ANAF modifică formularele 600 şi 610 pentru contribuţiile CAS şi CASS datorate de persoanele fizice | Alba24
Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ACTUALITATE

ANAF modifică formularele 600 şi 610 pentru contribuţiile CAS şi CASS datorate de persoanele fizice

avatar

Publicat

sediul ANAF Alba

Agenția Națională de Administrare Fiscală intenţionează să modifice modelul şi conţinutul formularelor 600 şi 610, în contextul schimbărilor privind contribuţiile CAS şi CASS datorate de PFA şi persoanele care obţin venituri din activităţi independente.

ANAF a pus în dezbatere un un proiect de act normativ prin care propune următoarele:

– aprobarea modelului şi conţinutului formularului “Declaraţie privind venitul asupra căruia se datorează contribuția de asigurări sociale și cu privire la încadrarea veniturilor realizate în plafonul minim pentru stabilirea contribuției de asigurări sociale de sănătate”;

Vezi și ANAF vinde zeci de mașini, cu prețuri începând de la 600 de lei. Lista autoturismelor scoase la vânzare

– aprobarea modelului şi conţinutului formularului “Decizie de impunere privind stabilirea contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate pentru persoane fizice” și a anexei “Situație privind stabilirea contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate”;

– aprobarea instrucţiunilor de completare a formularului “Declaraţie privind venitul asupra căruia se datorează contribuția de asigurări sociale și cu privire la încadrarea veniturilor realizate în plafonul minim pentru stabilirea contribuției de asigurări sociale de sănătate”.

Vezi:

Model Declaratie 600

Model Declaratie 610

Reamintim că, de la 1 ianuarie 2018, vor intra în vigoare o serie de modificări în domeniul contribuțiilor sociale datorate de către persoanele fizice, stipulate în Ordonanța de urgență a Guvernului nr.79/2017 pentru modificarea și completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, precizează ANAF.

Astfel, stabilirea contribuției de asigurări sociale, în situația îndeplinirii condițiilor prevăzute de art.148 alin.(2) din Codul fiscal, se face de administraţia fiscală competentă, în funcție de un venit ales de contribuabil care nu poate fi mai mic decât nivelul salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată aprobat prin hotărâre a Guvernului, în vigoare în luna pentru care se datorează contribuţia.

De asemenea, ANAF stabilește contribuţia de asigurări sociale de sănătate în situația realizării de către contribuabil a categoriilor de venituri prevăzute la art.155 din Codul fiscal (venituri din activități independente, venituri din asocierea cu o persoană juridică, din cedarea folosinţei bunurilor, din investiţii, din activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură sau venituri din alte surse) cel puțin egale cu 12 salarii de bază minime brute pe țară. În acest caz, contribuţia de asigurări sociale de sănătate se stabilește în funcție de salariul de bază minim brut pe ţară în vigoare în luna pentru care se datorează.

Persoanele fizice obligate la plata contribuţiei de asigurări sociale, respectiv a contribuției de asigurări sociale de sănătate, după caz, depun anual la organul fiscal competent, până la data de 31 ianuarie inclusiv a anului pentru care se stabileşte contribuţia, o declaraţie pe propria răspundere cu privire la venitul ales asupra căruia datorează contribuția de asigurări sociale, precum și încadrarea veniturilor realizate în plafonul minim prevăzut de lege în vederea stabilirii contribuţiei de asigurări sociale de sănătate. În cazul celor care încep o activitate în cursul anului, declarația se depune în termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.

În situația în care persoanele fizice nu îndeplinesc condițiile prevăzute la art.148 și 155 din Codul fiscal (realizarea de venituri sub un plafon minim), acestea pot opta pentru depunerea declarației și plata contribuțiilor în aceleași condiții prevăzute pentru persoanele obligate, potrivit legii. Opțiunea este obligatorie pentru întregul an fiscal.

Pe baza declaraţiei depuse de contribuabili, administraţia fiscală competentă stabilește contribuţia de asigurări sociale, respectiv contribuţia de asigurări sociale de sănătate, după caz, prin decizie de impunere.

În situația încetării sau suspendării temporare a activităţii, potrivit legislaţiei în materie, în cursul anului fiscal, contribuabilii depun la organul fiscal competent, în termen de 30 de zile de la data la care a intervenit evenimentul, o declaraţie în vederea stopării obligaţiilor de plată, potrivit art.151 alin.(3) și art.174 alin.(3) din Codul fiscal.

Conform art.148 alin.(5) și art.170 alin.(6) din cod, modelul, conţinutul, modalitatea de depunere şi de gestionare a declaraţiei privind venitul asupra căruia se datorează contribuția de asigurări sociale, respectiv al declarației cu privire la încadrarea veniturilor realizate în plafonul minim pentru stabilirea contribuției de asigurări sociale de sănătate, se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

surse: anaf.ro, legestart.ro

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat începere proiect: „Reabilitarea energetică a Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia”

avatar

Publicat

Proiectul „REABILITARE ENERGETICĂ A SPITALULUI JUDEȚEAN DE URGENȚĂ ALBA IULIA”, cod MySMIS 114211, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat de către SPITALUL JUDEȚEAN DE URGENȚĂ ALBA IULIA, și are o valoare totală de 15.350.482,84, din care 13.800.414,99 reprezintă finanțare nerambursabilă.

Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către ADR Centru, organism intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect în Regiunea Centru.

Proiectul este prevăzut a se derula în perioada 18.11.2014 – 28.02.2021.

Obiectivul general al proiectului consta în creşterea eficienţei energetice a clădirilor administrate de Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia, având în vedere respectarea cerinţelor specifice principiilor dezvoltării durabile şi egalităţii de şanse.

Obiectivele specifice vizează: Diminuarea cu cel puţin 75% a emisiilor în atmosferă a gazelor cu efect de seră; Reducerea consumului anual de energie primară cu cel puţin 40% faţă de consumul actual, în termen de 3 ani de la semnarea contractului de finanţare; Implementarea unui sistem alternativ de producere a energiei din surse regenerabile; Adaptarea infrastructurii Spitalului pentru nevoile persoanelor cu dizabilităţi.

Vezi aici comunicatul (.pdf).

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Propunerea unui senator: Obligatoriu închisoare cu executare pentru șoferii beți sau fără permis ce provoacă accidente mortale

avatar

Publicat

Fostul Ministru al Justiției, actual senator PSD, Robert Cazanciuc propune ca șoferii ce se urcă băuți la volan sau fără permis de conducere, și provoacă accidente rutiere mortale, să primească obligatoriu închisoare cu executare. Inițiatorul susține că are susţinerea colegilor din comisia juridică și că șoferii cu care s-a sfătuit sunt şi ei de acord.

Fostul Ministru vrea să inițieze un proiect de lege prin care șoferii care se urcă beți sau fără permis de conducere la volan și provoacă accidente rutiere să primească obligatoriu închisoare cu executare.

„Atunci când te urci la volan având peste 1 la mie alcoolemie şi atunci când iţi permiţi să te urci la volan fără să ai permis de conducere ai senzaţia că totul îţi este permis”,a declarat pentru Digi24, Robert Cazanciuc, inițiatorul proiectului.

Trebuie să ştie foarte clar oricine se urcă băut la volan sau fără permis de conducere că drumul lui duce până la urmă la închisoare”, adaugă el.

Fostul ministru al Justiţiei spune că are susţinerea colegilor din comisia juridică. Şoferii sunt şi ei de acord:

-De ce sunt legile astea? Așa, oricine poate să dea peste cineva sau să omoare un om în stradă și îi dă cu suspendare.

-Poate așa vor fi mai conștienți. Probabil e vorba de teribilism. În condițiile alea, se gândesc numai la ei, să ajungă mai repede acasă.

Lucrurile se schimbă când vine vorba de avocaţi.

„Din practica judiciară, majoritatea în astfel de cazuri, dacă sunt la prima abatere, dacă respectivii inculpați nu au mai avut legătură cu legea penală, judecătorii opinează de obicei spre a acorda o pedeapsă cu suspendare. Limitează în primul rând rolul judecătorului, în funcție de fiecare inculpat în parte și de povestea fiecăruia și de povestea fiecăruia trebuie să aleagă ce pedeapsa să dea, mai mică sau mai mare, cu suspendare sau executare”, a spus Florin Tîrnovan, avocat.

Sursă: Digi24.ro

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

După ce doi urși au fost omorâți pe autostrada A1, DRDP Brașov va monta între Sebeș și Sibiu panouri cu mesajul ”Atenție animale”

avatar

Publicat

DRDP Brașov ia măsuri. Pe autostrada A1, între Sebeș și Sibiu, vor fi montate indicatoare cu mesajul „Atenție animale!” . Panourile vor fi amplasate în zonele în care în ultimele zile, doi urși ce au reușit să intre pe carosabil și fost omorâți de autovehicule.

În urma ultimelor accidente de pe A1, între Sebeș și Sibiu vor fi montate indicatoare cu mesajul „Atenție animale”.  DRPD Brașov speră că prin montarea panourilor vor atrage atenția șoferilor că animalele pot sări peste gardurile de protecție ale autostrăzii și ajunge pe carosabil.

Citește și: FOTO: Un urs a fost lovit MORTAL de o camionetă pe autostrada Sibiu-Sebeș

Măsura a fost anunțată după ce în weekendul ce a trecut doi urși ce au reușit să pătrundă pe carosabil unde au fost loviți de mașini și în urma impactului au decedat.

CITEȘTE ȘI: FOTO: Problemele cu animalele sălbatice continuă pe autostrada A1. Pui de urs lovit mortal de o mașină între Sibiu și Sebeș

Din fericire nici un participant la trafic nu a fost rănit în urma celor două accidente produse în zilele de sâmbătă și duminică.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Proba cu martori pentru stabilirea proprietăților intravilane de la sate a intrat în vigoare

avatar

Publicat

Declarațiile autentice ale martorilor pot fi folosite ca mijloc de probă pentru stabilirea proprietăților, ce constau în terenurile aferente caselor de locuit, anexelor gospodărești, sau curtea și grădina din jurul acestora. Legea a intrat în vigoare în data de 9 august. 

Din data de 9 august  declaraţiile autentice cu martori pot fi folosite ca mijloace de probă pentru stabilirea proprietăţilor constând din suprafețele de terenuri aferente casei de locuit și anexelor gospodărești, precum și curtea și grădina din jurul acestora. Avem, astfel, o adăugare, faţă de forma anterioară a legii care admitea, ca probe, numai actele de proprietate, înscrierea în cartea funciară, în registrul agricol sau în alte documente funciare, la data intrării în cooperativa agricolă de producție.

-Declaraţiile autentice cu martori sunt acceptate ca mijloace de probă şi în cazul înstrăinării construcțiilor, suprafețele de teren aferente, din categoriile de mai sus.

– Terenurile situate în intravilanul localităților, aferente construcțiilor edificate de către fostele cooperative de producție, fostele asociații economice intercooperatiste și fostele cooperative de consum, se înscriu în proprietatea actualilor deținători, cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiții:

– sunt deținători de construcții de la data dobândirii și până la data solicitării înscrierii dreptului de proprietate;

– fac dovada că imobilul este înregistrat în registrul agricol și a plății impozitelor și taxelor în conformitate cu prevederile legale;

– pentru terenul aferent construcției nu a fost constituit sau reconstituit dreptul de proprietate;

– terenurile nu sunt în proprietatea publică sau privată a unităților administrativ-teritoriale.

– Terenurilor aferente locuinței, care nu au fost cooperativizate: deținătorii sau moștenitorii acestora pot solicita comisiei județene emiterea titlului de proprietate în condițiile prezentei legi, astfel:

– dacă solicitanții figurează în registrele agricole sau registrele cadastrale și în evidențele fiscale;

– dacă terenul este în proprietatea statului român și persoanele solicitante au calitatea de proprietari ai construcțiilor de pe terenurile care fac obiectul prezentei legi;

– nu fac obiectul cererilor de reconstituire sau constituire a dreptului de proprietate de către alte persoane.

– Cererile pentru reconstituirea dreptului de proprietate. În termen de 120 de zile de la intrarea în vigoare, în 9 august, a Legii nr. 231/2018, persoanele fizice și juridice care îndeplinesc condițiile prevăzute de această lege pot formula cereri în vederea constituirii și/sau reconstituirii dreptului de proprietate. Cererile de reconstituire a dreptului de proprietate formulate în temeiul art. 23, 24 și 27 din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, aflate în curs de soluționare prin proceduri administrative ori judiciare, nu se supun prevederilor prezentei legi.

Sursă: legestart.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Locuitorii din Vințu de Jos rămân FĂRĂ APĂ în noaptea de marți spre miercuri, în urma unor lucrări de relocare a conductei

avatar

Publicat

În vederea efectuării unor lucrări de relocare a conductei de alimentarea cu apă în zona pasaj CF Vințu de Jos, Apa CTTA SA Alba – Sucursala Alba Iulia anunță întreruperea furnizării apei potabile în localitatea Vințu de Jos, de marți 21 august, ora 22:00 până miercuri 22 august, ora 03:00.

Reprezentanții Apa CTTA Alba roagă consumatorii din zona afectată să-și asigure rezerva de apă necesară pentru intervalul de întrerupere.

„La reluarea furnizării apei pot apărea, local, depășiri ale parametrului turbiditate, situație în care sfătuim consumatorii să folosească apa doar în scopuri menajere, până la încadrarea acesteia în parametrii de calitate.

Eventualele perturbaţii, precum şi zona în care ele apar rugăm să fie semnalate imediat Dispeceratului Sucursalei Alba Iulia la numerele de telefon: fix 0258.810463, mobil 0723.212647, în vederea intervenţiei.

Mulțumim pentru înțelegere și ne cerem scuze pentru disconfortul creat”, au transmis reprezentanții companiei, într-un comunicat.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate