Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Taxă de carbon enormă pe casele și mașinile românilor. Energie Inteligentă: 800 de lei la un apartament mic, 2400 de lei la o casă

Salariul minim brut va crește la 4.050 de lei

Publicat

Taxă de carbon enormă pe casele și mașinile românilor. Avertisment al Asociației Energie Inteligentă, după întâlnirea Guvernului cu FMI.

”În situația în care s-ar aplica taxa de carbon, estimam ca la nivelul populației cheltuielile ar crește cu aproximativ 8% pentru gospodăriile din mediul urban și cu 10% pentru gospodăriile din mediul rural.

Îngrijorător este faptul că odată cu aplicarea acestei taxe, conform estimărilor realizate, gospodăriile din mediul rural s-ar găsi în imposibilitatea de a și achita toate cheltuielile la veniturile actuale.

Astfel, chiar dacă această taxă ar reduce deficitul bugetar, ea ar determina o importantă creștere a nivelului de sărăcie al românilor.

Soluția nu este creșterea taxelor, ci reducerea cheltuielilor” au transms reprezentanții Asociației Energie Inteligentă.

Aceștia au făcut un calcul cu privire la creșterea acestor presiuni finaciare pe români, dacă s-a aplica taxa de carbon.

Conform comunicatelor de presă de la sfârșitul misiuniilor FMI, în care se prezintă concluziile preliminare după vizita FMI în România, acesta a făcut o serie de recomandări Guvernului Român pentru a reduce deficitul bugetar.

Între aceste recomandări se găsește și ”Introducerea unei taxe pe carbon în sectoarele transporturilor şi construcţiilor sau a unor accize suplimentare pe combustibilii fosili.

Taxă de carbon enormă pe casele și mașini. Cât ar plăti românii?

Dar ce este această taxă de carbon? Este o taxă nouă care se va aplica pentru imobilele care folosesc combustibili poluați și pentru utilizarea combustibilor fosili în transportul rutier.

Potrivit asociației, un imobil care folosește gaze naturale emite într-un an pentru fiecare kWh consumat 0,205 kg CO2[1], astfel avem următoarele situații:

  • Un apartament cu 2 camere  emite cca 2 t CO2/an
  • Un apartament cu 4 camere  emite cca 3 t CO2/an
  • O casa de cca 120 mp mediu izolata emite cca 6 t CO2/an

Introducerea unei taxe pe carbon în sectorul construcții, având în vedere că prețul carbon ETS  2023  este de 80 Euro/t, ar urma ca pentru gazele consumate, să le scoată din buzunar pe lângă factura de gaze și:

  • cca. 800 lei/an (apartament cu 2 camere), adică gospodăria s-ar confrunta cu o creștere cu 26% față de costurile actuale cu gaze naturale considerând prețul plafonat al gazelor de 0,31 lei/kWh cu TVA inclus, respectiv costul cu gazele naturale urmează să ajungă la cca. 3.900 lei/an
  • cca. 1200 lei/an (apartament cu 4 camere), adică gospodăria s-ar confrunta cu o creștere cu 26% față de costurile actuale cu gaze naturale, considerând prețul plafonat al gazelor de 0,31 lei/kWh cu TVA inclus, respectiv costul cu gazele naturale urmează să ajungă la cca. 5.850 lei/an
  • cca. 2400 lei/an (imobil de tip casă), adică gospodăria s-ar confrunta cu o creștere cu 26% față de costurile actuale cu gaze naturale considerând prețul plafonat al gazelor de 0,31 lei/kWh cu TVA inclus, respectiv costul cu gazele naturale urmează să ajungă la cca. 11.700 lei/an

Un imobil care care folosește lemnele emite într-un an pentru fiecare kWh consumat 0,390 kg CO2[2], astfel o casă de cca 120 mp mediu izolată emite cca 11 t CO2/an.

Introducerea unei taxe pe carbon în sectorul construcții, având în vedere că prețul carbon ETS  2023  este de 80 Euro/t, costurile care urmează să le scoată suplimentar din buzunar un român care locuiește într-o casă sunt de cca. 4.680 lei/an, adică o creștere cu 48%, față de costurile actuale cu lemnele considerând prețul lemnelor de 800 lei/mc, respectiv costul total cu lemnele urmează să ajungă la cca. 14.280 lei/an.

Taxă de carbon enormă pe casele și mașinile românilor: Cât ar fi taxa la un Logan

O mașină Dacia Logan într-un an pentru fiecare km parcurs emite 0,116 kg CO2, astfel că la cca 15.000 km parcurși în medie într un an se emit cca 2 t CO2/an

Introducerea unei taxe pe carbon, în sectorul transporturi, având în vedere că prețul carbon ETS  2023  este de 80 Euro/t, costurile care urmează să le scoată suplimentar din buzunar un român care folosește o mașină Dacia Logan sunt de cca. 800 lei/an.

Adică o creștere cu 12% față de costurile actuale cu combustibilul considerând prețul acestuia 6,5 lei/l, respectiv costul total cu combustibilul urmează să ajungă la cca. 7.600 lei/an.

Dar taxa de CO2 pe construcții și în transporturi va aduce scumpiri în lanț la toate produsele și serviciile, pe care le apreciem de cca 10%.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

4 Comentarii

4 Comentarii

  1. Raul Z

    sâmbătă, 03.02.2024 at 12:07

    sa fie taxe mari ! la fraieri le place sa plateasca taxe si inpozite 😉 la cat mai mare taxele

  2. pilu

    sâmbătă, 03.02.2024 at 13:30

    Credeam că mergem înainte ,dar surpriză, ne îndreptăm spre evul mediu, unde era taxă pe fumărit. Şi ce mai criticam acele obiceiuri. Totul spre sărăcirea populaţiei, asta se impune de la UE.

  3. Popa marcel

    sâmbătă, 03.02.2024 at 13:39

    În România hoția este cea mai bună meserie pentru cine o poate practica de muncit muncesc proștii sa plătească mii de taxe.Asta da democrație.

  4. Petru

    sâmbătă, 03.02.2024 at 15:42

    Dacă Dumnezeu cere așa ceva sunt de acord.
    Dar ca niște îmbuibații de la BRUXELLES,etc să-mi impui tu așa ceva… VECI !!!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:



ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate