Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Șoseaua de centură de nord a municipiului Alba Iulia: acord de mediu, solicitat la APM Alba. Lucrările prevăzute în proiect

Publicat

Șoseaua de centură de nord a municipiului Alba Iulia. Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba a anunțat pe 24 iulie depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Drum de legătură în partea de nord a municipiului Alba Iulia”, beneficiar Consiliul Județean Alba.

Noul drum va avea trei sensuri giratorii, două viaducte și două pasaje. 

Potrivit documentației, șoseaua de centură se va desfășura în intravilanul și extravilanul municipiului Alba Iulia și în extravilanul satului Șard, comuna Ighiu. Drumul de legătură proiectat unește sensul giratoriu al Autostrăzii A10 din zona de nord a municipiului Alba Iulia și DN 74 la Șard, în zona râului Ampoi.

Șoseaua de centură de nord a municipiului Alba Iulia

Accesul pe traseul drumului de legătură se poate realiza atât prin drumurile naționale DN 1 și DN 74 cât și din strada Turnătoriei.

În momentul de față orasului Alba Iulia îi lipsește o variantă de ocolire prin nord, care împreună cu DN 1 și DN 74 ar realiza un inel de centură complet. Lucrările prevăzute în
cadrul proiectului sunt următoarele:

  • lucrări de infrastructură şi suprastructură, terasamente (lucrări de săpătură, umplutura, etc.);
  • lucrări de consolidare a terasamentelor (lucrările de consolidare a taluzurilor de rambleu, a terenurilor slabe de fundare şi drenarea apelor subterane);
  • lucrări de artă (construcţie viaducte, pasaje, poduri, podeţe);
  • lucrări de construcţie a legăturilor rutiere în zonele intersectate sau ramificare cu alte căi de comunicaţie;
  • lucrări de siguranţa circulaţiei;
  • lucrări de colectare şi evacuare a apelor;
  • lucrări de mediu (ex.: panouri fonoabsorbante, împrejmuire, subtraversări pentru faună etc.);
  • lucrări de mutări şi protejare a instalațiilor.

Lungimea drumului de legătură popus este de circa 6,10 km. Suprafața estimată afectată de constrcție este de 180.310 mp. Viteza de proiectare este 80 km/h.

Traseul proiectat este format din succesiuni de aliniamente și curbe ce au raza de racordare cuprinsă între 100 m și 620 m. Profilul longitudinal proiectat are declivităti cu valori cuprinse între 0.25% si 6.00%.

Linia roșie s-a proiectat în cea mai mare parte în rambleu în special pe zonele din apropierea râului Ampoi și subtraversează calea ferată secundară cu linie simpla neelectrificată CF 224, Alba Iulia – Zlatna, printr-un pasaj proiectat.

Viaduct la Km 0+740

Podul are o lungime totală de 664,4 m, cu 15 deschideri şi o lungime a suprastructurii de 662 m.

Schema statică a pasajului este de grinzi simplu rezemate continuizate prin antretoaze monolite și placă de suprabetonare pe câte 4 și respectiv 3 deschideri.

Pasajul are o suprastructură alcătuită din grinzi prefabricate prcomprimate cu lungimi de 43 m și înălțime de 2 m.

În secțiune transversală se vor dispune 6 grinzi. La partea superioară, grinzile vor fi solidarizate cu o placă de suprabetonare din beton armat clasa C35/45 cu grosime variabilă, pentru evitarea utilizării betonului de pantă.

Lățimea totală a pasajului este de 11,4 m, cu o parte carosabilă de 3,9 m x 2 (2 x 3,5 m benzi de circulatie, 0,4 m efectul de bordură), trotuare cu lățimea utilă de 1 m şi două grinzi de parapet a câte 40 cm lățime (inclusiv prefabircatul de trotuar), pe care s-au prevăzut parapete pietonal și stâlpi de iluminat. Înălțimea de liberă trecere este de minim 5,5 m.

Șoseaua de centură de nord a municipiului Alba Iulia. Viaduct peste Valea Bărăbanț (km 2+530)

Podul are o lungime totală de 80,5 m, cu o deschideri şi o lungime a suprastructurii de 70 m.

Schema statică a pasajului este de grinzi simplu rezemate continuizate prin antretoaze monolite si placa de suprabetonare pe câte 4 și respectiv 3 deschideri.

Pasajul are o suprastructură alcătuită din grinzi prefabricate prcomprimate cu lungimi de 35 m și înălțime de 1,8 m.

În secțiune transversală se vor dispune 5 grinzi. La partea superioară, grinzile vor fi solidarizate cu o placă de suprabetonare din beton armat clasa C35/45 cu grosime variabilă, pentru evitarea utilizării betonului de pantă.

Lățimea totală a pasajului este de 11,4 m, cu o parte carosabilă de 3.9 m x 2 ( 2 x 3,5 m benzi de circulație, 0,4 m efectul de bordură), trotuare cu lățimea utilă de 1 m şi două grinzi de parapet a câte 40 cm lățime (inclusiv prefabircatul de trotuar), pe care s-au prevăzut parapete pietonal și stâlpi de iluminat. Înălțimea de liberă trecere este de minim 5,50 m.

Pasaj susținere calea ferata neelectrificată CF 224 (DL Alba km 2+922, CF 224 km 4+786)

Pasajul are o suprastructură alcătuită din grinzi prefabricate precomprimate cu lungimi de 40 m şi înălțime de 1,80 m.

În secțiune transversală se vor dispune joantiv grinzi din beton. La partea superioară, grinzile vor fi solidarizate cu o placă de suprabetonare din beton armat clasa C35/45 cu grosime de 25 cm.

Lățimea totală a pasajului este de 7,2 m, zona asternere prism de piatră spartă cu lătimea de 4.4 m, margini cuvă prism de piatră spartă 2 x 0.25 m, trotuare cu lățimea utilă de 0.75 m și două grinzi de parapet a câte 40 cm lățime (inclusiv prefabircatul de trotuar), pe care s-au prevăzut parapete pietonal.

Înălțimea de liberă trecere sub pasajul de cale ferată este de minim 5,5 m.

Pasaj legătură subtraversare cale ferată neelectrificată CF 224 (km 2+960 – km 3+180)

Podul va avea o lungime totală de 223,55 m, cu 6 deschideri şi o lungime a suprastructurii de 220,55 m.

Schema statică a pasajului este de grinzi simplu rezemate continuizate prin antretoaze monolite și placă de suprabetonare pe 3 deschideri.

Pasajul are o suprastructură alcătuită din grinzi prefabricate prcomprimate cu lungimi de la 28 m la 43 m și înălțime de 2,00 m.

În secțiune transversală se vor dispune 8 grinzi. La partea superioară, grinzile vor fi solidarizate cu o placă de suprabetonare din beton armat clasa C35/45 cu grosime variabilă, pentru evitarea utilizării betonului de pantă.

Lățimea totală a pasajului este de 11,4 m, cu o parte carosabilă de 3,9 m x 2 ( 2 x 3,5 m benzi de circulatie, 0,4 m efectul de bordură), trotuare cu lățimea utilă de 1 m şi două grinzi de parapet a câte 40 cm lățime (inclusiv prefabricatul de trotuar), pe care s-au prevăzut parapete pietonal și stâlpi de iluminat.

Șoseaua de centură de nord a municipiului Alba Iulia. Relocarea și restabilirea legăturilor rutiere

Traseul șoselei de centură se intersectează cu DN 1, DN 74, strada Turnătoriei și câteva drumuri agricole.

Pentru realizarea legăturii cu străzile și drumurile mai sus menționate se vor amenaja un număr de trei girații care să faciliteze accesul spre și dinspre drumul de legătură.

Totodată se vor amenaja drumuri de folosință agricolă paralele drumul de legatură pentru facilitarea riveranilor la terenurile agricole.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate