Actualitate
ANAF: Declarația 200, privind veniturile realizate, poate fi depusă prin serviciul Spațiul Privat Virtual. 25 mai, termenul limită
Prin serviciul „Spaţiu privat virtual” (SPV), contribuabilii persoane fizice pot să se informeze asupra obligaţiilor fiscale de plată, pot descărca decizii de impunere pentru perioada ulterioară anului 2013, pot verifica cum declară angajatorul lor contribuţiile de asigurări sociale. Cea mai recentă facilitate a serviciului online permite depunerea declarației 200 – Declaraţie privind veniturile realizate din România și a formularului 230 – Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor.
Citeşte şi CALENDARUL OBLIGAŢIILOR FISCALE pe luna MAI 2015: Termene la Fisc pentru declarațiile de mențiuni, situații, formulare și plăți
”SPV se îmbunătățește permanent, cea mai recentă facilitate de care se pot bucura contribuabilii fiind depunerea, prin acest serviciu online, a declarației 200 – Declaraţie privind veniturile realizate din România și a formularului 230 – Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor”, se precizează într-un comunicat ANAF.
Având în vedere că luni, 25 mai, este termen scadent de depunere a formularelor menționate pentru anul 2014, această posibilitate de transmitere facilitează respectarea termenului de depunere, cu minimum de efort din partea persoanei fizice.
Cele două declarații puteau fi depuse online și până acum, dar numai de persoanele care dețineau certificat digital calificat, eliberat de furnizorii de servicii de certificare, cu o prealabilă înregistrare pe portalul ANAF în nume propriu sau pentru alte persoane, ca împuternicit fiscal. Pentru depunerea D200 sau C230 prin SPV nu este necesară deținerea/utilizarea vreunui certificat digital calificat, condiția unică fiind ca persoana să fie înregistrată ca utilizator SPV.
Reprezentanții ANAF reamintesc că înregistrarea ca utilizator SPV se face o singură dată, pe portalul www.anaf.ro – fie direct prin introducerea unui număr de decizie de impunere, fie prin prezentarea la orice unitate fiscală cu actul de identitate și numărul primit la înregistrarea online, pentru validarea înregistrării, în cel mult 10 zile de la înregistrarea online. Daca acest termen a fost depășit, procedura se poate oricând relua.
Ulterior, accesarea serviciului se face prin autentificare cu numele de utilizator și parola alese, precum și cu un cod de siguranță primit pe email la fiecare autentificare. Renunțarea la acest serviciu se poate oricând solicita, pe contul existent.
”Considerăm reciproc avantajoasă exploatarea la maximum a beneficiilor comunicării online între organele fiscale și contribuabili, pe care îi invităm să își îndeplinească, astfel, la timp și fără costuri, obligațiile declarative anuale”, mai transmit reprezentanții instituției.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News