Actualitate
Activitatea în relaţiile cu publicul a Arhivelor Naţionale Alba. Vezi condiţiile pentru consultarea documentelor
Şeful Serviciului Judeţean Alba al Arhivelor Naţionale, Dana Zecheru, a transmis un raport al activităţii de relaţii cu publicul pe anul 2011, precum şi o serie de precizări necesare persoanelor care vor avea nevoie de serviciile Arhivelor. Arhivele Naţionale oferă servicii de eliberare de extrase şi copii ale actelor aflate în administrarea lor. Vă prezentăm conţinutul comunicatului:
„Au fost înregistrate 571 cereri depuse de persoane fizice sau juridice, cu 100 mai puţine decât în cursul anului 2010. 34 cereri au fost trimise spre soluţionare altor deţinători de documente, pentru 28 cereri au fost solicitate date suplimentare, 214 cereri au avut răspuns pozitiv, iar 238 cereri au avut răspunsuri negative.
Răspunsurile negative s-au datorat fie faptului că în documentele deţinute de noi nu am regăsit informaţiile solicitate de petenţi (de regulă, pentru dovedirea părăsirii domiciliului în timpul celui de-al doilea război mondial), fie faptului că nu deţinem deloc documentele solicitate (în special pentru state de plată).
Pentru soluţionarea cererilor au fost studiate 1251 inventare, 3672 dosare şi registre şi 19 publicaţii. Timpul mediu de răspuns la cereri a fost de 3,93 zile/ cerere, de la data înregistrării. În principal, petenţii solicită eliberarea de extrase de stare civilă, certificate de vechime în muncă, acte doveditoare de proprietate, certificate de refugiat etc.
Reamintim pe această cale petenţilor că, în conformitate cu Metodologia aprobată de Directorul Arhivelor Naţionale ale României, la depunerea cererilor, este necesar să comunice următoarele date:
– numele, prenumele şi adresa, datele de stare civilă, eventual alte nume purtate anterior;
– obiectul solicitării; date privind identificarea actului solicitat (instituţia emitentă, persoana pe numele căreia s-a emis actul, data emiterii, localitatea, eventual numărul actului, etc.);
– scopul în care se solicită actul; calitatea în care se solicită actul (descendent sau reprezentant legal) în cazul în care petentul nu este titularul actului respectiv.
Calitatea se va dovedi prin înscrisuri (acte de stare civilă, certificat de moştenitor, act de proprietate) sau prin declaraţie pe proprie răspundere”.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News