Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Vreţi o carieră în ”spionaj”? SIE recrutează ofiţeri operativi, specialişti în limbi străine şi specialişti IT. Care sunt cerințele


Publicat

sie recrutare spioni ofiteriServiciul de Informații Externe (SIE) organizează, începând cu data de 2 aprilie, un proces de selecție pentru ocuparea a 40 de posturi de ofițeri operativi, 15 posturi de ofițeri specialiști limbi străine și 30 posturi de ofițeri specialiști IT.

Dosarele se vor putea depune electronic, în intervalul 2 – 30 aprilie, pe site-ul Serviciului de Informații Externe.

Candidații eligibili vor participa, în București, la interviuri și diferite etape de evaluare (psihologică, profesională/ aptitudinală, medicală), de testare a cunoștințelor de cultură generală și a limbii străine cunoscute.

Având în vedere specificul instituției, pentru candidații declarați admiși, încadrarea este condiționată de obținerea avizului pentru acces la informații clasificate.

Ofițeri operativi

Descrierea activității operative:

Fenomene precum terorismul, crima organizată, proliferarea armelor de distrugere în masă nu numai că tind să se generalizeze, dar îmbracă forme tot mai sofisticate de manifestare, combaterea lor devenind prioritară pentru toate statele lumii. În acest context, Serviciul de Informații Externe constituie cea mai avansata linie de apărare a securității naționale.

Misiunea unui ofițer operativ este reprezentată de obținerea de informații secrete/ confidențiale din afara țării, care asigură baza de decizie a autorităților statului, contribuie la avertizarea timpurie asupra riscurilor și amenințărilor la adresa securității naționale și permit desfășurarea de operațiuni pentru apărarea și promovarea intereselor României.

Ofițerii operativi sunt oameni inteligenți, educați, bine pregătiți, antrenați în Serviciul de Informații Externe să își croiască drum către persoanele, locurile și mediile în care se găsesc informații de interes pentru siguranța națională.

Oferta domeniul operativ:

În Serviciul de Informații Externe:

– vei avea șansa de a lucra în exterior, în medii multiculturale și satisfacția de a contribui la ceea ce contează pentru țara ta;

– vei desfășura o activitate dinamică, provocatoare, care te va ține permanent conectat la evenimentele internaționale și vei participa în mod direct la îndeplinirea obiectivelor strategice;

– vei face parte dintr-o echipă unică, profesionistă, formată din oameni diferiți, cu pregătire variată, dispuși să-și împărtășească experiențele și să te ajute să privești din perspective multiple contextul global;

– îți vei valorifica experiența și inițiativa personală într-un mediu stabil; poți să-ți construiești o carieră pe baza implicării și a performanțelor proprii;

– vei beneficia de formare profesională complexă, de stagii de pregătire și cursuri de perfecționare a limbilor străine;

– vei avea un pachet salarial motivant;

– îți vor fi recompensate rezultatele profesionale;

– îți vor fi asigurate servicii medicale profesioniste, în cadrul centrului medical propriu.

Cerințe pentru domeniul operativ:

– să fie absolvenți de studii superioare de lungă durată sau de ciclul II Bologna, cu mediile anilor de studii și a examenelor de licență/ disertație de minim 7,00;

– să cunoască o limbă străină de circulație internațională la nivel minim B1 superior;

– să manifeste interes pentru contextul internațional;

– constituie un avantaj experiențele internaționale de tip Work & Travel, burse de studii, stagii de practică, activități de voluntariat, participări la conferințe;

– să aibă cetățenie română și domiciliul stabil în România;

– să nu aibă cazier judiciar și fiscal;

– să fie de acord ca, odată cu încadrarea, să nu facă parte din partide, formațiuni sau organizații politice;

– să fie de acord ca, odată cu încadrarea, să renunțe la calitatea de asociat unic ori majoritar/ la administrarea sau conducerea unor organizații ori societăți comerciale;

– să aibă vârsta de maxim 35 ani;

– să aibă o stare de sănătate bună.

Conținutul dosarului :

– formularul de înscriere (completat integral);

– curriculum vitae;

– scrisoarea de intenție („descrie, în maxim 500 de cuvinte, în limba română, cum experiența ta, calificările și competențele pe care le ai se potrivesc cu postul de ofițer operativ” );

– copii ale diplomelor de licență/ master și a suplimentelor acestora sau adeverințe din care să rezulte mediile obținute în anii de studii și la examenele finale;

– copie carte de identitate;

– adeverință medicală eliberată de medicul de familie, în anul în curs, din care să rezulte că nu se află în evidență cu boli cronice/ neuropsihice;

– facultativ – copii atestate de limbă străină recunoscute la nivel internațional (de ex. Cambridge, TEOFL, IELTS, DALF/ DELF, DELE);

Copiile documentelor solicitate nu trebuie legalizate. Formularul de înscriere și modelul de curriculum vitae vor fi publicate pe site-ul sie.ro până la data de 2 aprilie.

Ofițeri specialiști limbi străine

Descrierea activității de specialist limbi străine:

Un specialist de limbi străine desfășoară sarcini de traducere, interpretariat, translație, oferă suport lingvistic prin participarea la întâlniri oficiale și realizează documentare asupra istoriei, culturilor și tradițiilor, evenimentelor aferente spațiilor de interes pentru Serviciul de Informații Externe.

Oferta pentru specialiști limbi străine:

În Serviciul de Informații Externe:

– vei realiza sarcini de traduceri, interpretariat și translație într-o instituție unică în România;

– vei asigura suport și activitatea ta va fi valorificată în cadrul unor acțiuni și misiuni specifice ale Serviciului de Informații Externe;

– vei putea utiliza cunoștințele tale de limbi străine și vei avea un rol determinant în cadrul unor task force-uri constituite pentru monitorizarea unor evenimente/ situații de criză;

– îți vei putea utiliza experiența și inițiativa personală, într-un mediu stabil, conectat permanent la evenimentele internaționale; poți să-ți construiești o carieră pe baza implicării și a performanțelor proprii;

– vei beneficia de formare profesională complexă realizată prin stagii de pregătire și cursuri de perfecționare a limbilor străine cunoscute și învățarea altora noi, în țară și în străinătate;

– vei avea un pachet salarial motivant;

– îți vor fi recompensate performanțele profesionale;

– îți vor fi asigurate servicii medicale profesioniste, în cadrul centrului medical propriu.

Cerințe pentru specialiști limbi străine:

– să fie absolvenți de studii superioare de profil minim ciclul I Bologna (cei care au absolvit doar studii de licență au obligația de a parcurge ulterior un program de master), cu mediile anilor de studii și a examenelor de licență/ disertație de minim 7,00;

– să cunoască o limbă străină de circulație internațională la nivel minim C1 și una la nivel minim B2 superior; constituie un avantaj cunoașterea limbilor rare

– să aibă cetățenie română și domiciliul stabil în România;

– să nu aibă cazier judiciar și fiscal;

– să fie de acord ca, odată cu încadrarea, să nu facă parte din partide, formațiuni sau organizații politice;

– să fie de acord ca, odată cu încadrarea, să renunțe la calitatea de asociat unic ori majoritar/ la administrarea sau conducerea unor organizații ori societăți comerciale;

– să aibă vârsta de maxim 35 ani;

– să aibă o stare de sănătate bună.

Conținutul dosarului:

– formularul de înscriere (completat integral);

– curriculum vitae;

– scrisoarea de intenție („descrie, în maxim 500 de cuvinte, în limba română, cum experiența ta, calificările și competențele pe care le ai se potrivesc cu specialist limbi străine”);

– copii ale diplomelor de licență/ master și a suplimentelor acestora sau adeverințe din care să rezulte mediile obținute în anii de studii și la examenele finale;

– copie carte de identitate;

– adeverință medicală eliberată de medicul de familie, în anul în curs, din care să rezulte că nu se află în evidență cu boli cronice/ neuropsihice;

– facultativ – copii atestate de limbă străină recunoscute la nivel internațional (de ex. Cambridge, TEOFL, IELTS, DALF/ DELF, DELE).

Copiile documentelor solicitate nu trebuie legalizate. Formularul de înscriere și modelul de curriculum vitae vor fi publicate pe site-ul sie.ro până la data de 2 aprilie.

Ofițeri specialiști IT

Descrierea activității de specialist IT:

Un specialist IT dezvoltă aplicații – inclusiv de hacking (offensive security), asigură securitatea IT a sistemelor informatice, administrează centre de date și rețele de calculatoare, studiază tendințele din domeniu, pe care le testează și implementează în soluții tehnice de top pentru Serviciul de Informații Externe.

Oferta pentru specialiști IT:

În Serviciul de Informații Externe:

– îți vei utiliza cunoștințele și abilitățile tehnice într-un mediu inovator, cu provocări unice, utilizând echipamente de ultimă generație;

– ideile tale pot contribui decisiv la evoluția domeniului IT&C în instituție;

– vei fi implicat în proiecte noi, inedite, inclusiv tipul celor care presupun identificarea de vulnerabilități tehnice;

– datorită specificului instituțional, vei avea parte de provocări profesionale pe care nu le vei accesa în altă organizație;

– vei desfășura operațiuni tehnice de înaltă specializare pentru susținerea activității de informații externe;

– vei beneficia de formare profesională continuă, realizată prin stagii de pregătire și cursuri de perfecționare în țară și în străinătate și vei avea parte de îndrumarea profesională a cadrelor cu experiență;

– vei avea un pachet salarial motivant;

– vei face parte dintr-un colectiv deschis, orientat spre rezolvarea practică a problemelor;

– îți vor fi asigurate servicii medicale profesioniste, în cadrul centrului medical propriu.

Cerințe pentru specialiști IT:

– să fie absolvenți de studii superioare de profil minim ciclul I Bologna (cei care au absolvit doar studii de licență au obligația de a parcurge ulterior un program de master), cu mediile anilor de studii și a examenelor de licență/ disertație de minim 7,00;

– constituie un avantaj certificările recunoscute în plan internațional și stagiile de practică desfășurate în companiile de profil;

– să aibă cetățenie română și domiciliul stabil în România;

– să nu aibă cazier judiciar și fiscal;

– să fie de acord ca, odată cu încadrarea, să nu facă parte din partide, formațiuni sau organizații politice;

– să fie de acord ca, odată cu încadrarea, să renunțe la calitatea de asociat unic ori majoritar/ la administrarea sau conducerea unor organizații ori societăți comerciale;

– să aibă vârsta de maxim 35 ani;

– să aibă o stare de sănătate bună.

Conținutul dosarului :

– formularul de înscriere (completat integral);

– curriculum vitae;

– scrisoarea de intenție („descrie, în maxim 500 de cuvinte, în limba română, cum experiența ta, calificările și competențele pe care le ai se potrivesc cu postul de ofițer specialist IT”);

– copii ale diplomelor de licență/ master și a suplimentelor acestora sau adeverințe din care să rezulte mediile obținute în anii de studii și la examenele finale;

– copie carte de identitate;

– adeverință medicală eliberată de medicul de familie, în anul în curs, din care să rezulte că nu se află în evidență cu boli cronice/ neuropsihice.

Copiile documentelor solicitate nu trebuie legalizate. Formularul de înscriere și modelul de curriculum vitae vor fi publicate pe site-ul sie.ro până la data de 2 aprilie.

sursa: sie.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Amenzi majorate pentru depăşirea tonajului pe drumurile din țară și aruncarea deșeurilor pe marginea șoselelor. PROIECT

Publicat

Mai mulți parlamentari propun majorarea amenzilor în cazul în care vehiculele depășesc masa totală autorizată. De asemenea, aceștia vor să fie aplicate amenzi de până la 30.000 de lei pentru cei care aruncă deșeuri în zona de siguranță a drumurilor. 

În acest sens, la Senat a fost înregistrată în data de 14 aprilie o propunere legislativă pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr.43/1997 privind regimul drumurilor. Inițiatorii proiectului sunt mai mulți parlamentari de la PNL.

Aceștia propun majorarea cuantumului limitelor amenzilor pentru depășirea masei totale maxime admise, respectiv pentru contravenții grave și foarte grave.

„Prin această propunere de modificare a actului normativ dorim să prevenim degradarea materialului rulant, parte componentă a drumurilor județene.

În momentul de față cântărirea autovehiculelor se efectuează cu sisteme mobile de cântărire aflate în dotarea unităților administrațiilor teritoriale. Pe lângă aceste sisteme de cântărire mobile aflate în dotarea echipelor de control, propunem și implementarea în puncte fixe a unor sisteme dinamice de cântărire care să fie încastrate în suprafețele de rulare ale drumurilor județene, permițând astfel o cântărire automată și fluentă a tututor mijloacelor de transport marfă ce depășesc 8 tone pe axă”, explică parlamentarii, în expunerea de motive.

Astfel, pentru depășirea masei totale admise sau depășirea masei totale autorizate prin AST, se modifică limitele amenzilor după cum urmează:

Contravenții minore:

  • până la 5%, inclusiv – de la 1.500 lei la 1.800 lei, dacă depășirea se constată din documentele de transport

La constatarea masei totale prin cântărire nu se aplică tarife suplimentare, nu se eliberează AST și nu se aplică sancțiuni contravenționale dacă masa totală maximă admisă sau masa totală autorizată prin AST este depășită cu cel mult 5%.

Contravenții grave:

  • cu mai mult de 5%, dar nu mai mult de 10% – de la 6.000 lei la 8.000 lei
  • cu mai mult de 10%, dar nu mai mult de 20% – de la 10.000 lei la 12.000 lei

Contravenții foarte grave:

  • cu mai mult de 20%, dar nu mai mult de 25% – de la 12.000 lei la 15.000 lei
  • cu mai mult de 25% – de la 15.000 lei la 20.000 lei

Potrivit proiectului, refuzul de a supune vehiculul verificării prin cântărire și/sau măsurare a dimensiunilor, refuzul de însoți vehiculul personalului cu atribuții de control în vederea cântăririi și/sau măsurării dimensiunilor transportului, precum și refuzul de a prezenta personalului cu atribuții de control documentele privind transportul, se va sancționa cu amendă de la 10.000 la 20.000, aplicată conducătorului auto.

De asemenea, aruncarea și depozitarea deșeurilor în zona de siguranță a drumurilor și podurilor și aruncarea și depozitarea deșeurilor în locurile de parcare, oprire și staționare, altele decât cele provenite din oprirea/staționarea participanților la trafic în locurile de parcare, oprire și staționare ar urma să fie sancționată cu amendă de la 10.000 de lei la 30.000 de lei, aplicată persoanei fizice sau juridice.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Investiții în infrastructura rutieră, lângă Blaj: Strada Principală din Petrisat va fi reabilitată. Valoarea investiției

Publicat

Strada Principală din Petrisat – localitate componentă a municipiului Blaj, va fi reabilitată printr-o investiție de peste două milioane de lei. 

Primăria Blaj a lansat vineri, 16 aprilie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția de lucrări de reabilitare strada Principală din localitatea Petrisat.

Valoarea totală estimată este de 2.030.151 de lei, fără TVA. 

Potrivit memoriului tehnic, strada Principală din localitatea Petrisat – municipiul Blaj a fost modernizată în urmă cu mai mulți ani, în mai multe etape, respectiv pe tronsoane. Lungimea străzii este de 1.585 metri cu lăţimea medie între fronturile construite de 12 metri.

Strada este împărțită în trei tronsoane, astfel:

  • tronsonul 1 are lungimea de 773 m cu lăţimea medie între fronturile construite de 12 m și lățimea părții carosabile de 6 m
  • tronsonul 2 are lungimea de 308 m cu lăţimea medie între fronturile construite de 14 m și lățimea părții carosabile de 4 m
  • tronsonul 3 are lungimea de 504 m cu lăţimea medie între fronturile construite de 12 m și lățimea părții carosabile de 5,5 m

Strada are trotuare modernizate cu îmbrăcăminte din beton, parțial pe toate cele trei tronsoane, dar degradate. Pentru scurgerea apelor pluviale este rigolă deschisă betonată, parțial degradată.

În prezent, accesele în curți sunt amenajate cu dale carosabile, dar degradate.

Proiectul prevede, printre altele, refacerea sistemului rutier, amenajarea rigolelor, refacerea trotuarelor, a acceselor la proprietăți, reparații la podețe și lucrări pentru siguranța circulației.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Polițiști REȚINUȚI la Pitești. Sunt acuzați de lovituri cauzatoare de moarte după ce un bărbat a murit în timp ce era imobilizat

Publicat

Doi poliţişti au fost reţinuţi, duminică, pentru intervenţia în cazul unui bărbat din Pitești care a decedat în timp ce era evacuat de poliţişti de pe o terasă din municipiu, unde avusese loc un incendiu, a anunţat prim-procurorul Parchetului de pe lângă Tribunalul Argeş.

„Prin ordonanţele procurorului din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Argeş, astăzi s-a dispus reţinerea pe o perioadă de 24 de ore a doi suspecţi, ambii agenţi de poliţie, sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de purtare abuzivă şi loviri sau vătămări cauzatoare de moarte”, a spus prim-procurorul Marius Ştefan, citat de Agerpres.

El a precizat că, în urma necropsiei, s-a schimbat încadrarea juridică din ucidere din culpă în lovituri sau vătămări cauzatoare de moarte, pentru care legea prevede închisoarea de la 6 la 12 ani.

„La audieri, cei doi au încercat să ofere variante, ţine de exercitarea dreptului la apărare. Au fost analizate imaginile, declaraţiile martorilor şi raportul de necropsie în ceea ce priveşte natura şi modul de dispunere a leziunilor”, a mai spus prim procurorul.

Un bărbat de 63 de ani din Pitești a murit vineri, la scurt timp după ce a fost imobilizat de polițiști pe motiv că refuza să plece de la terasa unui restaurant cuprins de incendiu. În imaginile apărute în presa locală se poate vedea cum bărbatul a fost trântit de polițiști cu fața la pământ.

Bărbatul a avut o moarte violentă, în urma asfixiei mecanice, după comprimarea gâtului și toracelui, a declarat duminică dimineață, medicul șef legist din Argeș, Dan Manu.

Acesta a declarat că, în urma autopsiei efectuate sâmbătă dimineață, rezultatele preliminare arată că „că moartea a fost violentă, survenită în urma unui politraumatism, iar cauza imediată de deces a fost asfixia mecanică, prin comprimarea părților moi ale gâtului și ale toracelui”.

Medicul legist a precizat că bărbatul nu a murit de infarct și că acesta avea o alcoolemie de peste 2 la mie.

”Sunt mai multe traumatisme, şi cranio-cerebrale, evident care s-au putut produce prin cădere şi lovire (…) şi aceste leziuni traumatice, care au dus la asfixia mecanică, traumatismul cervical şi traumatismul toracic”, a explicat Dan Manu.

Medicul legist a spus că urmează să fie făcute și alte analize în acest caz: „Sunt prelevate probe biologice care merg la microscop, la laboratoarele noastre”.

Marius Ștefan, prim-procuror al Parchetului Argeș a spus, în aceeași conferință de presă, că au fost efectuate cercetări la fața locului și au fost audiate persoanele care erau acolo la momentul incidentului, inclusiv polițiștii.

„În acest moment, urmărirea penală se efectuează cu privire la faptă – pentru că am aşteptat şi concluziile preliminare ale raportului de necropsie, urmează să evaluăm şi probele administrate până în acest moment, inclusiv imaginile surprinse, în raport cu aceste leziuni, pentru a stabili o eventuală participaţie penală a persoanelor implicate”, a adăugat procurorul

ATENȚIE: Video cu un puternic impact emoțional

Incidentul a avut loc vineri, la un restaurant din Autogara Sud din Piteşti. Friteuza din restaurant a luat foc, iar în urma apelurilor la 112 acolo au fost trimise echipaje de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Serviciul de Ambulanţă şi Poliţie.

Pe imagini se poate vedea cum la un moment dat bărbatul, care nu voia să plece de la terasă, este împins de un polițist, care îl trântește la pământ, în timp ce un alt agent îl înjură. În imagini pot fi văzuți apoi mai mulți polițiști care încearcă să îl imobilizeze pe bărbatul care era căzut.

La scurt timp, bărbatului i s-a făcut rău, iar echipajul de pe ambulanță nu l-a putut salva, fiind declarat decesul.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Coordonatorul AJVPS Alba: Apariția urșilor în zona așezărilor omenești nu este cauzată de defrișări, ci de lipsa hranei

Publicat

Coordonatorul tehnic al AJVPS Alba, Felix-Bogdan Dragomir, a explicat duminică de ce defrișările nu sunt principala cauză a faptului că urșii au ajuns tot mai des în zona așezărilor umane.

Potrivit acestuia, „migrația” animalelor din pădure spre zona localităților este cauzată de lipsa hranei, dar și de lipsa intervenției omului prin vânătoare, singura activitate care poate regla populația de urși înmulțită excesiv în ultimii ani. 

Vezi și FOTO: Un urs a făcut prăpăd într-o stână, la Noșlac. A omorât opt oi și patru miei. Alți patru urși, semnalați lângă Alba Iulia

„Tot discutăm despre problema urșilor din România și despre cauza care a dus la apariția acestora în zone în care până nu demult nici nu te gândeai să întâlnești acest animal. Toată lumea (în primul rând cei în necunoștiință de cauză) dau vina pe defrișări. TOTAL FALS.

Principala cauză care a făcut ca ursul să fie prezent în zone urbane nu este defrișarea, ci lipsa hranei, a liniștii și a intervenției omului prin vânătoare, această activitate fiind singura care poate regla populația de urși înmulțită excesiv în ultimii 5 ani.

Dacă omul nu mai poate interveni prin vânătoare și astfel să regleze populația de urși în schimb, dar despre asta nu vorbește nimeni, un factor principal care duce la răspândirea populației de urși, este faptul că aceasta este privată de hrana de zi cu zi, fructe de pădure și ciuperci care sunt culese fără nici o bază științifică și fără nici o regulă, de-a halma – valma tot sezonul. Iar acești culegători deranjează enorm habitatul ursului privând-ul de liniștea de care are nevoie.

Poate de aici ar trebui să începem cu managementul ursului în România. Reguli clare în ceea ce privește recoltarea fructelor de pădure și a ciupercilor, dar na, acestea ajung în supermarketurile din Europa, normal că nu trebuie să facem ceva în acest sens.

Nu vreau să îmi dați dreptate doar să observați. Câte dintre ONG-urile „iubitoare de natură” au sesizat că hoardele de culegători de fructe de pădure și de ciuperci fac ravagii în habitatul ursului, câte ONG-uri „iubitoare de natură” au sesizat ce și câta mizerie rămâne în munte după aceste tabere de culegători de fructe de pădure și de ciuperci și cât deranj fac aceștia prin activitatea lor”, a scris Felix Bogdan Dragomir, pe pagina de Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate