Connect with us
Publicitate

Eveniment

Un tronson de peste 13 km din DJ 107 K, între comunele Întregalde și Mogoș, va fi asfaltat. Licitația a fost lansată

Publicat

Un tronson de peste 13 km din drumul județean DJ 107 K, între Ivăniș – Ghioncani (comuna Întregalde) și Bârlești (comuna Mogoș) va fi reabilitat și asfaltat printr-o investiție de peste 30,8 milioane de lei.  

Consiliul Județean Alba a lansat, pe 9 iunie, în SEAP, o licitație pentru execuția lucrărilor la investiția „Consolidare corp drum județean DJ 107 K: Galda de Jos (DJ 107H) – Mesentea – Galda de Sus – Măgura – Poiana Galdei – Modolești – Întregalde – Ivăniș – Ghiocani – DJ 107I (Bârlești), tronson IV: km 23+700 – km 37+500”.

Valoarea totală estimată a investiției este de 30.874.147,01 lei, fără TVA. Proiectul este finanțat prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.

Drumul județean DJ 107 K: Galda de Jos (DJ 107 H) – Mesentea – Galda de Sus – Măgura – Poiana Galdei – Modoleşti – Întregalde – Ivăniş – Ghioncani – DJ 107 I (Bârleşti) traversează localităţile Galda de Jos, Mesentea, Galda de Sus, Măgura, Poiana Galdei, Modoleşti, Întregalde, Ivăniş, Ghioncani și Bârleşti, asigurând legătura cu drumul județean DJ 107H și drumul național DN1, una dintre principalele artere de circulație care străbate teritoriul județului Alba. Are lungimea totală de 37,5 km.

Tronsonul drumului județean DJ 107K este situat pe teritoriul administrativ al UAT Întregalde și UAT Mogoș și traversează localitățile Ivăniș, Ghioncani și Bârlești.

Potrivit documentației, tronsonul IV al drumului județean DJ 107 K începe de la km 23+700, traversează comuna Întregalde (satele Ivăniș și Ghioncani) și se termină la intersecția cu DJ 107I, în satul Bârlești, comuna Mogoș, fiind situat la poalele munților Trascău. Tronsonul de peste 13 km urmărește ca traseu valea râului Galda, fapt ce a dus în timp la erodarea corpului de drum. De-a lungul drumului apar zone îngustate între vale și versant.

În prezent, traseul studiat are structura rutieră reprezentată de o pietruire în stare mediocră și rea. Suprafața de rulare prezintă degradări specifice pietruirilor (gropi, denivelări, făgașe, piatră alergătoare), multe dintre ele datorate unei scurgeri improprii ale apelor de suprafață.

Scurgerea apelor este doar parțial asigurată datorită șanțurilor colmatate, cu multe discontinuități, acceselor neomogene, multor podețe nefuncționale etc. De asemenea, datorită lipsei pantelor transversale și a degradărilor existente, apa se scurge pe suprafața carosabilului.

Podurile se prezintă în stare tehnică nesatisfăcătoare și nu îndeplinesc cerințele din punct de al clasei de încărcare și al elementelor de siguranță și gabarit, ceea ce impune contruirea a 4 poduri noi peste râul Galda în locul celor existente și reabilitarea podului de pe râul Geoagiu.

Modernizarea drumului studiat constă în realizarea unui sistem rutier suplu realizat dintr-o succesiune de straturi după cum urmează: strat de uzură din beton asfaltic, strat de legătură din beton asfaltic deschis, strat de bază din piatră spartă, strat existent de fundație din balast, completare cu balast unde este cazul.

Structura rutieră propusă pentru reabilitarea drumului este structură rutieră suplă, cu îmbrăcăminte asfaltică realizată în două straturi, utilizând la maxim zestrea existentă. Pietruirea existentă va fi păstrată ca strat de fundație, se va reprofila și compacta, iar peste aceasta vor fi așternute straturile superioare de ranforsare.

În zonele în care lățimea carosabilului proiectat o depășeste pe cea a drumului existent s-au realizat casete de lărgire în cadrul cărora s-a dispus structură nouă, astfel încât structura drumului să fie corespunzătoare pe întregul gabarit.

În zonele în care fundația drumului nu este corespunzătoare, dar și acolo unde din cauza cotelor impuse nu se poate ridica linia roșie, va fi dispusă structură rutieră nouă.

Soluțiile propuse pentru structura rutieră sunt următoarele:

  • Structură rutieră ranforsată peste zonele cu pietruire existentă: 4 cm strat de uzură din beton asfaltic BA16; 5 cm strat de legătură din beton asfaltic deschis BAD 22,4; 15 cm strat de bază din piatră spartă; strat de fundație alcătuit din pietruirea existentă pe o grosime de minim 30 cm.
  • Structură rutieră nouă: 4 cm strat de uzură din beton asfaltic BA16; 5 cm strat de legătură din beton asfaltic deschis BAD; 22,4; 15 cm strat de legătură din piatră spartă; 20 cm strat de fundație din balast; 15 cm strat de formă din balast nisipos.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate