Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Un drum ce leagă satul Geogel din comuna Ponor de DJ 107I va fi modernizat și astfaltat. Valoarea investiției


Publicat

Un drum în lungime de 1,35 kilometri din comuna Ponor, ce leagă satul Geogel de drumul județean DJ 107I, va fi modernizat și asfaltat printr-o investiție de peste 1,3 milioane de lei. Porțiunea de drum a fost proiectată cu o singură bandă de circulație și stații de încrucișare.

Primăria comunei Ponor a lansat miercuri, 15 septembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru modernizarea drumului comunal DC 62 – După Deal și DC 106 – Geogel, etapa 1 DC 106 Geogel: km 0+000 – 1+350.

Valoarea totală estimată este de 1.301.480,01 lei, fără TVA. 

Potrivit documentației, investiția este parte integrantă din documentația de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI) a obiectivului: „Modernizare DC 62 – După Deal și DC 106 – Geogel” în lungime totală de 9.200 metri, elaborată în anul 2018.

Având în vedere inaccesibilitatea fondurilor pentru execuția lucrărilor, Primăria Ponor dorește etapizarea investiției, urmând ca în proiectul actual să se realizeze un tronson din drumul comunal DC 106, în lungime de 1,35 km, având începutul în drumul județean DJ 107 I (km 0+000) și sfârșitul tronsonului proiectat în localitatea Geogel (km 1+350).

Drumul comunal DC 106 este amplasat în comuna Ponor, localitatea Geogel și asigură accesul locuitorilor spre principala cale de acces rutieră, drumul judetean DJ 107I, respectiv obiective de interes social, economic și turistic din localitate, acesta având o lungime de 1.350 metri.

Drumul comunal este proiectat cu elemente geometrice corespunzătoare unui drum de clasa tehnică V, cu o singură bandă de circulație.

Terenul pe care este amplasat drumul comunal proiectat, este situat în intravilanul comunei Ponor, și aparține domeniului public al comunei.

Proiectarea drumului comunal s-a condus având în vedere următoarele obiective:

  • corectarea în plan şi spaţiu a elementelor geometrice ale traseului existent, astfel încât să se asigure condiţiile tehnice necesare pentru o viteză de proiectare de 25…30 km/h
  • stabilirea axei proiectate astfel încât să se folosească într-o măsură cât mai mare traseul existent, și cu respectarea limitelor de proprietate a acestuia
  • executarea unei structuri rutiere formată dintr-un strat inferior de fundație din balast și un strat superior din piatră spartă și realizarea unei îmbrăcăminți bituminoase într-un strat
  • executarea lucrărilor de colectare şi evacuare a apelor de suprafaţă: șanțuri/rigole respectiv podeţe
  • amenajarea stațiilor de încrucișare
  • amenajarea acceselor la proprietati
  • executarea lucrărilor privind siguranţa circulaţiei rutiere
  • consolidări

Prin realizarea lucrărilor de modernizare a drumului comunal se vor obține următoarele avantaje socio-economice:

  • îmbunătățirea accesibilității utilizatorilor și mobilității populației, bunurilor și serviciilor, care va stimula o dezvoltare economică durabilă
  • se reduce consumul de carburanți și scad costurile lucrărilor de întreținere și reparații
  • se reduce gradul de poluare prin scăderea emisiei diverselor noxe și reducerea volumului de praf
  • îmbunătățirea situației actuale a infrastructurii din cadrul zonei rurale
  • ameliorarea accesului la obiectivele din zonă
  • dezvoltarea zonei din punct de vedere socio-economic


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Concursul pentru directorii de școli: Ce întrebări au primit candidații la proba scrisă. Unii au avut dificultăți la matematică

Publicat

Întrebările la proba scrisă de la concursul pentru funcțiile de directori de școli i-au pus în încurcătură pe unii dintre candidați. Au avut la dispoziție 120 de minute pentru a rezolva 50 de cerințe.

Prin ce se aseamănă profesorul și învățătorul, catalogul și carnetul de note sau manualul și culegerea au fost primele trei întrebări la testul din 15 octombrie. Fiecare întrebare, cu răspunsuri date din care candidații au trebuit să aleagă cel corect.

Au avut de rezolvat și cerințe de ”raționament verbal” ca ”Este produsă sticlă de calitate mai înaltă atunci când cuptorul este încins la temperatură maximă” sau ” Strălucirea flăcărilor cuptorului nu are un impact direct asupra consumului de combustibil utilizat în procesul de fabricare a sticlei” ori ”Podurile moderne au caracteristici structurale diferite de cele construite înaintea dezvoltării tehnologiei de astăzi”.

Au urmat probleme de matematică, unele cu calcule referitoare la încasările zilnice ale unui lanț de magazine de rechizite școlare, consumul de combustibil, cheltuieli în școli.

Dificultăți la matematică

La matematică, unii dintre candidați au întâmpinat probleme.

„Colegii mei s-au plâns de problemele de mate. Mi s-au părut cam simple primele întrebări, dar apoi gradul de dificultate a crescut”, a afirmat un director de școală, citat de digi24.ro.

„A fost extrem de multă matematică și profesorii s-au plâns că a fost prea multă matematică și le-a ocupat timpul de rezolvare a subiectelor. Multe au fost cu un anumit grad de dificultate capcană pentru a vedea cum viitorul director ar putea să gestioneze activitățile în școală”, a declarat un profesor supraveghetor.

Au mai fost întrebări legate de leadership. Candidații au avut de identificat soluții la unele situații ca: ”Dacă doi sau mai mulți dintre colegii dvs. din școală se ceartă, care e decizia cea mai adecvată?”

Alte cerințe au fost despre cunoștințe manageriale, dar și legislație și metodologii.

Vezi Varianta_subiect – Concurs_Directori_si_directori_adjuncti_15_octombrie_2021

VeziȘablon_raspuns – Concurs_Directori_si_directori_adjuncti_15_octombrie_2021

Exemple de ”întrebări-capcană” din testul candidaților la funcțiile de directori de școli:

Prin ce se aseamănă învățătorul și profesorul?

a. unul este mai puțin pregătit decât celălalt
b. amândoi au absolvit studii superioare
c. amândoi aparțin unei instituții de învățământ
d. amândoi susțin ore de curs în fața elevilor

Prin ce se aseamănă manualul și culegerea?

a. amândouă conțin exerciții
b. amândouă se pot răsfoi
c. amândouă sunt structurate pe capitole
d. amândouă reprezintă suport de studiu pentru elev

Rezultatele candidaților

După proba scrisă, candidații au aflat și rezultatele. Cele finale vor fi comunicate în 20 octombrie.

În județul Alba, aproape 40% dintre candidați nu au trecut testul scris.

Vezi și CONCURSUL pentru directori de școli în ALBA: LISTA candidaților admiși la proba scrisă și contestațiile depuse. Rezultate finale, miercuri

Examenul a fost organizat în format fizic, în 43 de centre de examinare din țară.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Sebeș: Acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței sezonul 2021-2022 și a suplimentului pentru energie

Publicat

Primăria Municipiului Sebeș vă informează că începând cu data de 15 octombrie 2021, persoanele interesate pot prelua cerere / declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței pe perioada sezonului rece noiembrie 2021 – martie 2022 / suplimentul pentru energie.

Modelele de formulare sunt disponibile la sediul Direcției Generale de Asistență Socială, Medicală și Comunitară Sebeș, situat în cartierul Aleea Lac, nr. 12, telefon: 0258-730611, 731007.

La același sediu se vor depune și toate actele necesare pentru acordarea ajutorului de încălzire, de luni până joi, între orele 8.30-16.30, iar vineri între orele 08:30-14:00, termenul limită fiind data de 15 noiembrie 2021.

Ajutorul pentru încălzirea locuinței pentru sezonul rece 2021-2022/ suplimentul pentru energie se acordă în baza următoarelor documente:

1. Cerere și declarație pe propria răspundere

2. Documente de identitate titular și membrii familiei:

  • cărți de identitate, buletine de identitate, cărți de identitate provizorii;
  • certificate de naștere pentru copii cu vârsta de până la 14 ani;
  • alte documente, după caz (certificat căsătorie, certificat deces, act divorț etc).

3. Copie factură

  • gaze naturale
  • energie electrică (pe care să fie înscrise codul abonatului și cod loc consum);

Dacă pe factură apare înscrisă altă persoană decât abonatul, calitatea de persoană îndreptăţită se probează cu contractul de închiriere, împuternicire, concesiune, comodat etc.

4. Acte privind veniturile realizate de persoana singură sau de toţi membrii familiei, după caz, în luna anterioară depunerii cererii:

  • adeverințe de venit eliberate de angajator, pentru veniturile din salariu, (venit net/luna anterioară depunerii cererii + după caz, contravaloare tichete masă);
  • adeverințe de venit de la administrația financiară pentru veniturile din activități independente, din cedarea folosinței bunurilor, din investiții, din premii și jocuri de noroc;
  • mandate postale/extrase de cont/hotărâri judecătorești pentru plata pensiei de întreținere/decizii pentru indemnizații de somaj, handicap, pensii etc.
  • contracte de muncă în cazul veniturilor obținute de persoanele plecate în stăinătate.

a) În situaţia persoanelor singure/familiilor care declară că nu realizează niciunul din veniturile enumerate în cerere, acestea vor prezenta Declarație Notarială cu menţionarea luării la cunoştinţă că declararea necorespunzătoare adevărului se pedepseşte conform legii penale.

b) În situația familiilor în care soțul /soția este plecat la muncă în străinătate și nu poate prezenta contractual de muncă, se va prezenta Declarație Notarială cu venitul net realizat de acesta în străinătate, cu menţionarea luării la cunoştinţă că declararea necorespunzătoare adevărului se pedepseşte conform legii penale

5. Acte privind regimul juridic al locuinţei – copie după actul de proprietate/ contractul de închiriere/ comodat sau alte documente care atestă un drept de folosință asupra locuinței în condițiile legii;

6. Dovada bunurilor mobile şi imobile deţinute:

  • Certificat de atestare fiscală privind clădirile, terenurile și mijloacele de transport aflate în proprietate, eliberat de Biroul Taxe și Impozite Locale Sebeș (Primăria Sebeș- sediul vechi);
  • Copie după talon autoturism (deținere 1 autotursim cu vechime mai mica de 10 ani sau 2 autoturisme – nu se acordă ajutorul/ sprijinul).
  • 1 dosar cu șină.

Criterii de eligibilitate:

1. Nivel venituri:

  • 1386 lei/ persoană în cazul familiilor;
  • 2053 lei persoana singură

2. Ajutorul pentru încălzirea locuinţei, se acordă familiilor, respectiv persoanelor singure, numai pentru locuinţa de domiciliu sau, după caz, de resedinţă a acestora;

3. Solicitanții și celelalte persoane cuprinse în cerere nu deţin bunuri mobile/imobile sau terenuri, aşa cum sunt prezentate ele în lista în lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării ajutorului pentru încălzirea locuinței.

4. Solicitanții și celelalte persoane cuprinse în cerere nu deţin depozite bancare de peste 3000 lei;

Pentru verificarea veridicității datelor înscrise în cererea si declarația pe propria răspundere se vor efectua anchete sociale la locuința beneficiarilor. Dacă în urma anchetei sociale se constată că titularul nu a declarat corect componența familiei, veniturile realizate și bunurile deținute, sumele plătite necuvenit se vor recupera, în condițiile legii.

Titularul ajutorului pentru încălzirea locuinței/suplimentului pentru energie este obligat să comunice în scris orice modificare intervenită în componența familiei și a veniturilor acesteia, în termen de 5 zile de la data modificării.

Persoanele care dețin bunurile din listă, NU AU DREPTUL la ajutorul pentru încălzirea locuinței/ suplimentul pentru energie:

Bunuri imobile

1. Clădiri sau alte spaţii locative în afara locuinţei de domiciliu şi a anexelor gospodăreşti

2. Terenuri de împrejmuire a locuinţei şi curtea aferentă şi alte terenuri intravilane care depăşesc 1.000 mp în zona urbană şi 2.000 mp în zona rurală

Bunuri mobile*

1. Autoturism/autoturisme şi/sau motocicletă/motociclete cu o vechime mai mică de 10 ani cu excepţia celor adaptate pentru persoanele cu handicap sau destinate transportului acestora sau persoanelor dependente precum şi pentru uzul persoanelor aflate în zone greu accesibile

2. Mai mult de un autoturism/motocicletă cu o vechime mai mare de 10 ani

3. Autovehicule: autoutilitare, autocamioane de orice fel cu sau fără remorci, rulote, autobuze, microbuze

4. Şalupe, bărci cu motor, scutere de apă, iahturi, cu excepţia bărcilor necesare pentru uzul persoanelor care locuiesc în Rezervaţia Biosferei ”Delta Dunării”

5. Utilaje agricole: tractor, combină autopropulsată

6. Utilaje de prelucrare agricolă: presă de ulei, moară de cereale

7. Utilaje de prelucrat lemnul: gater sau alte utilaje de prelucrat lemnul acţionate hidraulic, mecanic sau electric

(*)Aflate în stare de funcţionare

Depozite bancare

1. Depozite bancare cu valoare de peste 3000 lei

Terenuri /animale şi/sau păsări

1. Suprafeţe de teren, animale şi păsări a căror valoare netă de producţie anuală depăeşte suma de 1.000 euro pentru persoana singură, respectiv suma de 2.500 euro pentru familie

Mențiuni referitoare la locuință:

Persoana sau familia care deține pe lângă locuința de domiciliu și o cotă parte dintr-o clădire, exceptând anexele sau dependințele, nu poate beneficia de ajutor pentru încălzirea locuinței/ suplimentul de energie, indiferent de mărimea cotei.

Dacă în aceeași locuință/ imobil locuiesc mai multe familii, respectiv persoane singure, fără contoare separate pentru gaze sau energie electrică, la acordarea ajutorului de încălzire/suplimentului pentru energie vor fi luate în considerare toate persoanele și veniturile realizate de acestea.

Nivel venituri:

Familii: 1.386 lei/ persoană

Ajutorul pentru încălzirea locuinței în sezonul rece noiembrie 2021- martie 2022:

Venit net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure (lei) Compensare Procentuală (%) ajutor gaze naturale (lei)

1 lună

ajutor gaze naturale (lei)

5 luni

ajutor gaze naturale (lei)

1 lună

ajutor gaze naturale (lei)

5 luni

ajutor energie  electrică (lei)

1 lună

0-200 lei 100% 320 1600 250 1250 500
200,1-320 lei 90% 288 1440 225 1125 450
320,1-440 lei 80% 256 1280 200 1000 400
440,1-560 lei 70% 224 1120 175 875 350
560,1-680 lei 60% 192 960 150 750 300
680,1-920 lei 50% 160 800 125 625 250
920,1-1040 lei 40% 128 640 100 500 200
1040,1-1160 lei 30% 96 480 75 375 150
1160,1-1280 lei 20% 64 320 50 250 100
1280,1-1386 lei 10% 32 160 25 125 50

În cazul persoanei singure:

Venit net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure (lei) Compensare Procentuală (%) ajutor gaze naturale (lei)

1 lună

ajutor gaze naturale (lei)

5 luni

ajutor gaze naturale (lei)

1 lună

ajutor gaze naturale (lei)

5 luni

ajutor energie  electrică (lei)

1 lună

ajutor energie  electrică (lei)

5 luni

1280,1-2053 lei 10% 32 160 25 125 50 250

Suplimentul pentru energie se plătește lunar pe tot parcursul anului:

1. Energie electrică: 30 lei/ lună

2. Gaze naturale: 10 lei/ lună

3. Lemne: 20 lei/lună

NOTĂ: În situația în care singura sursă de energie utilizată este energia electrică, cuantumul suplimentului este de 70 lei/ lună.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Băncile se pregătesc pentru munca hibrid. BRD a dat semnalul: angajații vor lucra de acasă jumătate din săptămână

Publicat

Băncile se pregătesc pentru munca hibrid, în care angajații vor lucra de acasă o parte din săptămâna de lucru, chiar și cei care interacționează cu clienții.

BRD – Groupe Société Générale, a treia cea mai mare bancă după active din România, are în plan telemuncă între una și trei zile.

„În viitor, cadrul nostru general pentru telemuncă va cuprinde între 1 şi 3 zile de lucru la distanţă pe săptămână pentru persoanele cu funcţii care permit desfăşurarea activităţii la distanţă.

Pe termen lung, vom continua să automatizăm şi să digitalizăm procesele pentru a permite tot mai multor funcţii, inclusiv în front-office, să beneficieze de facilităţi de muncă la distanţă“, a explicat Claire Schalenbourg, director executiv de resurse umane, BRD – Groupe Société Générale, citată de zf.ro.

Angajații BCR, minim o zi lucrată de acasă

Şi angajaţii BCR, a doua cea mai mare bancă de pe piaţa locală după active, au un mod de lucru flexibil din septembrie 2021.

Soluţia hibridă propusă de bancă in­clu­de pentru angajaţii din sediul central posibilitatea de a lu­cra de acasă minimum o zi şi maximum trei zile pe săptămână, în funcţie de specificul activităţii.

Creștere a serviciilor online în paralel cu reconversii masive de personal

În timp ce angajații au început să lucreze în sistem hibrid, au fost pregătite și servicii online pentru clienți. Astfel, clienţii BRD pot contracta credite de consum exclusiv online, iar noii clienţi nu mai trebuie să meargă la bancă pentru deschiderea unui pachet de cont curent.

Zilele trecute Societe Generale, care deține în România BRD, a anunţat că va elimina 3.700 de locuri de muncă între 2023 şi 2025, pe măsură ce îşi va uni reţeaua de retail cu cea a diviziei sale Credit du Nord, însă Frederic Oudea a subliniat că nu vor exista concedieri forţate scrie economica.net.

„Dăm prioritate mobilităţii interne, cu un buget de 100 de milioane de euro consacrat pregătirii salariaţilor care îşi vor schimba postul, locul de muncă sau calificarea”,a spus Frederic Oudea.

BRD una dintre cele mai importante bănci din România, liderul pieței de factoring

Grupul Societe Generale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare, are 149.000 de angajaţi în 67 de ţări şi peste 31 de milioane de clienţi în întreaga lume, în trei activităţi-cheie: retail banking în Franţa, retail banking internaţional, asigurări şi servicii financiare pentru companii, respectiv Global Banking şi Soluţii pentru Investitori.

În România, BRD – Groupe Societe Generale operează o reţea de 584 de unităţi. Banca ocupă o poziţie importantă pe piaţa românească a cardurilor, cu aproximativ 2,5 milioane de carduri şi o reţea de acceptare de aproximativ 30.000 POS şi aproape 1.400 ATM-uri.

Banca este un jucător important pe piaţa creditelor pentru companii locale şi multinaţionale şi este liderul pieţei de factoring din România. Activele sale totale, la sfârşitul lunii decembrie 2020, erau de 61,6 miliarde de lei.

sursă: zf.ro, economica.net

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

APIA începe de astăzi campania de plată în avans pentru fermierii care au depus cereri unice

Publicat

terenuri agricole

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) va demara, începând de luni, Campania de plată în avans pentru fermierii care au depus Cereri unice de plată în anul 2021.

APIA îşi propune, în perioada de acordare a avansului, 18 octombrie 2021 – 30 noiembrie 2021, să finanţeze fermierii cu o sumă de peste un miliard de euro.

Suma este pentru schemele finanţate din Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA) cât şi pentru măsurile finanţate din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR).

„În conformitate cu Regulamentul (UE) nr.1295 din 4 august 2021 de derogare, pentru anul 2021, de la articolul 75 alineatul (1) al treilea paragraf din Regulamentul (UE) nr. 1306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte nivelul avansurilor pentru plăţile directe şi pentru măsurile de dezvoltare rurală legate de suprafaţă şi de animale, statele membre pot plăti avansuri de până la 70% în cazul plăţilor directe indicate în anexa I la Regulamentul (UE) nr. 1307/2013 şi de până la 85% în cazul sprijinului acordat în cadrul dezvoltării rurale menţionat la articolul 67 alineatul (2) din Regulamentul (UE) nr. 1306/2013.”, menționează APIA.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate