Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

TITULARIZARE 2018: MIERCURI, peste 400 candidaţi din Alba susţin proba scrisă. Centre de examen şi posturi vacante


Publicat

Peste 400 de candidaţi din Alba sunt aşteptaţi să participe, miercuri, 11 iulie, la proba scrisă în cadrul examenului de Titularizare 2018. Primele rezultate vor fi cunoscute în 17 iulie. În judeţ sunt disponibile 889 de posturi, din care vacante 712, complete 234 şi titularizabile, adică pe perioadă nedeterminată, 85, potrivit datelor IŞJ Alba.

Examenul de miercuri se desfăşoară, la Alba Iulia, în două centre organizate la Colegiul Naţional „Horea, Cloşca şi Crişan” (239 candidaţi) şi Colegul Tehnic „Apulum” (208 candidaţi). Accesul candidaţilor în sălile de concurs este permis în intervalul 8.00-9.00.

Pentru a fi angajaţi pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidaţii trebuie să obţină minimum nota 7 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică şi inspecţia specială la clasă.

Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obţină minimum nota 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică şi inspecţia specială.

Concursul constă în probă practică şi/ sau inspecţie specială la clasă şi proba scrisă. Candidaţii care solicită ocuparea, prin concurs, de posturi didactice/ catedre vacante/ rezervate în unităţi de învăţământ având clase speciale de limbi străine cu program intensiv şi/sau bilingv, clase cu profil sportiv sau artistic (corepetiţie, muzică, arta actorului, coregrafie, arte plastice, arte decorative, arte ambientale, arhitectură şi design), clase/grupe de hipoacuzici şi surzi, clase/grupe cu deficienţi de vedere, precum şi ocuparea de catedre vacante/rezervate de informatică, de tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor, de instruire practică sau de activităţi de pre-profesionalizare, posturi didactice/catedre vacante/rezervate din cluburi şcolare sportive sau din palatele şi cluburile copiilor, susţin o probă practică în profilul postului didactic/catedrei solicitat(e).

Proba scrisă se susţine pe baza subiectelor elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, în concordanţă cu programele pentru concurs, în specialitatea postului didactic, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei. Proba scrisă se evaluează prin note de la 1 la 10.

Nota obţinută la proba scrisă are o pondere de 75% în media de repartizare.

Vezi integral: Metodologie_mobilitate_2018_2019

Ca şi în anii trecuţi, majoritatea posturilor sunt pentru educatoare şi învăţători.

Vezi lista posturilor scoase la concurs: Posturi_19_04_2018

AICI, candidaţii înscrişi în sesiunea 2018.

AICI, modele de subiecte şi bareme.

Disciplinele de concurs (13) arondate Centrului nr. 1 (Colegiul HCC): Arte Vizuale (Educaţie Plastică / Educaţie Vizuală), Biologie, Chimie, Chimie – în Limba Maghiară, Cultură Civică, Educaţie Fizică şi Sport, Educaţie Fizică şi Sport – în Limba Maghiară, Educaţie Fizică şi Sport – Antrenori, Educaţie Muzicală, Educaţie Muzicală – în Limba Maghiară, Educaţie Muzicală Specializată – Arta Vocală, Educaţie Muzicală Specializată – Muzica Instrumentală, Filosofie şi Logică, Argumentare şi Comunicare, Fizică, Geografie, Geografie – în Limba Maghiară, Informatică şi Tehnologia Informaţiei, Kinetoterapie, Limba Germană Modernă, Limba şi Literatura Engleză, Limba şi Literatura Franceză, Limba şi Literatura Română – Elemente de Pedagogie şcolară şi Elemente de Didactică Generală aplicate disciplinelor din Învăţământul primar, Limba şi Literatura Româna – Metodologia Predării (română, germană maternă) – institutori/învăţători; Limba şi Literatura Română – Metodologia predării (română şi maghiară maternă) – institutori/învăţători, Matematică, Profesori documentarişti, Psihopedagogie specială, Psihopedagogie specială – în Limba Maghiară, Sociologie, Terapia educaţională complexă şi integrată

Disciplinele de concurs (25) arondate Centrului nr. 1 (Colegiul “Apulum”): Agricultură/Horticultură, Alimentaţie publică (maiştri instructori), Comerţ, Confecţii textile – tricotaje – finisaj textil, Economic – administrativ – poştă, Economie şi educaţie antreprenorială, Electrotehnică, Electromecanică, Energetică (Maiştri instructori), Filatură – ţesătorie – finisaj textil (maiştri instructori), Industrie alimentară, Istorie, Istorie – în Limba Maghiară, Limba şi literatura maghiară maternă, Limba şi literatura română, Limba şi literatura română – Limba şi literatura maghiară maternă şi metodica predării activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii, Limba şi literatura română – Pedagogia preşcolară şi metodica desfăşurării activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii, Mecanică, Mecanică (maiştri instructori), Prelucrarea lemnului, Protecţia mediului, Religie ortodoxă, Religie penticostală, Silvicultură, Transporturi (maiştri instructori), Turism (maiştri instructori), Turism şi servicii – în Limba Maghiară.

Şedinţele de repartizare pe posturi

Potrivit IŞJ Alba, în perioada 25-26 iulie 2018 se derulează etapa de repartizare a candidaţilor cu media de repartizare minimum 7 (şapte) pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, pe discipline de concurs, cu respectarea condiţiilor specifice din Metodologie.

Lista cuprinzând candidaţii, ierarhizaţi în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, pe discipline de concurs se face publică, prin afişare la sediul centrului de repartizare, doar în ziua repartizării: 25 iulie 2018, respectiv 26 iulie 2018.

Programul repartizărilor pe discipline de concurs, din cadrul centrului de concurs, se aduce la cunoştinţa persoanelor interesate, până la data de 20 iulie 2018, prin afişare la inspectoratul şcolar şi postare pe pagina de web a inspectoratului şcolar, domeniul Resurse Umane.

Repartizarea candidaţilor se realizează în baza datelor existente în sistemul informatizat. Şedinţele de repartizare se realizează utilizând obligatoriu aplicaţia informatică „TITULARIZARE 2018″.

Condiţii de repartizare:

– datele candidaţilor trebuie să existe în sistemul informatic;

– se va realiza corespondenţă între datele candidatului şi datele postului solicitat – repartizarea va fi posibilă numai dacă nu apar motive de invalidare;

– pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante publicate pentru concurs care necesită probă practică/orală, candidaţii trebuie să fi promovat această probă;

– pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor care necesită atestate/avize suplimentare, candidaţii trebuie să posede atestatele/avizele necesare, depuse la dosarele de înscriere ale candidaţilor în perioadele de înscriere şi validare a fişelor, conform Calendarului; excepţie fac avizele eliberate de conducerile unităţilor de învăţământ particular, pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din aceste unităţi de învăţământ care pot fi prezentate şi în timpul şedinţelor de repartizare; alte situaţii excepţionale se rezolvă numai cu avizul Ministerului Educaţiei Naţionale;

– este obligatorie prezenţa acestor candidaţi la şedinţele de repartizare sau a persoanelor împuternicite prin procură notarială în original de către candidaţi. În cazul în care candidatul nu este prezent personal sau printr-un împuternicit la şedinţele de repartizare, cererea acestuia nu se soluţionează.

În data de 25 iulie 2018 se realizează repartizarea candidaţilor cu media de repartizare minimum 7 (şapte) pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, pe discipline de concurs.

Lista cuprinzând candidaţii ierarhizaţi în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, pe discipline de concurs, se face publică, prin afişare la sediul centrului de repartizare, doar în ziua repartizării: 25 iulie 2018.

La şedinţele de repartizare organizate de inspectoratele şcolare din data de 26 iulie 2018 participă:

– cadrele didactice titulare a căror restrângere de activitate nu a fost soluţionată prin transfer, la nivelul localităţii/municipiului Bucureşti şi al judeţului, conform art. 48 alin. (1) din Metodologie, precum şi cadrele didactice care au intrat în restrângere de activitate după etapa de soluţionare a restrângerilor de activitate, care au depus cereri în vederea soluţionării restrângerii de activitate prin detaşare în interesul învăţământului, până la data de 23 iulie 2018;

– cadrele didactice titulare în învăţământul preuniversitar anterior înscrierii la concurs, care au participat la concursul naţional – sesiunea 2018 şi au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte), la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizate pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, pe discipline de concurs, cu respectarea condiţiilor prevăzute la art. 66 alin. (4) – (7) din Metodologie.

În data de 26 iulie 2018, posturile didactice/catedrele vacante/rezervate se ocupă în ordine, astfel:

Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, ca urmare a soluţionării cererilor de detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată, înregistrate la nivelul inspectoratului şcolar până la data de 23 iulie 2018. în următoarea ordine:

– în cadrul unităţii/unităţilor de învăţământ în care cadrul didactic este titular, în ordinea descrescătoare a punctajului;

– la nivelul consorţiului şcolar, cu respectarea prevederilor prevăzute în Notă, în ordinea descrescătoare a punctajului;

– la nivelul aceleiaşi localităţi, cu respectarea prevederilor prevăzute în Notă, în ordinea descrescătoare a punctajului;

– la nivelul judeţului, cu respectarea prevederilor prevăzute în Notă, în ordinea descrescătoare a punctajului;

– soluţionarea restrângerii de activitate în alte judeţe, cu respectarea prevederilor prevăzute în Notă, în ordinea descrescătoare a punctajului.

La ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante, ca urmare a soluţionării cererilor de detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere nesoluţionată, în situaţiile prevăzute la punctul 2.1. lit. b)-e), au prioritate cadrele didactice care sunt titulare în specialitatea postului/catedrei solicitat(e) conform documentului de numire/transfer/repartizare în învăţământ.

Repartizarea cadrelor didactice titulare în învăţământul preuniversitar anterior înscrierii la concurs, care au participat la concursul naţional – sesiunea 2018, şi au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte), calculată conform art. 53 alin. (8) din Metodologie cu respectarea condiţiilor prevăzute la art. 66 alin. (4) – (7) din Metodologic, pe posturi didactice/catedre vacante indiferent de viabilitatea acestora.

În cadrul acestei etape, cadrele didactice titulare pot opta şi pentru ocuparea de catedre vacante constituite în 2-3 unităţi de învăţământ şi/sau din 2-3 discipline.

Astfel, se pot face asocieri între datele unui candidat şi 2-3 catedre vacante incomplete, fără a depăşi 20 de ore pentru profesori, respectiv 24 de ore pentru profesori de instruire practică/maiştri instructori. În situaţia repartizării pe o catedră vacantă constituită din 2-3 discipline, disciplina/disciplinele cu ponderea cea mai mare de ore în catedră trebuie să fie în concordanţă cu disciplina de concurs.

Listele cuprinzând cadrele didactice titulare ierarhizate în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare/punctajelor, pe discipline de concurs, se fac publice, prin afişare la sediul centrului de repartizare, doar în ziua repartizării, 26 iulie 2018.

CALENDAR TITULARIZARE 2018:

10 mai-29 iunie: organizarea și desfășurarea inspecțiilor speciale la clasă şi a probelor practice/orale pentru concursul naţional.

5-9 iulie: Validarea înscrierii la concursul naţional de ocupare a posturilor didactice, prin semnătură, de către absolvenții promoției 2018 /absolvenţii 2018 ai programelor de pregătire psihopedagogică

11 iulie: proba scrisă

17 iulie: comunicarea rezultatelor

17-18 iulie: depunerea contestaţiilor

24 iulie: comunicarea rezultatelor finale

25 iulie: Repartizarea candidaţilor cu media de repartizare minimum 7 (şapte), pe posturi didactice vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare.

26 iulie: Repartizarea candidaţilor cu statut de cadre didactice titulare anterior înscrierii la concurs, care au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte), pe posturi didactice/catedre vacante, indiferent de viabilitatea acestora, la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular.

27 iulie: şedinţă de repartizare – soluționarea cererilor de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ şi a cererilor de pretransfer prin schimb de posturi

30 iulie-1 august: Înregistrarea, în mod excepţional pentru candidaţii care nu au depus dosare în perioada 20 aprilie – 3 mai 2018, la inspectoratele școlare, a dosarelor de înscriere, însoțite de documentele solicitate în acestea, pentru angajare pe perioadă determinată

31 iulie: Validarea de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar a listelor finale cuprinzând personalul didactic titular pensionat care a avut calitatea de titular, care nu a depășit cu 3 ani vârsta de pensionare raportată la data de 1.09.2018 și care a solicitat reîncadrarea în funcția de personal didactic.

2 august: Reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor ocupate ca urmare a soluționării, în ordine, a:

– cererilor de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ;

– cererilor de reîncadrare în anul școlar 2018-2019 a personalului didactic pensionat care a avut calitatea de titular;

– cererilor de prelungire a duratei contractelor individuale de muncă, în anul şcolar 2018-2019, pentru suplinitorii calificaţi care se încadrează în prevederile art. 81 din Metodologie.

Până în 3 august: Emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră în urma şedinţelor din 25-26 iulie 2018. (27 iulie – 3 august 2018)



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Germania schimbă condițiile de intrare în țară. Regulile vizează adulții și copiii de peste 12 ani

Publicat

Autorităţile germane au revizuit condiţiile de intrare în țară, în contextul pandemiei de COVID-19.

Începând de duminică, toate persoanele cu vârsta de cel puţin 12 ani trebuie să prezinte, la intrarea în Germania, dovada vaccinării împotriva COVID-19, a trecerii prin boală sau rezultatul negativ al unui test, anunţă Ministerul Afacerilor Externe.

Potrivit informaţiilor publicate de autorităţile germane, documentele pot fi prezentate pe hârtie sau în format electronic şi trebuie redactate într-una dintre limbile germană, engleză, franceză, italiană sau spaniolă, precizează un comunicat al MAE.

Dovada vaccinării este acceptată numai dacă schema de vaccinare cu un vaccin omologat la nivelul Uniunii Europene este completă şi au trecut cel puţin 14 zile de la administrarea ultimei doze de vaccin.

Dovada infectării anterioare cu virusul SARS-CoV-2 şi, implicit, a vindecării se face în baza unui test de laborator efectuat cu cel puţin 28 de zile, dar nu cu mai mult de 6 luni înainte de intrarea pe teritoriul german, menţionează sursa citată.

De asemenea, dovada testării pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 se face prin prezentarea rezultatului negativ al unui test tip PCR efectuat cu cel mult 72 de ore înainte de intrarea pe teritoriul german sau al unui test antigen efectuat cu cel mult 48 de ore înainte.

Regulile se aplică indiferent de modalitatea de acces pe teritoriul german (aeriană, terestră, navală).

MAE recomandă cetăţenilor români să se informeze temeinic anterior deplasării în Republica Federală Germania şi să consulte paginile de internet ale ministerului.

Sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Riscul de miocardită la tineri după vaccinare vs. după infectare cu SARS-CoV-2. Explicațiile șefului CNCAV, Valeriu Gheorghiță

Publicat

Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei de vaccinare, a explicat vineri la Digi24 care este riscul ca un tânăr să facă miocardită după ce se îmbolnăvește cu SARS-CoV-2 versus cei care se vaccinează.

Medicul prezentat date statistice din care rezultă că sunt mult mai multe cazuri de miocardită la tinerii care au avut Covid-19 decât la cei care au avut-o ca reacție adversă la vaccin.

Medicul a explicat de mai multe ori care sunt reacțiile adverse post-vaccinare, iar recent a vorbit despre cazurile extrem de rare de miocardită apărute.

Agenția Europeană a Medicamentului a recunoscut miocardita și pericardita ca reacții adverse în urma vaccinării cu serurile produse de Pfizer și Moderna.

Care este riscul de a face miocardită dacă te vaccinezi vs. te îmbolnăvești de Covid?

“Între 12-15 ani rata de acoperire vaccinală este 3.5%, iar la 16-19 este în jur de 17%. Mizez pe faptul că mulți sunt plecați împreună cu părinții în concedii.

A fost perioada de un an de zile în care a fost cum a fost învățământul, dar acesta este mesajul nostru ca un număr cât mai mare de părinți și bunici să se vaccineze pentru a-și proteja copiii.

Avem în momentul acesta două vaccinuri autorizate (n. red. pentru copii) Pfizer și de luni, din doi august, vom putea folosi și vaccinul de la Moderna, avem peste 2600 de cabinete de medicină de familie unde se derulează activități de vaccinare.

Este important să avem în vedere vaccinarea și protejarea copiilor. Unul dintre factorii care a ținut pe loc vaccinarea în rândul tinerilor a fost legat de apariția unor cazuri de miocardită după vaccinare.

Sunt date publicate recent care arată că după infecția SARS-CoV-2 riscul de miocardită la bărbații sub 20 de ani este de șase ori mai mare decât riscul de miocardită ca reacție adversă după vaccinare.

Două cazuri de miocardită din 125.000 de vaccinați

Dacă mă gândesc să nu îmi vaccinez copilul să nu facă miocardită, aceasta este o greșeală. Au fost două cazuri raportate la doi băieți, doi tineri de 17 ani, din 125.000 de persoane vaccinate.

Amândouă cazurile au avut o evoluție favorabilă. Și în Israel au fost câteva zeci de cazuri la tineri și toate au avut o evoluție favorabilă.

Este considerată o incidență foarte rară. Vaccinurile au reacții adverse, dar ele sunt gestionabile, sunt diagnosticate și evoluția este bună.

450 de cazuri de miocardită la 1 milion de bolnavi de COVID

Dacă crește numărul de cazuri la nivel comunitar și riscul de infecție al copilului este crescut, există totuși un risc de a face miocardită, el este estimat la 450 de cazuri la un milion de tineri care fac Covid.

Vaccinând 1 milion de persoane cu doza doi este un risc de apariție a 50-55 de cazuri de miocardită, toate forme ușoare cu evoluție favorabilă.

La școală cel mai probabil se va purta mască de protecție, fiind vorba de spații închise și aglomerări de persoane”, a declarat Valeriu Gheorghiță la Digi24.

Ce este miocardita și ce simptome are

Miocardita reprezintă inflamația mușchiului inimii-miocardul. Poate afecta atât funcția contractilă a inimii – funcția de pompă, cât și funcția electrică- ducând la tulburări de ritm, până la moarte subită, ca primă manifestare a miocarditei.

Simptomele cele mai frecvente sunt: durerea toracică, fatigabilitatea, dispneea – respirație dificilă la mers sau de repaus, palpitațiile.

În cazurile severe- forma fulminantă a miocarditei- pacientul se prezintă deobicei cu tablou clinic de șoc cardiogen- semne de debit cardiac scăzut- hipotensiune, alterarea statusului neurologic, insuficiență multiplă de organe, ce necesită intervenții medicale imediate.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

7 medicamente pentru cancer, boli metabolice și neurologice, incluse din august pe lista celor gratuite. Care sunt acestea

Publicat

Guvernul României a aprobat introducerea a 7 denumiri comune internaționale în lista cu medicamente de care beneficiază asigurații, cu sau fără contribuție personală, pe bază de prescripție medicală, în sistemul asigurărilor sociale de sănătate pentru boli oncologice, endocrine, metabolice sau neurologice.

Potrivit Mediafax, Executivul României a aprobat, la solicitarea Ministerului Sănătății, în ședința de săptămâna aceasta, o hotărâre prin care sunt introduse 7 denumiri comune internaționale (DCI, substanțe active) în lista cu medicamentele de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, precum şi cu denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor care se acordă în cadrul programelor naționale de sănătate.

Cele șapte medicamente unice vizează, în principal, afecțiuni din cadrul programelor naționale de sănătate astfel:

două medicamente destinate bolilor oncologice (DCI Olaparibum și DCI Apalutamidum),

un medicament destinat bolilor endocrine şi metabolice (DCI Evolocumab),

un medicament destinat bolilor neurologice (tratamentul sclerozei multiple – DCI Cladribinum),

un medicament destinat tratamentului hemofiliei şi talasemiei (DCI Nonacog alpha)

două medicamente destinate bolilor cardiovasculare (DCI Dabigatranum etexilatum și DCI Edoxabanum).

Sursa foto: Pixaabay

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Mircea Hava, prima reacție după depunerea candidaturii la președinția PNL Alba. Vorbește despre ”strategii jocurilor de culise”

Publicat

Mircea Hava a postat pe contul său de Facebook o primă declarație legată de candidatura sa la un nou mandat de președinte al PNL Alba, pe care și-a depus-o duminică. 

În postare, liderul PNL vorbește despre ”aceia care aduc dezbinare, strategi ai jocurilor de culise și ai algoritmilor interesului personal sau de grup”, dar se ferește să atace direct pe cineva. 

Contracandidatul său este președintele Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel.

Declarația sa a strâns imediat un mare număr de mesaje, felicitări și distribuiri.

Postarea europarlamentarului Mircea Hava:

”Azi, am ales să merg mai departe! Ca întotdeauna, indiferent de vremuri, am ales să rămân alături de singurul partid și singura echipă în care am crezut.

Candidez pentru un nou mandat de președinte al PNL Alba nu pentru că așa trebuie sau îmi cere cineva, ci pentru că așa simt.

Să fiu alături de toți cei care vor ca PNL să revină la un acronim ce trebuie revizuit și extins la Poate Ne Luptăm pentru ce merită, nu între noi.

Toată experiența politică nu te lămurește ce să decizi și ce să faci în asemnea perioade, dar eu cred, totuși, că putem mai mult de atât. Ca partid și oameni!

Ani la rând, alături de colegii mei, am intrat în alegeri și am câștigat încrederea oamenilor.

Uniți, sinceri, determinați. Prieteni, camarazi. Am avut, de fiecare dată, ca Președinte al PNL Alba, un singur principiu: că o echipă unită este imbatabilă. Că profesioniștii atrag lângă ei profesioniști.

Că moralitatea nu-și găsește loc decât lângă moralitate. Că demnitatea nu are sinonim.

Sunt la capătul unei campanii interne, în care am înțeles că, de multe ori și din diverse motive, poșta partidului a încurcat de multe ori destinatarul.

Citește și: Duelul orgoliilor la vârful PNL Alba. Mircea Hava și-a depus candidatura pentru funcția de președinte și va lupta cu Dumitrel

Dacă PNL Alba a rămas la cadența și performanța cu care s-a obișnuit lumea, nu a fost întotdeauna cu cei din fruntea partidului atenți la mesajele celor de la baza lui.

Iar asta, pentru mine, ca primar cu 6 mandate, va rămâne, întotdeauna, o lecție cât pentru o viață: răspunsul pentru orice problemă de la vârf vine întotdeauna de jos, de la cei pe care românii îi cred, le cer soluții la probleme, au așteptări de la ei și îi voteaza direct: primarii. Mi-o confirmă și albaiulienii cu care mă întâlnesc în fiecare zi.

Pentru ei, dacă va fi nevoie, voi face orice să aducem Alba Iulia acolo unde am lăsat-o eu și echipa mea.

Experiența îmi spune, fără dubii, că un PNL puternic este un PNL care pune preț pe primari. Sunt aleșii direcți ai cetățenilor și trebuie să se regăsească, fără discuție, în Biroul Politic Județean.

Să fie cei care dau, dincolo de orice control de la “butoane”, direcția în care trebuie să mergem.

Să rămână oamenii care inspiră comunități și care respiră integritate.

Aud tot mai des, că se vorbește de salvarea PNL. Nimic mai greșit.

Singurul lucru de care trebuie să ne ferim sunt aceia care aduc dezbinare, strategi ai jocurilor de culise și ai algoritmilor interesului personal sau de grup.

PNL Alba trebuie să rămână organizația lui “Prin noi înșine”, nu “pentru noi înșine”.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate