Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Amenajarea clădirii Centrului Militar din Alba Iulia pentru a deveni sediu CJ. Sală de şedinţe la subsol şi curte interioară cu spaţiu verde


Publicat

Consilierii locali din Alba Iulia votează miercuri aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru clădirea Centrului Militar din zona istorică, pentru a deveni sediul Consiliului Judeţean Alba. Au fost propuse două variante de refuncţionalizare a imobilului, iar una dintre acestea a primit avizul comisiei de urbanism, cu condiţia specificării numărului de parcaje.

Denumirea oficială a monumentului este comisariat datat din secolul XVIII, iar clădirea este proprietate a domeniului public al judeţului Alba, în administrarea CJ. Pe terenul de 1.976 mp se găsesc construcţii administrative şi social-culturale în suprafaţă de 1.320 mp şi două curţii de 656 mp. Clădirea are forma literei “C”, limitată la vest de strada Militarilor, la nord de strada Mihai Viteazul, la est de Poarta a III-a şi zidul de apărare a Cetăţii Vauban şi la sud de Hotel “Medieval; are o curte interioară relativ dreptunghiulară de aproximativ 19 m x 31 m. Accesul se face pietonal şi carosabil dinspre strada Militarilor (gang) şi pe latura de Est se află un acces similar, blocat.

În documentaţia PUD se precizează că starea clădirii este de degradare, la subsol fiind constatat un “atac biologic violent la nivelul pereţilor”. În condiţii de umiditate excesivă şi ferestre zidite, a fost favorizată apariţia ciupercii în zidurile care sunt afectate şi de fisuri. La nivelurile supraterane s-au constatat tencuieli pe bază de ciment din spaţiile tehnice şi garaj desprinse, tâmplărie PVC necorespunzătoare imaginii monumentului, obiecte sanitare cu grad avansat de uzură.

În pod, şarpanta de lemn are urme de umiditate, şipcile orizontale sunt putrezite, ţigla este fisurată şi sunt vizibile infiltraţii de apă prin învelitoare. La nivelul faţadelor, pe socluri, sunt vizibile depuneri de săruri, straturi successive de vopsea, “elemente parazitare – o antenă satelit este amplasată pe faţada sudică din curtea interioară”.

Se propune extinderea parţială a subsolului pentru amenajarea unei săli mutifuncţionale destinate conferinţelor, expoziţiilor, evenimentelor culturale. La subsol mai sunt prevăzute spaţii tehnice, grupuri sanitare, spaţii expoziţionale, alimentaţiei publică, arhivă, magazie.

La parter vor fi birouri ale Direcţiei amenajării teritoriului şi urbanismului, Direcţiei Relaţii publice şi informatică, Direcţiei Resurse Umane şi gestiunea funcţiilor publice, grupuri sanitare, spaţii verzi, circulaţii auto şi pietonale, oficiu, birou administrator, registratură şi casierie.

La etaj, sunt birourile preşedintelui, vicepreşedintelui şi secretarului general, Direcţia de dezvoltare şi bugete, Direcţia Juridică şi administrare publică, grupuri sanitare, arhivă, terasă, oficiu.

Spaţiul podului clădirii va fi reamenajat pentru spaţii de birouri destinate Direcţiei de Amenajare a Teritoriului şi Urbanismului, Direcţiei Relaţii Publice şi Informatice, Direcţiei de Dezvoltare şi Bugete.

Capacitatea clădirii va fi adaptată pentru a găzduit aproximativ 200 de persoane, angajaţi ai CJ Alba şi un număr mediu de vizitatori.

În varianta avizată de comisia de urbanism, accesul publicului şi al personalului se face de pe strada Mihai Viteazul, latura nordică a clădirii, pe nivelul subsolului, în holul de primire şi apoi prin foayer, lifturi sau scări şi din curtea interioară (partea de vest a clădirii), strada Militarilor sau prin estul clădirii. În curtea interioară sunt patru accese destinate publicului, două dintre ele spre holul principal de intrare. Din gangul de intrare dinspre vest sunt două accese destinate exclusiv personalului.

Accesul auto va fi strict interzis. Aspectul exterior al clădirii va fi păstrat, în mare, iar faţadele interioare vor suferi mici modificări: ferestrele închise sau blocate vor fi deschise, gangul de intrare din estul clădirii va fi deschis. Extinderea clădirii va fi vizibilă doar din curtea interioară.

La interior, uşile vor fi înlocuite integral cu uşi din lemn stratificat de stejar. La exterior vor fi montate geamuri termo-fono-izolante.

În curtea interioară se va realiza un corp-extindere alipit faţadei sudice a curţii interioare, cu funcţiunea de hol de acces, informare şi aşteptare. Va fi realizat pe structură metalică tridimensională, închis atât în plan plan vertical cât şi orizontal cu sticlă termofonoizolantă pe sistem perete cortină.

Corpul nou realizat va avea un regim de înălţime subsol-parter şi etaj. La subsol este prevăzută o sală multifuncţională cu capacitatea de aproximativ 100-120 de persoane şi foyer. La parter, holul de acces va avea dublă înălţime, iar la etaj va fi doar o pasarelă de legătură între cele trei aripi ale clădirii. Pasarela va fi montată pe structură metalică agăţată de structura metalică principală a noulul spaţiu. Pardoseala pasarelei va fi din parchet triplustratificat.

În holul central, vor fi montate şi două ascensoare pentru persoane (inclusiv cele cu dizabilităţi), care vor asigura accesul la toate nivelurile clădirii (subsol, parter, etajul unu şi mansardă).

Pe latura opusă holului central, faţada nordică a curţii interioare, va fi realizată o pasarelă suspedată de legătură la nivelul etajului I. Pasarela va avea o închidere de sticlă termofonoizolantă pe structură metalică.

Reamintim că, în şedinţa din din 23 decembrie, CJ Alba a aprobat indicatorii tehnico-economici aferenţi lucrărilor de amenajare a interiorului clădirii Centrului Militar din apropierea Porţii a III-a a Cetăţii Alba Carolina. Imobilul va servi drept sediu pentru CJ Alba, în condiţiile în care actuala locaţie în care funcţionează instituţia va trebui eliberată, fiind în proprietatea Curţii de Apel Alba Iulia, care are nevoie de spaţii pentru desfăşurarea activităţii.

Potrivit datelor din proiect, lucrările ce vor fi executate la clădirea Centrului Militar al Judeţului Alba sunt estimate la valoarea de 15.297.431 lei, din care contract şi manoperă 12.672.821 lei, inclusiv TVA.

Acestea includ restaurarea şi consolifarea clădirii, recompartimentarea spaţiului existent, redimensionarea şi refacerea tuturor instalaţiilor, telefonie, internet, iluminat ambiental şi arhitectural, mansardarea clădirii, reabilitarea acoperişului şi înlocuirea învelitorii cu şiglă solz, instalaţii de climatizare, instalaţie paratrăznet şi amenajarea curţii interioare.

Firma care a elaborat documentaţia pentru proiectul de refuncţionalizare a clădirii Centrului Militar al Judeţului Alba este Polarh Design SRL Bucureşti, iar lucrările sunt estimate să dureze 24 de luni, pentru o suprafaţă construită de 1.470 mp şi suprafaţă desfăşurată de 5.850 mp. Investiţia este finanţată integral din bugetul Consiliului Judeţean Alba. Până în prezent, au fost amenajate o parte din spaţiile aflate la parter.

Citeşte AICI mai multe detalii.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

O decizie privind purtarea măștii la locul de muncă va fi luată la 1 iunie. Precizările premierului Cîțu

Publicat

Premierul Florin Cîţu a afirmat sâmbătă seara că o decizie în privinţa purtării sau nu a măştii la locul de muncă, acolo unde sunt doar persoane vaccinate, va fi luată de la 1 iunie.

„Încă nu este o decizie clară. După 1 iunie vom lua această decizie. Este în ordinul ministrului Sănătăţii. Cred că este o decizie luată înainte de analiza foarte bine. De la 1 iunie stabilim acest lucru. Deocamdată cu mască la locul de muncă, la interior. (…) După 1 iunie vorbim de alte modificări”, a spus Cîţu, la Teatrul Naţional Bucureşti.

Prim-ministrul a mai spus că de la 1 iunie Guvernul va modifica actele normative necesare pentru desfăşurarea în siguranţă a evenimentelor culturale.

„Vom modifica actele normative necesare, pentru a crea cadrul legal necesar ca să putem să mergem în acea etapă. În acest moment noi am prezentat în decizia CNSU următoarele etape, ca să foarte clar pentru români la ce să se aştepte”, a precizat Cîţu.

Întrebat dacă toţi românii vor avea acces la spectacole după 1 iunie, premierul Cîţu a spus: „Pentru toţi românii… depinde, dacă sunt vaccinaţi sau nu. Aţi văzut că fiecare eveniment, în interior sau în exterior, are anumite criterii (referitoare n.r.) la număr de persoane la interior, dacă persoanele sunt vaccinate, dacă organizatorii îşi asumă că persoanele sunt vaccinate, atunci vorbim de alt număr de persoane”, a spus premierul.

Referitor la o eventuală falsificare a actelor care atestă vaccinarea, Florin Cîţu a precizat că la TNB „s-a verificat foarte uşor” şi că „putem să discutăm de soluţii” pentru că „suntem în anul 2021”.

„Astăzi am intrat aici cu un buletin”, a spus premierul.

În altă ordine de idei, Cîţu a menţionat că „România a luat decizia, poate unică în Uniunea Europeană, de a permite cetăţenilor care vin din zona verde să intre în România, turiştii, fără niciun fel de documente care să ateste dacă sunt sau nu vaccinaţi, doar cu documentele necesare pentru a intra în România”.

Premierul Florin Cîţu a fost prezent sâmbătă seara la spectacolul-pilot cu piesa „Dineu cu proşti” de Francis Veber, la Teatrul Naţional Bucureşti.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Astăzi: Expoziție-memorial la Museikon Alba Iulia dedicată victimelor pandemiei COVID

Publicat

Muzeul Național al Unirii deschide la Museikon o ”expoziție-memorial dedicată victimelor pandemiei COVID-19”. Evenimentul va avea loc duminică, 16 mai, de la ora 13.00.

Inițiativa Muzeului din Alba Iulia, ”prima de acest gen din țară, se dorește să fie percepută ca un spațiu viu al memoriei colective, un loc de reunire după o izolare care ne-a separat atât de mult și un omagiu adus celor pe care pandemia nu doar că i-a răpit prea curând, dar a și împiedicat organizarea obișnuitelor ritualuri de despărțire de familie și de cei dragi”, transmit reprezentanții muzeului.

Ca solemnitate inaugurală a fost aleasă comemorarea unuia dintre cei mai importanți colaboratori ai săi: pictorul profesor Liviu Lăzărescu, de la a cărui trecere la cele veșnice tocmai se împlinesc 40 de zile.

”Prin înființarea acestui memorial la Museikon vrem să-i ajutăm să se cunoască pe cât mai mulți dintre cei care au pierdut pe cineva drag.

De altfel, un loc al memoriei nici nu ar fi posibil fără implicarea lor, de aceea muzeul adresează o invitație tuturor celor care doresc să lase un însemn-simbol în memoria persoanelor dispărute”, spun organizatorii.

Potrivit acestora, ca martor al întâmplărilor trecute și prezente, muzeul, prin natura sa complexă de a păstra și documenta formele de manifestare și cursul vieții umane, poate fi un sprijin al comunității, în special în momentele de cumpănă.

De aceea, Muzeul Național al Unirii din Alba Iulia și-a propus crearea, la Museikon, a unei expoziții-memorial, dedicată amintirii celor plecați dintre noi în cursul actualei pandemii.

Astfel de inițiative au avut loc pe tot globul, efectele dezastruoase ale pandemiei fiind marcate prin diferite monumente sau acțiuni similare.

”Până în prezent sunt semnalate circa 60 de memoriale, dintre care amintim „The National Covid Memorial Wall”, situat în vecinătatea clădirii Parlamentului din Londra, pe care s-au adunat peste 151.000 de inimioare, fiecare simbolizând o victimă a pandemiei; zidul se întinde pe o lungime de peste 500 m și arată, prin mărimea sa, imensa catastrofă cauzată de virusul SARS-COV-2.

Alte forme asemănătoare de comemorare au fost organizate: la Washington – un câmp cu peste 500.000 de stegulețe înfipte în pământ în amintirea celor decedați; în apropierea palatului Cibeles din Madrid o flacără simbolică arde în amintirea celor răpuși de Covid-19; Rio de Janeiro a creat ”Infinity Memorial” cu o listă a victimelor pandemiei”, precizează reprezentanții instituției.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ana Rodean și Mihaela Acatrinei, de la CS Unirea Alba Iulia, participă la cea mai importantă competiție europeană de marș

Publicat

Echipa CS Unirea Alba Iulia, formată din antrenorul Gabriel Avram și atletele Ana Rodean și Mihaela Acatrinei, reprezintă România la Campionatul European de Marș de la Poděbrady, localitate cehă cu tradiție pentru astfel de competiții de elită la nivel european.

Ana Rodean va participa, duminică, la proba de 35 de kilometri marș, nou introdusă în competiție, în vreme ce Mihaela Acatrinei va participa, ca de obicei, la proba de 20 de km.

Atletele din Alba Iulia fac parte din lotul național al României, compus din 7 sportivi (4 la masculin și 3 la feminin). Delegația României a plecat de la Buziaș spre Republica Cehă.

”Pentru CS Unirea Alba Iulia este o onoare să reprezinte România la o competiție europeană de un asemenea nivel și sperăm să obținem cele mai bune rezultate. Noua probă va fi o provocare pentru multe sportive și o posibilitate de reafirmare pentru Ana Rodean, după ce ani la rând a cucerit pe plan national proba de 20 de km.

Mihaela Acatrinei și-a demonstrat suveranitatea, în România, la această probă, la ultimele competiții. Participarea noastră a fost pregătită în cele mai mici detalii de către antrenorul Gabriel Avram. Multă baftă!” – Corneliu Mureșan, director CS Unirea Alba Iulia.

Echipa de marș a CS Unirea Alba Iulia a avut un program încărcat în acest sezon competițional, iar Campionatul European vine după alte 4 competiții importante (2 în țară și 2 în străinătate), la care a obținut două medalii de aur, două medalii de argint și o medalie de bronz.

Lotul complet al României:

MASCULIN: Narcis Mihăilă (50 km marș), Marius Cocioran (50 km marș), Remus Rădoi (50 km marș), Ionuț Pleșu (50 km marș);

FEMININ: Ana Veronica Rodean (35 km marș – senioare), Mihaela Acatrinei (20 km marș – senioare), Maria Diana Lătărețu (10 km marș – junioare 1).

ANTRENORI: Gabriel Avram, Gheorghe Ardeleanu, Gabriela Ustabacieff;

CONDUCĂTOR DELEGAȚIE: Octavian Măzăran.

La startul competiției s-au înscris 212 sportivi din 25 de țări.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Organizator UNTOLD: Măsurile luate nu se pot aplica la evenimente. Autoritățile au reușit să compromită și lunile iunie și iulie

Publicat

Organizatorii de festivaluri spun că măsurile luate de autorități nu se pot aplica la evenimentele pe care ei le organizează, și că măsurile pe care le-au propus la întâlnirile cu autoritățile erau în măsură să transforme evenimentele în locuri sigure.

„Suntem nemulțumiți de faptul că am discutat cu autoritățile până acuma, am fost în grupurile de lucru, am propus soluții care se pretează industriei noastre și iată că după toate aceste întâlniri am primit un set de norme și de măsuri care nu se pot aplica la evenimentele noastre, la evenimentele nimănui.

Chereji: Cred că nicăieri în lume nu poți să te gândești că organizezi un eveniment la care să asiguri doi metri pătați pentru fiecare persoană.

Noi am propus un set de norme care odată aplicate, am transforma evenimentele în cele mai sigure locuri”, a declarat la Aleph News Edy Chereji, director de comunicare Untold și Neversea.

Lunile iunie și iulie compromise

Chereji spune că prin măsurile luate, autoritățile au reușit să compromită și luna iunie și luna iulie în ceea ce privește organizarea de evenimente, pentru că normele propuse nu pot fi luate în calcul, nu pot fi respectate de nicio persoană care își dorește să organizeze evenimente

„Sper că autoritățile vor reveni asupra acestor norme, cu atât mai mult cu cât premierul României promitea că se va implica și că vom avea o vara cu evenimente și festivaluri.

Noi nu renunțăm, facem tot ce ține de noi, dar sperăm ca și dumnealui să-și țină promisiunea pe care a făcut-o. Cred că dacă se va implica, autoritățile vor putea reanaliza aceste propuneri care nu reușesc să ajute în niciun fel.

Poate aceste măsuri sunt bune pentru evenimentele publice făcute de diverse instituții ale statului”, a adăugat directorul de comunicare.

Guvernul a adoptat vineri o hotărâre privind prelungirea stării de alertă, cu o serie de modificările care intră în vigoare din 15 mai.

Doi metri patrați pentru fiecare persoană și mască de protecție

Organizarea în aer liber a spectacolelor, festivalurilor, concertelor sau altor evenimente publice sau private este permisă numai cu cel mult 500 de spectatori cu respectarea a 2 mp pentru fiecare persoană, precum și cu purtarea măștii de protecție.

Participarea este permisă numai pentru persoanele care sunt vaccinate, pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau antigen rapid nu mai vechi de 72 de ore.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate