Eveniment
Turiștii care se vor caza în 2025 la Alba Iulia nu mai plătesc taxa pentru promovare turistică. Cât a încasat Primăria anul trecut
Turiștii care se vor caza în 2025 la Alba Iulia nu mai plătesc taxa pentru promovare turistică. Turiștii aleg să se cazeze în Alba Iulia în acest an nu mai plătesc taxa pentru promovare turistică, în valoare de 2,6 sau 5,20 lei/zi/persoană. Decizia administrației locale a fost luată la finalul anului trecut, după ce mai multe persoane au solicitat anularea taxei.
Cuprins:
- Turiștii care se vor caza în 2025 la Alba Iulia nu mai plătesc taxa pentru promovare turistică
- Câți bani s-au încasat din ”taxa de turism ” la Alba Iulia
- Care era valoarea taxei
- Care era destinația taxei speciale
Consilierii locali din Alba Iulia au votat, în ultima ședință de Consiliu Local din 2024, suspendarea taxei de turism pentru anul 2025. Prin adresa înregistrată la Primăria municipiului Alba Iulia cu nr. 127359/06.11.2024 și Memoriul înregistrat cu nr. 101184/11.09.2024 un număr de 10 persoane au solicitat anularea taxei pentru promovare turistică. Propunerea a fost motivată și de faptul că numărul de turiști din municipiul Alba Iulia în anul 2024 a fost redus.
Potrivit INS, în primele 11 luni ale anului 2024, la Alba Iulia au fost înregistrate un număr de 119.289 de înnoptări. În aceeași perioadă a anului 2023, numărul de înnoptări înregistrate a fost de 125.314.
Turiștii care se vor caza în 2025 la Alba Iulia nu mai plătesc taxa pentru promovare turistică
„Nu anulăm ci suspendăm taxa de turism pentru anul 2025. Au fost foarte multe discuții cu HoReCa, pro și contra, că asta ar fi o problemă. Am zis hai să vedem la sfârșitul anului 2025 dacă o astfel de măsură atrage mai mulți turiști.
Am văzut ce înseamnă ca impact bugetar și am zis că suspendăm această taxă pentru anul 2025”, a explicat primarul din Alba Iulia, Gabriel Pleșa.
Câți bani s-au încasat din ”taxa de turism ” la Alba Iulia
Potrivit reprezentanților Primăriei Alba Iulia, până la data de 16 decembrie 2024, suma încasată din taxa pentru promovare turistică a fost de 511.871,40 lei. Conform Ministerului Turismului, în Alba Iulia erau înregistrate la sfârșitul lunii septembrie 2024 un număr de 114 structuri de primire turistice cu funcțiuni de cazare.
Care era valoarea taxei
În 2024, taxa pentru promovarea turistică era stabilită pentru fiecare zi de ședere într-o unitate de cazare pe raza municipiului Alba Iulia, după cum urmează:
- 5,20 lei/zi/persoană cu vârsta mai mare de 12 ani, cazată la o unitate de cazare de 3, 4, 5 stele (margarete);
- 2,60 lei/zi/persoană cu vârsta mai mare de 12 ani, cazată la orice alte tipuri de unități de cazare.
Plătitorii taxei speciale pentru promovarea turistică erau persoanele care beneficiau de servicii de cazare. Taxa se încasa de unitățile de cazare odată cu luarea în evidență a persoanelor cazate.
Taxa pentru promovare turistică se declara și se plătea la Direcția Venituri a municipiului Alba Iulia, de către unitățile de cazare, până la data de 10, inclusiv, a lunii următoare celei în care s-a colectat această taxă.
Care era destinația taxei speciale
Regulamentul privind instituirea taxei speciale pentru promovarea turistică a Municipiului Alba Iulia, precum și formularele tipizate utilizate pentru declararea acestei taxe speciale, au fost aprobate prin H.C.L. nr. 150/2019.
Potrivit regulamentului, taxa specială a fost instituită pentru:
- promovarea obiectivelor turistice din municipiul Alba Iulia și a destinației turistice Alba Iulia, în ansamblul ei, în vederea creșterii numărului de turiști;
- creșterea calității serviciilor turistice și crearea de noi servicii de turism;
- creșterea numărului de turiști în municipiul Alba Iulia;
- creșterea veniturilor obținute din turism în municipiul Alba Iulia;
- dezvoltarea de proiecte finanțate din fonduri europene direct legate de activitatea turistică, atragerea de investiții în turismul local;
- susținerea proiectelor turistice inovative în vederea dezvoltării smart a turismului;
- susținerea sistemului online de promovare turistică, în coordonate agreate la nivel integrat;
- consolidarea brandului turistic al municipiului Alba Iulia;
- participarea/înscrierea în rețele/organizații/structuri europene sau globale care pot crește valoarea turistică a municipiului Alba Iulia;
- participarea la târguri și evenimente de promovare turistică.
Veniturile obținute din taxa de promovare turistică erau utilizate pentru acoperirea cheltuielilor efectuate pentru înființarea serviciilor publice locale precum și pentru finanțarea cheltuielilor curente de întreținere și funcționare a acestor servicii.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News