Economie
Zboruri anulate: Unde pot face reclamații românii care au probleme cu Wizz Air. Protecția Consumatorului nu poate interveni
Românii care au avut probleme cu Wizz Air, pentru zboruri anulate sau întârziate pot depune sesizari pe site-ul Centrului European al Consumatorilor.
În plină perioadă a concediilor Wizz Air a anulat zeci de zboruri pentru români, iar la sute de zboruri au fost raportate întârzieri. Pasagerii români au avut de suferit pe lângă pierderea sejururilor plătite și de faptul că nu sunt băgaţi în seamă de reprezentanţii Wizz Air.
Ministerul Economiei Antreprenoriatului și Turismulului informează că pentru rezolvarea problemelor cu compania aeriană Wizz Air cetățenii români pot depune sesizari pe site-ul Centrului European al Consumatorilor.
„Acest site este pus la dispoziţia consumatorilor români de Uniunea Europenă, pentru rezolvarea problemelor şi recuperarea prejudiciilor. Este important de reţinut că Protecţia Consumatorului – ANPC nu poate interveni şi nu poate aplica amenzi în acest caz, deoarece Wizz Air nu are reprezentanţă în România”, se menţionează într-un comunicat postat pe pagina de Facebook a Ministerului Economiei.
Când pot fi depuse sesizări la Centrul European al Consumatorilor Romania – ECC Romania
Conform sursei citate, cetăţenii români pot sesiza Centrul European al Consumatorilor din România (https://eccromania.ro/sesizari/) atunci când întâmpină probleme cu un produs sau un serviciu achiziţionat dintr-un alt stat european, vor să ştie ce drepturi au în timpul unor călătorii în alt stat European şi vor să depună o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluţionării problemei.
Ministrul Economiei, Ştefan-Radu Oprea, a discutat la finalul lunii trecute, în marja reuniunii informale a miniştrilor responsabili de competitivitate, cu Didier Reynders, comisarul european pentru Justiţie, cu atribuţii privind protecţia consumatorului, despre o serie de subiecte de interes pentru ţara noastră, printre care şi întârzierile sau anulările de zboruri ale companiei aeriene Wizz Air, potrivit Agerpres.
Astfel, ministrul Ştefan-Radu Oprea şi-a manifestat îngrijorarea cu privire la problemele pe care compania aeriană Wizz Air le are în România, în ultima vreme multe dintre zborurile acesteia având întârzieri foarte mari sau fiind anulate în ultimul moment, ceea ce a dus la nemulţumiri şi plângeri din partea clienţilor.
Cum se pot face sesizările dacă formularul este inactiv
Pe siteul indicat de ministrul Economiei formularul este temporar inactiv pentru 1 săptămână. Centrul European al Consumatorilor Romania – ECC Romania precizează că pentru a fi transmise solicitările trebuie utilizată adresa de email: ECCNET-RO@ec.europa.eu
Alte precizări importante
- ECC Romania nu poate soluționa reclamațiile consumatorilor rezidenți în România împotriva unor comercianți din România. Pentru acestea trebuie să vă adresați către ANPC.
- ECC Romania face doar soluționare pe cale amiabilă – nu putem face control, nu aplicăm sancțiuni
- Trebuie să încercați soluționarea direct (în scris) cu operatorul economic înainte ca ECC Romania să poată instrumenta solicitarea dumneavoastră.
- Dacă nu ați contactat comerciantul, vă rugăm să o faceți și să așteptați 30 de zile pentru un răspuns sau până primiți un răspuns negativ
- Trebuie să ne trimiteți documente justificative: contract / confirmarea rezervării, factura, dovada plății, toată corespondența purtată cu reprezentanții comerciantului, în ordine cronologică (de preferat, salvată cu Print to PDF, NU capturi de ecran). Sunt acceptate maxim 10 documente de până la 32 MB fiecare.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News