Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Ursula von der Leyen, propunere cu impact major asupra prezenței autoturismelor pe combustibili clasici, pe drumurile europene

Publicat

t

Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a anunţat miercuri o propunere de reducere cu 55% a emisiilor de gaze cu efect de seră în Uniunea Europeană până în 2030, în raport cu nivelul din 1990, o măsură drastică, dar în același timp cu ținte destul de greu de atins.

Ar însemna, printre altele, renunțarea la o mare parte dintre autoturismele care funcționează cu combustibili clasici, în special a celor pe motorină.

Noua țintă propusă este cu mult mai mare față de un obiectiv fixat în prezent la o diminuare cu 40%, scopul fiind acela de a ajunge la o neutralitate în privinţa emisiilor de carbon până în 2050.

”Această majorare a obiectivului de la 40% la 55%, care ar avea consecinţe pentru sectorul energetic, transporturi sau agricultură, „este prea mare pentru unii şi insuficientă pentru alţii. Însă economia şi industria noastre o vor putea face”, a declarat” Ursula von der Leyen.

Primele reacții au și apărut deja. Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE) consideră că obiectivul de reducere cu 55% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2030, anunțat de președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, ”este un pic bizar”, în contextul în care era nevoie ca această să prezinte înainte studiul de impact.

Impact asupra vânzării de mașini pe benzină și motorină

În octombrie 2018, Danemarca a anunţat că va interzice vânzarea maşinilor noi echipate cu motoare diesel sau pe benzină până în 2030, dar apoi a renunţat la idee deoarece ar fi încălcat reglementările UE.

Propunând statelor membre să interzică vânzarea vehiculelor pe motorină sau pe benzină vor creşte presiunile asupra Comisiei Europene pentru a propune o retragere completă în următoarele decenii a maşinilor care folosesc combustibili

fosili în blocul comunitar, a explicat Jorgensen.

Dacă nu se ajunge la un acord pe acest subiect la nivelul UE, ar fi bine dacă măcar statelor individuale li se permite să implementeze o astfel de măsură a adăugat ministrul danez al Energiei şi Climei.

„Planul A ar fi să interzicem vânzarea maşinilor noi echipate cu motoare diesel sau pe benzină la nivel european”, a declarat Jorgensen.

Parlamentul European și liderii UE încă mai trebuie să ajungă la un acord asupra planului pentru 2030.

Discuţiile sunt tensionate, în contextul în care unele ţări susţin că nu pot face reduceri mai mari din cauza dependenţei lor economice de sectoarele puternic poluante, aşa cum este industria cărbunelui.

Cu toate acestea, unele state au făcut deja pași spre un viitor mai verde, cel mai recent exemplu în acest sens fiind Polonia.

Aceste noi ținte anunțate de Ursula von der Leyen se înscriu în inițiativa anunțată la 11 decembrie 2019, și anume Pactul Ecologic European, prin care Comisia Europeană dorește să transforme Europa în primul continent neutru din punct de vedere climatic până în 2050.

Pactul Ecologic European oferă o foaie de parcurs care conține acțiuni menite să încurajeze utilizarea eficientă a resurselor prin trecerea la o economie circulară curată și să pună capăt schimbărilor climatice, să inverseze declinul biodiversității și să reducă poluarea. Acest pact prezintă investițiile necesare și instrumentele de finanțare disponibile și explică modul în care se va asigura o tranziție justă și favorabilă incluziunii.

Surse: caleaeuropeana.ro, stirile protv

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax