Connect with us
Publicitate

Eveniment

UPDATE Acuzații la adresa unor medici de la UPU Alba Iulia. Managerul municipiului: „Din păcate, e realitatea zilelor noastre”

Publicat

Mai multe acuzații la adresa unor medici de la UPU Alba Iulia au fost făcute sâmbătă, 5 august, de către managerul public al municipiului Alba Iulia, Maria-Elena Seemann. 

Într-o postare pe rețeaua de socializare Facebook, aceasta a reclamat, printre altele, disprețul cu care a fost tratată o pacientă și aparținătorul acesteia și superficialitatea cu care cadrele medicale au tratat cazul.

UPDATE: După mai multe ore de la postarea inițială, managerul public al municipiului Alba Iulia a revenit cu precizări, după o discuție avută cu managerul SJU.

„Mulțumesc doamnei Diana Mârza, managerul Spitalului Județean Alba care m-a contactat pentru mai multe detalii referitoare la postare și care m-a asigurat că în prezent se analizează situația prezentată.

Din discuțiile cu Doamna Manager am înțeles că provocările din sistemul medical din România și exodul medicilor pun multă presiune pe cei care rămân în sistemul public de sănătate iar stresul și oboseala își spun cuvântul uneori.

Mă bucură atitudinea proactivă a doamnei manager care m-a asigurat că se vor lua măsurile necesare pentru ca astfel de situații să devină excepție la primiri urgențe și salut inițiativa dânsei de a relua cursurile de comunicare pentru personalul medical de la UPU. Cu siguranță o comunicare mai bună între doctor și pacient/ aparținători, va conduce la o mai bună înțelegere a problemelor cu care pacientul se confruntă și implicit la creșterea încrederii în serviciul medical, respectiv a calității serviciului de primiri urgențe din Alba Iulia”, a scris Maria-Elena Seemann.

Postarea inițială:

„Dacă nu ar fi de plâns ar părea un scurt metraj de parodie medicală, dar, din păcate, e realitatea zilelor noastre, la spitalul Județean Alba.

Pacienta de 70 de ani, cu ficat cardiac mărit, cu insuficiență cardiacă, cu valvă mecanică la inimă, ajunge la urgențe la ora 15 după o căzătură în urma căreia prezintă multiple traumatisme la nivelul capului, gâtului, brațelor și membrelor inferioare.

Pacienta e preluată de medicul de urgență O.P.

Se face un CT pentru lovituri, după care ,la ora 18.30, e trimisă acasă cu tensiune arterială 20 cu 12,3 și cu tratament de aulin și augmentin, fără control cardiologic, fără analize aprofundate. Nu s-a făcut nici măcar un EKG, reprezentanții spitalului mințindu-ne pe noi, aparținătorii, că este făcut EKG dar nu poate fi dat rezultatul pacientului deoarece trebuie să rămână în fișa lor).

La insistența aparținătorului, văzând că starea pacientei nu s-a îmbunătățit și, cunoscând că o tensiune de 20 cu 13 este una problematică pentru un pacient cardiac, pacienta revine la urgențe și reclamă o inflamație în zona gâtului și insuficiență cardiacă pentru care primește din nou asistență medicală. De această dată se fac analize de sânge, EKG si alte analize dedicate, inclusiv pentru ficat.

Din cauza INR mărit (10 comparat cu limita normală 2.5-3.5 pentru pacient cu valvă mecanică) se recomandă control cardiologic.

Pacienta e preluată de Dr. cardiolog B.C.D care recomandă tratament cu plasmă pentru scădere INR și internare dacă valoarea INR nu ajunge în parametri normali. Acest doctor de la urgențe a fost printre puținii dintre cei prezenți care au manifestat empatie și preocupare reale față de starea pacientului.

Ora 6.30 dimineața, a doua zi, pacientei – care a petrecut toată noaptea la primiri urgențe – i se fac din nou analize, INR scade la 6 (tot destul de mare comparat cu maximul de 3,5 recomandat pentru afecțiunea avută) iar tensiunea scade la 16 cu 6.

Ora 7.30 pacienta este externată, i se cere să semneze că refuză internarea deși nu s-a dispus internarea în mod explicit. Pacientul nu semnează refuzul internării și totuși e lăsat să plece acasă.

Aparținătorul solicită o copie după toate analizele făcute la urgențe, (inclusiv cele pentru ficat) pentru a le putea comunica medicului de familie/ doctorului gastroenterolog, dar medicul de gardă specialist urgențe, Doamna Dr. C.D., a refuzat sa dea o copie după toate aceste analize întrebând aparținătorul, pe ton jignitor <dar voi ce credeți că veniți la urgențe să faceți analize? Aceste analize nu sunt pentru pacient ci pentru medic, nu vi le putem da>, în acel moment aparținătorul calm îi spune medicului C.D. că unul din colegii dânsei i-a recomandat să solicite aceste analize, care, în baza unei cereri, pot fi puse la dispoziția pacientului. Atunci, dezarmată de răspuns, Doamna Doctor <binevoitoare> recunoaște că pot fi puse la dispoziție dar trebuie înaintată o cerere către managementul spitalului.

Stimată Doamnă Doctor, pacienta a ajuns la urgențe pentru o căzătură care i-a provocat traumatisme și sângerări care nu se opreau (din cauza INR mărit pe care dvs și colegii dvs specialiști nu ați catadicsit să îl verificați când ați externat-o prima dată), nicidecum pentru analize medicale pe care le plătește singură de atâția ani pentru că niciodată nu sunt fonduri suficiente pentru a beneficia gratuit de aceste analize periodice impuse de boala ei și la care are dreptul.

Stimată Doamnă Doctor, cu ce drept jigniți și tratați cu dispreț acești pacienți care își pun speranța vindecării în profesionalismul dvs.? Acest pacient pe care îl acuzați că vine la urgențe să își facă analize, deși e operat din anul 2005 la inimă, a fost la urgențe până acum de mai puține ori decâ numărul degetelor de la mâna dvs cu care vă grăbiți să parafați diagnostice fușerite.

Stimată Doamnă Doctor, știți că la Spitalul de Urgențe Sibiu tratamentul cadrului medical față de pacienți se află la ani lumină distanță comparat cu modul mizerabil în care dvs la Alba Iulia vă tratați pacienții la urgențe? Recomand cu căldură, o vizită de studiu (nicidecum de nevoie) acolo, pentru a vedea că și în România se poate să benefeciezi de servicii de calitate la primiri urgențe!

Dacă ar fi prima dată când ne lovim de disprețul cadrelor medicale de la UPU Alba Iulia probabil aș tăcea însă tăcerea noastră și acceptarea unor astfel de situații repetate ne fac și pe noi complici la actul medical bolnav pe care îl promovați dvs și colegii dvs.

Ca paranteză de final, pentru că tot menționăm că nu e prima dată când la primiri urgențe vă purtați necuvenit, vă aduc aminte, Doamnă Doctor, o rudă apropiată a murit de infarct la o zi după ce a fost externat din spital, deși ați considerat (nu dvs personal dar cadrul medical din același spital) că starea lui de sănătate este bună, deși s-a prezentat la spital acuzând dureri de inimă.

Nu în ultimul rând, Stimată Doamnă Doctor, îndrăznesc să vă întreb cum justificați interminabilele ore de așteptare la triaj ale pacienților care își pun toată încrederea vindecării în competențele medicale care vă recomandă pentru pozițiile pe care le ocupați și modul sfidător în care le atrageți atenția, în mod repetat, că primiri urgențe înseamnă situații medicale care pun viața în pericol, alungându-i după ore de umilință și așteptare în care singurul criteriu de departajare aplicat prioritizării pacienților pentru <cazuri urgente> sau <minore> rămâne unul subiectiv, fără o evaluare reală a stării de sănătate și, de multe ori, bazat pe intervențiile celor care au <o intrare> în spital.

Multă sănătate tuturor și însănătoșire grabnică sistemului medical de primiri urgențe din Alba Iulia!!!”, a scris sâmbătă managerul public al municipiului Alba Iulia, Maria-Elena Seemann, pe pagina de Facebook.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

6 Comentarii

6 Comentarii

  1. Dan Suciu

    sâmbătă, 05.08.2023 at 17:25

    Am avut un aparținător pe care l-am dus la UPU Tg.Mureș…dragi cititori acolo este o situație fantastic diferită.
    Ore întregi au consultat,verificat,recoltat analize până au stabilizat pacientul..

  2. pilu

    sâmbătă, 05.08.2023 at 17:33

    Să vă dau un exemplu personal. Am avut o infecţie la mână şi după trei zile mâna era dublă. M-am dus la urgenţe, nu era nimeni. Mă întreabă o doamnă de acolo, care prelua pacienţii, ce am. Şi i-am arătat. D-le dar este infectatâ râu. Şi care-i problema, că am venit pentru consultaţie. Auzi, cum îţi permiţi să vorbeşti cu mine în halul ăsta? Ce să mai zici ? Ţărănoaie plictisite de servici.

  3. NELU

    sâmbătă, 05.08.2023 at 18:47

    Și la Sebes comportamentul unor cadre medicale lasă de dorit și nu se ia nicio măsură!Știe si primarul și managerul dar degeaba!propun prefectului și președintelui consil.jud.să dea o raită prin spitale să se convingă!

  4. Mircea

    sâmbătă, 05.08.2023 at 21:12

    Eu am renuntat sa mai merg in alba prefer sa merg la cluj dupa toate prin cite am trecut , in nalba mi sa recomandat sa las copilul sa moara sa il aduc cind face temperatura dupa ce am ajuns cu copilul la cluj medicu mi au spus ca l au lasat pe copil fata tratament cu anti astfel facea septicemie si murea.
    Acum este bine dar nu datorita medicilor din alba

  5. Constantin

    duminică, 06.08.2023 at 07:01

    Mă uimește poziționarea doamnei Mârza, manager al spitalului. Cică trebuie cursuri de comunicare, adică vorbe mai bine ticluite, nu schimbare a atitudinii medicilor, unde este o sfidare grosolană a pacienților.La Spitalul Alba Iulia cuvântul „Urgenta” nu mai are ce căuta în denumirea instituției. Poziționarea doamnei manager Mârza arata, încă o dată, că schimbarea trebuie inceputa de la acest nivel pentru a merge până la așa zisul UPU. Că să fie clar, există unele excepții, dar sfidarea pacientului este caracteristică generala.

  6. Cornelia

    duminică, 06.08.2023 at 09:49

    Verificati cat castiga acesti plictisiti, 35000 de lei net/luna!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate