Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Admitere la școli militare și SRI 2022: detalii pentru candidați. Înscrieri până în 20 mai. Calendar admitere și numărul de locuri

Publicat

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba recrutează candidaţi pentru concursurile de admitere organizate în anul 2022 la instituţiile de învăţământ superior ale M.Ap.N. şi S.R.I. şi la instituţiile de învăţământ postliceal ale M.Ap.N., care pregătesc personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne.

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba – Serviciul Resurse Umane selecţionează candidaţi pentru:

a) Învăţământul postliceal: concursul de admitere la şcolile postliceale din cadrul M.Ap.N., pe locurile M.A.I..

b) Învăţământul superior:

  • concursul de admitere la instituţiile de învăţământ superior ale M.Ap.N., pe locurile M.A.I. (cu excepţia candidaţilor pentru Academia Forţelor Aeriene ”Henri Coandă”);
  • concursul de admitere la Academia Naţională de Informaţii „Mihai Viteazul” a. S.R.I., pe locurile M.A.I.

Vezi și ADMITERE școli militare 2022: Locuri și condiții pentru candidați. Înscrieri la școli postliceale, colegii, academii militare

Depunerea cererilor – înscrieri

Cererile de înscriere ale candidaţilor pentru concursurile de admitere organizate de instituțiile de învățământ superior ale M.Ap.N. și S.R.I., precum și pentru instituțiile de învățământ postliceal ale M.Ap.N. sesiunea 2022, se primesc până la data  de 20.05.2022.

Data limită până la care candidaţii vor depune dosarul de recrutare în volum complet la Inspectoratul de Poliție Județean Alba – Serviciul Resurse Umane este 27.05.2022, cu excepția fișei medicale, care se va depune până cel târziu la data de 17.06.2022.

Totodată, în cazul candidaților absolvenți de liceu, promoția 2022, depunerea la dosarul de recrutare a adeverinței eliberată de liceu, din care să reiasă faptul că sunt înscriși la sesiunea de bacalaureat 2022, precum și a foii matricole pentru studiile liceale, se poate realiza, până cel târziu la data de 17.06.2022.

Vezi toate datele despre înscrieri, formulare, condiții:

Admitere 2022 la școli militare și SRI: 195 de locuri pentru candidați MAI. Înscrieri până în 20 mai. Calendar

Instituţiile de învăţământ ale Ministerului Apărării Naţionale şi Serviciului Român de Informaţii care pregătesc personal pentru Ministerul Afacerilor Interne:

  • Universitatea Naţională de Apărare ,,Carol I’’- București
  • Academia Forţelor Terestre ,,Nicolae Bălcescu’’- Sibiu
  • Academia Tehnică Militară “ Ferdinand I ” – Bucureşti
  • Institutul Medico-Militar – Bucureşti
  • Academia Navală “ Mircea cel Bătrân ”- Constanța
  • Academia Naţională de Informaţii ,, Mihai Viteazul ’’- Bucureşti
  • Şcoala Militară de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor Terestre ,, Basarab I ’’- Piteşti
  • Şcoala Militară de Maiştri Militari şi Subofiţeri pentru Comunicații, Tehnologia Informației și Apărare Cibernetică – Sibiu
  • Şcoala Militară de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forțelor Aeriene “ Traian Vuia ” – Boboc, Buzău
  • Şcoala Militară de Maiştri Militari a Forțelor Navale “ Amiral Ion Murgescu ” – Constanța
  • Şcoala Militară de Maiştri Militari şi Subofiţeri de Logistică-Chitila

Vezi și Admitere 2022 la școli militare: ISU Alba recrutează candidați pe locuri speciale pentru Inspectoratul pentru Situații de Urgență

NUMĂRUL DE LOCURI LA INSTITUŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT ale M.Ap.N. şi la Academia Națională de Informații “ Mihai Viteazul ” care pregătesc personal pentru M.A.I, în anul şcolar/universitar 2022-2023

  1. Învăţământ superior (ofiţeri) – studii universitare de licenţă, învăţământ cu frecvenţă

b). Învăţământ postliceal (maiştri militari) – învăţământ cu frecvenţă; durata studiilor: 2 ani

Condiții pentru candidați

Pentru a participa la concursul de admitere în instituţiile de învăţământ superior ale M.Ap.N. şi S.R.I. şi instituţiile de învăţământ postliceal ale M.Ap.N., candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare prevăzute de Legea nr. 360/2002, cu modificările și completările ulterioare, precum și de actele normative privind activitatea de management resurse umane în unitățile M.A.I., de dispozițiile D.G.M.R.U. din cadrul M.A.I. și dispozițiile I.G.P.R.. Totodată, candidații trebuie să îndeplinească și criteriile specifice de recrutare și selecție impuse de organizatori, după caz.

Candidații la Academia Națională de Informații ,,Mihai Viteazul” trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiții legale și criterii specifice de recrutare:

  • să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
  • să cunoască foarte bine și să aibă capacitatea de a se exprima clar și corect în limba română;
  • să aibă capacitate deplină de exercițiu;
  • să fie apți din punct de vedere medical, fizic și psihologic (îndeplinirea condiției se constată de structurile de specialitate ale M.A.I, printr-o examinare medicală și evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu);
  • să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;
  • să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat sau să prezinte adeverință care atestă că au susținut/ vor susține examenul de bacalaureat în sesiunea iunie – iulie 2022;
  •  să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist;
  • să aibă o conduită civică și morală corespunzătoare;
  • să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
  •  să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
  •  să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
  • să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
  •  să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară  (verificarea îndeplinirii se realizează cu ocazia examinării medicale);
  • să fi obținut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puțin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului și media minimă la examenul de bacalaureat 7,00;
  • să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ;
  • acceptă că activitățile didactice se desfășoară în regim cazarmat, cu posibilitatea de deplasare în oraș, în timpul săptămânii, în intervalul 16.00 – 22.00, în funcție de programul activităților didactice și de evoluția contextului pandemic;
  • acceptă că pot părăsi campusul universitar pentru deplasare la domiciliu doar la sfârșit de săptămână, sau că, în cazul menținerii actualului context pandemic, deplasarea la domiciliu se va putea efectua odată la câteva săptămâni;
  • au parcurs procesul de selecție desfășurat de către instituția beneficiară din cadrul sistemului de apărare, ordine publică și securitate națională pe ale cărei locuri alege să candideze și au fost declarați APT pentru participarea la concursul de admitere;
  • își exprimă acordul ca, după numirea în funcție, ca urmare a finalizării ciclului de studii universitare de licență în cadrul Academiei Naționale de Informații ,,Mihai Viteazul” să îndeplinească serviciul timp de 10 ani în unitățile la care vor fi încadrați sau mutați ulterior, în raport de nevoile M.A.I.;
  • acceptă, în situaţia în care vor fi declaraţi ADMIS, interzicerea ori restrângerea exercitării unor drepturi şi libertăţi cetăţeneşti, conform dispozițiilor din legislaţia în vigoare;
  • acceptă efectuarea de verificări asupra activităţii şi comportamentului lor, precum şi verificările de securitate prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 585/2002 pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, cu modificările şi completările ulterioare, pentru determinarea eventualelor elemente de incompatibilitate privind accesul la informaţii clasificate, respectiv acceptă faptul că vor fi înmatriculați doar candidații declarați ADMIS care obțin autorizația de acces la informații clasificate până la data de 30 septembrie 2022;
  • în situaţia în care candidaţii au mai urmat o formă de pregătire similară, cu suportarea cheltuielilor de la bugetul de stat, în conformitate cu art. 142 din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, achită contravaloarea serviciilor de şcolarizare de care au beneficiat anterior cu finanţare de la bugetul de stat. Încasarea sumei reprezentând contravaloarea serviciilor de şcolarizare se realizează de către instituţia de învăţământ superior de stat care a asigurat şcolarizarea. Cu ocazia înmatriculării în cadrul Academiei Naţionale de Informaţii „Mihai Viteazul”, candidaţii vor prezenta dovada că au efectuat integral sau efectuează în rate plata serviciilor de şcolarizare.

Pentru a participa la concursul de admitere în instituţii de învăţământ superior ale M.Ap.N. şi instituţii de învăţământ postliceal ale M.Ap.N., candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii legale şi criterii specifice de recrutare:

  • să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
  • să cunoască limba română, scris şi vorbit;
  • să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  • să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic (îndeplinirea condiției se constată de structurile de specialitate ale M.A.I, printr-o examinare medicală și evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu);
  • să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;
  • să aibă vârsta de până la 27 ani împliniți în anul 2022;
  • să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat sau să prezinte adeverință care atestă că au susținut/ vor susține examenul de bacalaureat în sesiunea iunie – iulie 2022;
  • să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist;
  •  să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
  • să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
  • să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
  • să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
  •  să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară  (verificarea îndeplinirii se realizează cu ocazia examinării medicale);
  •  să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;
  •  să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ;
  • nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic odată declarați ADMIS.

Candidaţii care au fost declaraţi „admis” la concursul de admitere în instituţiile de învăţământ nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic.

În vederea participării la concursul de admitere, candidații susțin evaluarea psihologică și examinarea medicală, potrivit prevederilor legale în vigoare.

Pentru anumite specialități/specializări este necesară obținerea unor avize medicale și psihologice/psihotehnice suplimentare (ex.: aviație, marină, auto etc.).

Candidaţii pentru Academia Navală ”Mircea cel Bătrân” și Şcoala Militară de Maiştri Militari a Forţelor Navale „Amiral Ion Murgescu” se prezintă pentru examinarea medicală specială, la Centrul de Medicină Navală Constanța, conform planificării Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, această testare având caracter eliminatoriu (apt/ inapt îmbarcare). Candidații vor avea în dosarul de recrutare, suplimentar, pentru obținerea avizului apt îmbarcare, o copie a fișei medicale, conformă cu originalul.

Avizul eliberat de structurile specializate cu mențiunea apt/promovat se introduce în dosarul de recrutare sau se prezintă de candidat cu ocazia înscrierii la instituția de învățământ în vederea admiterii, în funcție de planificarea candidaților pentru susținerea acestor probe.

Înscrierea candidaţilor

Înscrierea candidaţilor se face până la data de 20.05.2022, doar în zilele lucrătoare, între orele 11.00 – 14.00.

La prezentarea în vederea înscrierii, candidaţii trebuie să aibă asupra lor următoarele:

  • carte de identitate, în original;
  • pix/stilou cu pastă/cerneală de culoare albastră;
  • copie diploma de bacalaureat si foaia matricola (pentru cei care posedă).

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Atenționare privind oferte false de vacanțe. Ce date trebuie să conțină pachetele de servicii turistice

Publicat

Se apropie sezonul concediilor și autoritățile atrag atenția asupra ofertelor false de vacanțe. Sunt cazuri în care escrocii clonează site-uri turistice oficiale.

Escrocii încearcă să atragă atenția oamenilor prin prețurile extrem de mici, care par oferte de nerefuzat. De cele mai multe ori, o parte din taxe nici nu sunt menționate. Călătorul ajunge la aeroport și la cazare și vede că trebuie să plătească mai mult.

„Atunci când o ofertă pare prea bună pentru a fi refuzată, sigur ascunde ceva. Au existat și cazuri în care persoanele au închiriat anumite imobile, au ajuns la fața locului și au constatat că acel imobil nici măcar nu există. Întotdeauna trebuie să deschidem doar agențiile de turism care sunt oficiale sau care știm că sunt acreditate oficial”, spune comisarul-șef Ramona Dabija, director al Institutului de Cercetare și Prevenire a Criminalității, potrivit digi24.ro

Pentru a nu fi înșelați pe internet, românii sunt sfătuiți să își aleagă cu atenție site-urile pe care le folosesc atunci când caută oferte pentru vacanță. De asemenea, să solicite toate informațiile legate de destinație. Asta pentru că escrocii online clonează site-uri turistice oficiale.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor reamintește care sunt detaliile dintr-o ofertă reală de vacanță.

ANPC: Sfaturi la achiziția unui pachet de servicii turistice

Consumatorii trebuie să solicite toate informațiile legate de destinație, cazare, transport, serviciile de masă, precum și de modalitățile de plată.

Informarea turiștilor cu date privind ofertă turistică, în vederea încheierii contractului:

Agenția de turism are obligația să furnizeze turiștilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informații referitoare la:

  • localitatea de destinație
  • rută de parcurs
  • mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile și categoria acestuia/acestora
  • tipul unităților de cazare, adresele și categoriile de clasificare a acestora
  • serviciile de masă oferite și categoria de clasificare a unităților de alimentație
  • durata programului, cu indicarea datei sosirii și a plecării;
  • informații generale privind regimul pașapoartelor și al vizelor, precum și al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie și sejur
  • cuantumul avansului, dacă este cazul, precum și termenul pentru achitarea restului de plată;
  • numărul minim de persoane necesar pentru realizarea programului și termenul limită pentru informarea turistului, în caz de anulare a călătoriei turistice
  • posibilități de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistență în caz de boală, accidente și altele asemenea;
  • durata pentru care operează ofertă turistică.

Informarea turiștilor cu date de ordin general privind regimul pașapoartelor și al vizelor și formalitățile de sănătate, necesare pentru călătorie și ședere

Organizatorul și/sau detailistul trebuie să comunice turistului, în scris sau prin orice altă formă corespunzătoare, înaintea încheierii contractului, informațiile de ordin general privind regimul pașapoartelor și al vizelor și formalitățile de sănătate necesare pentru călătorie și ședere.

Furnizarea în scris turiștilor a informațiilor privind călătoria, înainte de data plecării

Organizatorul și/sau detailistul trebuie să furnizeze în scris turistului, într-un termen stabilit prin contract, înainte de data plecării, următoarele informații:

  • orarele, locurile escalelor și legăturile, precum și, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract;
  • denumirea, sediul/adresă, numărul de telefon și de fax ale reprezentanței locale a organizatorului și/sau a detailistului ori, în lipsa acesteia, cele ale autorităților locale care pot ajuta turistul, în caz de nevoie. În cazul în care aceste reprezentanțe sau autorități locale nu există, turistul trebuie să dispună de un număr de apel de urgență sau de orice altă informație care să îi permită contactarea organizatorului și/sau a detailistului;
  • pentru călătoriile și șederile minorilor, informații care să permită stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul șederii copilului
  • posibilitatea semnării unui contract de asigurare facultativă, care să acopere taxele de transfer al turistului sau a unui contract de asistentă, care să acopere taxele de repatriere, în caz de accidentare sau de boală.

ANPC: Furnizarea bonului de comandă turiștilor și conținutul acestuia

Agenția de turism tour operatoare sau detailistă este obligată să furnizeze turistului un bon de comandă numai în cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din oferta agenției de turism: contractul ia naștere în momentul în care turistul primește confirmarea scrisă a rezervării, ce se transmite de către organizatorul sau detailistul călătoriei turistice, care acționează în numele organizatorului, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă.

În cazul în care conținutul bonului de comandă diferă de conținutul confirmării călătoriei turistice sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul poate considera că voiajul nu a fost rezervat și are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite.

Bonul de comandă cuprinde următoarele elemente:

  • destinația/destinațiile călătoriei turistice, durată și datele de sosire și de plecare
  • mijlocul/mijloacele de transport și categoria acestuia/acestora
  • tipul și categoria structurilor de primire
  • serviciile de masă (pensiune completă/demipensiune/mic dejun)
  • programul turistic solicitat
  • numărul de persoane pentru care se comandă pachetul de servicii turistice, numărul de copii, vârstă și actele de identificare a acestora;
  • alte solicitări speciale.

ANPC: Contractul, înmânarea unui exemplar turistului și respectarea clauzelor contractuale

Contractul cuprinde cel puțin următoarele clauze:

  • destinația/destinațiile călătoriei turistice și, în cazul perioadelor de sejur, durată și datele de sosire și de plecare;
  • mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile și categoriile de clasificare a acestuia/acestora, datele, orele și locurile de plecare/sosire, la ducere și la întoarcere;
  • în cazul în care pachetul de servicii turistice include și cazarea, adresă și categoria de clasificare ale structurilor de primire turistice, în conformitate cu reglementările țărilor de primire;
  • serviciile de masă furnizate: pensiune completă, demipensiune, mic dejun;
  • dacă realizarea pachetului de servicii turistice necesită un număr minim de persoane, data limită de informare a turistului privind anularea călătoriei turistice comandate
  • rută
  • vizitele, excursiile sau alte servicii care sunt incluse în prețul total convenit al pachetului de servicii turistice
  • denumirea și sediul/adresă agenției/agențiilor de turism organizatoare și, după caz, ale agenției de turism detailiste și ale societății de asigurări
  • prețul pachetului de servicii, cu indicarea cazurilor în care acesta poate fi modificat și tarifele pentru anumite servicii: taxe de aterizare, îmbarcare/debarcare în porturi și pe aeroporturi, taxe de turist, dacă acestea nu sunt incluse în prețul pachetului de servicii turistice
  • termenele și modalitatea de plată
  • solicitările speciale ale turistului făcute cunoscute agenției de turism organizatoare sau celei detailiste în momentul efectuării comenzii și acceptate de cele două părți
  • termenele în care turistul trebuie să transmită o eventuală reclamație pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a contractului de călătorie turistică
  • condițiile de modificare și de reziliere a contractului
  • obligațiile agenției/agențiilor de turism în cazul anulării călătoriei, al înlocuirii sau al neasigurarii unor servicii
  • posibilitatea de transfer al contractului de către turist unei terțe persoane și modul de realizare a acestuia
  • eventualele modificări pe care agenția de turism le poate aduce serviciilor cumpărate
  • răspunderea agenției și despăgubirea turistului în cazul nerespectării clauzelor contractuale
  • agenția de turism are obligația să înmâneze turistului un exemplar din contract, în toate cazurile

Contractul poate fi prezentat și sub formă unui catalog, pliant sau alt înscris, dacă turistul este informat despre aceasta și dacă documentul conține informațiile prevăzute mai sus.

ANPC: asigurarea turiștilor în cazul insolvabilității sau falimentului agenției de turism

Agențiile de turism au obligația să încheie polițe de asigurare cu societăți de asigurare agreate de Ministerul Turismului. În contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiat între agențiile de turism și turiști, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt înscris) este obligatoriu să se consemneze faptul că turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenției de turism, precum și condițiile și termenele în care turistul poate solicita plată despăgubirilor.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

FOTO-VIDEO Autostrada Sibiu-Pitești: stadiul lucrărilor pe lotul 1, între Sibiu și Boița, a ajuns la aproape 70%

Publicat

Stadiul lucrărilor pe autostrada Sibiu-Pitești, primul tronson, între Sibiu și Boița, a ajuns la aproape 70%, anunță Compania de drumuri. Pe acest lot se lucrează de doi ani.

”Lucrările pe șantierul autostrăzii Sibiu – Pitești, lot 1 Sibiu – Boița, continuă într-un ritm susținut. În prezent, se înregistrează un progres fizic de 68,10%”, potrivit CNAIR.

Comparativ, în februarie, stadiul fizic al lucrărilor pe secțiunea 1, în lungime de 13,17 km, era de 61,65%.

Pentru lotul 1 Sibiu – Boița, contractul a fost semnat cu PORR în 14 aprilie 2019 pe suma de aproape 613 milioane lei fără TVA, cu 12 luni perioadă de proiectare, 36 de execuție și 10 ani garanție.

Ordinul de începere aferent proiectării a fost dat în 29 mai 2019, iar cel pentru lucrări în 30 martie 2020.

Sunt șanse ca acest lot să fie dat în circulație la finalul anului. Acest tronson ar scuti șoferii de aglomerația de pe zona Tălmaciu-Veștem.

sursă foto: Facebook – CNAIR

sursă video: Youtube – Radu Ignat

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Câte ZILE LIBERE vor avea românii de Rusalii 2022. Ce sărbători religioase mai sunt în luna iunie. Minivacanțele anului

Publicat

Următoarea minivacanță pentru români va fi de Rusalii 2022, sărbătorite în acest an în 12 iunie. Potrivit legislaiei în vigoare, se acordă zi liberă și în a doua zi de Rusalii.

Prin urmare, cel puțin bugetarii vor avea minivacanță de trei zile la mijlocul lunii iunie – sâmbătă, 11 iunie, duminică, 12 iunie și luni, 13 iunie.

Sărbătoarea de Rusalii

Sărbătoarea de Rusalii este cea mai veche sărbătoare creștină împreună cu cea a Paștilor, fiind prăznuită încă de pe vremea Apostolilor, ca o încreștinare a sărbătorii iudaice corespunzătoare acestei zile. Despre Rusalii amintesc și Sf. Apostol Pavel și Sf. Luca. De Rusalii românii beneficiază de două zile libere legale.

Rusaliile (din latina vulgară – în napolitană se folosește „Pasca rusata” (Paștele trandafirilor) iar în aromână „Arusaľi” ), cunoscute și drept Pogorârea (coborârea) Sfântului Duh / Sfântului Spirit reprezintă o sărbătoare creștină importantă, prăznuită întotdeauna duminica, la 50 de zile după Paști.

Duminica Cincizecimii sau a Pogorârii Sfântului Duh, numită în popor şi Duminica mare, este sărbătoarea anuală a pogorării Sfântului Duh peste Sfinţii Apostoli. Ea cade totdeauna la 10 zile după Înălţare sau la 50 de zile dupa Paşti, când a avut loc evenimentul sărbătorit şi când evreii îşi serbau şi ei praznicul.

Rusalii provine din latinescul “rosalia”, care semnifică sărbătoarea trandafirilor, dar reprezintă în acelaşi timp şi fetele împăratului Rusalim, despre care se spune că aveau puteri magice şi seduceau oamenii.

De ce Rusaliile sunt sărbătorite în două zile

Întrucât Tatăl, Fiul şi Sfântul Duh sunt într-o legătură nemijlocită, lunea de după duminica Rusaliilor este consacrată proslăvirii Sfintei Treimi, sărbătoarea Rusaliilor având astfel două zile.

Rusaliile reprezintă, totodată, sărbătoarea întemeierii Bisericii creştine, pentru că, în aceeaşi zi, în urma cuvântării Sfântului Apostol Petru, s-au convertit la creştinism aproximativ 3.000 de oameni, care au alcătuit cea dintâi comunitate creştină din Ierusalim, nucleul Bisericii de mai târziu.

Potrivit mărturiilor apostolilor, Duhul Sfânt, sub chipul unor limbi de foc, i-ar fi umplut de darurile sale pe aceştia.

Pentru început, apostolii au căpătat puterea de a vorbi în limbi străine, necunoscute de ei până atunci.

Spre mirarea multor oameni aflaţi în Ierusalim, cei 12 au început să facă învăţătura Mântuitorului în diferite limbi, deşi aceşti ucenici erau cunoscuţi de mulţi dintre cei prezenţi ca fiind evrei simpli, în niciun caz preocupaţi de învăţarea limbilor străine.

Apoi, apostolii au ieşit în toată lumea, săvârşind minuni, întorcând pe păgâni de la închinarea idolilor şi aducând la credinţă de la oameni simpli la împăraţi.

Începutul a avut loc chiar în acea zi a Pogorârii Duhului Sfânt, când, în urma predicii apostolului Petru, 3.000 de „suflete” au crezut în Hristos, alcătuind prima comunitate creştină.

Alte sărbători din luna iunie

Până atunci, mai este o sărbătoare legală care pică la mijlocul săptămânii. Este vorba despre 1 Iunie, Ziua Copilului, care va fi într-o zi de miercuri în acest an.

Vezi AICI: CALENDAR Ortodox 2022: TOATE sărbătorile religioase importante din noul an, trecute în Calendarul Bisericesc

În ceea ce privește sărbătorile religioase, fără a fi și zile libere, în 2 iunie va fi Înălțarea Domnului. Din 20 iunie începe postul Sfinților Petru și Pavel, în 24 iunie este Nașterea Sfântului Ioan Botezătorul, iar în 29 iunie Sfinții Apostoli Petru și Pavel.

Vezi și Sfinţii Constantin şi Elena: MESAJE, URĂRI şi idei de FELICITĂRI pentru prieteni, colegi, cunoscuţi sau familie

Sărbătorile legale până la finalul anului:

  • 1 iunie 2022 (Ziua Copilului) – miercuri
  • 12 și 13 iunie 2022 (Rusaliile) – duminică și luni, ca în fiecare an
  • 15 august 2022 (Adormirea Maicii Domnului) – luni – minivacanță de 3 zile
  • 30 noiembrie 2022 (Sfântul Andrei) – miercuri
  • 1 decembrie 2022 (Ziua Națională) – joi – posibilitate de 5 zile libere cu punte de o zi liberă (vinerea), dacă aprobă Guvernul
  • 25 și 26 decembrie 2022 (Crăciunul) – duminică și luni – minivacanță de 3 zile

Vezi și Cum se poate lua ZI LIBERĂ pentru autorecenzare la Recensământ. Ce trebuie să facă angajații

Conform legislaţiei în domeniul muncii, persoanele care aparţin altor culte religioase legale decât cele creştine beneficiază de două zile pentru fiecare dintre cele trei sărbători religioase anuale.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Alba Iulia caută soluții pentru prevenirea inundațiilor pe străzi și în alte zone din municipiu. Procedură de achiziție

Publicat

Primăria Alba Iulia a demarat o procedură de achiziție pentru elaborarea unui studiu prin care să fie identificate zonele din municipiu vulnerabile la inundații în timpul ploilor torențiale.

Vor fi identificate și soluții pentru gestionarea eficientă a colectării apelor pluviale din aceste zone. 

Va fi creată o listă cu zonele vulnerabile la precipitații cu intensități mari în municipiu, cu prezentarea caracteristicitlor pentru fiecare în parte. Aceasta, în condițiile în care există studiul de fezabilitate pentru modernizarea străzilor principale, ce cuprinde date privind colectarea și evacuarea apelor pluviale.

Firma care va câștiga procedura de achiziție pentru care pot fi depuse oferte până în 27 mai va extinde acest studiu, pentru a prezenta starea de fapt actuală.

Va trebui să prezinte și o analiză inițială privind starea de fapt și cea cu statistici și date istorice (studii de meteorologie, administrare cursuri de apă, îmbunătățiri funciare), precum și soluții pentru gestionarea eficientă a colectării apelor pluviale din zonele sensibile identificate.

Vor fi prezentate inclusiv surse de poluare, particlarități de relief, rețele edilitare ce trebuie relocate, vor fi făcute măsurători în teren.

Contractul de servicii va fi încheiat cu termen de valabilitate până în 30 octombrie 2022.

Măsuri pentru prevenirea inundațiilor pe străzi

Potrivit caietului de sarcini, ca urmare a schimbărilor climatice globale, sunt ploi cu intensități mari, inundații, dar și perioade lungi de secetă. Tabloul descris se verifică și în Alba Iulia, în ultimii ani. Un exemplu concret de situație este cea în care sistemul de canalizare nu face față cantităților excesive de apă meteorică, mai ales în zonele joase ale municipiului.

Necesitatea studiului are la bază tocmai efectele negative ale ploilor cu intensități mari, înregistrate în ultimii ani în Alba Iulia: inundarea străzilor, curților, subsolurilor, demisolurilor etc.

Studiul reprezintă și prima acțiune concretă derulată de Primăria Alba Iulia pentru reducere efectelor schimbărilor climatice, resimțite tot mai frecvent și cu intensitate tot mai mare.

Față de anii 70, limita intravilanului s-a mărit considerabil. În prezent, municipiul Alba Iulia cuprinde localitățile Micești Pâclișa, Partoș și Oarda ce au devenit cartiere și cartiere de locuințe noi precum Recea, Șeigău, VII, Orizont.

Preluarea și canalizarea apelor pluviale din municipiul Alba Iulia este din ce în ce mai problematică, din cauza creșterii suprafețelor construite, suprafețelor de drum și a suprafețelor finisate tip curți, alei, trotuare, parcări, care măresc considerabil debitul de apă pluvială colectată.

Efectul extinderii intravilanului din punct de vedere al preluării apelor pluviale se observă prin inundații repetate, potrivit reprezentanților primăriei.

Acestea creează disconfort în rândul cetățenilor și generează mari pagube materiale locuințelor și gospodăriilor situate în zonele unde rețelele de canalizare nu mai fac față.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax