Actualitate
UNSAR: O reparație la o mașină asigurată, de până la trei ori mai scumpă față de cea la una neasigurată
Un studiu realizat de UNSAR – Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România arată că lucrările de reparație la mașinile asigurate este de câteva ori mai scumpă față de cele efectuate la mașini fără asigurare.
Studiul a urmărit determinarea modului în care o unitate reparatoare auto execută o ofertă de reparaţie către un client, pe de-o parte în situaţia în care acesta are autovehiculul asigurat, iar pe de altă parte în cazul în care nu deţine asigurare. Astfel s-au constatat diferenţe de preţ foarte mari între cele două situaţii, potrivit 1asig.ro.
Astfel, dacă proprietarul unei maşini avariate Skoda Octavia, care nu are asigurare, va plăti un preţ mediu de 501,03 lei pentru revopsirea unei bare faţă (cel mai mic preţ: 336,13 lei şi cel mai mare preţ: 786,27 lei), în timp ce tariful mediu achitat de către un şofer care deţine asigurare este de 1.505,42 lei (cel mai mic preţ: 1.172,84 lei şi cel mai mare preţ: 1.709,27 lei).
Iar pentru înlocuirea unui far dreapta, piesa originală, preţul mediu pentru maşina neasigurată este de 528,44 lei, în timp ce în cazul în care reparaţia se face prin poliţa de asigurare preţul mediu este de 814 lei.
Dacă aceeaşi maşină ajunge în service în vederea reparaţiei cu revopsire – Aripa dreaptă faţă, preţul mediu fără asigurare este de 552,5 lei, iar cu asigurare acesta urca la 1.550,29 lei. Pentru revopsire bara spate tariful solicitat este de 503,15 lei fără asigurare şi 1.750,65 lei dacă se face prin asigurator.
În studiu a fost analizată şi situaţia unui Mercedes Benz E – KLASSE. Pentru bara spate – înlocuire cu revopsire, preţul mediu practicat de unităţile reparatoare analizate, fără asigurare, este de 2.375,11 lei pentru piesa de înlocuit şi 704 lei pentru vopsitorie, în timp ce ofertă medie de reparaţie cu asigurare a fost de 5.238,64 lei pentru piesa şi 2.736,20 lei pentru vopsitorie.
„Încă de când a apărut legea RCA, piaţa de asigurări a observat nişte lacune, care în timp s-au propagat atât de tare încât astăzi asistăm la nişte creşteri nejustificate de preţuri. UNSAR a făcut un studiu, fiind alese întâmplător circa 30 de ateliere auto şi am încercat să observăm care este diferenţa dintre un asigurator care decontează o astfel de factură şi o persoană care merge fără asigurare, cu o avarie similară”, a declarat recent Mădălin Roșu, responsabil Secţiunea Auto din cadrul UNSAR, precizând că documentul arată pulsul pieţei reparaţiilor, putându-se atrage atenţia că există zone din legislaţie care trebuie îmbunătăţite în beneficiul consumatorului.
sursa: digi24.ro, 1asig.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Ionel
marți, 07.08.2018 at 23:50
Toate mașinile sunt asigurate. Reparația diferă fiind în urma unui accident sau nu. Reparațiile structurale după un impact sunt foarte scumpe. Acestea nu sunt necesare altfel deoarece mașina nu se îndoaie singură.