Connect with us
Publicitate

Actualitate

Tot mai mulţi români aleg vacanţele în străinătate, dar şi cele mixte, cu destinaţii din ţară. S-a redus la jumătate numărul celor care stau acasă în concedii

Publicat

concediu Turismul extern aproape s-a triplat, românii încep să aleagă vacanţele mixte – în ţară şi străinătate, iar numărul persoanelor care nu pleacă în vacanță s-a redus la jumătate, în ultimii 10 ani. Sunt date dintr-un studio realizat de un tur-operator.

În ultimii zece ani, consumul turistic a crescut cu 39%, cel mai mare aport la această creștere avându-l persoanele cu vârsta de peste 55 de ani (+ 35%) din total de creștere, urmate de „aspiranți” (26-35 ani) cu 21%.

Citeşte şi Cetatea ALBA IULIA, pe locul doi în TOP DESTINAŢII turistice recomandate de Trip Advisor, pentru cei care vor să viziteze România

„Analizăm piața de turism periodic, cifrele obiective fiind singurele pe baza cărora putem construi strategii și elabora direcții de acțiune. Turismul românesc s-a dezvoltat spectaculos în ultimii 10 ani, românii călătoresc mai mult și sunt mult mai avizați ca în trecut”, a declarat Adrian Voican, inițiatorul sondajului, director general Bibi Touring și președintele comisiei de marketing a Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT).

O altă concluzie importantă este dată de faptul că, în ultimii 10 ani, persoanele cu venituri mici (sub 200 euro/persoană) au contribuit cu cea mai mare creștere la consumul turistic (+17%), fapt datorat ofertelor speciale de tipul „Înscrieri Timpurii”, bazate pe reduceri pentru achiziția din timp a biletelor, oferte care nu existau înainte. În schimb, persoanele cu venituri mai mari și-au păstrat consumul turistic, renunțând totuși la vacanțele extravagante de tip „once in a life time”.

„Consumul intern rămâne constant la pragul de 50% din total populație, dar se dezvoltă accelerat turismul extern și vacanțele mixte (intern + extern) Apetitul românilor pentru vacanțele externe a crescut de 2 ori și jumătate în ultimii zece ani, de la 9% în 2004, la 24% în 2014. Mai mult, unul din trei turiști români apelează la serviciile unei agenții de turism pentru a cumpăra o vacanță’, spune Adrian Voican.

O altă concluzie interesantă este faptul că a crescut consumul vacanțelor mixte (țară și străinătate) de peste 20 de ori, de la un procentaj nesemnificativ de 0,2% în 2004 la 5,4% în 2014.

„Este o tendință promițătoare despre care anticipăm că își va continua creșterea, datorită profilului turistului român, dornic de nou, dar și tradiționalist”, spune directorul general al tur-operatorului.

În 2014, cei mai apropiați de serviciile agențiilor de turism au fost cei care au cumpărat vacanțe externe — 58% față de 53% în anul 2004, în timp ce pentru vacanțele în România au apelat 16% dintre respondenți față de 25% în urmă cu zece ani.

În anul 2014, jumătate dintre cei care au plecat în vacanță s-au informat despre destinații prin internet, iar 30% prin agenții și 20% prin prieteni, în timp ce, în anul 2004, în România internetul se afla abia la început.

Conform studiului, a dispărut cererea pentru hotelurile de o stea și s-a triplat, în schimb, opțiunea pentru 4 și 5 stele.

„Transportul în vacanță cu avionul a zburat peste opțiunea autocarelor de acum zece ani. Anul acesta, 55% dintre turiști preferă să plece în vacanță cu avionul față de 21% în 2005. Cei care folosesc mașina proprie în vacanță reprezintă 28% față de 15% în 2005. De asemenea, vacanțele cu autocarul sunt în scădere, astfel că în 2015 doar 16% dintre turiști mai preferă acest mijloc de transport față de 25% în 2005′, apreciază Adrian Voican.

Bugetul de vacanță/familie de sub 1.000 lei este alocat de 11% dintre turiști în 2015, față de 34% în 2005, în timp ce o sumă de peste 4.000 lei este alocată de 17% dintre turiști, față de 5% în 2005.

sursa: agerpres

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate