasile Goldis si-a lasat unul masina in mijlocul benzii, a blocat autobusul 15 minute, vi se pare normal?” – Nelu

” Pt ca legea asta sa aibă vreun sens, ar trebui cel puțin câte o parcare supra(sub) terana, atât în centru cât și în cetate. Altfel…mi-e greu sa cred ca poți găsi un loc de parcare liber și legal , seara, în zona cetate, unde e cea mai mare densitate de oameni…și toți sunt acasă. Probabil ca aleșii nostrii (sau a altora) văzând aglomerația de la înmatriculări s-au gândit sa speculeze momentul și sa facă bani ( în afară de specula oricum nu se pricep la altceva) pe mașinile aduse în tara de romani. Din păcate nu am fost destul de inspirați sa aducem mașini care sa leviteze , ca sa nu le ridice cozile de topor ale aleșilor nostrii”. – Raul Peterliceanu

”Poate invata ceva si alesii locali din sondajul asta si mai ales din comentarii (pe facebook am vazut ca sunt peste 100 de comentarii la acest articol). Prea s-au invatat sa voteze fara sa consulte oamenii care i-au ales. Si pe Hava nu-l mai intereseaza demult ce parere au cetatenii din Alba Iulia. Adevarul e ca nici nu prea mai are cand sa-i asculte ca e plecat prin strainatate mai tot timpul. Revenind la parcari, toata lumea vede si spune ca logic e sa se faca parcari si abia apoi sa se ceara conformare din partea oamenilor. Si nu parcari de 2 ori mai scumpe decat la Cluj sau Sibiu cum e cea de la Roberta! Ca nu toti avem salarii si spagi ca cei din primarie! Ia sa puna 1 leu pe ora si 50 de lei abonament lunar pentru riverani sa vada cum s-ar umple parcarea si ar face mai multi bani decat fac acum din volum nu din pret mare, asa cum orice bun comerciant ar face. Dar e prea mare aroganta lui Hava care vrea sa arate ca nu discuta cu oamenii si ca el are dreptate tinand permanent peste 60 de locuri de parcare goale. Iar solutia ridicarilor e o barbarie la care s-a renuntat in marile orase dar la noi la tara nu s-a aflat. Dar lasa ca vin alegerile…” Contribuabil

” Clar ca unui sofer care parcheaza in mijlocul strazii nu ii convine sa i se ridice masina. Masini parcate ca in Alba Iulia nu am vazut nicaieri in tara asta. Zilele trecute s-au batut pe locuri de parcare, din 900 de locuri dispinibile s-au ocupat in jur de 650. Considerati ca nu sunt locuri de parcare? Sunt, dar suntem atat de comozi incat daca nu parcam in fata la magazin este o problema. Parca v-ati nascut in masina!” – Nelu

” Toata tarasenia asta cu locurile de parcare ii prost aplicata si inteleasa. Ii absurd ca un chirias din zona cetate care munceste in centru sa nu aiba unde parca, ca, chipurile ii un loc rezervat, din pacate…de un chirias care munceste in zona cetate dar locuieste in centru…in cazul asta o sa avem pe timpul zilei mai multe locuri goale dar rezervate decat locuri de parcare…
Oare nu ar fi o solutie ca acele locuri rezervate sa fie rezervate doar dupa ora 17…poate asa putem toti parca pe undeva in orasul asta fara sa risti sa platesti o amenda sau o taxa pentru ocuparea unui loc „rezervat” dar liber pana la ora 17…. Sa avem cap!” – Zgovu

” Domnilor jurnalisti, va propun un sondaj.
Cati dintre locuitori ar fi de acord ca locurile de parcare sa fie rezervate dupa un orar? De exemplu: de la ora 08:00- pana la ora 16:00 sau 17:00 sa fie libere pentru toata lumea..de la 17:00 pana la 08:00 dimineata sa fie rezervate de catre proprietari. Daca totusi doresti sa ai locul rezervat 24/24h sa platesti mai mult si sa fie”R”-cu culoarea rosie de exemplu. Asa cei care merg la servici lasa locuri libere intr-o parte si ocupa alte locuri in alta parte.” – Nelu

”Toate locurile de parcare trebuiau sa fie inchiriate dupa un program stabilit, ex: 17 – 8.00 sau 18 – 8.00 iar in timpul zilei sa poti parca in orice zona a orasului fara nici o problema.Asa sti ca nu mai ai treaba cu locul de parcare in timpul zilei cand iesi in oras cu masina, iar seara cand ajungi acasa de la servici nu iti mai faci griji ca trebuie sa dai 2-3 ture de cartier pt. a gasi un loc de parcare. Pe deasupra mai pui ca in parcari mai apar si masini de firma (dubite ) care nu prea au ce cauta. Dupa ce ca traficul este destul de aglomerat iar locurile de parcare se gasec greu, te mai gandesti sa inchizi parcarea vinerea pt. a organiza piata de alimente (…)” DanO

” In orice zona din oras unde sunt amenajate parcari cu plata doresti sa parchezi in timpul zilei se intampla ceva paradoxal: sunt locuri de parcare libere dar nu se poate parca pentru ca sunt rezervate. Sau vine cineva in vizita, in parcare sunt 10 locuri libere ale proprietarilor plecati din oras, dar musafirul nu are unde parca.
Cred ca ar fi mult mai eficient ca locurile de parcare sa nu mai fie rezervate personal si fiecare dintre noi sa platim un abonament lunar sau anual diferentiat pe zone de interes” – Diana H

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comments

  1. Florin

    miercuri, 03.05.2017 at 23:15

    Nu am nici o problema cu ridicarea masinilor dar prima data sa fie locuri de parcare si abia apoi sa luam astfel de masuri.Nu putem fi educați cu acest demers daca nu avem alte solutii si daca se ajunge acolo sa fim toti in aceeasi „oala” nu dupa pile si relatii.

  2. Bogdan

    joi, 04.05.2017 at 07:11

    Voi fi curios să văd câte camioane pentru ridicat mașini vor trebui în zona prefecturii! Și ce mașini au de ridicat acolo!
    Apropo de parcări,în intervalul 08:00-16:00 ,în zona blocurilor ar trebui să fie la liber!
    Cetățenii din Alba Iulia ar trebui să învețe să marcheze între liniile de marcaj și în zonele amenajate!
    Zonele amenajate ar trebui înmulțire de cei de la primărie la prețuri de bun simț!
    Plata amenzilor și ridicarea să se faca nediferențiat, de toata lumea!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

ASTĂZI: Salonul Național de Artă dedicat Zilei Europei, la Galeria de Artă din Alba Iulia

Publicat

La Galeria de Artă din Alba Iulia are loc joi, 6 mai, începând cu ora 17:00, vernisajul expoziției – Salonul Național de Artă dedicat Zilei Europei. În cadrul evenimentului vor expune lucrări un număr de zece artiști. 

Expoziția va putea fi admirată la Galeria de Artă din Alba Iulia, aflată pe strada 1 Decembrie 1918, bloc M9 parter, până în data de 25 mai.

În cadrul acesteia pot fi admirate lucrări semnate de:

  • Livia Maria Moldovan
  • Victor Apostu
  • Adela Kostyal
  • Tereza Popa
  • Ileana Muntean
  • Thu Ha
  • Livia Cezara
  • Daniela Peleogianni
  • Cătălin Muntean
  • Traian Mârza

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ITM Alba: Amenzi de 10.000 de lei și cinci avertismente date de inspectori, după controale la firme din județ

Publicat

Inspectorii de muncă din Alba au dat amenzi de 10.000 de lei, în urma controalelor derulate săptămâna trecută la firme din județ.

În perioada 26 – 29 aprilie, în domeniul relaţiilor de muncă au fost verificate 16 de firme, cu un număr total de 510 de salariați. Au fost depistate 29 de nereguli și date 4 sancțiuni, respectiv trei avertismente și o amendă în cuantum de 2.000 de lei.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • netransmiterea în termenul legal a elementelor referitoare la încadrarea în muncă a salariaților;
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă, anuale;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;
  • netransmiterea în termenul legal în Revisal a modificărilor intervenite în executarea contractelor individuale de muncă;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, au fost verificați 4 de angajatori și găsite 4 nereguli. Inspectorii au aplicat 2 avertismente și 2 amenzi în valoare de 8.000 de lei.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
  • lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
  • lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
  • lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
  • organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
  • lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
  • desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Turul României la ciclism începe în 31 august. Traseul include și obiective din județul Alba

Publicat

Federația Română de Ciclism a anunțat miercuri că „Turul României”, una dintre cele mai prestigioase curse de ciclism din sud-estul Europei și cel mai important eveniment ciclist internațional din țară în acest an, se va desfășura în perioada 31 august – 5 septembrie, pe un traseu de peste 800 de km.

Acesta include și obiective din județul Alba.

Potrivit organizatorilor, Federația Română de Ciclism, alături de Ministerul Tineretului și Sportului, cea de-a 54-a ediție a competiției își propune să alinieze la start aproximativ 120 de cicliști, pe un traseu nou pentru Turul României, care evidențiază monumente istorice ale României.

Plutonul va avea de parcurs un traseu de peste 800 km, trecând pe lângă câteva dintre cele mai impresionante monumente istorice ale țării, precum Cetatea Devei, cetatea Sarmizegetusa Regia, castelul Corvinilor, Cetatea Făgărașului, castelul Bran, Cetatea dacică de la Căpâlna, dar și câteva dintre cele mai renumite biserici fortificate din Transilvania.

Turul României va debuta și în acest an cu o cursă-prolog în Timișoara, pe data de 31 august, aceasta fiind urmată de 5 etape:

Etapa 1 (1 septembrie): Timișoara – Lugoj Caransebeș – Hațeg – Hunedoara – Deva
Etapa 2 (2 septembrie): Deva – Orăștie – Sebeș – Poiana Sibiului – Gura Râului – Păltiniș
Etapa 3 (3 septembrie): Sibiu – Agnita – Făgăraș – Poiana Mărului – Zărnești – Bran – Brașov
Etapa 4 (4 septembrie): Brașov – Cheia – Ploiești – București
Etapa 5 (5 septembrie): circuit în București

Potrivit organizatorilor, configurația traseului din acest an reprezintă o premieră pentru Turul României, cea mai așteptată etapă fiind cea din 2 septembrie, aceasta fiind desemnată și Etapa Regină, cel mai dificil traseu prin prisma cățărărilor spre Păltiniș.

În ceea ce privește echipele participante, Federația Română de Ciclism estimează un număr de circa 20 de echipe prezente la Turul României, printre cele care și-au exprimat deja interesul fiind și Bardiani CSF Faizanè (Italia), Delko (Franța, echipă din care face parte și Eduard Grosu, campionul Turului României 2020), Felbermayr – Simplon Wels (Austria) și Wildlife Generation Pro Cycling (SUA, echipă din care face parte și ciclistul român Serghei Țvetcov).

Asemenea altor competiții cicliste europene care își continuă tradiția – Turul Italiei, Turul Franței etc., și Turul României va fi organizat anul acesta respectând un set de reguli stricte privind măsurile sanitare redactat în concordanță cu reglementările Uniunii Cicliste Internaționale, Guvernului României și Ministerului Sănătății.

 

Citeste mai mult
Publicitate

CUGIR

Peste 3,6 kilometri de străzi din orașul Cugir vor fi reabilitate și modernizate. Valoarea investiției

Publicat

Mai multe străzi din orașul Cugir urmează să fie reabilitate, printr-o investiție de peste 5,8 milioane de lei.

Lungimea totală a infrastructurii rutiere și pietonale care urmează să fie modernizată este de peste 3,6 kilometri.

În cadrul proiectului se vor executa, de asemenea, lucrări de amenajare a unor spații verzi, de canalizație, de evacuare a apelor pluviale. 

Primăria Cugir a lansat miercuri în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de proiectare tehnică și execuție lucrări în cadrul proiectului „Revitalizarea și îmbunătățirea calității vieții din zona urbană arondată școlii Iosif Pervain”, respectiv „Modernizare străzi arondate Școlii Iosif Pervain – Cugir”.

Valoarea totală estimată este de 5.816.341,31 de lei, fără TVA. 

Prin realizarea acestui proiect, se urmărește să se asigure accesibilizarea unor zone cu potețial la nivel de regiune, unde condițiile economice au împiedicat dezvoltarea regională, economisirea timpului și a carburanților și reducerea costurilor de operare a autovehiculelor.

Investiția cuprinde modernizarea infrastructurii rutiere pe o lungime totală de 3.651 m, inclusiv a infrastructurii destinate traficului pietonilor.

Pe lângă necesitatea rezolvării problemelor de natură socio-economică, dezvoltarea durabilă şi creşterea standardelor de viaţă în cadrul orasului Cugir sunt dependente inclusiv de îmbunătăţirea ofertei educaţionale, nivelul de educație mai ridicat al populației fiind o condiție esențială pentru o creștere inteligentă, durabilă și favorabilă incluziunii, de oferirea unor posibilităţi de petrecere a unui timp liber de calitate, de îmbunătățirea condițiilor de locuire pentru grupurile vulnerabile, dar şi de îmbunătăţirea calităţii şi a aspectului infastructurii publice urbane.

Concret, prin proiect se vor implementa următoarele măsuri:

1. Lucrări de modernizare pe următoarele străzi (în lungime totală de 3.651 de metri): strada Ștefan Octavian Iosif (357 mp), strada 8 Martie (773 mp), strada Zorilor (1.794 mp), strada 1 Iunie (529 mp), strada Arieșului tr. 1 (290 mp), strada Arieșului tr. 2 (440 mp), strada George Enescu (1.551 mp), strada Mihai Eminescu (285 mp), strada Scăunel (966 mp), strada Simion Bărnuțiu (6.516 mp), strada Bradului tr. 1 (428 mp), strada Bradului tr. 2 (448 mp). Suprafața totală supusă reabilitării este de 14.377 mp.

2. Construire / extindere / modernizare / reabilitare trotuare în suprafață totală de 9.840 mp. Vor fi vizate trotuarele de pe aceleași străzi pe care se va reabilita carosabilul.

3. Spații verzi construite / extinse / modernizate / reabilitate în suprafață de 6.694 mp. Vor fi vizate spațiile verzi de pe următoarele străzi: strada Simion Bărnuțiu (1.873 mp), strada Ștefan Octavian Iosif (206 mp), strada Arieșului tr. 1 (113 mp), strada Arieșului tr. 2 (170 mp), strada Scăunel (1.533 mp), strada 8 Martie (1.372 mp), strada George Enescu (336 mp), strada Zorilor (1.090 mp).

Amenajarea spațiilor verzi adiacente se va face prin delimitarea de partea carosabilă cu borduri de beton.

4. Evacuarea apelor pluviale – lungimea canalizării pluviale va fi de 3.247 mp și se amenajează pe străzile: strada Ștefan Octavian Iosif (87 m), strada 8 Martie (172 m), strada Zorilor (315 m), strada 1 Iunie (175 m), strada Arieșului tr. 1 (241 m), strada Scăunel (480 m), strada Simion Bărnuțiu (1.557 m), strada Bradului tr. 1 (77 m), strada Bradului tr. 2 (149 m).

5. Lucrări de canalizație în lungime totală de 3.651 m

6. Lungimea rețelei de alimentare cu apă este de 1.124 m

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate