Abrud
Accidentul aviatic din Apuseni putea fi evitat: Concluzia unei expertize, după patru ani de la tragedie
O expertiză de 1300 de pagini în cazul accidentului aviatic din munții Apuseni, arată că tragedia putea fi evitată. De doi ani a avut nevoie expertul Virgil Clapon ca să ajungă la o concluzie certă în acest dosar – fiind vorba despre unul dintre cele mai ciudate accidente aviatice din istoria post-decembristă. După mai bine de 4 ani de la tragedie, expertul a ajuns la concluzia că tragedia putea fi evitată.
Cauzele despre care acesta vorbește într-un document de 1300 de pagini se referă nu numai la o eroare umană, ci și la probleme tehnice- informează PRO TV. Documentul nu este încă public dar procurorii militari care investighează cazul vor trebui să îl aducă la cunoștința rudelor victimelor.
Accidentul a avut loc în 20 ianuarie 2014. Aeronava Britten Norman Islander BN 2A-27, singura de acest tip ce se mai afla în dotarea Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă, s-a prăbuşit pe muntele Petreasa din Munţii Apuseni, la peste 1.400 de metri altitudine, într-o pădure de la limita dintre judeţele Alba şi Cluj. Pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion şi-au pierdut viaţa în accident.
Au fost răniţi copilotul Răzvan Petrescu şi medicii Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Spitalul Elias, Cătălin Pivniceru de la Spitalul „Sfânta Maria” şi Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiuş, judeţul Bihor. Echipa medicală din avion mergea de la Bucureşti la Oradea, unde urma să preleveze ficatul de la un donator de peste 60 de ani care suferise un accident vascular cerebral.
Femeia care urma să primească ficatul de la donatorul din Oradea a decedat ulterior.
Pilotul Adrian Iovan și studenta Aura Ion și-au pierdut viața, iar experții ar fi trebuit să stabilească fără dubii cauzele tragediei.
Astfel, procurorii militari care investighează acest caz vor trebui să le aducă la cunoștință supraviețuitorilor care sunt rezultatele acestor expertize, pentru eventualitatea în care aceștia ar dori să facă obiecțiuni, dar mai ales pentru a decide dacă trimit dosarul în judecată.
În 2016, procurorii Sectiei Parchetelor Militare au cerut o nouă expertiză, pentru a stabili momentul in care avionul a pierdut contactul cu turnul de control. Anchetatorii au vrut să afle cum și când s-a rupt antena transmițătorului avionului, prin care pilotul ținea legatura cu turnul de control și cu ajutorul careia salvatorii ar fi putut localiza avionul.
Astăzi, după mai bine de 4 ani de la acea tragedie, expertul a ajuns la concluzia că tragedia putea fi evitată. Cauzele despre care acesta vorbește într-un document de 1300 de pagini se referă nu numai la o eroare umană, ci și la probleme tehnice.
Astfel, procurorii militari care investighează acest caz vor trebui să le aducă la cunoștință supraviețuitorilor care sunt rezultatele acestor expertize, pentru eventualitatea în care aceștia ar dori să facă obiecțiuni, dar mai ales pentru a decide dacă trimit dosarul în judecată.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News